Vivre le mouvement dans la rue

Δοκιμάζουμε αν το νέο Jeep Cherokee… κολλάει πουθενά

Δεν είναι τυχαίο ότι, για να περιγραφούν τα αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου (SUV) και όχι μόνο, διεθνώς, χρησιμοποιείται η λέξη Jeep. Και, όταν μιλάμε για τα αυθεντικά Jeep, η λέξη Cherokee, είναι αυτή που συνήθως ακολουθεί. Το Jeep Cherokee, το πιο «μοσχοπουλημένο» όχημα της αμερικανικής φίρμας παγκοσμίως, έχει εξελιχθεί σε θρύλο και όχι άδικα. Η νέα του γενιά, είναι ικανή να φέρει αυτό το «βαρύ» όνομα;

Στην πρώτη επαφή με το Cherokee οδηγήσαμε το μοντέλο με τον 2λιτρο diesel. Και είδαμε πώς η ιταλοαμερικανική συμμαχία στην FCA πήρε έναν αμερικανικό θρύλο, του πρόσθεσε ιταλικό πάθος και δημιούργησε έναν διάδοχο με… γερμανική ποιότητα κύλισης. Πολιτισμένο μεν, αλλά τα 35 κιλά ροπής είναι διαθέσιμα μόλις από τις
1.750 σ.α.λ., για το μοντέλο που έχει γωνία προσέγγισης/φυγής 20/26
μοίρες

Εντάξει, το Cherokee, παρά τις εκτός δρόμου δυνατότητές του, πάντα είχε μια εσάνς πολυτέλειας για τους επιβάτες του, όμως τώρα, φαίνεται πως η δραματική αλλαγή στα looks του, συνοδεύεται από γενικότερες αλλαγές στο «είναι» του. Γιατί, για πρώτη φορά, το Cherokee, γίνεται πιο «ευρωπαϊκό» και εμπορικό, αποκτώντας δικίνητη έκδοση (αυτή, της δοκιμής μας), ενώ κρατά και το σκληροπυρηνικό κοινό του, με την Trailhawk έκδοση που έχει… εξωγήινη τετρακίνηση.

            Αισθητικά

Το νέο μοντέλο λοιπόν, αισθητικά, θυμίζει κάτι από τις off road δυνατότητες του παρελθόντος, όμως είναι πιο «εκλεπτυσμένο» σχεδιαστικά. Το ορθογώνιο σχήμα της περασμένης γενιάς απέκτησε καμπύλες, τα φωτιστικά σώματα μίκρυναν κατά πολύ -όπως προστάζει η εποχή-, με τις παραδοσιακές επτά γρίλιες των Jeep να παραμένουν αγέρωχες και χρωμιωμένες στο εμπρόσθιο τμήμα.
Η Jeep δεν… απαρνήθηκε χωρίς λόγο την σκληροπυρηνική τετραγωνισμένη εικόνα του Cherokee που το έκανε να μοιάζει πιο… απολίτιστο. Με τη νέα σχεδίαση, δεν πετυχαίνεται μια πιο «ελιτίστικη» εμφάνιση, δείγμα της πολυτέλειας που περιμένει οδηγό και επιβάτες στο εσωτερικό, αλλά και επιτυγχάνονται μακράν καλύτερες επιδόσεις σε θέματα αεροδυναμικής, όπερ σημαίνει καλύτερες καταναλώσεις και λιγότεροι αεροδυναμικοί θόρυβοι.

Και εσωτερικά, παρά τις παραπομπές στο Wrangler (η Jeep μας έχει συνηθίσει σε easter eggs), δεν είναι μόνο ο πλούσιος εξοπλισμός που δίνει έναν τόνο πολυτέλειας. Τα πάντα, δείχνουν ότι πρόκειται για μια πιο εκλεπτυσμένη εκδοχή της Jeep. Σχεδιασμένο με απλόχερη χρήση μαλακών υλικών, είναι ένα κομψό μείγμα από χειροποίητες “ρευστές” φόρμες, καινοτόμες επιλογές χρωμάτων και υλικών υψηλής ποιότητας, δεξιοτεχνία ακριβείας, κορυφαία τεχνολογία και χαρακτηριστικά άνεσης.
Η πολυτέλεια και η έμφαση στη λεπτομέρεια είναι χαρακτηριστικά που κάνουν το A l'intérieur του νέου Jeep Cherokee να ξεχωρίζει από την πρώτη στιγμή.Από την πανοραμική θέση του οδηγού αισθάνεται κανείς να έχει τον απόλυτο έλεγχο του δρόμου, καθισμένος σε μία εξαιρετικά άνετη θέση οδήγησης, με μοναδική ορατότητα στο δρόμο και στα όργανα του αυτοκινήτου. Εσωτερικές επενδύσεις από δέρμα Nappa, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού και θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα (οδηγού και συνοδηγού) περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Limited.

Εύφημο μνεία αξίζει το σύστημα Uconnect avec le HD οθόνη αφής 8,4 ιντσών, όπου δεν συγκεντρώνονται μόνο το στερεοφωνικό, το GPS και τα connected items (iPod, usb κλπ) αλλά και τα χειριστήρια του διζωνικού κλιματισμού.

                Πώς πάει;

Εκεί που είναι η μεγάλη διαφορά του νέου Cherokee πάντως, είναι στο δρόμο. Το πλαίσιο CUS-Wide είναι… άλλου επιπέδου και το επίπεδο κύλισης θυμίζει γερμανικές λιμουζίνες, ιδιαίτερα αν συνυπολογιστεί και η άριστη δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης, en qualité du roulement τόσο εντός, όσο και εκτός δρόμου.
Το αυτοφερόμενο πλαίσιο του οχήματος έχει ενισχυθεί συγκριτικά, η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson με (αλουμινένια) ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο, ενώ πίσω υπάρχει διάταξη τεσσάρων συνδέσμων και αντιστρεπτική ράβδος.

Ο εξαιρετικός κινητήρας με τα 140 ps και το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ταιριάζει απόλυτα με το Cherokee. Κινεί με άνεση το μοντέλο, πετυχαίνοντας μικρές καταναλώσεις (4,6 δίνει η Jeep, δεν μετρήσαμε, με τέρμα γκάζι, πάνω από 6,5 lt/100 km). Τα 35 κιλά ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. μόλις, είναι ενδεικτικά του γιατί το «πολιτισμένο» Cherokee δεν τα βρίσκει ποτέ σκούρα…

Στο βασικό εξοπλισμό διαθέτει μεταξύ άλλων 9 αερόσακους, ESC, ETC, ERM, HAS, ζάντες 17″, χρωμιομένες ράγες οροφής, προβολείς ομίχλης, ψηφιακή ένδειξη πίεσης ελαστικών, αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control, οθόνη αφής 5″, διζωνικό κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι. κ.α.

Η τιμή του νέου Cherokee που έχει μια γκάμα εκδόσεων και κινητήρων 2,0, 2,2 Mtj diesel και τον –θεϊκό- 3,2 V6 Pentastar βενζίνης, ξεκινά από τα 37.900 ευρώ με όφελος απόσυρσης και επιδότηση ανταλλαγής μέχρι και τα 67.800.