Δεν γνωρίζουμε με βεβαιότητα ποια είναι τα τελικά σχέδια της Tesla μέχρι η εταιρεία να τα επισημοποιήσει όλα. Ωστόσο, σύμφωνα με μια έκθεση που επικαλείται αρκετούς γνώστες του κλάδου που ισχυρίζονται ότι έχουν λεπτομέρειες για το θέμα, το μοντέλο της επόμενης γενιάς της Tesla θα είναι ένα μικρό crossover.
Δεν θα πρέπει να αποτελεί έκπληξη για όσους παρακολουθούν το χώρο ότι η Tesla μπορεί να σχεδιάζει ένα μικρότερο και λιγότερο ακριβό crossover που θα είναι το πρώτο όχημα που θα κινείται στην πλατφόρμα της επόμενης γενιάς. Όταν το Tesla Model 3 ήταν το EV με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο, η Tesla παρουσίασε το crossover Model Y, το οποίο είναι ουσιαστικά απλώς μια μεγαλύτερη και πιο πρακτική crossover έκδοση του Model 3 sedan. Τώρα, το Model Y είναι το κορυφαίο σε πωλήσεις μοντέλο της Tesla, οπότε γιατί να μην προσφέρει μια πιο προσιτή έκδοση του crossover;
Η Tesla έχει ήδη αποκαλύψει ότι εργάζεται πάνω σε μια μικρότερη, επόμενης γενιάς πλατφόρμα πάνω στην οποία θα φτάσουν EVs που θα είναι πολύ φθηνότερα στην παραγωγή από το Model 3 και το Model Y. Προφανώς, θα είναι επίσης πολύ φθηνότερα στην αγορά. Τα EVs επόμενης γενιάς θα βγουν πρώτα από το επερχόμενο Gigafactory της Tesla στο Μεξικό, το οποίο η αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει να κατασκευάσει σε χρόνο ρεκόρ.
Ενώ η Tesla και ο διευθύνων σύμβουλος Elon Musk έχουν αναφερθεί σε ένα EV των 25.000 δολαρίων και έχουν μιλήσει γενικά για μια νέα πλατφόρμα, φθηνότερα προϊόντα κ.λπ., δεν έχουν υπάρξει πολλές σαφείς πληροφορίες. Επιπλέον, φαίνεται ότι κάθε φορά που τα μέσα ενημέρωσης πιστεύουν ότι γνωρίζουν λεπτομέρειες, αυτές αλλάζουν.
Με αυτό το δεδομένο, το Teslarati μόλις έριξε φως σε μια πρόσφατη αναφορά από την Κίνα που παρέχει κάποιες λεπτομέρειες σχετικά με το επερχόμενο μοντέλο και την πλατφόρμα, την οποία αναδημοσίευσε το insideevs.com. Η έκθεση, η οποία δημοσιεύθηκε από το 36 Krypton, υποστηρίζει ότι η Tesla στοχεύει στην παραγωγή 4 εκατομμυρίων μονάδων του επερχόμενου μικρού crossover ετησίως. Το δημοσίευμα γράφει (μεταφρασμένο από τα κινέζικα στα αγγλικά από το Google Translate):
“Το μοντέλο χαμηλού κόστους είναι μια μικρότερη έκδοση του Model Y. Η Tesla εργάζεται για τη δημιουργία μιας ετήσιας παραγωγικής ικανότητας έως και 4 εκατομμυρίων μονάδων γι’ αυτό”.
Όπως πιθανότατα γνωρίζετε, τα όρια μεταξύ των ταξινομήσεων των αυτοκινήτων έχουν γίνει αρκετά ασαφή στις μέρες μας. Μερικοί άνθρωποι μπορεί να μην θεωρούν το Tesla Model Y SUV, και υπάρχουν άνθρωποι που θα διαφωνούσαν με το να το αποκαλούν ακόμη και crossover. Εν τω μεταξύ, υπάρχουν πλέον διάφορες μορφές hatchback και wagon προς πώληση που προωθούνται στην αγορά ως crossover και SUV από ορισμένους.
Η Tesla είχε μεγάλη επιτυχία με το Model Y. Είναι το μόνο μοντέλο που παράγει ο αμερικανικός κατασκευαστής EV σε όλα τα παγκόσμια εργοστάσιά του και παρόλο που τα SUV είναι πιο δημοφιλή στις ΗΠΑ, πουλάει καλά στις περισσότερες περιοχές σε όλο τον κόσμο. Η μόνη μεγάλη ανησυχία με το crossover της Tesla είναι η υψηλή τιμή του, την οποία η Tesla μείωσε πρόσφατα σημαντικά. Ωστόσο, το Model Y εξακολουθεί να μην είναι προσιτό για τις μάζες.
Οι πηγές του δημοσιεύματος μοιράστηκαν επίσης ότι ενώ το Giga Mexico θα παράγει περίπου 2 εκατομμύρια αντίτυπα του crossover επόμενης γενιάς ετησίως, τα υπόλοιπα 2 εκατομμύρια μονάδες θα μοιραστούν ισομερώς μεταξύ του Giga Berlin και του Giga Shanghai.
Τέλος, το δημοσίευμα σημείωσε ότι θα χρειαστεί τουλάχιστον ένας χρόνος μέχρι να υλοποιηθούν τα σχέδια για το μικρότερο, επόμενης γενιάς crossover της Tesla. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ακόμη και αν η αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευάσει και ανοίξει το Giga Mexico σε χρόνο ρεκόρ, το λανσάρισμα ενός νέου οχήματος από το νέο εργοστάσιο σε ένα χρόνο από τώρα θα ήταν εξαιρετικά αισιόδοξο.