voitures électriques

Électrification : Première augmentation du prix des batteries en 10 ans

Μέχρι πρόσφατα, όλοι οι κατασκευαστές βασίζονταν σε χαμηλότερο κόστος μπαταρίας για να κάνουν τα ηλεκτρικά οχήματά τους πιο προσιτά.  Είναι κρίμα που τους τελευταίους μήνες διάφοροι δυσμενείς παράγοντες οδήγησαν τους συσσωρευτές σε συνεχείς αυξήσεις τιμών. Αυτό το επιβεβαιώνει και το BloombergNEF στην τελευταία του έρευνα, η οποία κατέγραψε την πρώτη αύξηση των τιμών από την αρχή των αξιολογήσεών του το 2010 λόγω της ανοδικής τάσης στις πρώτες ύλες.

Τα δεδομένα

Οι τιμές των μπαταριών ιόντων λιθίου για όλες τις εφαρμογές έχουν αυξηθεί κατά μέσο όρο στα 151 δολάρια ανά κιλοβατώρα (135,5 ευρώ/kWh), 7% περισσότερες από το 2021. Η αύξηση είναι ακόμη πιο σημαντική μόνο για ηλεκτρικά οχήματα, με μέσο όρο 138 δολαρίων/kWh (131,17 ευρώ/kWh), σημειώνοντας αύξηση 17% έναντι 118 δολαρίων πέρυσι.  Σε επίπεδο μεμονωμένων κυψελών, οι τιμές ανέρχονται στα 115 δολάρια (109,3 ευρώ), 18,6% περισσότερες από 97 πριν από δώδεκα μήνες.  Το BloombergNEF υπογραμμίζει μια άλλη πτυχή που λειτουργεί ως ανασταλτικός παράγοντας, ιδιαίτερα για το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.  Για τους αναλυτές, οι ρυθμοί ανάπτυξης θα ήταν ακόμη υψηλότεροι αν δεν υπήρχε ο συνδυασμός δύο παραγόντων.  Η έρευνα, η οποία ήδη προέβλεψε αύξηση στις τιμές των μπαταριών πέρυσι, υπογραμμίζει επίσης έντονες διαφορές μεταξύ των κύριων παγκόσμιων περιοχών.  Στην Κίνα, όπου οι οικονομίες κλίμακας είναι υψηλότερες και το ενεργειακό κόστος χαμηλότερο, τα δέματα έχουν φτάσει τα 127 $/kWh.  Στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, το κόστος είναι 24% και 33% υψηλότερο, αντίστοιχα.

Δυσμενείς προοπτικές

Οι προοπτικές δεν είναι ρόδινες, δεδομένου ότι οι τιμές αναμένεται να παραμείνουν στα επίπεδα του 2022 και το επόμενο έτος.  Προς το παρόν, δεν αναμένεται μείωση πριν από το 2024, εκτός εάν ο τομέας εξόρυξης καταφέρει να αυξήσει τις δραστηριότητες εξόρυξης και διύλισης του χημικού στοιχείου αναφοράς, του λιθίου.  Σύμφωνα με το BloombergNEF, οι μέσες τιμές των μπαταριών θα πρέπει να πέφτουν κάτω από το όριο των 100 δολαρίων/kWh (που θεωρείται κρίσιμο για την εξίσωση του κόστους μεταξύ ηλεκτρικών και θερμικών αυτοκινήτων) μόνο το 2026, επομένως δύο χρόνια πίσω από τις πρώτες προβλέψεις.  Όλα αυτά κινδυνεύουν να έχουν «αρνητικό αντίκτυπο στην ικανότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών να παράγουν για τη μαζική αγορά και να πωλούν ηλεκτρικά οχήματα σε περιοχές χωρίς επιδοτήσεις ή άλλες μορφές στήριξης».

Nikolaos Michalopoulos

Partager
Publié par
Nikolaos Michalopoulos

Messages récents

La Fia aux politiciens européens : "La mobilité est un droit, restez accessible"

Ενόψει των επερχόμενων εκλογών για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, που είναι προγραμματισμένες για τις 8-9 Ιουνίου,…

17 heures ago

Apple Car : le projet pourrait être relancé par une alliance avec Rivian

Μετά από δέκα χρόνια και τόσα δισεκατομμύρια δολάρια που δαπανήθηκαν, τον περασμένο Φεβρουάριο η Apple…

18 heures ago

Toyota défie la domination de la Mazda MX-5 en développant son propre roadster

Η Toyota ετοιμάζεται να επιστρέψει στην κατηγορία των προσιτών Roadster, αμφισβητώντας την κυριαρχία της Mazda…

19 heures ago

DS Automobiles présente la DS 3 HYBRID

Το 2024 είναι η χρονιά που επιταχύνεται η ενεργειακή μετάβαση για την DS Automobiles. Λίγο…

Il y a 4 jours

Källenius (PDG de Mercedes) : "Nous allons moderniser tous les moteurs, puis les clients choisiront".

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Källenius, επανέρχεται για να μιλήσει για τις στρατηγικές ηλεκτροκίνησης…

Il y a 4 jours

Ford repense son objectif de 2030 pour l'adoption exclusive de BEV en Europe

Η Ford Motor επανεξετάζει το σχέδιό της να πωλεί μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη…

Il y a 4 jours