Η Mercedes-Benz υπέγραψε συμφωνία με την H2 Green Steel, μια σουηδική νεοφυή εταιρεία, για την παροχή 50.000 τόνων χάλυβα χαμηλού διοξειδίου του άνθρακα για τα εργοστάσια συναρμολόγησης της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.
Η Mercedes απέκτησε μετοχική συμμετοχή στην H2 Green Steel το 2021 και η νέα συμφωνία επεκτείνει τη στρατηγική συνεργασία με στόχο τη δημιουργία μιας βορειοαμερικανικής αλυσίδας εφοδιασμού για χάλυβα «σχεδόν χωρίς CO2». Η παραγωγή οχημάτων με τη χρήση του χάλυβα αναμένεται να ξεκινήσει το 2025.
«Με βάση την αρχική μας επένδυση στην H2 Green Steel, έχουμε πλέον μια οριστικοποιημένη, σχετική συμφωνία προμήθειας για την Ευρώπη και τώρα εξετάζουμε τη δημιουργία μιας βιώσιμης προμήθειας χάλυβα στη Βόρεια Αμερική», δήλωσε την Τετάρτη ο Gunnar Güthenke, επικεφαλής προμηθειών και ποιότητας προμηθευτών της Mercedes-Benz Cars.
Ο λεγόμενος πράσινος χάλυβας χρησιμοποιεί υδρογόνο και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στη διαδικασία παραγωγής. Αντί για CO2, η διαδικασία εκπέμπει υδρατμούς.
Ο χάλυβας που χρησιμοποιείται σε συμβατική υψικάμινο με χρήση άνθρακα κοκκοποίησης είναι μία από τις βιομηχανικές διεργασίες με τις υψηλότερες εκπομπές. Η Mercedes λέει ότι μπορεί να παράγει περισσότερους από δύο τόνους CO2 ανά τόνο παραγόμενου χάλυβα, ενώ η διαδικασία του H2 έχει εκπομπές περίπου 0,4 τόνων CO2 ανά τόνο παραγόμενου χάλυβα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει θέσει ως στόχο το 2039 να απαλλαγεί από τις ανθρακούχες εκπομπές στην αλυσίδα εφοδιασμού της. Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν επίσης να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα εξετάζοντας τις αλυσίδες εφοδιασμού τους, μια διαδικασία που μπορεί να αποφέρει τεράστια κέρδη, αλλά απαιτεί επίσης αυστηρή εποπτεία και αμοιβαία συμμετοχή.
Η H2 Green Steel ιδρύθηκε το 2020 και εδρεύει στη Στοκχόλμη. Αναπτύσσει το πρώτο της εργοστάσιο στο Boden, στη βόρεια Σουηδία.