La nouvelle C–Classe σας καλωσορίζει σε έναν νέο, πιο ψηφιακό, πιο αποδοτικό κόσμο και
συγχρόνως στο χώρο σας, αφού προσφέρει μία ιδιαίτερα αναβαθμισμένη ζώνη
άνεσης! Σε μία εποχή που ο ολόκληρος ο
κόσμος μετασχηματίζεται, η νέα C–Classe είναι η πρώτη κλασική σειρά μοντέλων της Mercedes–Benz που εξηλεκτρίζεται πλήρως. Με ενσωματωμένη μίζα-δυναμό και ηλεκτρικό
σύστημα οχήματος 48 Volt ή fiche–en υβριδική τεχνολογία, διαθέτει ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100
χιλιομέτρων, μία τιμή που είναι πρωτόγνωρη για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Επιπλέον,
θέτει πρότυπα στον τομέα της βιωσιμότητας. Καθώς η C–Classe αποτελεί παραδοσιακά μία από τις σειρές μοντέλων της Mercedes–Benz με τις υψηλότερες πωλήσεις, ο συστηματικός εξηλεκτρισμός έχει σημαντικό αντίκτυπο
στο αποτύπωμα άνθρακα. Εκτός αυτού όμως, έχουν γίνει πολλές ακόμα τεχνικές
βελτιώσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν πλήθος στοιχείων προαιρετικού εξοπλισμού
– ενδεικτικά αναφέρονται το DIGITAL LIGHT και το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα. Τα μοντέλα Berline et Domaine θα κυκλοφορήσουν ταυτόχρονα, θα υπάρχει δυνατότητα παραγγελίας από τις
30 Μαρτίου και θα εμφανιστούν στις εκθέσεις των Εξουσιοδοτημένων Διανομέων το
καλοκαίρι του 2021.
Σχεδίαση: Αυτό που εμείς ονομάζουμε «αισθαντική καθαρότητα» με μια
πινελιά σπορ κομψότητας
Η νέα C-Class με τις δυναμικές αναλογίες της δίνει την εντύπωση ότι κινείται ακόμη κι
όταν είναι σταματημένη, χάρη στον συνδυασμό κοντού μπροστινού προβόλου, μακρύ
μεταξονίου και πίσω προβόλου. Το σπορ καπό του κινητήρα με τους έντονους
όγκους τονίζει την παρόρμηση για κίνηση. Συγκριτικά με το προηγούμενο
μοντέλο, που είχε ήδη ιδιαίτερα πολυτελή διαμόρφωση του εσωτερικού του, η νέα
C-Class εξελίσσει ακόμη περισσότερο την έννοια της
σύγχρονης πολυτέλειας. Το εσωτερικό υιοθετεί κύρια χαρακτηριστικά από τη νέα S-Class, προσθέτοντας επιπλέον μια σπορ πινελιά.
Εξωτερική σχεδίαση: προφίλ με ελκυστικά εφέ φωτός
Από το πλάι, οι περίτεχνα σμιλευμένες επιφάνειες δημιουργούν μοναδικά εφέ
φωτός. Οι σχεδιαστές μείωσαν τις γραμμές στο ελάχιστο, τονίζοντας τη λεγόμενη
γραμμή catwalk ή γραμμή των ώμων. Στο μοντέλο Domaine, η ανοδική γραμμή της οροφής σε συνδυασμό με το κεκλιμένο
πίσω παρμπρίζ προσθέτουν μια σπορ πινελιά χωρίς συμβιβασμούς σε ό,τι αφορά
στη χρηστικότητα. Άλλα χαρακτηριστικά που συνεισφέρουν στη σπορ, επιβλητική
εμφάνιση είναι το φαρδύ μετατρόχιο και οι νέου σχεδιασμού ζάντες 17 έως 19
ιντσών.
Στο μπροστινό τμήμα, δεσπόζει η χαρακτηριστική επένδυση του ψυγείου της
μάρκας, με το αστέρι στο κέντρο του. Υπάρχουν μικρές μόνο διαφορές στη
σχεδίαση και τον χαρακτήρα της μάσκας στην κάθε γραμμή εξοπλισμού: Στο βασικό
μοντέλο έχουν τοποθετηθεί γρίλιες, στη γραμμή AVANTGARDE υπάρχουν πρόσθετα διακοσμητικά στοιχεία σ’ αυτές και πλαίσια χρωμίου,
ενώ το στοιχείο που χαρακτηρίζει την AMG Line στο εμπρός μέρος είναι η μάσκα ψυγείου τύπου diamond.
Η σχεδίαση του πίσω τμήματος είναι χαρακτηριστική ενός berline de Mercedes–Benz, με τα πίσω φώτα να κερδίζουν τις εντυπώσεις. Στη Berline έκδοση, τα φωτιστικά σώματα απέκτησαν σχεδίαση δύο τμημάτων για πρώτη
φορά στη C–Classe, με τις λειτουργίες φωτισμού να μοιράζονται μεταξύ των φώτων στο
πλευρικό τοίχωμα και των φώτων στο καπό του πορτ-μπαγκάζ. Η εμφάνιση του πίσω
τμήματος ολοκληρώνεται όμορφα με διακοσμητικά στοιχεία στον πίσω προφυλακτήρα
που διατίθενται προαιρετικά ή σε συνδυασμό με την εκάστοτε γραμμή εξοπλισμού.
Η χρωματική παλέτα έχει εμπλουτιστεί με τρία νέα χρώματα – spectral blue, high–tech silver et opalite white.
Εσωτερική σχεδίαση: σπορ πινελιές με έμφαση
στον οδηγό
Η ποιότητα στη διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου αποτυπώνεται μέχρι την
τελευταία λεπτομέρεια. Το ταμπλό οργάνων είναι χωρισμένο σε δύο τμήματα: το
επάνω τμήμα μοιάζει με φτερό και διαθέτει νέους, επίπεδους στρογγυλούς
αεραγωγούς που θυμίζουν τα αεροδυναμικά καλύμματα των κινητήρων αεροσκαφών,
ενώ το κάτω τμήμα συνίσταται σε μια ενιαία επιφάνεια με πολυτελή διακοσμητικά
στοιχεία, η οποία εκτείνεται ομοιόμορφα από την κεντρική κονσόλα μέχρι το
ταμπλό οργάνων χωρίς καμία παρεμβολή.
Η έμφαση στον οδηγό αναδεικνύει τη σπορ σχεδίαση: το ταμπλό οργάνων
και η κεντρική οθόνη έχουν μία ελαφριά κλίση έξι μοιρών προς τον οδηγό.
Η θέση του οδηγού είναι εξοπλισμένη με υψηλής ανάλυσης οθόνη LCD. Είναι ανεξάρτητη και μοιάζει να αιωρείται μπροστά από το επάνω τμήμα
του ταμπλό. Έτσι, η οθόνη του οδηγού διαφοροποιείται ξεκάθαρα από τα
παραδοσιακά κόκπιτ με τα κλασικά, στρογγυλά όργανα. Οι πελάτες ανά τον κόσμο
μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε μια έκδοση 10,25 ιντσών (26,0 cm) ή 12,3 ιντσών (31,2 cm).
Η μετάβαση προς την ψηφιοποίηση αντανακλάται και στην κεντρική οθόνη αφής,
η οποία επιτρέπει τον έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου και μοιάζει να
αιωρείται πάνω από τη διακοσμητική επιφάνεια της κονσόλας. Όπως το ταμπλό οργάνων, έτσι και η οθόνη
έχει ελαφριά κλίση προς τον οδηγό. Έχει διαγώνιο 9,5 ιντσών (24,1 cm) στον βασικό εξοπλισμό, ενώ προαιρετικά διατίθεται μια μεγαλύτερη έκδοση
11,9 ιντσών ή 30,2 cm. Ένα υψηλής ποιότητας ένθετο χρωμίου χωρίζει την κεντρική κονσόλα στο σημείο
που συναντάται με το υποβραχιόνιο δημιουργώντας μία τρισδιάστατη αίσθηση.
Τα δύο άκρα του ταμπλό οργάνων πλαισιώνονται από τη σύγχρονη, εξαιρετικά
λιτή σχεδίαση των επενδύσεων των θυρών. Η κεντρική επένδυση πόρτας με
ενσωματωμένο υποβραχιόνιο μετατρέπεται από κάθετη σε οριζόντια επιφάνεια.
Αντανακλώντας τη σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας, το μπροστινό τμήμα αποκτά
τη μορφή ενός high–tech μεταλλικού στοιχείου. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως
χειρολαβή και περικλείει τα χειριστήρια των ηλεκτρικών παραθύρων. Ένα άλλο αισθητικά
πρωτοποριακό χαρακτηριστικό είναι η μονάδα χειρισμού με τα ενσωματωμένα
χειριστήρια ρύθμισης για τα καθίσματα και τη λαβή ανοίγματος της πόρτας.
Η οθόνη οδηγού και η οθόνη πολυμέσων προσφέρουν μια ολοκληρωμένη
αισθητική εμπειρία. Η εμφάνιση των οθονών μπορεί να εξατομικευθεί επιλέγοντας
ανάμεσα σε τρία στιλ ενδείξεων και τρεις τρόπους λειτουργίας. Σε συνδυασμό με
οποιαδήποτε γραμμή εξοπλισμού, ο βασικός εξοπλισμός της νέας C–Classe περιλαμβάνει ατμοσφαιρικό φωτισμό με οπτικές ίνες.
MBUX τελευταίας γενιάς: διαισθητικός χειρισμός
και δυνατότητα εκμάθησης
Όπως η νέα S–Classe, έτσι και η νέα C–Classe είναι εξοπλισμένη με τη δεύτερη γενιά του MBUX (Mercedes–Benz User Expérience). Το εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει γίνει ακόμη πιο ψηφιακό και ευφυές,
καθώς τόσο το hardware όσο και το λογισμικό έχουν κάνει άλματα προόδου. Επιπλέον, οι φωτεινές
εικόνες των οθονών LCD διευκολύνουν τον έλεγχο των λειτουργιών οχήματος και ανέσεων.
Η οθόνη οδηγού και η οθόνη πολυμέσων προσφέρουν μια ολοκληρωμένη
αισθητική εμπειρία ενώ οι πληροφορίες παρουσιάζονται με οργανωμένο τρόπο. Η Mercedes–Benz ανέπτυξε μια νέα αισθητική όσον αφορά στην οθόνη για την S–Classe, η οποία πλέον θα αρχίσει να χρησιμοποιείται συστηματικά και σε άλλα
Modèles.
Η εμφάνιση των οθονών μπορεί να εξατομικευθεί επιλέγοντας ανάμεσα σε τρία
στιλ ενδείξεων (Discreet, Sporty, Classic / Διακριτικό, Σπορ, Κλασικό) και
τρεις τρόπους λειτουργίας (Navigation, Assistance, Service / Πλοήγηση,
Υποβοήθηση, Service).
-
Στο στιλ «Classic», τον οδηγό καλωσορίζει ένα
οικείο περιβάλλον οθόνης. Η οθόνη, με δύο κυλινδρικά όργανα με μεταβλητά
περιεχόμενα, παρέχει όλες τις πληροφορίες που ενδιαφέρουν τον οδηγό.
-
Στο στιλ «Sporty» κυριαρχεί το
κόκκινο χρώμα και το κεντρικό στροφόμετρο είναι δυναμικά σχεδιασμένο.
-
Στο στιλ «Discreet», τα περιεχόμενα
περιορίζονται μόνο στα απολύτως απαραίτητα. Επιπλέον, χάρη στον
ατμοσφαιρικό φωτισμό, και οι δύο οθόνες μπορούν να προβάλλουν τις
ενδείξεις σε επτά χρωματικούς συνδυασμούς, προσφέροντας μια εντυπωσιακή
χρωματική εμπειρία στο εσωτερικό.
Στον τρόπο λειτουργίας «Assistance», η κατάσταση της κυκλοφορίας προβάλλεται
σε πραγματικό χρόνο μαζί με σημαντικές, συμπληρωματικές πληροφορίες, ενώ η
πλοήγηση εμφανίζεται στο σύνολο της οθόνης, όπως και στην S–Classe, και προσφέρει στον οδηγό ολοκληρωμένη καθοδήγηση στη διαδρομή.
Hey Mercedes: η φωνητική υποβοήθηση γίνεται διαρκώς εξυπνότερη
Η φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes» γίνεται πιο διαδραστική και μπορεί να μαθαίνει ενεργοποιώντας τις en ligne υπηρεσίες στην εφαρμογή Mercedes me Application. Επιπλέον, ορισμένες ενέργειες μπορούν να
πραγματοποιούνται ακόμη και χωρίς να πείτε «Hey Mercedes» για ενεργοποίηση, όπως η πραγματοποίηση μίας τηλεφωνικής κλήσης. Η
φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes» εξηγεί επίσης τις λειτουργίες του οχήματος και μπορεί να βοηθήσει, για
παράδειγμα, στη σύνδεση ενός smartphone via Bluetooth ή στην εύρεση ενός φαρμακείου. Ακόμη, μπορεί να
αναγνωρίζει τους επιβάτες του αυτοκινήτου από τις φωνές τους.
Intelligent Accueil: κινητή νοημοσύνη για πιο άνετο χειρισμό οικιακών συσκευών εξ αποστάσεως
Avec la fonction Intelligent Accueil de MBUX, η C–Classe μετατρέπεται για πολλούς σε κινητό κέντρο ελέγχου του σπιτιού.
Χρησιμοποιώντας τεχνολογία WLAN, αισθητήρες και ενεργοποιητές, η λειτουργία Intelligent Accueil αυξάνει όλο και περισσότερο τη νοημοσύνη και την ικανότητα επικοινωνίας με
το σπίτι, επιτρέποντας την επιτήρηση, καθώς και τον έλεγχο της θέρμανσης, του
φωτισμού, των παντζουριών και των ηλεκτρικών συσκευών εξ αποστάσεως. Ο
χρήστης ενημερώνεται από ανιχνευτές κίνησης και επαφές παραθύρων για
καλοδεχούμενους ή ανεπιθύμητους επισκέπτες.
"Hey Mercedes, είναι κανείς στο σπίτι μου τώρα;» «Έκανα έναν έλεγχο.
Η τελευταία κίνηση που ανιχνεύθηκε ήταν στην κουζίνα πριν από μία ώρα.» Κάπως
έτσι θα γίνονται στο μέλλον οι συζητήσεις ανάμεσα στον οδηγό ή τον συνοδηγό
και το έξυπνο σπίτι του χρήστη μέσω της φωνητικής υποβοήθησης MBUX (Mercedes–Benz User Expérience). Κατά την κυκλοφορία στην αγορά, η λειτουργία Intelligent Accueil de MBUX θα υποστηρίζει πολλές συσκευές που προσφέρονται από σημαντικούς παρόχους
υπηρεσιών «έξυπνου σπιτιού», καθώς έχουν υπογραφεί ήδη οι αντίστοιχες
συμβάσεις με την Bosch Intelligent Accueil et le Samsung SmartThings, ενώ θα ακολουθήσουν περισσότεροι πάροχοι, οι οποίοι θα ανακοινωθούν σε
μεταγενέστερο στάδιο. Από την πρώτη στιγμή, η υποβοήθηση Hey Mercedes καταλαβαίνει ερωτήσεις και εντολές σε τέσσερις γλώσσες (Γερμανικά,
Κινεζικά, Αγγλικά ΗΠΑ και Αγγλικά Μεγάλης Βρετανίας). Μπορείτε να απευθύνεστε
σε λάμπες, πρίζες, θερμοστάτες, παντζούρια και κουρτίνες, ανιχνευτές κίνησης
και επαφές θυρών ή παραθύρων, καθώς και σε αισθητήρες θερμοκρασίας. Έτσι, το
σύστημα μπορεί επίσης να απαντά στην παρακάτω ερώτηση: «Θυμήθηκα να σβήσω το
καλοριφέρ;» Ανάλογα με την απάντηση και τους εγκατεστημένους θερμοστάτες του
σπιτιού, είναι εφικτή η αλλαγή της ρύθμισης: «Ρύθμισε τη θερμοκρασία σε όλο
το σπίτι στους 18 βαθμούς!» Με αυτόν τον τρόπο, η ενσωμάτωση της λειτουργίας Intelligent Accueil στο σύστημα MBUX συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας στο σπίτι, προσφέροντας παράλληλα
περισσότερη άνεση.
Streaming μουσικής: επιλογή ανάμεσα σε εκατομμύρια
τραγούδια
Με την υπηρεσία «Online μουσική», η Mercedes-Benz ενσωματώνει πλήρως τις πιο γνωστές
υπηρεσίες streaming μουσικής στο σύστημα infotainment MBUX. Το MBUX προσφέρει πρόσβαση στο προσωπικό προφίλ χρήστη των συνδεδεμένων παρόχων
μουσικής. Έτσι, εξασφαλίζει την πλήρη πρόσβαση των πελατών στα αγαπημένα τους
τραγούδια και τις λίστες αναπαραγωγής τους, ενώ παράλληλα τους δίνει την
ευκαιρία να ανακαλύψουν εκατομμύρια τραγούδια και επιμελημένες λίστες
αναπαραγωγής. Ο χειρισμός γίνεται διαισθητικά με τη φωνητική υποβοήθηση MBUX «Hey Mercedes», τα πλήκτρα ελέγχου αφής στο τιμόνι ή απευθείας από την οθόνη.
Άλλα πρωτοποριακά χαρακτηριστικά
Προαιρετικά διατίθεται η λειτουργία Augmented Vidéo. Μια κάμερα καταγράφει το περιβάλλον μπροστά από το όχημα και οι εικόνες
που καταγράφονται εν κινήσει προβάλλονται στην κεντρική οθόνη. Επιπλέον,
εικονικά αντικείμενα, πληροφορίες και δείκτες προβάλλονται πάνω στην εικόνα
βίντεο. Μεταξύ αυτών, σήματα κυκλοφορίας, βέλη κατεύθυνσης, συστάσεις αλλαγής
λωρίδας και αριθμοί οδών. Έτσι, διευκολύνεται σημαντικά η πλοήγηση, ειδικά σε
αστικές περιοχές.
Μια έγχρωμη οθόνη Tête–en haut display διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός. Ο
οδηγός βλέπει μια εικονική οθόνη 9 x 3 ιντσών (περ. 23 x 8 cm) να αιωρείται πάνω από το καπό του κινητήρα σε απόσταση περίπου 4,5 μέτρων.
Σε εργονομική θέση κάτω από την κεντρική
οθόνη βρίσκεται ένας σαρωτής δακτυλικού αποτυπώματος. Με αυτόν ο χρήστης
μπορεί να συνδέεται στο MBUX γρήγορα, άνετα και με ασφάλεια, προστατεύοντας προσωπικές ρυθμίσεις και δεδομένα όπως τα «αγαπημένα»,
οι πρόσφατοι προορισμοί, οι προβλέψεις βάσει συμπεριφοράς, οι καταχωρίσεις
του επαγγελματικού ημερολογίου ή τα ηλεκτρονικά μηνύματα ενώ μόνο οι
εξουσιοδοτημένοι χρήστες μπορούν να πραγματοποιούν πληρωμές μέσω της
Application Mercedes me.
"Over–les–air» (ΟΤΑ) ενημερώσεις: τακτική ενημέρωση του λογισμικού
Μόλις γίνει διαθέσιμη μια νέα ενημέρωση από τη Mercedes–Benz, εμφανίζεται ένα μήνυμα στο MBUX. Η ενημέρωση λαμβάνεται και εγκαθίσταται στο
παρασκήνιο, έως ότου ο χρήστης συμφωνήσει για την ενεργοποίησή της. Έτσι, το
αυτοκίνητο είναι πάντα ενημερωμένο. Επιπλέον, μέσω ενημερώσεων OTA (over–les–air), είναι δυνατή η εκ των υστέρων εγκατάσταση
λειτουργιών που δεν έχουν εφευρεθεί ακόμη σε αυτοκίνητα που έχουν ήδη πωληθεί. Για τη μεταφορά των δεδομένων,
η Mercedes–Benz βασίζεται στην τεχνολογία κινητής επικοινωνίας και στη μονάδα
επικοινωνίας υψηλών προδιαγραφών ασφαλείας που είναι εγκατεστημένη στο
αυτοκίνητο.
Ένας άλλος τρόπος να διασφαλιστεί η πάντα ενημερωμένη και κορυφαία
εμπειρία του χρήστη είναι η αγορά νέων υπηρεσιών από το Mercedes me Store, π.χ. υπηρεσιών streaming μουσικής ή του En–Voiture Bureau. Επίσης, μέσω του Mercedes me Store είναι εφικτή η ανανέωση ή η προσθήκη νέων en ligne συνδρομητικών υπηρεσιών.
Σύστημα μετάδοσης κίνησης: συστηματικός
εξηλεκτρισμός των σύγχρονων τετρακύλινδρων κινητήρων
Χάρη στον συστηματικό εξηλεκτρισμό και το έξυπνο downsizing των κινητήρων, η νέα C-Class θέτει νέα πρότυπα στον τομέα της
αποδοτικότητας. Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει αποκλειστικά τετρακύλινδρους
κινητήρες από την τρέχουσα οικογένεια αρθρωτών κινητήρων Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). Αντίστοιχα, με τον εξηλεκτρισμό, η γκάμα κινητήρων διαδραματίζει
σημαντικό ρόλο στην ευελιξία του διεθνούς δικτύου παραγωγής.
Εκτός από τον στροβιλοσυμπιεστή (turbo-charger), τόσο οι πετρελαιοκινητήρες όσο και οι βενζινοκινητήρες διαθέτουν
ενσωματωμένη μίζα-δυναμό (ISG) για έξυπνη υποβοήθηση στις χαμηλές
στροφές κινητήρα, ως ήπιο υβριδικό σύστημα δεύτερης γενιάς. Με αυτόν τον
τρόπο, διασφαλίζεται η εξαιρετική απόδοση ισχύος. Το ISG χρησιμοποιεί ένα on-board ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt που προσφέρει λειτουργίες όπως ελεύθερη κύλιση, ενίσχυση ή ανάκτηση ενέργειας
και εξασφαλίζει σημαντική εξοικονόμηση καυσίμου. Με το σύστημα αυτό η
εκκίνηση του κινητήρα γίνεται πολύ γρήγορα και άνετα, με αποτέλεσμα η
λειτουργία Start/Stop να μην γίνεται σχεδόν καθόλου αντιληπτή από τον οδηγό, όπως και η
μετάβαση από την κύλιση με τον κινητήρα απενεργοποιημένο έως την έντονη
επιτάχυνση με τον κινητήρα σε λειτουργία. Στο ρελαντί, η έξυπνη αλληλεπίδραση
ανάμεσα στο ISG και τον κινητήρα εσωτερικής καύσης διασφαλίζει
μία εξαιρετικά ομαλή λειτουργία.
Ο πρώτος πετρελαιοκινητήρας με ενσωματωμένη
μίζα-δυναμό
Στην αιχμή των μέτρων βελτίωσης της αποδοτικότητας βρίσκεται ο νέος πετρελαιοκινητήρας
OM 654 M με ενσωματωμένη μίζα-δυναμό δεύτερης
γενιάς (ISG). Διαθέτει μερικό on-board ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt. Η αποδοτικότητα του κινητήρα αυξάνεται με τη λειτουργία ανάκτησης
ενέργειας και τη δυνατότητα «κύλισης» με απενεργοποιημένο κινητήρα. Σε
συνδυασμό με τον εξηλεκτρισμό, ο οποίος περιλαμβάνει τη χρήση ενός ηλεκτρικού
συμπιεστή ψυκτικού υγρού για το σύστημα κλιματισμού, οι σημαντικότερες
αλλαγές που εξασφαλίζουν ισχύ έως 195 kW, συν
επιπλέον 15 kW από το σύστημα EQ Boost, είναι οι εξής:
- Ένας νέος στροφαλοφόρος άξονας αυξάνει τη
διαδρομή του εμβόλου στα 94,3 mm και τον κυβισμό στα 1992 cc (προηγουμένως: 92,3 και 1950).
-
Η πίεση ψεκασμού έχει αυξηθεί στα 2700 bar (προηγουμένως 2500)
- Ιδιαίτερα γρήγοροι χρόνοι απόκρισης και
ομοιόμορφη απόδοση ισχύος, χάρη σε δύο υδρόψυκτους στροβιλοσυμπιεστές, οι
οποίοι διαθέτουν μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου.
- Αγωγός ψύξης με πλήρωση νατρίου σε κάθε
χαλύβδινο έμβολο. Έτσι, διευκολύνεται η εκτόνωση μέγιστων θερμοκρασιών στην
εσοχή καύσης των εμβόλων.
Όσον αφορά στη μετεπεξεργασία των καυσαερίων, αυτός ο τετρακύλινδρος
πετρελαιοκινητήρας που έχει την υψηλότερη απόδοση πηγαίνει ακόμη ένα βήμα
παραπέρα. Στα εξαρτήματα περιλαμβάνονται
- καταλύτης κατακράτησης NOx κοντά στον κινητήρα για τη μείωση των οξειδίων αζώτου
-
DPF (φίλτρο σωματιδίων Diesel με ειδική επίστρωση, επίσης για τη μείωση της ποσότητας οξειδίων αζώτου)
- καταλύτης SCR (επιλεκτική καταλυτική αναγωγή με δοσομέτρηση ποσότητας ψεκασμού AdBlue®) et
-
πρόσθετος καταλύτης SCR στο υποδάπεδο του αυτοκινήτου, με ξεχωριστή δοσομέτρηση ποσότητας
ψεκασμού AdBlue®
Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας επίσης με
ενσωματωμένη μίζα-δυναμό δεύτερης γενιάς
Πρεμιέρα στη C-Class κάνει κι ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας M 254 με μίζα-δυναμό δεύτερης γενιάς, πρόσθετη ισχύ έως και 15 kW και αυξημένη ροπή στρέψης έως 200 Nm. Η ανάκτηση ενέργειας και η δυνατότητα «κύλισης» με απενεργοποιημένο
κινητήρα καθιστούν τον βενζινοκινητήρα εξαιρετικά αποδοτικό. Στον M 254, η Mercedes-Benz συνδυάζει για πρώτη φορά σε έναν κινητήρα όλες τις καινοτομίες της
οικογένειας αρθρωτών κινητήρων που απαρτίζεται από τετρακύλινδρους, καθώς και
εξακύλινδρους βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες. Μεταξύ αυτών, η
επίστρωση κυλίνδρων NANOSLIDE®, η
διαμόρφωση κυλίνδρων CONICSHAPE®
(διαμόρφωση τρομπέτας) και η τοποθέτηση του συστήματος εκ των υστέρων
επεξεργασίας καυσαερίων ακριβώς δίπλα στον κινητήρα.
Ένα εντελώς νέο στοιχείο είναι ο στροβιλοσυμπιεστής τμημάτων με σύνδεση
ροής, μια εξέλιξη της τεχνολογίας twin scroll για ακόμη πιο άμεση απόκριση του
συστήματος εξαναγκασμένης επαγωγής. Ο εντελώς νέος στροβιλοσυμπιεστής
τμημάτων προέκυψε από τη συνεργασία των υπευθύνων ανάπτυξης
στροβιλοσυμπιεστών της Mercedes-Benz και της ομάδας Mercedes-AMG Petronas Formula 1. Η μεταφορά της τεχνολογίας στη μαζική παραγωγή θέτει νέα πρότυπα όσον
αφορά στον συνδυασμό ισχύος και μέγιστης αποδοτικότητας. Η ισχύς της C 300 (κατανάλωση καυσίμου σε μικτό κύκλο: 7.0-6.6 l/100 km, εκπομπές CO2 σε μικτό
κύκλο: 159-150 g/km) μπορεί να αυξηθεί προσωρινά έως και κατά 20 kW.
Κιβώτιο ταχυτήτων: αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων στον
βασικό εξοπλισμό
Το κιβώτιο ταχυτήτων 9G-TRONIC εξελίχθηκε για την προσαρμογή της ενσωματωμένης μίζας-δυναμό και
τοποθετείται σε όλα τα μοντέλα C-Class. Ο ηλεκτροκινητήρας, το ηλεκτρονικό σύστημα ισχύος και το ψυγείο
κιβωτίου ταχυτήτων έχουν πλέον μετακινηθεί μέσα ή προς το κιβώτιο ταχυτήτων.
Τα προηγουμένως απαραίτητα καλώδια έχουν καταργηθεί, γεγονός που προσφέρει
πλεονεκτήματα όσον αφορά στον χώρο που χρειαζόταν για την τοποθέτησή τους και
το βάρος. Επιπλέον, έχει αυξηθεί η αποδοτικότητα του κιβωτίου ταχυτήτων,
μεταξύ άλλων, χάρη στη βελτιστοποιημένη συνεργασία με την ηλεκτρική πρόσθετη
αντλία λαδιού, η οποία μειώνει την ισχύ τροφοδοσίας της μηχανικής αντλίας
κατά 30 τοις εκατό. Ακόμη, χρησιμοποιείται μια νέα γενιά του πλήρως
ενσωματωμένου συστήματος ελέγχου κιβωτίου ταχυτήτων με πολυπύρηνο
επεξεργαστή, καθώς και νέα σχεδίαση και τεχνολογία συνδεσιμότητας. Εκτός από
την αυξημένη υπολογιστική ισχύ, ο αριθμός ηλεκτρικών διεπαφών (interfaces) έχει μειωθεί δραστικά, ενώ το σύστημα
ελέγχου κιβωτίου ταχυτήτων ζυγίζει 30 τοις εκατό λιγότερο.
Το σύστημα κίνησης 4MATIC των τετρακίνητων μοντέλων έχει εξελιχθεί.
Το νέο σύστημα κίνησης στους μπροστινούς τροχούς επιτρέπει τη μετάδοση
υψηλότερης ροπής με ιδανική κατανομή των φορτίων αξόνων, για δυναμική
οδήγηση. Συν τοις άλλοις, παρουσιάζει ένα σημαντικό πλεονέκτημα βάρους συγκριτικά
με την προηγούμενη σειρά, συμβάλλοντας στη μείωση του CO2. Οι τεχνικοί μπόρεσαν να μειώσουν και τις απώλειες
τριβής στο νέο κιβώτιο διανομής, το οποίο επιπρόσθετα διαθέτει κλειστό
κύκλωμα λαδιού και δεν απαιτεί πρόσθετα μέτρα ψύξης.
Fiche–en υβριδικά αυτοκίνητα με ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100 χιλιομέτρων (WLTP)
Τα plug-in υβριδικά
μοντέλα τέταρτης γενιάς θα ακολουθήσουν λίγο μετά το λανσάρισμα της C-Class στην αγορά. Ο εξηλεκτρισμός κάνει ένα
μεγάλο άλμα προόδου, ενώ χρησιμοποιεί ως βάση τους ίδιους κινητήρες. Με
ηλεκτρική ισχύ 95kW/(129 hp) και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100 χιλιομέτρων (WLTP), η plug-in έκδοση της
C-Class λειτουργεί πλήρως ηλεκτρικά σε πολλές
περιπτώσεις και για πολλές ημέρες χωρίς καθόλου χρήση του κινητήρα εσωτερικής
καύσης: πρόκειται για την υπερσύγχρονη, δίλιτρη έκδοση του τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα
M 254 με ισχύ 150 kW, ο οποίος δεν είναι μόνο πολύ αποδοτικός,
αλλά και εξαιρετικά σπορ. Οι εκδόσεις με υβριδικό σύστημα σε συνδυασμό με
πετρελαιοκινητήρα θα ακολουθήσουν αργότερα.
Το νέο σύστημα υψηλής τάσης είναι πιο συμπαγές και υψηλότερης απόδοσης,
ενώ ο αριθμός των διεπαφών υψηλής τάσης έχει μειωθεί σημαντικά. Η ενσωμάτωση
του ηλεκτρονικού συστήματος ισχύος στο περίβλημα του κιβωτίου ταχυτήτων
μειώνει τον απαιτούμενο χώρο τοποθέτησης και συγχρόνως απλουστεύει τη
συναρμολόγηση στο εργοστάσιο παραγωγής. Η αύξηση της τάσης του συστήματος
συνεπάγεται επίσης την αύξηση της ισχύος, χωρίς να απαιτούνται μεγαλύτερες
διατομές καλωδίων.
Η υψηλή ενεργειακή πυκνότητα του υβριδικού συστήματος κίνησης
επιτυγχάνεται με τη χρήση ενός σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα μόνιμης διέγερσης με
εσωτερικό ρότορα. Η μέγιστη ροπή στρέψης 440 Nm του ηλεκτροκινητήρα διατίθεται από την πρώτη στιγμή, εξασφαλίζοντας πολύ
ευέλικτη εκκίνηση και δυναμική οδήγηση. Η πλήρης ηλεκτρική ισχύς είναι
διαθέσιμη έως το όριο των 140 km/h.
Η μπαταρία υψηλής τάσης (HV) αναπτύχθηκε εσωτερικά από τη Mercedes-Benz AG.
Εντάσσεται σε μια οικογένεια μπαταριών τέταρτης γενιάς και αποτελεί λογική
εξέλιξη της προηγούμενης γενιάς. Περιλαμβάνει 96 κυψέλες σε «διαμόρφωση μάρσιπου».
Με συνολική χωρητικότητα 25,4 kWh, η μπαταρία αυξάνει την ηλεκτρική
αυτονομία στα περίπου 100 χιλιόμετρα. Λόγω της υψηλής ενεργειακής πυκνότητας,
η μπαταρία HV διαθέτει εσωτερικό σύστημα ψύξης. Συνεπώς,
το σύστημα διαχείρισης θερμότητας μπορεί να ελέγχει τη θερμοκρασία
λειτουργίας, ανεξάρτητα από τον κλιματισμό στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Έτσι, είναι εφικτή η συνεχής λειτουργία σε περιοχές με υψηλές και χαμηλές
θερμοκρασίες, αλλά και η ταχεία φόρτιση με συνεχές ρεύμα. Ο προαιρετικός
φορτιστής συνεχούς ρεύματος 55 kW επιτρέπει την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας
σε περίπου 30 λεπτά, ακόμη και σε περίπτωση αποφόρτισης. Για τη φόρτιση με
τριφασικό ρεύμα σε wallbox συνδεδεμένο με το οικιακό δίκτυο
εναλλασσόμενου ρεύματος είναι διαθέσιμος ένας φορτιστής 11 kW (ανάλογα με την αγορά).
Η τοποθέτηση της μπαταρίας μέσα στο αυτοκίνητο προσφέρει πλεονεκτήματα
κατά την καθημερινή χρήση συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο: πλέον, δεν
υπάρχει σκαλοπάτι στο πορτ-μπαγκάζ και είναι εφικτή η απρόσκοπτη φόρτωση. Η
συγκεκριμένη βελτίωση γίνεται ιδιαίτερα αισθητή στο μοντέλο Estate: Το μήκος του δαπέδου χώρου αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 63 mm στα 1043 mm. Χάρη στο αυξημένο ύψος του χώρου
αποσκευών κατά 150 mm, που πλέον φτάνει τα 732 mm, είναι εφικτή η άνετη φόρτωση μεγάλων κιβωτίων ποτών κάτω από το πτυσσόμενο
κάλυμμα χώρου αποσκευών και το διαχωριστικό δίχτυ. Συγκριτικά με το
προηγούμενο μοντέλο, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 45
λίτρα στα 360 λίτρα και με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα, το μοντέλο Estate μπορεί να χωρέσει ακόμη και 1375 λίτρα (40 λίτρα περισσότερο). Η
αερανάρτηση και το σύστημα ρύθμισης ύψους ανάρτησης στο πίσω μέρος
περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό τόσο της έκδοσης Sedan όσο και της έκδοσης Estate.
Οδηγική
εμπειρία: αισθητά πιο ηλεκτρική
Συνολικά, η οδηγική εμπειρία είναι αισθητά πιο «ηλεκτρική». Δεδομένης της
αύξησης της ηλεκτρικής αυτονομίας σε περίπου 100 χιλιόμετρα, οι οδηγοί θα
μπορούν να καλύπτουν τις περισσότερες καθημερινές διαδρομές μόνο με ηλεκτρικό
ρεύμα. Η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας επιτρέπει την ανάκτηση της κινητικής
ενέργειας στη διάρκεια της επιβράδυνσης ή της οδήγησης σε κατηφόρα, μια
διαδικασία που πλέον έχει βελτιωθεί και σε ό,τι αφορά τη συνεργασία με το
υδραυλικό φρένο. Πλέον, η απόδοση της ανάκτησης ενέργειας ξεπερνά τα 100 kW. Η έξυπνη στρατηγική λειτουργίας βάσει διαδρομής ενεργοποιεί την
ηλεκτρική λειτουργία στα σημεία της διαδρομής στα οποία κρίνει ότι είναι πιο
σκόπιμο, λαμβάνοντας υπόψη, για παράδειγμα, δεδομένα πλοήγησης, τοπογραφία,
όρια ταχύτητας και συνθήκες κυκλοφορίας σε όλη την πορεία της
προγραμματισμένης διαδρομής. Εάν ο οδηγός θέλει να επηρεάσει τον ρυθμό
ανάκτησης ενέργειας, μπορεί να το κάνει απευθείας σε τρεις βαθμίδες τις
οποίες ελέγχει μέσω διακοπτών πίσω από το τιμόνι. Η συγκεκριμένη δυνατότητα
παρέχεται σε όλα τα προγράμματα οδήγησης, εκτός από το SPORT. Για παράδειγμα, στο πρόγραμμα οδήγησης D-, ο οδηγός μπορεί να βιώσει την «αίσθηση ενός πεντάλ»: Κατά την
απελευθέρωση του πεντάλ γκαζιού, το όχημα επιβραδύνει αμιγώς ηλεκτρικά σε
τέτοιο σημείο που συχνά το πάτημα του υδραυλικού ποδόφρενου είναι περιττό.
Η στρατηγική λειτουργίας επικοινωνεί με τους αισθητήρες των συστημάτων
υποβοήθησης, υποστηρίζοντας αποτελεσματικά τον οδηγό σε πολλές καταστάσεις
οδήγησης. Για παράδειγμα, σε μεγάλες αποστάσεις, σε αστικές περιοχές, το
αυτοκίνητο δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική οδήγηση. Δύο επιπλέον
προγράμματα οδήγησης επιτρέπουν στον οδηγό να αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα του plug-in συστήματος μετάδοσης κίνησης:
- BATTERY HOLD: Η διατήρηση της κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης έχει
προτεραιότητα, π.χ. για τη μετέπειτα οδήγηση στο κέντρο της πόλης ή σε
πράσινη ζώνη. Το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης επιλέγει την
καταλληλότερη διαμόρφωση του συστήματος κίνησης, ανάλογα με την κατάσταση
οδήγησης και τη διαδρομή.
-
ELECTRIC: Ηλεκτρική οδήγηση έως τα 140 km/h, ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας κατά το
ρολάρισμα, προσαρμογή του ενεργού συστήματος υποβοήθησης απόστασης DISTRONIC για ηλεκτρική οδήγηση, ενεργοποίηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης μέσω
σημείου πίεσης στο πεντάλ γκαζιού (kickdown)
Στη νέα C-Class, τα plug-in υβριδικά
διαθέτουν μια μονάδα απτικού πεντάλ γκαζιού με σημείο πίεσης σε γωνία πεντάλ
γκαζιού 9,7°. Στο πρόγραμμα ELECTRIC, ενεργοποιείται αυτή η ισχύς, επιτρέποντας
την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία του οχήματος έως και το πρόσθετο σημείο
πίεσης. Μόλις παρακαμφθεί το σημείο πίεσης, εκκινεί ο κινητήρας εσωτερικής
καύσης που παρέχει πρόσθετη ισχύ. Ομοίως, η λειτουργία Power Nap του ENERGIZING COMFORT υπάρχει μόνο στα plug-in υβριδικά.
Σύστημα ανάρτησης: άνεση και ευελιξία
Τα βασικά εξαρτήματα της νέας, δυναμικά
σχεδιασμένης ανάρτησης είναι ένας νέος άξονας τεσσάρων συνδέσμων μπροστά και
ένας άξονας πολλαπλών συνδέσμων, ο οποίος είναι τοποθετημένος σε ένα
βοηθητικό πλαίσιο, πίσω. Η νέα ανάρτηση αποτελεί τη βάση για κορυφαία άνεση
ανάρτησης, οδήγησης και θορύβου, ευέλικτη οδική συμπεριφορά και οδηγική
απόλαυση. Επιπλέον, η νέα C–Classe διατίθεται προαιρετικά με συνεχώς ρυθμιζόμενη απόσβεση
και σπορ ανάρτηση. Η πίσω αερανάρτηση περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό των
fiche–en υβριδικών μοντέλων Berline et Domaine.
Σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα: περισσότερη
ευελιξία και δυναμική
La nouvelle C–Classe είναι ιδιαίτερα ευέλικτη και σταθερή, χάρη στο προαιρετικό σύστημα
διεύθυνσης πίσω άξονα και την πιο άμεση σχέση μετάδοσης του συστήματος
διεύθυνσης στον μπροστινό άξονα. Η γωνία διεύθυνσης στον πίσω άξονα είναι 2,5
μοίρες. Ως αποτέλεσμα, ο κύκλος στροφής μειώνεται κατά 43 εκατοστά στα 10,64
μέτρα.
Επιπλέον, απαιτούνται λιγότερες στροφές του
τιμονιού από τέρμα σε τέρμα. Με το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα και ανάλογα
με το σύστημα κίνησης, απαιτούνται 2,1 αντί για 2,35 περιστροφές (σύστημα
κίνησης στους πίσω τροχούς με σύστημα διεύθυνσης ανέσεων) ή 2,3 περιστροφές
(εκδόσεις 4MATIC με σύστημα διεύθυνσης ανέσεων).
Σε ταχύτητες κάτω από 60 km/h, οι πίσω τροχοί στρέφονται προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους
μπροστινούς τροχούς και έως και 2,5° αντίθετα προς τη γωνία μπροστινού άξονα
κατά τη στάθμευση. Έτσι, ανάλογα με την περίπτωση, το μεταξόνιο ουσιαστικά
μικραίνει και το αυτοκίνητο γίνεται πιο ευκίνητο και ευέλικτο. Σε ταχύτητες
πάνω από 60 km/h, οι πίσω τροχοί στρέφονται έως και 2,5° προς την ίδια κατεύθυνση με τους
μπροστινούς τροχούς. Η ουσιαστική αύξηση του μεταξονίου προσφέρει αισθητά
πλεονεκτήματα, όπως η βελτιωμένη ευστάθεια και ασφάλεια σε υψηλές ταχύτητες,
κατά τη γρήγορη αλλαγή λωρίδας ή σε περίπτωση αιφνίδιου ελιγμού αποφυγής.
Επιπλέον, απαιτούνται πολύ λιγότερες
κινήσεις του τιμονιού στη διάρκεια δυναμικών ελιγμών, π.χ. κατά την οδήγηση
σε επαρχιακούς δρόμους ενώ το αυτοκίνητο αποκρίνεται με πιο σπορτίφ τρόπο
στους χειρισμούς διεύθυνσης. Αυτό υποστηρίζεται από την ενσωματωμένη
λειτουργία δυναμικού ελέγχου του ESP.
Συστήματα υποβοήθησης οδήγησης: ξεγνοιασιά και υποστήριξη σε επικίνδυνες
καταστάσεις
Συγκριτικά με την προηγούμενη σειρά C-Class, η τελευταία γενιά του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης Caractéristiques
πρόσθετες και προηγμένες λειτουργίες, οι οποίες ξεκουράζουν τον οδηγό σε
καθημερινές καταστάσεις, φροντίζοντας για πιο άνετη και ασφαλή οδήγηση. Όταν
προκύπτει κίνδυνος, τα συστήματα υποβοήθησης μπορούν να αντιδρούν σε
επικείμενες συγκρούσεις ανάλογα με τις απαιτήσεις. Η αρχή λειτουργίας των
συστημάτων απεικονίζεται στην οθόνη οδηγού με μία νέα φιλοσοφία ενδείξεων.
Εξέλιξη των συστημάτων υποβοήθησης: τρία
παραδείγματα
- Σε αυτοκινητόδρομους, επαρχιακούς δρόμους ή στην πόλη, το ενεργό σύστημα
υποβοήθησης απόστασης (Actif Distance Assister DISTRONIC) peut être
διατηρεί αυτόματα μια προκαθορισμένη απόσταση από τα μπροστινά οχήματα. Μια
νέα λειτουργία είναι η αντίδραση του συστήματος σε οχήματα που είναι
σταματημένα πάνω στον δρόμο σε ταχύτητες έως 100 km/h (προηγουμένως: 60 km/h).
- Το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης (Actif Steering Assister) βοηθάει τον
οδηγό να παραμείνει στη λωρίδα σε ταχύτητες έως 210 km/h. Στις νέες λειτουργίες
περιλαμβάνεται η πρόσθετη αναγνώριση λωρίδας με την κάμερα 360°, η δημιουργία
λωρίδας έκτακτης ανάγκης ειδικά σε χαμηλές ταχύτητες, η αισθητά βελτιωμένη
διαθεσιμότητα και απόδοση σε στροφές επαρχιακών δρόμων και το βελτιωμένο
κεντράρισμα στη λωρίδα κατά την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους.
- Εκτός από πινακίδες ορίων ταχύτητας, το σύστημα υποβοήθησης σημάτων
κυκλοφορίας (Traffic Sign Assister) αναγνωρίζει σήματα σε γερανογέφυρες και οδικά έργα. Μέσω της αξιολόγησης
όλων των αισθητήρων του οχήματος, αναγνωρίζονται ακόμη και οδηγίες για
συγκεκριμένες συνθήκες (π.χ. «σε βρεγμένο οδόστρωμα»). Νέες είναι οι
λειτουργίες προειδοποίησης πινακίδας στοπ και κόκκινου φωτεινού σηματοδότη
(περιλαμβάνονται στο πακέτο υποβοήθησης οδήγησης).
Έξυπνα συστήματα στάθμευσης υποστηρίζουν
τον οδηγό κατά τους ελιγμούς
Χάρη στους βελτιωμένους αισθητήρες περιβάλλοντος, τα συστήματα στάθμευσης
υποστηρίζουν ακόμη καλύτερα τον οδηγό κατά τους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα.
Λόγω της ενσωμάτωσης στο MBUX, ο χειρισμός είναι πιο γρήγορος και πιο διαισθητικός.
Το προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα είναι ενσωματωμένο στα συστήματα
υποβοήθησης στάθμευσης και ο υπολογισμός των τροχιών έχει προσαρμοστεί
αντίστοιχα. Επιπλέον, διατίθενται λειτουργίες πέδησης έκτακτης ανάγκης για
την προστασία των άλλων χρηστών του δρόμου.
Εκτός από τη σταθεροποίηση του συνδυασμού οχήματος και ρυμουλκούμενου
κατά την οπισθοπορεία, το προαιρετικό σύστημα υποστήριξης ελιγμών
ρυμουλκούμενου για το μοντέλο Domaine μπορεί πλέον, για πρώτη φορά, να διαχειρίζεται
ελιγμούς έως 90°.
Ασφάλεια σε περίπτωση σύγκρουσης: πληροί τις
απαιτήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο
Η C-Class, η οποία σήμερα είναι διαθέσιμη σε περισσότερες από 100 χώρες, είναι από
τα λίγα μοντέλα που προσφέρονται σε τόσο πολλές αγορές. Γι’ αυτό, κατά τη
διαδικασία εξέλιξης του μοντέλου εξετάζονται περίπου 1000 παραλλαγές, μεταξύ
αυτών όλες οι εκδόσεις κινητήρων και αμαξωμάτων, αριστεροτίμονα και
δεξιοτίμονα μοντέλα, υβριδικές εκδόσεις ή μοντέλα 4-MATIC ώστε να πληρούν τις ίδιες απαιτήσεις. Επιπλέον, για τη συμμόρφωση με
συγκεκριμένα κριτήρια αξιολόγησης, διατίθενται στοιχεία προαιρετικού
εξοπλισμού – για παράδειγμα, τα αυτοκίνητα που προορίζονται για την Ευρώπη
εξοπλίζονται με κεντρικό αερόσακο. Αυτός παρεμβάλλεται ανάμεσα στα καθίσματα
του οδηγού και του συνοδηγού στη διάρκεια μιας σφοδρής πλευρικής σύγκρουσης,
μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο να έρθουν σε επαφή τα κεφάλια τους. Ο κεντρικός
αερόσακος είναι ενσωματωμένος στην πλάτη του καθίσματος οδηγού, στο κέντρο
του αυτοκινήτου.
Σε συνδυασμό με τα γνωστά συστήματα
προστασίας PRE–SAFE® για μετωπικές και οπίσθιες συγκρούσεις, το σύστημα PRE–SAFE® Impulse Side (διατίθεται σε συνδυασμό με το πακέτο
υποβοήθησης οδήγησης Plus) δημιουργεί μια εικονική ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης που εκτείνεται
γύρω από το όχημα. Καθώς η ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης είναι περιορισμένη
σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης, το PRE–SAFE® Impulse Side μπορεί να απομακρύνει (ανάλογα με τον
επιλεγμένο εξοπλισμό) τον οδηγό ή τον συνοδηγό από τη ζώνη υψηλού κινδύνου,
μόλις το σύστημα ανιχνεύσει ότι επίκειται άμεσα πλευρική σύγκρουση. Για τον
σκοπό αυτό, οι εσωτερικοί αεροθάλαμοι στα πλευρικά μαξιλάρια της πλάτης του
μπροστινού καθίσματος φουσκώνουν μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου.
Συνολικά, η φιλοσοφία ασφάλειας της C–Classe βασίζεται σε ένα έξυπνα σχεδιασμένο αμάξωμα με ιδιαίτερα άκαμπτο κλωβό
επιβατών και στοιχεία απόσβεσης σύγκρουσης που παραμορφώνονται με
συγκεκριμένο τρόπο, λειτουργώντας σε συνδυασμό με τις ζώνες ασφαλείας και τα
συστήματα αερόσακων. Για την προστασία των επιβατών όπως προστάζουν οι
συνθήκες σε περίπτωση ατυχήματος, μπορούν να ενεργοποιηθούν συστήματα όπως οι
εντατήρες ζωνών ασφαλείας και οι αερόσακοι. Με τη βοήθεια πολλών ψηφιακών
προσομοιώσεων, η δομή του οχήματος διαμορφώθηκε έτσι, ώστε να διασφαλίζει
ιδιαίτερα αποτελεσματική προστασία των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης. Σε
όλες τις πτυχές της διαμόρφωσης του οχήματος που παίζουν ρόλο σε περίπτωση
ατυχήματος, πραγματοποιήθηκαν εντατικές εσωτερικές δοκιμές, ενώ τα κριτήρια
των δοκιμών αυτών βασίστηκαν στα ευρήματα από ρεαλιστικά σενάρια ατυχήματος.
DIGITAL LIGHT: εξαιρετική απόδοση με προαιρετική λειτουργία προβολής
Η νέα C-Class διαθέτει προβολείς LED High Performance στον βασικό της εξοπλισμό. Προαιρετικά στους στάνταρ προβολείς LED Haut Performance, διατίθεται το σύστημα DIGITAL LIGHT, το οποίο είναι γνωστό από τη νέα S–Classe. Το σύστημα κάνει ασφαλέστερη την οδήγηση,
προβάλλοντας βοηθητικές γραμμές, σύμβολα και κινούμενες εικόνες πάνω στο
οδόστρωμα, μπροστά από το αυτοκίνητο. Για παράδειγμα, εάν το αυτοκίνητο
συναντήσει οδικά έργα, το DIGITAL LIGHT προβάλλει δύο βοηθητικές γραμμές που οριοθετούν κατά
προσέγγιση το πλάτος του οχήματος. Έτσι, καθοδηγεί τον οδηγό ακόμη καλύτερα
στον στενεμένο δρόμο. Επιπλέον:
- Η έξυπνη τεχνολογία επισημαίνει πεζούς στην περιοχή κινδύνου με μια
λειτουργία προβολέα και διευκρινίζει τη θέση τους μέσω της προβολής σημείων
κατεύθυνσης.
-
Κατά την οδήγηση αντίθετα προς την κατεύθυνση του δρόμου σε
εισόδους/εξόδους αυτοκινητόδρομων ή σε μονόδρομους, εμφανίζεται ένα
προειδοποιητικό σύμβολο.
-
Το ίδιο προειδοποιητικό σύμβολο εμφανίζεται και πριν από κόκκινους
φωτεινούς σηματοδότες ή πινακίδες στοπ.
Le système DIGITAL LIGHT διαθέτει μια μονάδα φώτων με τρία εξαιρετικά δυνατά LED σε κάθε προβολέα, το φως του οποίου διαθλάται και κατευθύνεται από 1,3
εκατομμύρια μικρο-κάτοπτρα. Έτσι, η ανάλυση υπερβαίνει τα 2,6 εκατομμύρια pixel ανά όχημα.
Με τόση δυναμική και ακρίβεια, αυτό το
έξυπνο σύστημα προσφέρει ουσιαστικά αμέτρητες δυνατότητες για κατανομή του
φωτός υψηλής ανάλυσης, που προσαρμόζεται ιδανικά στις συνθήκες του περιβάλλοντος.
Ωστόσο, καθοριστικός παράγοντας δεν είναι μόνο η τεχνολογία του προβολέα,
αλλά κυρίως η ψηφιακή νοημοσύνη στην οποία αυτή βασίζεται. Οι κάμερες του οχήματος
και τα συστήματα των αισθητήρων ανιχνεύουν άλλους χρήστες του δρόμου, ενώ οι
υπολογιστές υψηλής απόδοσης αξιολογούν τα δεδομένα, καθώς και τους ψηφιακούς
χάρτες πλοήγησης σε χιλιοστά του δευτερολέπτου και δίνουν εντολές στους
προβολείς για βέλτιστη προσαρμογή της κατανομής του φωτός σε όλες τις
conditions. Ainsi, le conducteur bénéficie d'une visibilité parfaite sans avoir à se soucier de l'environnement.
les usagers de la route, ainsi que des fonctions innovantes avec des
une sécurité supplémentaire. Le système DIGITAL LIGHT ne cherche pas à battre un record du monde
en termes d'éclairage, mais surtout d'offrir une excellente visibilité et
intensité lumineuse maximale sans éblouissement, quelles que soient les conditions. Le système innovant
fonctions d'aide au conducteur et de communication avec les autres
les usagers de la route améliorent considérablement la sécurité nocturne
Conduite.
Équipements de confort : améliorations et nombreuses
Détails
La fonction de massage optionnelle du
Les sièges avant ont été élargis afin de couvrir toute la surface.
du dossier : huit chambres dans le dossier du siège permettent d'améliorer le confort,
action relaxante pour les muscles. Le siège du conducteur est également doté d'une fonction de massage
vibrations, grâce à la présence de quatre moteurs dans le siège. Η
Le chauffage des sièges dans l'habitacle arrière est disponible pour la première fois sur les modèles
Berline et Domaine.
Il suffit d'appuyer sur un bouton ou de donner un coup de fil.
commande vocale, l'approche holistique "En forme & En bonne santé"du système ÉNERGISER Confort offre l'expérience des différents systèmes de confort de la S–Classe avec des fonctions regroupées. En même temps, le système crée
atmosphère correspondante à l'intérieur, par exemple rafraîchissement en cas de
la fatigue ou la détente si le niveau stress est élevé. Les ÉNERGISER ENTRAÎNEUR suggère même le programme tonique approprié
l'exercice ou le bien-être en fonction des données relatives au véhicule ou à l'itinéraire. O L'algorithme intelligent prend également en compte des informations sur les
la qualité du sommeil et le niveau de stress si le conducteur est équipé d'un appareil compatible. portable Appareil. Au fiche–en modèles hybrides, propose le programme "Puissance Jour"qui est utile, par exemple, lors d'un arrêt dans une gare
ou pour recharger la batterie. Le programme qui
comporte trois phases - juste avant le sommeil, le sommeil, l'éveil - augmente la durée de vie de l'enfant.
et donne de l'énergie.
Le paquet AIR–ÉQUILIBRE permet de parfumer l'intérieur de façon personnalisée, en fonction de l'intensité de l'odeur.
et de l'humeur. En outre, grâce à l'ionisation rafraîchissante et à la
le filtrage de l'air extérieur et intérieur, contribue à l'amélioration de la qualité de l'air.
la qualité de l'air et renforce le sentiment de bien-être.
Dimensions et caractéristiques pratiques :
plus d'espace à l'avant et à l'arrière
D'une longueur de 4751 mm et une largeur de 1820 mm, les modèles Berline et Domaine sont nettement plus grandes que les versions précédentes. L'empattement
a augmenté de 25 mm à 2865 mm. L'augmentation des dimensions extérieures profite à la fois à l'avant et à l'arrière de la voiture.
autant que les passagers arrière.
Le coefficient aérodynamique de
les modèles précédents (Berline: Cd 0,24, Domaine: Cd 0,27) s'est maintenue en dépit de l'augmentation de l'apport externe en eau potable.
les dimensions.
Le compartiment à bagages du modèle Domaine est 30 litres plus grand qu'auparavant, avec une capacité de 490 à 1510 litres
litres. Autres améliorations pratiques : La hauteur de la zone de chargement sous le
Le toit pliant, ainsi que la longueur de l'aire de chargement, ont été augmentés jusqu'à
par rapport au modèle précédent. Le seuil de la zone de chargement est de
légèrement inférieur.
Le dossier de la banquette arrière du modèle Domaine divisé dans le rapport 40:20:40. L'opération s'effectue à l'aide de deux boutons
à gauche et à droite en haut du dos. Avec le paquet optionnel
confort de l'espace de chargement, la fonction de pliage peut être assurée électriquement. Ο
L'opération s'effectue à l'aide d'interrupteurs situés à gauche et à droite.
la paroi latérale de la zone de chargement.
Dans l'équipement standard du modèle Domaine le capot arrière est inclus FACILE–PACK. Le capot arrière s'ouvre et se ferme confortablement en appuyant sur un bouton.
un bouton : avec le bouton de la clé de contact du démarreur, l'interrupteur de la clé de contact du démarreur, l'interrupteur de la clé de contact du démarreur.
de la porte du conducteur ou de la poignée d'ouverture du capot. Pour plus de confort
la manutention, le couvercle rabattable du compartiment à bagages et le filet de séparation
présentent, pour la première fois, un design en deux parties. Chacune d'entre elles est
une cartouche cylindrique séparée pour faciliter la manipulation grâce à la
leur poids inférieur.
Success story : le modèle le plus vendu
depuis de nombreuses années
Η C–Classe est le modèle de Mercedes–Benz avec les ventes les plus importantes de la dernière décennie.
Depuis le lancement de la génération actuelle en 2014, plus de 2,5 millions d'unités ont été vendues.
millions de véhicules Berline et Domaine. La Chine est le plus grand marché pour le C–Classe Berline depuis 2016, alors qu'au cours des dix dernières années, les États-Unis, l'Allemagne et l'Italie ont été les principaux bénéficiaires de l'aide de l'UE.
La Grande-Bretagne est le plus grand marché pour la C–Classe Berline et Domaine. 2020, C–Classe Berline et Domaine livrés à des clients sur plus de 100 marchés dans le monde.
Deux voitures sur trois C–Classe vendus en Allemagne sont de la version Domaine.
L'histoire d'une réussite C–Classe a commencé en 1982, lorsque le modèle de taille moyenne a été mis sur le marché Mercedes–Benz 190. À l'époque, il s'agissait de la plus petite voiture de la gamme Mercedes–Benz, a rapidement acquis le surnom de "Bébé Benz". Η Mercedes–Benz a laissé sa marque à plusieurs reprises, non seulement dans le domaine de l'éducation, mais aussi dans le domaine de la santé.
moteurs à combustion interne, comme la version sportive 190 E 2.5-16 L'évolution avec un moteur à quatre soupapes, mais aussi avec des systèmes de transmission alternatifs
mouvement : par exemple, le modèle 190 E ÉlectriqueUne voiture expérimentale et originale basée sur la série 201,
présenté sur le stand L'innovation Marché de l'exposition Anoveros 1990 et au Salon
Salon de l'automobile de Genève en 1991. Les roues arrière étaient entraînées par deux
moteurs électriques, d'une puissance de 16 kW (21 hp) chacun, excités par des aimants permanents et
étaient alimentés par des piles au chlorure de sodium/nickel.
La première voiture portant le nom C–Classe a été présenté en mai 1993. Au total, depuis 1982, ils ont été livrés en
clients plus de 10,5 millions de voitures Mercedes–Benz de cette catégorie. Pour de nombreux clients, le C–Classe est le modèle d'entrée dans la catégorie des prime voitures. En Chine et en Corée du Sud, la C–Classe Berline est la première voiture prime pour environ 50 % des acheteurs. A l'heure actuelle, le marché de l'automobile est en pleine expansion.
de nombreux marchés, la C–Classe Berline attire un pourcentage élevé de femmes. Le pourcentage de femmes est de
particulièrement élevée aux États-Unis et en Corée du Sud, où près d'un C–Classe Berline est acheté par les femmes.
Lorsque le modèle est apparu, Mercedes-Benz a révolutionné non seulement le marché avec la
L'industrie automobile est la plus importante, mais elle offre également la plus large gamme de carrosseries. Η
Estate, que l'entreprise a lancé en 1996,
a été le premier break sportif de taille moyenne. Lorsque Mercedes-Benz a lancé le modèle suivant
σειρά C-Class το 2000, συμπεριέλαβε τη σπορ coupé – μια εντελώς νέα παραλλαγή αμαξώματος. Η κυκλοφορία της τέταρτης
La mise sur le marché de la nouvelle génération de la Classe C en 2007 s'est également accompagnée du lancement d'une nouvelle version de la Classe C. La nouvelle génération de la Classe C a été mise sur le marché en 2007.
élément de design. Pour la première fois, la face avant d'une berline Mercedes-Benz diffère selon la ligne de conception et d'équipement. Alors que la
Le design et l'équipement ELEGANCE comprenaient l'étoile à trois branches sur l'étiquette.
point classique sur le capot du moteur, dans la ligne de design la plus sportive et
équipement AVANTGARDE l'étoile a été placée au centre de l'équipement AVANTGARDE.
du radiateur.
Production : réseau mondial avec numérique
technologies avancées
La nouvelle Classe C sera fabriquée dans les usines Mercedes-Benz Cars de Brême (Allemagne), de Pékin (Chine) et d'East London (South London).
L'usine de Brême emploie plus de 12 000 personnes,
est la principale usine de production de cette série particulière
dans le réseau de production international de la Classe C et propose même une formation numérique pour le reste de la Classe C
εργοστάσια. Με αυτόν τον τρόπο, η νέα C-Class θα ενταχθεί στην παγκόσμια μαζική παραγωγή με μεγάλη ευελιξία. Η πολύ
καλή και στενή συνεργασία μεταξύ των εργαζομένων του παγκόσμιου δικτύου
παραγωγής της C-Class, η οποία υποστηρίζεται και από ψηφιακά μέσα, θα επιτρέψει την ομαλή
έναρξη της παραγωγής σε όλα τα εργοστάσια παγκοσμίως.
Χάρη στη μεγάλη ευελιξία που εξασφαλίζει το παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής
της Mercedes-Benz Cars, η εταιρεία είναι καλά προετοιμασμένη
ακόμα και για περιόδους αστάθειας. Σημαντικό παράγοντα επιτυχίας αποτελούν οι
νέες τεχνολογίες που ενσωματώνονται στην παραγωγή. Ένα παράδειγμα της έξυπνης
παραγωγής στη Βρέμη είναι η ψηφιακή διαχείριση της μονάδας παραγωγής, η οποία
επιτρέπει την παρακολούθηση των δεδομένων παραγωγής σε πραγματικό χρόνο. Το
σύστημα QUALITY LIVE επιτρέπει στους εργαζόμενους να ελέγχουν την ποιότητα κάθε οχήματος σε
πραγματικό χρόνο. Το QUALITY LIVE καθώς και η ψηφιακή διαχείριση μονάδας παραγωγής
εντάσσονται στο ψηφιακό οικοσύστημα MO360 της Mercedes-Benz Cars.
|