Catégories : RETRONon classé

Respect du passé : Lotus Esprit 300

Ποια είναι η ομορφότερη Lotus; Δύσκολο να πεις, αφού η μία είναι πιο όμορφη και πιο καλή από την άλλη και, “όταν δαγκώσεις τον λωτό, μαγεύεσαι”, όπως λέει και ένας φίλος- λάτρης των βρετανικών σπορ αυτοκινήτων. Στα δικά μας μάτια, η ομορφότερη Lotus έρχεται από την δεκαετία του ’90. Ο λόγος για τη Lotus Esprit Sport 300, η οποία, κατά κάποιους, πρόσφερε και την απόλυτη εμπειρία οδήγησης μιας Lotus.

H Esprit Sport 300 παρουσιάστηκε το 1992 στο Birmingham Motor Show ως μια έκδοχη της Esprit Turbo με μικρότερο βάρος και καλύτερες επιδόσεις. Η ισχύς ξεπερνούσε τους 300 ίππους και, σε συνδυασμό με την εξοικονόμηση βάρους άνω των 40 κιλών, η Sport 300 ήταν ικανή να κάνει το σπριντ για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα από στάση, σε μόλις 4,6 δευτερόλεπτα.

Με το αγωνιστικό IMSA X180R της Lotus να χρησιμοποιείται ως βάση για την Esprit GT1 Le Mans, η Esprit 300 είχε σκληρότερη ανάρτηση, ενισχυμένο πλαίσιο και πρόβλεψη για roll cage, για τους ιδιοκτήτες που επιθυμούσαν να μπουν στην πίστα και να αναμετρηθούν με τα χρονόμετρα (και όχι μόνο). Η Sport 300 αντικαταστάθηκε το 1993 από την Esprit S4 και λίγο μετά την S4S. Η γκάμα εμπλουτίστηκε μέχρι και την άφιξη της Esprit V8 το 1996.

Ο πρωταγωνιστής του video που βλέπουμε σήμερα, Henry Catchpole της Carfection, πιστεύει ότι αυτή η Esprit, ίσως να είναι μια από τις καλύτερες Lotus που κατασκευάστηκαν ποτέ. Με δεδομένο ότι η θρυλική βρετανική μάρκα έχει δημιουργήσει αρκετά κορυφαία αυτοκίνητα, ένα τέτοιο συμπέρασμα, αποτελεί τεράστιο έπαινο για το μοντέλο. Η κεντρομήχανη τετρακύλινδρη turbo Lotus, αποδίδει περισσότερους από 300 ίππους  και πατά σε ένα φαρδύτερο μεταξόνιο. Όλο το παρουσιαστικό και τα χαρακτηριστικά του μοντέλου, σε συνδυασμό με τα τεράστια πίσω ελαστικά, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, τα τεράστια φρένα και το εξωτικό, ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα, παρουσιαστικό, δημιουργεί ένα αυτοκίνητο- θρύλο, το οποίο φαίνεται πως είναι αδικημένο στο “χρηματιστήριο των legendary cars”, στο πέρασμα των χρόνων…

Panagiotis Karagiannis

Messages récents

Η ιστορία της Maserati 300S

Βασισμένη στην επιτυχία της δίλιτρης A6GCS/53, η Maserati ξεκίνησε τη δημιουργία ενός νέου αυτοκινήτου με…

4 heures ago

Αποκαλύπτοντας το Θηρίο: Honda Civic Type R

Το Honda Civic Type R, το απόλυτο hot hatch υψηλών επιδόσεων, το αυτοκίνητο – Θρύλος…

Il y a 15 heures

Νέο Wagoneer S: Αποκάλυψη για το πρώτο μεγάλο ηλεκτρικό SUV της Jeep

Πιστό στις αξίες της μάρκας, διαθέτει εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητες, μοναδικό σχεδιασμό και ασύγκριτη τεχνολογία.…

Il y a 1 jour

Οι νέες BMW M3 Sedan και BMW M3 Touring

Είναι οι θεματοφύλακες ενός θρυλικού σήματος και, συγχρόνως, κορυφαίοι εκπρόσωποι μιας ξεχωριστής σειράς αυτοκινήτων που…

Il y a 1 jour

TSF1 Podcast – Monaco GP 2024 | Monte-Charles

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο σημερινό podcast του TSF1, για το Grand Prix…

Il y a 2 jours

TSF1 Podcast – Emilia-Romagna GP 2024 | Η McLaren συνεχίζει δυναμικά

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο σημερινό podcast του TSF1, για το Grand Prix…

Il y a 2 jours