Καλά, τι δουλειά έχει το χιόνι μέσα στον Αύγουστο; Όταν μιλάς για ένα Jeep, η λάσπη, το χιόνι, η χωματίλα, οι γκρεμίλες, ειναι -και πρέπει να είναι- το στοιχείο του. Εμείς, φροντίσαμε να το δοκιμάσουμε εν καιρώ, ώστε να σας πούμε εγγυημένα αν το νέο Renegade est άξιο να κουβαλάει ένα τόσο βαρύ όνομα.
Η φίρμα αυτή και μόνο, συνέδεσε το όνομά της όχι μόνο με μια ολόκληρη κατηγορία, αλλά και με το όνειρο εκατομμυρίων ανθρώπων. Ποιος δεν ήθελε να έχει ένα δικό του Jeep; Σύμβολο ελευθερίας, αλλά… άπιαστο από ένα σημείο και μετά για τους πολλούς, λόγω του κυβισμού et le χαζής φορολόγησής του, το όνειρο έρχεται να γίνει πραγματικότητα εν έτει 2015.
Στα χέρια μας έπεσε, με την παρουσίαση στην Ελλάδα του Jeep Renegade και του Jeep Cherokee (που μπορεί να είναι σταθερή αξία, όμως αδιαμφισβήτητα επισκιάστηκε από το αναμενόμενο best seller) η δικίνητη, diesel έκδοση de 1,6 λίτρων του Renegade (120 ίπποι). Και, του βάλαμε δύσκολα, οδηγώντας το σε αστική, υπεραστική, ορεινή διαδρομή, ώστε μετά να το… ρίξουμε σε μπόλικο χιόνι και λάσπη. Θα μπορούσε να τα καταφέρει;
Το Renegade λοιπόν είναι αυτό που οι άνθρωποι της Jeep λένε πετυχημένα: «Ένα μικρό Cherokee». Είναι σίγουρα ικανό να φέρει τα πάνω- κάτω, αφού είναι το μοναδικό croisée που δεν μοιάζει σε τίποτα με τα άλλα, αφού είναι από τη μία ένα πραγματικό old school «τζιπάκι» (και σχεδιαστικά) δίχως να στερείται τίποτα από τα αντίστοιχα μοντέλα της κατηγορίας του.
Το Renegade είναι ένα SUV σε μικρογραφία, μήκους 4,2 m, που έχει σχεδιαστεί κι εξελιχτεί στις ΗΠΑ και κατασκευάζεται στην Ιταλία δίπλα στο FIAT 500X.
Και ποια είναι η κατηγορία του; Ανάμεσα στις Β και C, αναμένεται να εξελιχθεί (και εξελίσσεται, όπως δείχνει η έκρηξη πωλήσεων της Jeep) στον μεγαλύτερο πρωταγωνιστή της πλέον αναπτυσσόμενης εμπορικά κατηγορίας (και στη χώρα μας) και –λόγω και μεγεθών και κινητήρων- τον σημαντικότερο ανταγωνιστή των Skoda Yeti- Nissan Qashqai, αν και από μια πρώτη «γεύση», έχει καλύτερη εκτός δρόμου συμπεριφορά από το πρώτο και πολύ καλύτερο- νεανικό εσωτερικό σχεδιασμό από το δεύτερο.
L'intérieur
Αν απ’ έξω, με τη χαρακτηριστική μάσκα με τις επτά γρίλιες et le «Χ» στα πίσω φωτιστικά σώματα (το οποίο αντλεί έμπνευση από το αντίστοιχο σήμα που είχαν οι «πρόγονοί» του, τα στρατιωτικά Jeep Willy’s στο κάνιστρο που έφεραν) σε προϊδεάζει για το τι είναι το Renegade, στο εσωτερικό, η εικόνα είναι αντίστοιχη.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν οι παραπομπές στο παρελθόν. Όπως το “Since 1941” που γράφει πάνω από το Uconnect, αλλά και η χειρολαβή «ασφαλείας» μπροστά από τον συνοδηγό. Τα δε sièges είναι άνετα και παρέχουν καλή στήριξη, ενώ και ο οδηγός έχει καλή θέση και ορατότητα.
Bestseller;
Η γκάμα που είναι διαθέσιμη για το Renegade, απαρτίζεται από τρεις εκδόσεις βενζίνης και δύο πετρελαίου. Η βασική έκδοση βενζίνης είναι με τον ατμοσφαιρικό 1.6 που αποδίδει 110 ίππους και ακολουθεί αυτή με τον 1.4 MultiAir2 σε εκδόσεις με 140 (από 21.440 ευρώ) και 170 ίππους (από 23.140 ευρώ). Η τελευταία διατίθεται και με τετρακίνηση και 9άρι αυτόματο κιβώτιο (κοστίζει 26.940 ευρώ).
Υπάρχουν φυσικά και οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με τον 1.6 MJTD με 120 ίππους που συνεργάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και τον 2.0 MJTD με 140 ή 170 ίππους που διαθέτει τετρακίνηση και 9άρι αυτόματο κιβώτιο.
En général τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού είναι διαθέσιμα ενώ ο πλούσιος εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έξι αερόσακους, ESP, ERM, Hill Start Assist, κλιματισμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, υπολογιστή ταξιδίου με έγχρωμη οθόνη 3,5 ιντσών και σύστημα πολυμέσων UConnect με οθόνη αφής 5 ιντσών.
Όπως και να χει, ο εξοπλισμός, η τιμή και ο μικρός κυβισμός, δείχνουν ένα νέο best seller που γεννιέται…
Το 2024 είναι η χρονιά που επιταχύνεται η ενεργειακή μετάβαση για την DS Automobiles. Λίγο…
Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Källenius, επανέρχεται για να μιλήσει για τις στρατηγικές ηλεκτροκίνησης…
Η Ford Motor επανεξετάζει το σχέδιό της να πωλεί μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη…
Avec le nouvel assistant de changement de vitesse automatisé (ASA), BMW Motorrad présente une solution technique innovante...
La nouvelle BMW M4 CS invite les conducteurs à faire l'expérience de l'incomparable sensation M dans une...
L'alternative au coupé quatre portes est une proposition plus sportive et plus jeune que le...