Το 2023, ο αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα ανήλθε σε 6.714.953, σημειώνοντας μια μικρή αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος, όταν ο αριθμός τους ήταν 6.704.305. Παράλληλα, ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στη χώρα μας φτάνει τα 17,5 χρόνια, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), γεγονός που αναδεικνύει τη γήρανση του στόλου.
Κατανομή Καυσίμων στην Ελλάδα
Η αγορά εξακολουθεί να κυριαρχείται από τα συμβατικά καύσιμα:
- 50% των οχημάτων είναι βενζινοκίνητα
- 39,5% est πετρελαιοκίνητα
- 1,8% est αμιγώς ηλεκτρικά
- 2,1% est plug-in υβριδικά
- 3,2% est υβριδικά (HEV)
Η Αυξητική Τάση των Ηλεκτρικών Οχημάτων στην ΕΕ
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το 2023 κυκλοφορούσαν 249 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα, αυξημένα κατά 1,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η Ιταλία έχει τον υψηλότερο αριθμό αυτοκινήτων ανά 1.000 κατοίκους, ενώ η Λετονία τον χαμηλότερο.
Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) παρουσίασαν σημαντική αύξηση, ανεβαίνοντας από το 2,2% sur 3,9% του συνολικού στόλου της ΕΕ.
Φορτηγά και Λεωφορεία στην Ευρώπη
Στους δρόμους της ΕΕ το 2023 κυκλοφορούσαν:
- 30,1 εκατομμύρια φορτηγά, σημειώνοντας αύξηση 1,7%, με μόλις το 1,3% να είναι ηλεκτρικά.
- 6 εκατομμύρια βαρέα φορτηγά, αυξημένα κατά 0,8%, με το 0,1% να είναι ηλεκτρικά.
- 680.000 λεωφορεία, αυξημένα κατά 0,9%, με το 3% να είναι ηλεκτρικά.
Σημαντικό είναι ότι σε χώρες όπως η Δανία, η Ιρλανδία, το Λουξεμβούργο και η Ολλανδία, τα ηλεκτρικά λεωφορεία αντιπροσωπεύουν πλέον πάνω από 10% του στόλου.
Παρά την αργή υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, η Ευρωπαϊκή Ένωση ακολουθεί μια σαφή πορεία προς την εξηλεκτρισμένη κινητικότητα. Ο γερασμένος στόλος και η κυριαρχία των συμβατικών καυσίμων στη χώρα μας καθιστούν επιτακτική την ανάγκη για κίνητρα ανανέωσης των οχημάτων και προώθησης της βιώσιμης κινητικότητας.
Πηγή :ΑΠΕ-ΜΠΕ