Η Mazda Motor Corporation ιδρύθηκε
στις 30 Ιανουαρίου του 1920, καθώς η εταιρεία Toyo Cork Kogyo, κατασκευαστής
φελλού για στεγάνωση, μονωτικών και απορροφητικών υλικών. Το 1931 το πρώτο
όχημα κύλησε από τη γραμμή παραγωγής – ήταν το τρίτροχο φορτηγό Mazda-Go και χρειάστηκε
να περάσουν 29 χρόνια έως ότου η Mazda κατασκευάσει το πρώτο της επιβατικό
αυτοκίνητο – το R360 coupe το 1960.
Μια εταιρεία με διεθνείς φιλοδοξίες
και εξαγωγές στην Ευρώπη, ξεκίνησε μόλις επτά χρόνια αργότερα και τα τελευταία
60 χρόνια το θάρρος της Mazda να αμφισβητεί κοινές πρακτικές και να σφυρηλατεί
νέες διαδρομές στον τομέα της μηχανικής και του σχεδιασμού, βρίσκει την Mazda
να είναι η πρώτη ιαπωνική μάρκα που κέρδισε τον αγώνα 24ωρων Le Mans, να είναι
η πρώτη που παρήγαγε και κυκλοφόρησε στην αγορά τον περιστροφικό κινητήρα στο
εμβληματικό Cosmo Sport 110S, που δημιούργησε το 2θέσιο roadster με τις
καλύτερες πωλήσεις στον κόσμο: το Mazda MX-5, και την εταιρεία που με την
τεχνολογία Skyactiv-X εισήγαγε τον πρώτο στον κόσμο βενζινοκινητήρα ανάφλεξης
με μπουζί και αυτανάφλεξη λόγω συμπίεσης.
Σε όλο αυτό το ταξίδι των 100 ετών, η
εταιρεία που ξεκίνησε από κατασκευαστής βιομηχανικών προϊόντων φελλού μέχρι να
φτάσει να γίνει μια παγκόσμια ανεξάρτητη αυτοκινητοβιομηχανία, το σήμα και το
εταιρικό λογότυπο της Mazda, εξελίχθηκε παράλληλα με την επιχείρηση. Στις
αντιπροσωπείες της Αγγλίας τώρα, οι επετειακές εκδόσεις των 100 ετών των
Mazda3, Mazda CX-30 και Mazda MX-5, φέρουν ένα μοναδικό σήμα που επικαλύπτει το
σημερινό σήμα Mazda, πάνω από το αρχικό στρογγυλό λογότυπο της Toyo Kogyo
Company.
Ιδρύθηκε το 1920 όταν ο Jujiro Matsuda επέστρεψε στη
γενέτειρά του, την πόλη της Χιροσίμα μετά από μια επιτυχημένη καριέρα μηχανικού
στην Osaka – Toyo Cork Kogyo που μετονομάστηκε το 1927 σε Toyo Kogyo καθώς η
επιχείρηση πέρασε στην κατασκευή μηχανημάτων. Το απλό αλλά αποτελεσματικό σήμα
της εταιρείας παρουσίαζε έναν κόκκινο κύκλο με μικρές οριζόντιες κόκκινες
γραμμές και χαρακτηρίστηκε από τον Matsuda, ότι αντικατοπτρίζει την επιθυμία της
Toyo Kogyo να συμβάλει στον κόσμο μέσω της μηχανικής και της αποφασιστικότητας για
διαρκή προσπάθεια εξέλιξης. Η πρώτη εμφάνιση του ονόματος Mazda έγινε το 1934,
όταν ξεκίνησε η παραγωγή τρικύκλων φορτηγών και η εταιρεία χρειαζόταν ένα
εμπορικό σήμα για την απεμπλοκή της από τα εργαλεία και τα βαριά μηχανήματα.
Το όνομα Mazda επιλέχθηκε από τον Ahura Mazda, τον θεό
της αρμονίας, της νοημοσύνης και της σοφίας. Επίσης βοήθησε το όνομα της
οικογένειας Matsuda του ιδρυτή, καθώς η προφορά του ήταν πολύ κοντά στο
«Mazda». Το λογότυπο ήταν μια απλή στυλιζαρισμένη έκδοση του ονόματος Mazda και
τοποθετούνταν στις πλευρικές δεξαμενές του Mazda Go και υπήρχε στη διαρκώς
αυξανόμενη γκάμα των τρίκυκλων φορτηγών της Mazda, μέχρι το 1954.
Aπό το 1936 η Mazda είχε επίσης ένα νέο
λογότυπο εμπνευσμένο από το έμβλημα της πόλης της Χιροσίμα. Το έμβλημα της
πόλης που είχε την έδρα της η Mazda, απαρτίζονταν από τρεις κυματιστές λευκές
γραμμές σε πράσινο φόντο που αντιπροσώπευαν τις τρεις κοίτες του δέλτα του
ποταμού Ota στη Χιροσίμα. Το έμβλημα της Mazda αποτελείτο από
τις ευθείες λευκές γραμμές που κατέληγαν σχηματίζοντας το γράμμα Μ στο μέσον
κάθε γραμμής. Τα τρία «Μ» αντιστοιχούσαν
στην ονομασία Mazda Motor Corporation, ενώ οι μακριές πλευρικές προεκτάσεις
représentait les ailes et l'agilité, la vitesse et la capacité
à la conquête de nouveaux sommets. Ce symbole de l'aviation se trouvait à l'avant
de nombreuses versions plus récentes de la Mazda Go et, en fait, de la Mazda Go.
a duré jusqu'en 1959.
En même temps que le signe avec les ailes, le signe
Mazda a également dû utiliser un nom de marque, puisqu'en 1949, elle avait
commence à exporter des camions à trois roues à l'étranger. Les simples
a été enregistré pour la première fois à Taïwan en 1954, en remplacement du logo
L'ancien logo calligraphique de Mazda, introduit en 1934, et le logo de l'entreprise ont été remplacés par le logo de l'entreprise.
1959 était le logo de l'entreprise dans 21 pays du monde.
Cependant, en 1959, Mazda était prêt pour le marché de l'automobile.
présentation de sa première voiture de tourisme et cherchait une marque qui s'adapterait à ses besoins.
au prestige d'une industrie automobile et qui pourrait être placée dignement dans le
capot de la Mazda R360. La première voiture de tourisme de Mazda a été commercialisée en
1960, et construit conformément aux restrictions de la législation japonaise en matière d'environnement.
les "voitures Kai", mais cela n'a pas empêché les ingénieurs de Mazda de
créer un véhicule unique orienté vers l'esthétique, l'esthétique et l'esthétique.
fiabilité et le confort, comme on peut l'attendre d'une grande entreprise.
et elle portait le nouvel insigne de la belle sur le capot.
Sur la Mazda R360, le badge est un simple cercle chromé avec un ' argenté.mau centre avec les deux
ses côtés extérieurs s'étendent vers le haut et vers le bas pour rejoindre le côté extérieur du
cercle extérieur. Bien que la longueur du coupé Mazda R360 soit inférieure à trois
mètres, la voiture peut accueillir quatre adultes, ce qui augmente l'autonomie de la voiture.
Le Japon a placé la barre très haut dans la catégorie des petites voitures. Les
La voiture avait un style attrayant, une construction légère et une technologie intelligente.
moteur.
économique, mais aussi
agréable à conduire, la voiture a réussi à dominer la classe
Dès sa présentation, il s'est vendu 4 500 unités par jour et 4 500 unités par an.
le premier jour de sa sortie, en mai 1960. Puis, la même année
la conquête du marché automobile japonais par le 15%, qui a contribué à l'essor de l'industrie automobile.
Mazda et son nouvel emblème seront connus dans tout le Japon. Les
Le nouveau logo a également fait son apparition sur la Mazda P360 Carol, qui était destinée à être vendue à l'étranger.
a connu un succès encore plus grand, tandis que la célèbre marque de l'entreprise a continué à se développer.
orne les voitures de la marque jusqu'en 1975.
Au fur et à mesure que Mazda se lance dans l'exportation
de ses véhicules dans le monde entier, ce M spécial dans le cercle était la
de toutes les voitures de la marque. Lorsque Mazda a présenté au public, en 1964
le prototype Cosmo, présentait la même Mazda M à l'intérieur d'une
triangle curviligne qui représente la forme des rotors de l'appareil.
le moteur rotatif unique de la voiture.
Le fort contraste entre le rouge foncé et le rouge clair
vert métallique était sans aucun doute l'une des caractéristiques de cette
prototype sportif. Puis ce fut la série Cosmo Sport en 1967, qui disposait de la
même logo, mais cette fois la combinaison d'un fond bleu avec des détails argentés
L'insigne a été placé sur le nez, sur la tête et sur la tête de la voiture.
et le volant de la Cosmo, tandis que la version "rotor" de cet insigne a été montée sur la Cosmo.
dans les modèles à moteur rotatif suivants, tels que la R130 Luce, la RX-2 et la RX-3.
Τα μοντέλα με εμβολοφόρο κινητήρα μέχρι
το 1975, φορούσαν τη στρογγυλή έκδοση, καθιστώντας αυτό το σήμα ένα από τα πιο
αναγνωρίσιμα στην ιστορία της Mazda.
Ωστόσο, σύμφωνα με την τάση της δεκαετίας του ’70 και
του ’80, η Mazda άφησε στην άκρη το σήμα με το μονόγραμμα, και για μια
περίοδο που κυκλοφόρησαν μερικά από τα πλέον εμβληματικά μοντέλα της όπως το RX-7, το
323 και το 626, η μάρκα χρησιμοποίησε έναν πολύ απλό τύπο λογότυπου με έντονη
γραμματοσειρά με κεντρικό στοιχείο το Ζ. Το σήμα τοποθετούνταν σε αυτοκίνητα,
φορτηγά και vans σε
μια περίοδο έντονης ανάπτυξης της Mazda, αυτό το απλό σήμα κοσμούσε το αμάξωμα, τους τροχούς
και τους εσωτερικούς χώρους ενός τεράστιου αριθμού μοντέλων της Mazda, και
εμφανίστηκε σε όλες τις διαφημιστικές καμπάνιες, στα κτίρια, στο δίκτυο των
αντιπροσώπων και σε κάθε έκφραση της εταιρικής της ταυτότητας. Χρησιμοποιήθηκε
μέχρι το 1997, είναι ακόμα άμεσα αναγνωρίσιμο και μοιάζει πολύ με το σήμα Mazda που
χρησιμοποιείται σήμερα.
Η επιθυμία για ένα
έμβλημα επέστρεψε στις αρχές της δεκαετίας του ’90, και το 1991 η Mazda παρουσίασε
ένα σχήμα διαμαντιού μέσα σε έναν κύκλο, το οποίο σχεδιάστηκε για να αναπαριστά
την εικόνα των φτερών και του ήλιου σε έναν φωτεινό κύκλο. Ωστόσο, μόλις ένα
χρόνο αργότερα το λογότυπο άλλαξε με τη στρογγυλοποίηση των άκρων του
διαμαντιού ώστε να διαφοροποιηθεί από το παρόμοιο σήμα της Renault, και έγινε
το σήμα που είναι γνωστό σε πολλούς ιδιοκτήτες Mazda, ειδικά καθώς κοσμούσε τις
μεταγενέστερες εκδόσεις των μοντέλων της πρώτης γενιάς MX-5.
Το 1997 υιοθετήθηκε η γραμματοσειρά του ονόματος της
μάρκας μαζί με το σήμα, παίρνοντας τη μορφή που γνωρίζουμε σήμερα. Η
γραμματοσειρά του ονόματος της Mazda που παρουσιάστηκε στη δεκαετία του ’70,
έγινε μπλε για να αντιπροσωπεύει το νέο εταιρικό χρώμα της Mazda, ενώ το νέο
σήμα είχε τα φτερά σε μορφή ενός V που αντιπροσωπεύουν «ανάπτυξη» και «βελτίωση»,
στη θέση του διαμαντιού του προηγούμενου σήματος. Η μορφή του ζεύγους των
φτερών που παραπέμπουν στο γράμμα M, σχεδιάστηκε για να αντιπροσωπεύει την
επιθυμία της Mazda στο κυνήγι της διαρκούς βελτίωσης μέσω της αδιάκοπης
ανάπτυξης με ευέλικτη σκέψη, και δημιουργικότητα.
Στις αρχές του 21ου αιώνα, αυτό το σήμα Mazda καθιερώθηκε
σε ολόκληρο τον κόσμο και το 2015 κυκλοφόρησε μια αναβαθμισμένη έκδοση σε ασημί
και μπλε γραμματοσειρά με περισσότερο βάθος, ενώ σήμερα η αναθεωρημένη ασημένια
έκδοσή του (χρησιμοποιείται κυρίως σε μαύρο φόντο) είναι το κεντρικό θέμα της αισθητικής
ταυτότητας που υπάρχει στις επιχειρήσεις και στους συνεργάτες της Mazda σε
ολόκληρο τον κόσμο.
Το σημερινό σήμα της Mazda
αναγνωρίζεται σε ολόκληρο τον κόσμο και κοσμεί τα μοντέρνα μοντέλα της γκάμας,
συμπεριλαμβανομένου και του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Mazda, του
ολοκαίνουργιου Mazda MX-30.