Vivre le mouvement dans la rue

Conduire la Jeep Renegade 4Xe S

JEEP RENEGADE 1.3T PHEV 4xe S
KIBISM
1.332 κ.εκ.
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΙΣΧΥΣ
240 ίπποι
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑ
180 ίπποι/5.750 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑ
60 ίπποι
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑ
270 Nm/1.850 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑ
250 Nm
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
36,5 λίτρα
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ
11,4 kWh
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΜΕ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛ. ΚΙΝΗΣΗ
50 χλμ.
MOUVEMENT
Στους 4 τροχούς- Υβριδικό σύστημα 4xe
CAVE
Αυτόματο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ
Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική
ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.
4.236×1.805×1.718 χλστ.
METAXONIO
2.570 χλστ.
COMPARTIMENT BAGAGES
330-1.277 λίτρα
POIDS
1.770 κιλά
ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ
210 χλστ.
ΓΩΝΙΕΣ OFF-ROAD (ΣΕ ΜΟΙΡΕΣ)
28 (προσέγγισης), 28 (διαφυγής), 18 (ράμπας)
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 0-100 Χ.Α.Ω.
7,1 δευτερόλεπτα
VITESSE FINALE
199 χ.α.ω.
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ
8,2 λίτρα/100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2
46 γρ./χλμ.
Notre score
3.2

Εάν υπήρχε ένα μοντέλο που κράτησε στη ζωή τη θρυλική μάρκα Jeep, στις δύσκολες εποχές που όλα άλλαζαν (όχι ότι τώρα δεν αλλάζουν), τότε αυτό ήταν σίγουρα το Renégat. Το SUV της εποχής της FCA, διατήρησε τον off road χαρακτήρα που δίνει αυτό το αίσθημα της αμερικάνικης ελευθερίας, αλλά απέκτησε αυτή την ευρωπαϊκή φινέτσα, την ασφάλεια και την ευελιξία. Στην εποχή της Stellantis, το Renegade πάει ένα βήμα παραπέρα συνδυάζοντας αυτή την περιπέτεια με την εποχή του εξηλεκτρισμού, της βιωσιμότητας και των χαμηλών ρύπων.

Όπως θα κατάλαβες φίλε αναγνώστη, μιλάμε για το Renegade 4Xe S. To Jeep της νέας εποχής που δοκιμάζουμε, φοράει έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,3 λίτρων που δίνει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, συνδυαζόμενο με δύο ηλεκτροκινητήρες, που κινούν τους πίσω τροχούς. Συνδυαστικά, το τετρακίνητο μοντέλο έχει απόδοση 240 ίππων, με την κατανάλωση να κινείται περί τα 6 lt/100 km, σε νορμάλ συνθήκες, αλλά να μπορεί να περιοριστεί και στο… μηδέν.

Με αυτή την εμφάνιση, το Renegade είναι ποθητό

Κάτω από το καπό

Ας ξεκινήσουμε από τα σημαντικά: Με την επιλογή της να εξηλεκτρίσει με αυτό τον τρόπο το Renegade, η Jeep βρήκε τη χρυσή τομή. Στην ερώτηση “ηλεκτρικό ή ΜΕΚ“, η απάντηση είναι “και τα δύο“. Και μάλιστα με τον τρόπο που είναι συνδυασμένα στο μοντέλο της δοκιμής, είναι το idéal. Κι αυτό γιατί έχεις την επιλογή να το χρησιμοποιήσεις όπως θες: Ως hybride, με τη χρήση και των δύο (τριών, για την ακρίβεια) κινητήρων, μειώνοντας δραστικά την κατανάλωση και αυξάνοντας την απόδοση, ως βενζινοκίνητο, χρησιμοποιώντας τον ισχυρό MultiAir3 των 180 ίππων και των 270 Nm ροπής, ως purement électrique που… μπήκε στην πρίζα, ή να χρησιμοποιείς τον βενζινοκινητήρα ως “φορτιστή” της μπαταρίας, όσο κινείσαι με αυτόν. Πώς συμβαίνει αυτό;

Καθημερινό εργαλείο, αλλά και εργαλείο εξερεύνησης και διασκέδασης

Ο Aluminium βενζινοκινητήρας, βάρους μόλις 106 κιλών, έχει, στον ιμάντα ψύξης, ενσωματωμένο έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα, με σκοπό τη βελτίωση της ισχύος του και την αύξηση της απόδοσης, με ταυτόχρονη la réduction de la consommation. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας έχει τοποθετηθεί στον πίσω άξονα με ενσωματωμένο διαφορικό που ονομάζεται “e-axle“. Αυτός, αποδίδει 60 επιπλέον ίππους και 250 Nm ροπής. Η ενέργεια έρχεται από μία μπαταρία λιθίου 400V και χωρητικότητας 11,4 kWh, η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, μέσα σε ένα ατσάλινο περίβλημα με δικό της σύστημα ψύξης. Παράλληλα ρυθμίζει αντίστοιχα και τη λειτουργία του συστήματος τετρακίνησης ανάλογα με την επιλογή σου από τους διακόπτες του SELEC-TERRAIN και τα προγράμματα παραμετροποίησης.

Στα ατού του Renegade ότι μπορείς να ξεφύγεις από το κλεινόν άστυ, απολαμβάνοντας την ησυχία της φύσης, αλλά και του αυτοκινήτου σου, χωρίς… άγχος για την αυτονομία της μπαταρίας

Η αυτονομία του Renegade μόνο με τη χρήση του ηλεκτροκινήρα είναι 50 (πραγματικά) χιλιόμετρα και αυτό δεν είναι τυχαίο. Η Jeep μετά από έρευνες, διαπίστωσε πως οι καθημερινές διαδρομές των πελατών της δεν ξεπερνούν αυτή την απόσταση. Στην πράξη (με δεδομένο ότι και ο γράφων τόσα “γράφει” στο πήγαινελα στο γραφείο), χωρίς το… άγχος της αυτονομίας, η Jeep μπόρεσε να τοποθετήσει αυτή τη μικρή μπαταρία, η οποία φορτίζει σε λιγότερο από δύο ώρες (περίπου 5 ώρες σε οικιακή πρίζα), εάν χρησιμοποιείς το Wallbox το οποίο παρέχει δωρέαν η μάρκα.

Δεν αποτυπώνεται στη φωτό, αλλά η κλίση είναι λίγο σκιαχτική σ’ αυτό το σημείο

Με την εποχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αυτοκίνηση ήρθαν οι εντυπωσιακές επιδόσεις -με ροπές από το μηδέν ως το… Θεό- η οικονομία και οι μηδενικοί ρύποι. Το Jeep Renegade 4Χe S είναι πιστό σε αυτή τη λογική (ποιος θα περίμενε ότι ένα Jeep κάνει το σπρίντ από στάση στα 100 χ.α.ω. σε 7,1 δευτερόλεπτα;), όμως συνδυάζει και τον 1,33 λίτρων βενζινοκινητήρα της γκάμας του με απόδοση 180 ίππων και τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Το θερμικό μοτέρ συνεργάζεται, όπως προείπαμε, με τον έναν ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια και μεταφέρει την ισχύ του στο δρόμο μέσω ενός 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, ενώ ο έτερος ηλεκτροκινητήρας που έχει απόδοση 60 ίππους βρίσκεται στον πίσω άξονα και διαθέτει ενσωματωμένο διαφορικό «e-axle», μεταφέροντας την κίνηση και σε αυτούς τους τροχούς. Οπότε ουσιαστικά έχουμε ένα τετρακίνητο, με μοτέρ εμπρός- πίσω! Διάταξη βγαλμένη από τα πιο υγρά όνειρα του petrolheald!

Λύκε λύκε είσ’ εδώ;

Επιστρέφοντας στο υβριδικό σύστημα κίνησης του Renegade 4xe, η συνολική απόδοση του συνόλου ανέρχεται στους 240 ίππους ενώ η μπαταρία του συστήματος που βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα έχει χωρητικότητα 11,4 kWh και αυτή είναι που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως 50 χλμ. Με την προσθήκη της μικρότερης μπαταρίας δεν χρειάστηκε να γίνουν και μεγάλες θυσίες: Χωροταξικά, τέσσερις ενήλικες μπορούν να ταξιδέψουν με άνεση, ο χώρος αποσκευών έχασε μόλις 21 λίτρα (στο “δικό μας” είναι στα 330), ενώ το βάρος του έχει αυξηθεί στα 1.770 κιλά, νούμερο που είναι κατά 340 κιλά μεγαλύτερο από την τετρακίνητη έκδοση του συμβατικού Renegade.

Sur la route

Η αλήθεια είναι πως εξωτερικά, δύσκολα μπορεί κανείς να καταλάβει τη… διαφορετικότητα αυτού του Renegade, εάν δεν δει το “e” επάνω από τον πίσω προφυλακτήρα, ή αν δεν παρατηρήσει τις… δύο τάπες βενζίνης. Η δεξιά, είναι η πραγματική, για το ντεπόζιτο και η αριστερή είναι η υποδοχή της πρίζας για την φόρτιση των ηλεκτροκινητήρων. Πώς είναι όμως στο δρόμο;

Πλήρες και εστιασμένο στην άνεση το εσωτερικό του Jeep

Στην πράξη, εάν το Renegade 4xe έχει έστω και 2% ενέργεια στη μπαταρία, μπορεί να λειτουργεί ως purement électrique. Αυτό σημαίνει απόλυτα αθόρυβες επιταχύνσεις ως τα 130 χ.α.ω. (οι οποίες ωστόσο δεν τρομάζουν), εκτός αν βυθίσεις το δεξί πόδι στο πεντάλ, οπότε μπαίνει σε λειτουργία και ο βενζινοκινητήρας, δίνοντας πρόσβαση σε όλη την συνδιαστική ισχύ. Σε αυτή την περίπτωση, ακούς το ελαφρύ βουητό του κινητήρα εσωτερικής καύσης που έχεις ήδη… ξεσυνηθίσει. Αυτό, μαζί με την αίσθηση της αυξημένης επιτάχυνσης, είναι και οι ενδείκτες της εμπλοκής και του βενζινοκινητήρα.

Ταξίδι για 4 ενήλικες; Άνετα!

Στο εσωτερικό, η αίσθηση είναι “κλασική Jeep” avec le le confortle εργονομία et le εξαιρετική ορατότητα να είναι πάνω από το μέσο όρο, υποβοηθούμενη και από την ψηλή θέση οδήγησης. Πολύ καλή είναι η ποιότητα κατασκευής, με αρκετούς χώρους για μικροπράγματα, ενώ ο οδηγός, έχει έναν πίνακα με μια μίξη αναλογικών και ψηφιακών οργάνων. Αριστερά, ένα αναλογικό στροφόμετρο, δεξιά έναν δείκτη για τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας και στη μέση, μία οθόνη TFT par ωραία γραφικά για τις υπόλοιπες πληροφορίες. Στο μέσο του ταμπλό υπάρχει η οθόνη αφής των 8,4 ιντσών με το υπερπλήρες σύστημα πολυμέσων Uconnect.

H έκδοση S είναι υπερπλήρης από άποψη εξοπλισμού

Κάτω της, υπάρχουν οι διακόπτες επιλογής προγραμμάτων οδήγησης. Εν πρώτοις, έχεις -μέσω κουμπιών- επιλογή για λειτουργία ΗYBRID με τη χρήση και των δύο κινητήρων όποτε και όπως χρειάζεται, έπειτα το ELECTRIC το οποίο προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και το E-SAVE το οποίο υποστηρίζει δύο δευτερεύουσες λειτουργίες που ονομάζονται Passive E-SAVE (διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και με τη βοήθεια του θερμικού κινητήρα) και Active E-SAVE (φορτίζει τη μπαταρία στο 80% μέσω του θερμικού κινητήρα και του συνδεδεμένου σε αυτόν ηλεκτροκινητήρα γεννήτρια). Στην πράξη, μπορείς με το τελευταίο πρόγραμμα να φορτίσεις τη μπαταρία σου όσο κινείσαι με τον βενζινοκινητήρα.

Στα (ακόμα πιο) ενδιαφέροντα, στο Jeep Selec-Terrain, έχεις επιλογή ανάμεσα στα προγράμματα Auto, Sport, Snow, Sand/Mud, ενώ υπάρχει ταυτόχρονα δυνατότητα προγραμματισμού της τετρακίνησης, με τα 4WD Lock et 4WD Low. Στο “κλείδωμα”, εμπλέκει μόνιμα την τετρακίνηση σε ταχύτητες έως 15 χαω ανάμεσα στους δύο άξονες, ενώ το “αργό” θα το χρησιμοποιήσεις σε ακραίες συνθήκες αξιοποιώντας στο μέγιστο τα αποθέματα ροπής και των δύο κινητήρων.

Ναι, στην άσφαλτο, το Jeep Renegade 4xe είναι ένα B-SUV με το οποίο μπορείς να ταξιδέψεις άνετα και με ασφάλεια. Σε στριφτερές διαδρομές, est ουδέτερο και τα 1770 κιλά του δεν “φαίνονται”, λόγω της σφιχτότερης ρύθμισης της ανάρτησης και την απόδοση του συνόλου. Σε γενικές γραμμές, η διαχείριση του βάρους και των φορτίσεων από την ανάρτηση είναι αποτελεσματική, χωρίς να έρχονται μεγάλες κλίσεις και έντονες τάσεις υποστροφής, ενώ δυνατότητα διωξίματος της ουράς (σε λογικά πλαίσια) δίνει το πρόγραμμα Sport. Εντύπωση μου έκανε το γεγονός ότι εάν κινείσαι σβέλτα με τη χρήση μόνο του ηλεκτρικού μοτέρ, όταν τα ηλεκτρονικά του συστήματα “διαβάσουν” ότι το πιέζεις και ετοιμάζεται να βγάλει μούτρα, λειτουργεί ο βενζινοκινητήρας, επαναφέροντάς σε… στην τάξη.

Avec le λειτουργία Sport επιλεγμένη, αντιλαμβάνεσαι ότι οι 240 ίπποι δεν είναι… αστείο για κατασκευή του είδους, γεγονός που καταδεικνύουν και τα 7,1 δευτερόλεπτα που χρειάζονται για τα πρώτα 100 χ.α.ω από στάση. Σε στροφοδιαδρομή, το Renegade ξεδιπλώνει τον φιλικό του χαρακτήρα, δείχνοντας τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσής του, με την τετρακίνηση να προσδίδει ένα κλικ παραπάνω στην αίσθηση ασφάλειας. Στην πίεση, δεν τρομάζουν οι μικρές, σχεδόν ανεπαίσθητες κλίσεις, ενώ οι αντιδράσεις του μπροστά μέρους ελέγχονται εύκολα. Στο πρόγραμμα Sport και αν γλιστρά το οδόστρωμα, υπάρχει μια ευχάριστη, εύκολα ελεγχόμενη τάση υπερστροφής, ενώ τα φρένα έχουν θετική απόδοση, χωρίς να κουράζονται εύκολα. Πάντως, είναι σαφές ότι το Renegade δεν έχει σπορ προσανατολισμό.

Σε επίπεδο διαδρομής, η αυτονομία των 50 χιλιομέτρων που υπόσχεται η Jeep είναι εφικτός στόχος εάν έχεις μαλακό πόδι στο γκάζι και δεν δουλεύεις το κλιματιστικό. Σε συνθήκες σχετικά βαρυδεξιπόδη ανθρώπου (ο γράφων) και τύπου που “φουντώνει” εύκολα απ’ τη ζέστη (πάλι αυτός ο γράφων) η αυτονομία περιορίζεται περί τα 40 χιλιόμετρα. Εδώ όμως, την παρτίδα σώζει το σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω του συστήματος πέδησης, αλλά και το e-coasting του οποίου η ένταση της ανάκτησης ρυθμίζεται. Εδώ εύκολα προσθέτεις μερικά πολύτιμα χιλιόμετρα στη διάθεση σου. Και αν έρθουν τα… σκούρα, το passive active φροντίζει να γεμίσει τη μπαταρία με την αρωγή του θερμικού κινητήρα. Στο e-coasting, πάντως, οφείλω να ομολογήσω ότι σε ελεύθερη κατάβαση (του ίδιου) βουνού, δεν είδα μεγάλη διαφορά με τη ρύθμιση της εμπλοκής του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Κι αυτό γιατί με το “full regeneration” το αυτοκίνητο φρενάριζε, άρα φόρτιζε με μικρότερους ρυθμούς.

Στα δεξιά, μπορείς να παρατηρήσεις μια ελαφίνα να παίρνει μάτι το “αγρίμι” μας

Au κίνηση στην πόληle αυτόματο εξάρι κιβώτιο είναι αρωγός, μιας και ο προσανατολισμός του είναι αυτός. Οι αλλαγές του είναι smooth, ενώ σε πιο σβέλτους ρυθμούς οι αλλαγές δεν είναι γρήγορες, ενώ στις ψηλές στροφές έντονος είναι και ο θόρυβος του κινητήρα. Για να πετύχεις ενόχληση από τον κινητήρα ωστόσο, πρέπει να το “κυνηγήσεις”. Όμως το ζητούμενο δεν είναι αυτό:

Έξω από το δρόμο

Φυσικά το Renegade 4Xe S έχει και hill descend control

Το ζητούμενο είναι ότι οδηγικά η plug-in υβριδική έκδοση του Renegade χαρακτηρίζεται από την άνεση με την οποία κινείται σε όλα τα τεραίν. Με τις μεγάλες δυνατότητες σε εκτός δρόμου διαδρομές, αποτελώντας έναν άξιο εξηλεκτρισμένο διάδοχο της Jeep. Στα προγράμματα οδήγησης του συστήματος SELEC-TERRAIN που προσαρμόζει το οδηγικό προφίλ ανάλογα με τις οδικές συνθήκες προστίθεται και η επιλογή «Rock» στην έκδοση Trailhawk και μαζί με τις υπόλοιπες (Auto, Snow, Sand και Mud) αναλαμβάνει να ρυθμίσει την πρόσφυση ανάλογα με το τεραίν. Ο οδηγός έχει επιπλέον και 3 επιλογές για το σύστημα τετρακίνησης, που είναι ο υποπολλαπλασιασμός των σχέσεων (κοντά) και το κλείδωμα της 4κίνησης σε ποσοστό 50-50, αλλά και το σύστημα ελέγχου σε κατάβαση.

Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τη σωστή ρύθμιση της ανάρτησης, την απόσταση των 201 χλστ. από το έδαφος et le γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, σε κάνουν να ομολογήσεις πως το Renegade δεν είναι ένα ακόμα B-SUV, αλλά ένα πραγματικό off road όχημα όταν του ζητηθεί. Σε συνδυασμό και με τα Mud+Snow ελαστικά της έκδοσης, το Renegade είναι ένα από τα πιο ικανά και στην εξηλεκτρισμένη του έκδοση, μοντέλα της κατηγορίας. Σε αυτό, αν προσθέσεις και την all time classic εμφάνιση που παραπέμπει σε πραγματικό Jeep, με τις κάθετες γρίλιες και τα στρογγυλά φανάρια μπροστά, τα “Χ” στα πίσω φωτιστικά σώματα που παραπέμπουν στα μπιτόνια του θρυλικού Willy’s (και τα αμέτρητα, διασκεδαστικότατα easter eggs που έχουν κρύψει οι άνθρωποι της Jeep παντού στο αυτοκίνητο), κάνουν τα περίπου 40.000 ευρώ που κοστίζει το σύμφωνο με τις επιταγές της εποχής (φιλικό σε χρήστη και περιβάλλον, οικονομικό, άνετο, περιπετειώδες) να δείχνουν λογική τιμή. Λογική, με δεδομένο ότι μπορείς να κάνεις τη δουλειά σου οικονομικά, αλλά και να διασκεδάσεις στη φύση…

Πόσο καλό είναι το Jeep Renegade 4Xe S;
Conclusion
Μετά από τη δοκιμή, καταλαβαίνεις γιατί το Renegade πουλάει σαν φρέσκο ψωμάκι
Quelle note lui donnez-vous ?7 Notes
SYN
Φιλικότητα υβριδικού συστήματος
Ευχρηστία
Τετρακίνηση και εκτός δρόμου δυνατότητες
Κατανάλωση
Technologie
Άνεση- οδική συμπεριφορά
Διαχρονική εμφάνιση
PLEEN
Συνολικό βάρος αυτοκινήτου
Τιμή (σχεδόν διπλάσια από τις "απλές" εκδόσεις)
Αίσθηση τιμονιού στις υψηλές ταχύτητες
Θόρυβοι στις πολύ υψηλές ταχύτητες
3.2
Dans sa version hybride, le Renegade ajoute simplement plus de puissance...