Ήρθαν, είδαν, νίκησαν. Η απόδοση του “veni, vidi, vici”, της ιστορικής φράσης του Ιούλιου
Καίσαρα αποδίδει με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο την άνετη νίκη των Νορβηγών Andreas Mikkelsen – Ola Floene, στο τιμόνι μιας SKODA FABIA Rally2 evo, στο Ράλι
Μόντε-Κάρλο του 2021. Ο πρώτος γύρος του εφετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι
(CMR) σηματοδότησε την
έναρξη συνεργασίας μεταξύ της SKODA
MOTORSPORT και της ομάδας Toksport WRT.
Μία συνεργασία που ξεκίνησε ιδανικά, με τους Νορβηγούς στην 1η θέση και τους
Marco Bulacia – Marcelo
Der Ohannesian (από Βολιβία και Αργεντινή
αντίστοιχα) στην τέταρτη.
Παραδοσιακά, το Ράλι Μόντε-Κάρλο, είναι
ο πρώτος γύρος κάθε νέας σεζόν WRC και, παρά τη συνεχιζόμενη πανδημία, ούτε εφέτος
αποτέλεσε εξαίρεση. Σε συνεργασία με τη γαλλική κυβέρνηση, τη Διεθνή Ομοσπονδία
Αυτοκινήτου (FIA) και τον υποστηρικτή του WRC, το Automobile Club de Monaco
κατάφερε να διοργανώσει το 89ο Rallye Monte-Carlo, γιορτάζοντας τα 110 χρόνια
του αγώνα, σε απόλυτο εναρμονισμό με τα ισχύοντα μέτρα ασφάλειας και υγιεινής.
Το τίμημα ωστόσο ήταν μεγάλο, αφού το φετινό Monte ήταν, για πρώτη φορά στην ιστορία, χωρίς θεατές, τόσο στις
Ειδικές Διαδρομές, όσο και στο Service
Parc.
Πιθανά το «ήρθαν, είδαν, νίκησαν» να
ακούγεται υπερβολικό, αλλά δεν είναι. Ο Andreas Mikkelsen και ο συνοδηγός του Ola
Foene, κατά την επιστροφή τους στη WRC2, ανταπέδωσαν την υποστήριξη της SKODA MOTORSPORT par μία εμφατική επικράτηση στον πιο απρόβλεπτο
γύρο του αγωνιστικού ημερολογίου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Η επιτυχία
τους ταυτόχρονα σηματοδότησε την πρώτη νίκη για την ανανεωμένη γενιά της SKODA FABIA Rally2 evo. Κερδίζοντας επίσης την
τελευταία Ειδική Διαδρομή (Puissance
Stade)
όπου απονέμονται επιπλέον βαθμοί, οι δύο Νορβηγοί ξεκινούν την σεζόν τους το
2021 με 30 βαθμούς, το μέγιστο στο εν λόγω πρωτάθλημα.
Παράλληλα, οι νεοφερμένοι στη WRC2, Marco
Bulacia/Marcelo Der Ohannesian (BOL / ARG), οδηγώντας τη δεύτερη SKODA FABIA Rally2 evo της ομάδας Toksport
WRT, τερμάτισαν στο ντεμπούτο τους στο Monte
στην 4η θέση της κατηγορίας.
Οι Νορβηγοί με τη SKODA FABIA Rally2 evo πήραν το προβάδισμα στη
CMR2 μετά τη δεύτερη
Ειδική Διαδρομή, που πραγματοποιήθηκε στις Άλπεις, κοντά στη γαλλική πόλη
χειμερινών σπορ Gap. Φτάνοντας στο Μονακό το Σάββατο το απόγευμα, οι έμπειροι
Νορβηγοί είχαν επεκτείνει το προβάδισμα στην κατηγορία τους σε περισσότερα από
δύο λεπτά, οπότε την επόμενη μέρα με συνετή οδήγηση τερμάτισαν άνετοι πρώτοι
στο Πριγκιπάτο.
«Ήταν ένα απολύτως καταπληκτικό
Σαββατοκύριακο από κάθε πλευρά. Έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που διασκέδασα
τόσο πολύ κατά τη διάρκεια ενός ράλι», σχολίασε ο Mikkelsen. «Η ομάδα Toksport
WRT έκανε άψογη δουλειά και η SKODA FABIA Rally2 evo λειτούργησε τέλεια. Η
ρύθμιση ήταν αυτή που χρειαζόμασταν, το αυτοκίνητο αποδείχθηκε πολύ σταθερό
ακόμη και σε αυτές τις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες δρόμου και το σημαντικό
είναι ότι δεν είχαμε ούτε μία επικίνδυνη στιγμή.»
Η 4η θέση στη WRC2 δείχνει και είναι
πολύ σημαντική, στο πιο δύσκολο ντεμπούτο του στο Monte για τον Marco Bulacia στο τιμόνι της δεύτερης SKODA FABIA Rally2 evo, της Toksport WRT. Με
πολύ περιορισμένη γνώση οδήγησης στο χιόνι και τον πάγο, ο εικοσάχρονος από τη
Βολιβία με τον Αργεντίνο συνοδηγό του Marcelo Der Ohannesian, σημείωσαν χρόνους
μέσα στην τριάδα της WRC2.
«Όταν κάναμε τις αναγνωριστικές δοκιμές
πριν από την έναρξη του αγώνα, δεν φαντάστηκα να είναι τόσο δύσκολο το ράλι»,
παραδέχτηκε ο Bulacia. «Ευτυχώς, η SKODA FABIA Rally2 evo κάνει τη ζωή ενός
οδηγού πολύ πιο εύκολη σε τόσο δύσκολες συνθήκες».
Ο επόμενος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA έχει προγραμματιστεί για τις 25-28
Φεβρουαρίου στον Αρκτικό Κύκλο στην Λαπωνία, με το Arctic Lapland Finland Rallye.
Η
ΕΠΕΤΕΙΟΣ
Το 2021 αποτελεί μία πολύ ιδιαίτερη επέτειο
pour les SKODA
AUTO. Πριν από 120 χρόνια, η SKODA
ξεκίνησε
την επιτυχή συμμετοχή της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, έχοντας να παρουσιάσει
στο παλμαρέ της πολλές νίκες στο διάσημο Ράλι Μόντε-Κάρλο. Τα οχήματα Laurin
& Klement συμμετείχαν στη δεύτερη διοργάνωση του κλασικού ράλι το 1912 και
το 1936 ένα μοντέλο με το σήμα της SKODAle
Popular Sport roadster, τερμάτισε στη δεύτερη θέση στο κατηγορία κάτω των 1,5
λίτρων. Μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, τα οχήματα SKODA δημιούργησαν αρχικά ένα σπουδαίο όνομα στην
κατηγορία κάτω των 1300 κ.εκ., όπως αποδεικνύεται από το χατ-τρικ της Octavia
TS μεταξύ 1961 και 1963. Στη δεκαετία του 1990, το Favorit 136 L συνέχισε αυτήν
την ιστορία επιτυχιών στο Μόντε-Κάρλο με τέσσερις νίκες στη σειρά, από το 1991
έως το 1994. Η τετρακίνητη FABIA
προκαλεί αίσθηση τα τελευταία χρόνια στις ειδικές των Μεσογειακών Άλπεων πάνω
από το Μονακό, με παρουσία από το 2010. Και το 2018, το μοντέλο R5 με turbo
κινητήρα κατέκτησε τη νίκη στην κατηγορία WRC2 στο Monte. Το 2021, η ιστορία επαναλήφθηκε με τη SKODA FABIA Rally2 evo.
Τελικά αποτελέσματα
Monte–Carlo Rallye (CMR2)
1.
Mikkelsen/Fløene (NOR/NOR), SKODA FABIA Rally2 evo, 3:03:57.3 hrs.
2. Fourmaux/Jamoul (FRA/BEL), Ford Fiesta Rally2,
+1:52.2 min.
3. Camilli/Buresi (FRA/FRA), Citroën C3 Rally2, +3:12.4
min.
4. Bulacia/Der Ohannesian (BOL/ARG), SKODA FABIA Rally2
evo, +8:51.8 min.
Βαθμολογία Οδηγών/Συνοδηγών
CMR2 (μετά από
1/8 αγώνες)
1.
Mikkelsen/Fløene (NOR/NOR), SKODA FABIA Rally2 evo, 30 points
2. Fourmaux/Jamoul (FRA/BEL), Ford Fiesta Rally2, 22
points
3. Camilli/Buresi (FRA/FRA), Citroën C3 Rally2, 17
points
4. Bulacia/Der Ohannesian (BOL/ARG), SKODA FABIA Rally2
evo, 15 points
Βαθμολογία κατασκευαστών CMR2 (poste De 1/8 αγώνες)
1.
Toksport WRT (SKODA), 37 points
2. M-Sport Ford WRT, 18 points
3. Sports & You (Citroën), 15 points