Ήταν 29 Μαρτίου 1974 όταν, στο Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας, παρουσιαζόταν ο διάδοχος de θρυλικού σκαραβαίου. Το όνομά του, ήταν Golf και, όπως ο σκαραβαίος άλλαξε, εν πολλοίς, την ιστορία της αυτοκίνησης, έτσι ήθελε και το VW Golf. Ρηξικέλευθο και πρωτοποριακό, το Golf τόλμαγε να προτείνει κάτι διαφορετικό, μεταφέροντας τη διάταξη από “όλα πίσω” σε “όλα εμπρός“.
Fast forward 47 χρόνια αργότερα: Η Volkswagen λανσάρει ένα purement électrique αυτοκίνητο, το οποίο ονομάζει ID.3. Είναι και αυτό Révolutionnaire και, παρότι δεν είναι ο διάδοχος του -επίσης θρυλικού, πια- Golf, κουβαλά κι αυτό, το DNA της αλλαγής. Προτείνει αλλαγή στα… πάντα: Κίνηση πίσω, μοτέρ πίσω -και κάτω- κίνηση από ηλεκτροκινητήρα. Μπορεί να γράψει κι αυτό το μοντέλο τη δική του ιστορία στην αυτοκίνηση με χρυσά γράμματα, όπως οι δύο “πρόγονοί” του; Το ID.3, το δοκιμάζουμε σήμερα, στη 1st Edition και συμπεραίνουμε.
La conception
Ως το πρώτο, σχεδιασμένο εξ-αρχής γι’ αυτό το σκοπό, ηλεκτρικό αυτοκίνητο της γερμανικής μάρκας, η οποία σκοπεύει να γίνει ο παγκόσμιος ηγέτης της ηλεκτροκίνησηςle ID.3 είναι κάτι παραπάνω από σημαντικό για τη VW. Γιατί, “η καλή μέρα, από το πρωί φαίνεται”. Η μάρκα λοιπόν -επάνω στο πάτωμα τύπου skateboard που θα πατήσουν κι άλλα ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου, όπως το φοβερό και τρομερό C-SUV ID.4– δεν θα μπορούσε να ρισκάρει στο σχεδιασμό. Σχεδιαστικά πειράματα τύπου… Prius, θα μπορούσαν να οδηγήσουν τη VW στα βράχια.
Σχεδιαστικά, το ID.3 λοιπόν, είναι… διαφορετικό χωρίς… να είναι. Il est φουτουριστικό χωρίς υπερβολές. Είναι νεανικό, χωρίς να είναι υπερβολικό. Αν και με σαφήνεια οι σχεδιαστές της VW έχουν στοχεύσει τα νεανικά κοινά, έχουν αποφύγει τις ακμές, τα “νεύρα”, τους αεραγωγούς, υιοθετώντας πιο ρευστές γραμμές et “καθαρές” επιφάνειες σε μια σχεδίαση που ουσιαστικά μοιάζει ενός όγκου. Είναι μεγάλο μεν, αλλά δε δείχνει ογκώδες, χωρίς να δείχνει μικρό. Με διαστάσεις μήκος 4.261 χιλιοστά, πλάτος 1.809 χιλιοστά και ύψος 1.552 χιλιοστάle μεταξόνιό του, στα 2.770 χλστ., είναι σχεδόν όσο του Passat. Λόγω των πολύ κοντών προβόλων εμπρός και πίσω, ωστόσο, μοιάζει με Golf.
Απλός και εντυπωσιακός ο σχεδιασμός, ακολουθεί το μοτίβο που θέλει ένα αυτοκίνητο να αξίζει μόνο εάν, όταν το παρκάρεις, να γυρνάς για να του ρίξεις μια τελευταία ματιά πριν την επόμενη συνάντηση. Στο εμπρός μέρος λοιπόν, οι μεγάλοι προβολείς θυμίζουν μάτια ανθρώπου -με στάνταρ τεχνολογία LED και προαιρετικά με το σύστημα IQ. Light τεχνολογίας LED Matrix- είναι φτιαγμένοι για να εξυπηρετούν αυτόν ακριβώς το σκοπό. Μεταξύ τους, συνδέονται με μια φωτιζόμενη γραμμή που καταλήγει στο -επίσης φωτιζόμενο- σήμα της VW, στο κέντρο. Κατά τα λοιπά, μάσκα δεν υπάρχει, αλλά συνεχίζει το αμάξωμα με μια έναν σχεδιασμό που θυμήζει κηρύθρα -ως παραπομπή στον “πράσινο” χαρακτήρα του μοντέλου. Για όσους αναρωτιούνται, ο απαραίτητος αέρας που ψύχει το κινητήριο σύστημα, έρχεται μέσα από μια διακριτική εισαγωγή στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα.
Au πλάγια, κυριαρχούν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, με τις τεράστιες -ως και 20άρες- ζάντες. Η οροφή κάνει μια κλίση προς τα κάτω για να συναντήσει την οπίσθια κολώνα. Και στο πίσω μέρος, από το οποίο φυσικά απουσιάζει όποια εξάτμιση, έχουμε φουτουριστικά, ορθογώνια φωτιστικά σώματα και φυσικα, το λογότυπο-όνομα του μοντέλου κάτω από το σήμα της μάρκας.
Μικρή σημείωση-ωδή στα επιλεγμένα χρώματα. Αν και το δικό μου αγαπημένο είναι το γκρι, το μοντέλο της δοκιμής μας δόθηκε σε τυρκουάζ χρώμα. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Η οροφή είναι μαύρη και, το μαύρο χρώμα “ρέει” προς τα πίσω, χρωματίζοντας την οπίσθια, πέμπτη θύρα, μαζί με το… κατάμαυρο φιμέ πίσω τζάμι. Οι πίσω προφυλακτήρες είναι επίσης τυρκουάζ, ενώ διαφορετικό χρώμα, ένα Argent που “μπλέκεται” με το τυρκουάζ του χρώματος του αμαξώματος έχει η οπίσθια κολώνα.
L'intérieur
Ναι, είναι différents το ID.3 απ’ ό,τι έχουμε συνηθίσει, στο Golf, για παράδειγμα, ή στα άλλα VW. Απουσιάζει ο επιλογέας ταχυτήτων στο μέσο, έχουμε άλλα, πιο ανοιχτά χρώματα, πιο “ανοιχτούς” χώρους και έχει υιοθετηθεί ενα πιο φουτουριστικό και φιλικό προς το χρήστη περιβάλλον. Διχρωμία στο εσωτερικό, με πιο ανοιχτά χρώματα -αποχρώσεις του γκρι, για την ακρίβεια- και σίγουρα, καλύτερη εκμετάλλευση των χώρων.
Σε ό,τι αφορά τα πλαστικά, απουσιάζουν τα πολλά αφρώδη υλικά και ποιοτικά φαίνεται ένα level κάτω σε σχέση με ένα Golf, αλλά το ID.3 συνεχίζει να εξελίσσεται και να βελτιώνεται και, για να είμαι ειλικρινής, δεν έχω παράπονο ποιότητας από τα πλαστικά και το εσωτερικό του. Κατά τα λοιπά, έχουμε και λέμε:
Το τριάκτινο τιμόνι έχει επάνω του προσαρτημένο έναν επιλογέα ταχυτήτων, καθώς και το καντράν του, που είναι μια μικρή ψηφιακή οθόνη (5,3 ιντσών) και μετακινούνται μαζί του. Δε βρίσκω το λόγο ο επιλογέας να είναι “καρφωμένος” στο τιμόνι. Ξεχάστε τα κουμπιά: Στις δύο ακρες του τιμονιού, αντί για κλασικά κουμπιά, υπάρχουν αφής, τα οποία -κι αυτό ήταν μια έκπληξη– είναι πιο εύχρηστα από τα συμβατικά. Βασικά, όλα τα κουμπιά του ID.3 είναι αφής, εκτός αυτών των παραθύρων και των ηλεκτρικών καθρεπτών. Στη μέση του ταμπλό δεσπόζει μια μεγάλη οθόνη αφής, 10 ιντσών, στην οποία συγκεντρώνονται όλες (μα όλες) οι λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Le site κεντρικό τούνελ απουσιάζει και στη θέση του υπάρχουν ποτηροθήκες, μια ειδική, λαστιχένια (για να μην προκαλεί γρατσουνιές) βάση για το κινητό τηλέφωνο στην οποία μπορεί να γίνει και ασύρματη φόρτιση και χώροι. Εδώ, πρέπει να σταθούμε. Ακόμα και αν είσαι η Annie (ma femme) qui porte avec elle toute sa vie pour faire un trajet de 500 mètres, se plaignant des espaces vous n'aurez pas. ID.3 a partout intelligent et pratique pour ranger tout votre matériel - et celui de vos amis - sans qu'il ne tombe à tout bout de champ. En parlant d'Annie, les sièges sont suffisamment confortables pour que les ne pas râler, alors que chacun d'entre eux a sa propre accoudoir (même si je préférerais un modèle "traditionnel").
De même, le passagers arrière ont également des espaces pour tout. En plus de pouvoir accueillir confortablement cinq passagers, sans rétractions dans les jambes du milieu, en l'absence d'un tunnel de transmission et avec 141 mm "d'air" pour les pieds avant tout, le dossier du siège central s'abaisse : Il se transforme en bel accoudoir ainsi que des porte-gobelets, tout en permettant l'accès à l'espace de travail. compartiment à bagages. Le compartiment à bagages, d'une capacité de 385 litres (1 267 litres en rabattant la banquette arrière fractionnable), avec morphologie satisfaisante pour un chargement facile et deuxième fond.
Passons maintenant à la le plus intéressantLes points positifs de l'ID.3 sont les suivants Technologie. Étant donné qu'à l'intérieur prévaut toujours silencieuxfonctionne très bien le commande vocale intelligente toutes les fonctions sont "mobilisées" pour exécuter des commandes lorsque le conducteur ou les passagers avant disent "...".Bonjour ID". Il y a des dizaines d'œufs de Pâques dans la voiture, à partir des nids d'abeilles, à partir des nids d'abeilles vers l'extérieur, comme les pédales, où le l'accélérateur a le signe "play et le frein de "pause". Intelligent et amusant. Tout comme le Affichage tête haute avancéqui présente l'information sous la forme suivante tridimensionnel, modulable à une distance de trois à dix mètres devant le véhicule.
De la part des autres, des dizaines de fonctions que l'ID.3 a "caché", il vaut la peine d'en distinguer un : . l'éclairage d'ambiance. A partir de l'écran de projection, vous pouvez, en déplaçant votre doigt sur un écran, déplacer votre doigt sur un écran. palette de couleursL'éclairage intérieur de l'habitacle peut être modifié pour changer la couleur de l'éclairage doux de l'habitacle. Du blanc au violet, en passant par le rouge, le vert, le bleu, le turquoise, le Les options sont au nombre de plusieurs dizaines et vous pouvez ajuster la teinte exacte que vous souhaitez. Ceci, ainsi que la bande étroite de lumière sous le pare-brise, faire fonctionner anxiolytiquesLes systèmes d'aide à la conduite, qui permettent d'améliorer l'humeur et d'aider intuitivement le conducteur, sont également très utiles. Dans ce domaine, les Allemands ont fait Un travail passionnant. Mais est-ce le seul domaine où ils ont fait du bon travail ?
Sur la route
Volkswagen à propulsion arrière; Où l'a-t-on déjà entendu ? Cela peut-il être bon ? Eh bien, j'ai des nouvelles pour vous : Même si vous êtes le plus adversaire fanatique de l'électricitéVous aurez besoin de une marche avec ID.3 avant de vous taire sur les VE. Vous vous poserez des questions : "Si un voiture familiale a une telle performance, tourne comme ça et a un caractère si amusant, que diriez-vous si VW nous donnait une sportive, à l'instar de la version GTide ID.3″ ;
Les chiffres ne disent pas toujours la vérité. Notre version d'essai est équipée de batterie 58 kWhqui se débarrasse de son énergie dans un -positionné au-dessus du essieu arrière– moteur électrique qui produit 204 chevaux et le couple 310 Nm de... zéro régime à... la fin. Oubliez les courbes de couple et de puissance. Quelle que soit la puissance, elle est disponible à tout moment à 100%. Mais qu'en est-il sur la route ?
Dans un premier temps, vous ne le démarrez pas.. Depuis le temps vous êtes assis sur le siège du conducteur, le ID.3 est prêt pour démarrer. La molette avant/droite du volant permet de sélectionner le rapport et la vitesse. vous commencez à bouger. A faible vitesse (jusqu'à 30 km/h pour protéger les piétons), l'ID.3 émet un léger son électronique, son d'un film de science-fiction, ο οποίος είναι κάπως… εθιστικός. Όταν βυθίσεις όμως το πόδι στο γκάζι, έρχεται η αποκάλυψη. Με ελάχιστο σπινάρισμα και εντελώς αθόρυβα, το ID.3 δεν επιταχύνει: Εκτοξεύεται προς τα εμπρός, κολλώντας σε στο κάθισμα και κολλώντας σου ένα χαμόγελο στο πρόσωπο.
Το, βάρους 1.794 κιλών αμάξωμα με τον ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος επάνω από τον πίσω άξονα, επιταχύνει από στάση στα πρώτα 50 χ.α.ω. σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα και κάνει το σπριντ στα 100 h.a.o. en 7,1 (1,1 δευτερόλεπτο πιο αργό από το Golf GTI!). Και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι ομοίως καλό. Από τα 30 στα 80 χ.α.ω. χρειάζεται 3,4 δευτερόλεπτα κι από τα 60 στα 100 3,8, ενώ από τα 80 στα 120 χρειάζεται 5,1 δευτερόλεπτα. Οι επιταχύνσεις του είναι πρωτόγνωρες, καθώς αισθάνεσαι ότι εκτοξεύεσαι επάνω σε ένα μαγικό χαλί, σε ένα στρώμα αέρα.
Au ανοιχτό δρόμο, μέχρι τα 160 χ.α.ω. της τελικής του ταχύτητας, το ID.3 είναι εξαιρετικό. Ευθύβολο, χωρίς τάσεις πλεύσης και χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους, γεγονός στο οποίο βοηθά και ο πολύ καλός συντελεστής οπισθέλκουσας 0,25 cd. Σε σχέση με το Golf, ωστόσο, χάνει σε ό,τι αφορά την qualité du roulement, λόγω των τεράστιων, 20ιντσων τροχών και των σκληρών ελαστικών εξοικονόμησης ενέργειας.
Το -ακόμα πιο- ενδιαφέρον είναι ο τρόπος με τον οποίο συμπεριφέρεται το μοντέλο με τη νέα αρχιτεκτονική της πλατφόρμας με την οποία το μοτέρ τοποθετείται στον essieu arrière, όπως και η κίνηση. Στην πράξη, το ID.3 κρύβει το βάρος του και συμπεριφέρεται απολαυστικά. Λόγω του γεγονότος ότι οι μπαταρίες έχουν τοποθετηθεί sur le sol, έχει το κέντρο βάρους πιο χαμηλά. Οδηγικά, δείχνει απόλυτα ομοιογενές και έχει υψηλά όρια πρόσφυσης. Το τιμόνι με το μεταβλητό βήμα είναι αρκετά πληροφοριακό (αν και θα το ήθελα πιο άμεσο στις χαμηλές ταχύτητες), ενώ ακόμα και αν το πιέσεις μετά τα όριά του σε μια σφιχτή διαδρομή, το ID.3 δεν δείχνει ποτέ Retweet λόγω αδράνειας, αλλά, αντίθετα, υπερστρέφει στο βαθμό που επιτρέπουν τα ηλεκτρονικά. Τα οποία, δυστυχώς, δεν απενεργοποιούνται πλήρως, γιατί αν γινόταν αυτό, θα μιλάγαμε για… λούνα παρκ. Για να είμαι ειλικρινής, θα ήθελα να συμβαίνει αυτό.
Πολύ καλό είναι και στο φρενάρισμα το ID.3., με τα ταμπούρα να αποδίδουν ίσως καλύτερα από δίσκους και να μην “κουράζονται” εύκολα. Υστερούν ωστόσο σε αίσθηση. Οι αναρτήσεις είναι σφιχτές όσο χρειάζεται, ενώ πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στον τομέα της le confort avec le πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Το μοντέλο, στην πόλη είναι στο… στοιχείο του, εκμεταλλευόμενο τη γιγαντιαία ακτίνα στρέψης (10,2 μέτρα), την αθόρυβη λειτουργία και την άμεση παροχή της ισχύος του όποτε του ζητηθεί.
Και πού φορτίζω;
Στον τομέα της l'autonomie, τα πράγματα είναι ξανά ευχάριστα. Η VW ανακοινώνει 424 χιλιόμετρα et en pratique, en κανονικές συνθήκες οδήγησης και χωρίς υπερβολές, ένα νούμερο αυτονομίας κοντά στα 400 χιλιόμετρα είναι εφικτό.
Τώρα, σε ό,τι αφορά τη batterie, αυτή αποτελείται από εννέα modules σε ένα περίβλημα με δέκα διαμερίσματα. Για τη φόρτισή της χρειάζονται 6 ώρες και 15 λεπτά σε wallbox 11 kW et 35 λεπτά σε ταχυφορτιστή 100 kW για το 80%. Στην οικιακή πρίζα, βέβαια, οι ώρες φόρτισης υπερτριπλασιάζονται.
Φυσικά, υπάρχει και η δυνατότητα φόρτισης μέσω ανάκτησης ενέργειας από το σύστημα πέδησης ή από το ρολάρισμα. Αυτό σημαίνει ότι, όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι, επιλέγοντας τη θέση B στον επιλογέα ταχυτήτων, φορτίζεις τη μπαταρία. Στην πράξη, με εξαίρεση το γεγονός ότι στο “Β” ουσιαστικά υιοθετείς λειτουργία ενός πεντάλ, φρενάροντας με τον κινητήρα, δεν είδα μεγάλη διαφορά σε σχέση με το πρόγραμμα “D” σε ό,τι αφορά την ανάκτηση ενέργειας.
Εν κατακλείδι, το VW ID.3 είναι μια άριστη επιλογή για τη μετακίνηση (και) στην πόλη. Ιδιαίτερα δε όταν λυθεί το πρόβλημα των υποδομών φόρτισης, κάτι που αναμένεται να γίνει εντός του τρέχοντος εξαμήνου. Και είναι μια ακόμα απόδειξη του ότι το -ηλεκτρικό- μέλλον ΔΕΝ είναι αδιάφορο και… νερόβραστο.