Entreprises

Mercedes-Benz : arrêt du développement d'une plate-forme électrique pour voitures de luxe

Η Mercedes-Benz αποφάσισε να διακόψει την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας αφιερωμένης στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων υψηλών προδιαγραφών. Η νέα αρχιτεκτονική, γνωστή ως “MB.ea-Large”, ήταν μια από τις σημαντικότερες πρωτοβουλίες της στρατηγικής ηλεκτροκίνησης του Γερμανού κατασκευαστή, όχι μόνο λόγω της οικονομικής δέσμευσης: γινόταν λόγος για επενδύσεις ύψους περίπου 5 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ωστόσο, σύμφωνα με προγενέστερα δημοσιεύματα της εφημερίδας Handelsblatt, τα οποία επιβεβαιώθηκαν αργότερα από τη Στουτγάρδη, το έργο πλήρωσε το τίμημα για το χαμηλό ποσοστό υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης και τη συνακόλουθη απόφαση της ανώτατης διοίκησης να βάλει φρένο στη μετατροπή της εταιρείας σε έναν κατασκευαστή που θα παράγει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ακυρώθηκαν τα σχέδια

Από το 2028, η νέα πλατφόρμα επρόκειτο να αποτελέσει τη βάση για την παραγωγή αρκετών καινοτομιών με μπαταρίες και, ειδικότερα, για την επόμενη γενιά μοντέλων, όπως τα σεντάν S-Class και E-Class ή τα SUV GLS και GLE. Ωστόσο, η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα πολυτελείας αποδεικνύεται πολύ κατώτερη των προσδοκιών, σε επίπεδα που καθιστούν αδύνατη τη δημιουργία επαρκών οικονομιών κλίμακας. Ως εκ τούτου, η ανώτατη διοίκηση αποφάσισε να ακολουθήσει έναν άλλο δρόμο και να χρησιμοποιήσει την υπάρχουσα πλατφόρμα Eva2 αντί να δημιουργήσει μια νέα από το μηδέν.

Αναβολή της σταδιακής κατάργησης

Επιβεβαιώνοντας λοιπόν τις φήμες του Τύπου, η Mercedes επανέλαβε ότι θα οργανώσει ευέλικτα το δίκτυο παραγωγής της. ώστε να επιτρέψει την παράλληλη παραγωγή θερμικών και ηλεκτρικών οχημάτων ακόμη και μετά το 2030, την ημερομηνία που είχε αρχικά αναφερθεί για τον αποχαιρετισμό των κινητήρων εσωτερικής καύσης. “Ο ρυθμός του μετασχηματισμού καθορίζεται από τις συνθήκες της αγοράς και τις επιθυμίες των πελατών μας”, πρόσθεσε η Mercedes, επαναλαμβάνοντας τις πρόσφατες δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου Ola Källenius σχετικά με την ανάγκη προσαρμογής της προσφοράς στις τάσεις της ζήτησης, προϋπόθεση που θεωρούνταν πάντα απαραίτητη, ακόμη και όταν δεν φαινόταν να υπάρχουν ενδείξεις αναθεώρησης των στρατηγικών. Η εταιρεία εξακολουθεί να σκοπεύει να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για έναν νέο στόλο αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων, αλλά η λεγόμενη σταδιακή κατάργηση θα μετατεθεί από το 2030 στο 2039. Εν τω μεταξύ, το κύριο βάρος θα δοθεί στα plug-in υβριδικά, τα οποία, μαζί με τα ηλεκτρικά, θα πρέπει να αυξηθούν από το 20% των πωλήσεων στο 50% ήδη από το δεύτερο μισό της δεκαετίας.

Nikolaos Michalopoulos

Messages récents

Τι αλλάζει στην νέα BMW M5

Η BMW M5 κάνει δυναμική είσοδο σε μια νέα εποχή. Μετρώντας 40 χρόνια ιστορίας, το…

6 heures ago

Αυτή είναι η νέα Bentley Continental GT

Η Bentley αποκαλύπτει με υπερηφάνεια την τέταρτη γενιά Continental GT Speed, που ακολουθεί την 21ετή…

Il y a 7 heures

Fiat: Σε τιμή έκπληξη λανσάρει το νέο 600 στην ελληνική αγορά και επαναπροσδιορίζει τη θέση της

Η Fiat λανσάρει ολόκληρη τη γκάμα του νέου 600 σε τιμή έκπληξη  στην ελληνική αγορά…

Il y a 17 heures

Hyundai Ioniq 5 N : Ένα ηλεκτρικό για petrolheads

Hyundai N: γεννήθηκε στο Namyang, εξελίχθηκε στο Nürburgring Hyundai «N» σημαίνει Namyang, περιοχή στην οποία…

Il y a 1 jour

TSF1 Podcast – WEC | 24 Hours of Le Mans

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο τέταρτο TSF1 Podcast για τη σεζόν 2024 του…

Il y a 2 jours

Car News Podcast ~ 17-23/06/2024

Μία ανασκόπηση στις ειδήσεις και τα νέα της περασμένης εβδομάδας, απο το Car News Podcast…

Il y a 2 jours