Τα πιο
πρωτοποριακά φορτηγά για το ηλεκτρικό μέλλον φέρουν το τριάκτινο αστέρι – αυτή
είναι η ετυμηγορία της καταξιωμένης κριτικής επιτροπής του θεσμού International Camion de les Année (IToY), η οποία απένειμε τη σημαντική διάκριση Camion L'innovation Award 2021 σε δύο αμιγώς ηλεκτρικά φορτηγά της Mercedes–Benz: στο eActros με μπαταρία
et le Mercedes–Benz GenH2 Camion με κυψέλη καυσίμου. Η κριτική επιτροπή του IToY, η οποία
αποτελείται από 25 συντάκτες και καταξιωμένους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου
που εκπροσωπούν τα μεγαλύτερα περιοδικά για φορτηγά στην Ευρώπη και τη Νότια
Αφρική, υπογράμμισαν κυρίως τη συνολική προσέγγιση στην ηλεκτροκίνηση, η οποία
βασίζεται σε μια σαφή, μακροπρόθεσμη στρατηγική.
Το βραβείο παρέλαβε ψηφιακά στις 30 Νοεμβρίου 2020 ο Martin Daum, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler Camion AG και Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG, και ο Sven EnnerstMembre du conseil d'administration de Daimler Camion AG και υπεύθυνος για την Ανάπτυξη, τις
Προμήθειες και την αγορά της Κίνας.
Το 2016, Η Daimler Trucks ήταν η πρώτη κατασκευάστρια εταιρεία
παγκοσμίως που παρουσίασε ένα ηλεκτρικό, βαρύ φορτηγό για τον κλάδο των αστικών
διανομών. Το 2018, έκανε πρεμιέρα το πρωτότυπο eActros και την ίδια
χρονιά ξεκίνησαν εντατικές δοκιμές από τους πελάτες. Η μαζική παραγωγή του eActros a
προγραμματιστεί για το 2021 και θα έχει αυτονομία πάνω από 200 χιλιόμετρα. Το
Σεπτέμβριο του 2020, η Daimler Trucks παρουσίασε το Mercedes–Benz GenH2 Camion, a
πρωτότυπο φορτηγό με κυψέλη καυσίμου και αυτονομία 1000 χιλιομέτρων, η οποία θα
είναι ακόμη μεγαλύτερη στην έκδοση μαζικής παραγωγής που θα προορίζεται για
απαιτητικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων. Οι δοκιμές από τους πελάτες
προβλέπεται να ξεκινήσουν το 2023 ενώ η έναρξη της μαζικής παραγωγής είναι
προγραμματισμένη για το δεύτερο μισό της ίδιας δεκαετίας.
Ο Martin Daum λέει: «Είμαστε ευτυχείς και υπερήφανοι που η καταξιωμένη
κριτική επιτροπή του θεσμού Camion de les Année απένειμε στο eActros et le GenH2 Camion τη σημαντική
διάκριση Camion L'innovation Award 2021. Αυτό αποδεικνύει ότι είμαστε στο σωστό
δρόμο με τη στρατηγική μας που εστιάζει ξεκάθαρα στις τεχνολογίες ουδέτερου
ισοζυγίου άνθρακα τοπικά με ηλεκτρισμό από μπαταρία και κυψέλη καυσίμου. Αυτός
ο συνδυασμός μας επιτρέπει να προσφέρουμε στους πελάτες μας τις καλύτερες
επιλογές οχημάτων για κάθε χρήση. Με το eActros, δείξαμε τα τελευταία χρόνια ότι οι αστικές
διανομές με ουδέτερο ισοζύγιο CO2 τοπικά είναι ήδη εφικτές από σήμερα. Με το GenH2 Camion
παρουσιάσαμε, επιπλέον, το συγκεκριμένο σχεδιασμό μας για φορτηγά βαριάς χρήσης
με κυψέλη καυσίμου για ευέλικτες και απαιτητικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.»
Επιπλέον,
φέτος το Σεπτέμβριο, η Daimler Trucks παρουσίασε τη στρατηγική της για την
τεχνολογία εξηλεκτρισμού των οχημάτων της, μια γκάμα που καλύπτει από τις
αστικές διανομές μέχρι τις διεθνείς μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, επικυρώνοντας
τη δέσμευσή της ως προς τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού για την
κλιματική αλλαγή. Στο πλαίσιο αυτής της ολοκληρωμένης προσέγγισης, η Daimler Trucks παρουσίασε για πρώτη φορά τη νέα
αρχιτεκτονική της δομοστοιχειωτής πλατφόρμας παγκοσμίως, τη λεγόμενη ePowertrain, η οποία,
μεταξύ άλλων, έτυχε ιδιαίτερα θετικής υποδοχής από την κριτική επιτροπή.
Mercedes–Benz eActros: μια εναλλακτική λύση για ουδέτερο ισοζύγιο CO2 τοπικά στις αστικές διανομές
Le site
συμπεράσματα από τις δοκιμές πελατών του Mercedes–Benz eActros ενσωματώθηκαν άμεσα στη διαδικασία εξέλιξης
του πρωτοτύπου σε όχημα μαζικής παραγωγής. Μέχρι στιγμής, έχουν δείξει ότι το
électrique eActros που κινείται αμιγώς με μπαταρία είναι
απολύτως κατάλληλο για βιώσιμες βαριές διανομές. Σε καμία περίπτωση δεν υστερεί
έναντι ενός συμβατικού πετρελαιοκίνητου φορτηγού από άποψη διαθεσιμότητας και
επιδόσεων. Ωστόσο, το eActros μαζικής παραγωγής θα είναι πολύ ανώτερο από
το τωρινό πρωτότυπο σε κάποιους τομείς, όπως η αυτονομία, η ισχύς του
συστήματος κίνησης και η ασφάλεια. Το eActros μαζικής παραγωγής θα είναι αντάξιο ενός
συμβατικού Actros σε ό,τι αφορά το ωφέλιμο φορτίο. Το eActros volonté
κυκλοφορήσει ως διαξονικό και τριαξονικό φορτηγό.
Επιπλέον, το
2020 η Daimler Trucks παρουσίασε μια προεπισκόπηση του Mercedes–Benz eActros LongHaul, ενός φορτηγού μεγάλων αποστάσεων που
κινείται αμιγώς με μπαταρία και σχεδιάστηκε για ενεργειακά αποδοτικές μεταφορές
σε κανονικές αποστάσεις και προγραμματιζόμενα δρομολόγια. Η Daimler Trucks αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή
de eActros LongHaul το 2024. Η αυτονομία του θα ανέρχεται σε
περίπου 500 χιλιόμετρα με μία φόρτιση μπαταρίας.
Mercedes–Benz GenH2 Camion: πρωτότυπο φορτηγό με κυψέλη καυσίμου για
ευέλικτες και απαιτητικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.
Οι μηχανικοί
ανάπτυξης της Daimler Trucks χρησιμοποίησαν ως βάση τις δυνατότητες του
συμβατικού φορτηγού μεγάλων αποστάσεων Mercedes–Benz Actros σε ό,τι αφορά στην ελκτική ισχύ, την
αυτονομία και τις επιδόσεις. Για παράδειγμα, η έκδοση μαζικής παραγωγής του GenH2 Camion αναμένεται
να έχει μικτό βάρος οχήματος 40 τόνους και ωφέλιμο φορτίο 25 τόνους. Το υψηλό
ωφέλιμο φορτίο και η μεγάλη αυτονομία επιτυγχάνονται χάρη σε δύο ειδικά
ρεζερβουάρ υγρού υδρογόνου και ένα ιδιαίτερα ισχυρό σύστημα κυψέλης καυσίμου,
τα οποία αποτελούν τον πυρήνα του σχεδιασμού του GenH2 Camion. Η Daimler Trucks προτιμά τη χρήση υγρού υδρογόνου (LH2), διότι σε
αυτήν την κατάσταση, η ενεργειακή πυκνότητα της πηγής ενέργειας σε σχέση με τον
όγκο είναι πολύ υψηλότερη συγκριτικά με το αέριο υδρογόνο. Συνεπώς, τα
ρεζερβουάρ ενός φορτηγού με κυψέλη καυσίμου που χρησιμοποιεί υγρό υδρογόνο
είναι πολύ μικρότερα και, λόγω της χαμηλότερης πίεσης, σημαντικά ελαφρύτερα.
Έτσι, αυξάνεται η χωρητικότητα και το ωφέλιμο φορτίο των φορτηγών.
Συγχρόνως,
μπορεί να μεταφέρεται μεγαλύτερη ποσότητα υδρογόνου, γεγονός που αυξάνει
σημαντικά την αυτονομία των φορτηγών. Όλα αυτά καθιστούν το GenH2 Camion μαζικής
παραγωγής εξίσου κατάλληλο με ένα συμβατικό πετρελαιοκίνητο φορτηγό για
μεταφορές μεγάλων αποστάσεων που διαρκούν πολλές ημέρες και προγραμματίζονται
δύσκολα, αλλά και για περιπτώσεις όπου η ημερήσια ανάγκη για ενέργεια είναι
υψηλή.