GARAGE

Lamborghini a annoncé le retour de la Countach !

Η (κλασική) Countach σε αριθμούς (LAMBORGHINI COUNTACH LP5000S QV)
Moteur
5.167 κ.εκ. V12, ατμοσφαιρικός, 48βάλβιδος, διαμηκως τοποθετημένος
Ιπποδύναμη
455 ίπποι/7000 σ.α.λ.
Couple
500 Nm/7000 σ.α.λ.
Mouvement
Sur les roues arrière
Κιβώτιο ταχυτήτων
Χειροκίνητο, 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ω.
4,8 δλ
Τελική ταχύτητα
298 χ.α.ω.
Poids
1.490 κιλά

Είναι Μάρτιος του 1971. Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, η ιταλική μάρκα του -μέχρι πρότινος κατασκευαστή γεωργικών μηχανημάτων- Ferruccio Lamborghini, παρουσιάζει το πρωτότυπο LP500 concept. Το, σχεδιασμένο από τον οίκο Bertone εντυπωσιακό, εξωτικό supercar, είναι η Countach, η οποία θα γραφτεί με χρυσά γράμματα στην ιστορία της αυτοκίνησης. Κατά πολλούς, η Lamborghini άγγιξε το τέλειο με την Countach. Μισό αιώνα αργότερα, η ιταλική μάρκα προκαλεί σεισμό μεγατόνων, ανακοινώνοντας ότι επαναφέρει τη θρυλική Countach.

Δεν πρόκειται για φήμη, για κάποιο l'équarrissage, ή για μια Information. Πιο επίσημο δε γίνεται! Η Lamborghini, με ένα post στο Facebook, σε ένα βίντεο 20 δευτερολέπτων, χθες, ανακοίνωσε τη μεγάλη επιστροφή. Με φωτογραφίες της κλασικής Countach και μια εικόνα της καινούριας, επερχόμενης, σκεπασμένη να περιμένει στο γκαράζ τη μεγάλη αποκάλυψη, το μήνυμα της Lamborghini ήταν σαφέστατο: “Η κλασική Countach ήταν το υλικό των ονείρων. Τώρα, 50 χρόνια αργότερα, η νέα Lamborghini Countach έρχεται”.

Αυτή είναι η πρώτη εικόνα της νέας Countach

Εντάξει, ακόμα δεν την έχουμε δει, αφού η Lamborghini κυκλοφόρησε μόνο αυτό το teaser στο οποίο η νέα Countach είναι σκεπασμένη. Αλλά έστω και έτσι, μπορούμε να δούμε ότι η νέα Countach θα διατηρεί το σχήμα της “ιταλικής σφήνας” που δίδαξε ο Bertone στα 70s με τη Lancia Stratos Zero. Από εκεί και πέρα, έχουμε… ατέλειωτα ερωτήματα.

Τα ερωτήματα

Θα είναι ένα ολοκαίνουριο μοντέλο, ή μια Aventador με νέο “κοστούμι” όπως “ακούγεται”; Θα είναι μοντέλο παραγωγής, ή concept; Θα είναι revival χωρίς τον V12, θα είναι “κλασικό”, θα είναι ηλεκτρικό, θα είναι hybride μοντέλο; Κανείς δεν μπορεί να επιβεβαιώσει στ’ αλήθεια. Μπορούμε μόνο να κάνουμε υποθέσεις, με δεδομένο ότι η Lamborghini έχει προγραμματίσει για φέτος το λανσάρισμα δύο μοντέλων με V12 (έστω και με υβριδικό format). Το ένα εξ αυτών είναι η Aventador Ultimae, οπότε μένει “χώρος” για να είναι η Countach το τελευταίο της μοντέλο με V12.

Φυσικά, οι Countach σήμερα μοιάζουν με το ιερό δισκοπότηρο του κάθε συλλέκτη και φαν της αυτοκίνησης

Στο teaser μπορούμε να διακρίνουμε πάντως ότι λείπει η γιγαντιαία αεροτομή που χαρακτήριζε την κλασική Countach. Ενδεχομένως και δικαίως, εάν σκεφτεί κανείς ότι η θρυλική αεροτομή était μη λειτουργική, απλά διακοσμητική και επειδή την… απαιτούσαν οι πελάτες, οι Countach που έβγαιναν από τη γραμμή παραγωγής, πήγαιναν σε ένα πάρκινγκ, στο πίσω μέρος του εργοστασίου στη Sant’ Agata, όπου μηχανικοί τους τοποθετούσαν τις αεροτομές. Η εργασία γινόταν με ένα τρυπάνι και διαρκούσε περίπου δέκα λεπτά.

Ενδεχομένως αυτά να είναι τα πιο brutal και όμορφα οπίσθια της ιστορίας της αυτοκίνησης

Τι ήταν η Countach και τι σημαίνει Countach

Και μιας που κάναμε rewind: Η Countach ήταν το αυτοκίνητο που έσωσε τη Lamborghini Automobili από τη χρεοκοπία. Κι αυτό γιατί η Miura -το πρώτο κεντρομήχανο supercar– είχε γνωρίσει επιτυχία, όμως το 1970 οι νέοι ανταγωνιστές, όπως η Ferrari Daytona, την έκαναν να φαίνεται “παλιά” (είχε παρουσιαστεί το 1966). Έτσι, ο Ferruccio Lamborghini, έδωσε εντολή στον αρχιμηχανικό του, Paolo Stanzani, να ξεκινήσει το project LP112, για τον διάδοχο της Miura.

Η Countach είχε τις ανοιγόμενες προς τα επάνω πόρτες που συνδέθηκαν με τη Lamborghini

Au εξέλιξη της Countach πήρε μέρος ο οδηγός δοκιμών Bob Wallace (ο πρώτος που έβαλε αεροτομή για αισθητικούς λόγους στο μοντέλο), ο βοηθός μηχανικός Massimo Parenti και ο σχεδιαστής Marcello Gandini της Bertone. Το μοντέλο που προέκυψε, ενσωμάτωνε πολλά στοιχεία της Miura, όπως η διάταξη κινητήρας στο κέντρο-κίνηση πίσω και από την παρουσίασή της, το 1971, χρειάστηκαν 3 χρόνια εξέλιξης ώσπου να κάνει ντεμπούτο η LP400 Countach.

Το μοντέλο είναι ένα από τα ελάχιστα της μάρκας που δε χρησιμοποιεί όνομα ταύρου. Προέρχεται από το αυθόρμητο επιφώνημα έκπληξης και θαυμασμού που χρησιμοποιούσε διαρκώς ο… κλειδαράς της Lamborghini, βλέποντας το concept, στη γλώσσα του Πιεμόντε. Αυτό το “contacc” που έλεγε συνέχεια με θαυμασμό ο κλειδαράς, “κόλλησε” στο μυαλό των Gandini και Wallace, οι οποίοι σκέφτηκαν τη γραφή του ως “Countach” και… βουαλά! Η τελευταία έκδοση της Countach που είδε ο κόσμος, πριν τη διαδεχθεί η Diablo, ήταν η LP5000S QV, το 1985.

George Karagiannis

Messages récents

Τι αλλάζει στην νέα BMW M5

Η BMW M5 κάνει δυναμική είσοδο σε μια νέα εποχή. Μετρώντας 40 χρόνια ιστορίας, το…

31 minutes ago

Αυτή είναι η νέα Bentley Continental GT

Η Bentley αποκαλύπτει με υπερηφάνεια την τέταρτη γενιά Continental GT Speed, που ακολουθεί την 21ετή…

Il y a 2 heures

Fiat: Σε τιμή έκπληξη λανσάρει το νέο 600 στην ελληνική αγορά και επαναπροσδιορίζει τη θέση της

Η Fiat λανσάρει ολόκληρη τη γκάμα του νέου 600 σε τιμή έκπληξη  στην ελληνική αγορά…

Il y a 12 heures

Hyundai Ioniq 5 N : Ένα ηλεκτρικό για petrolheads

Hyundai N: γεννήθηκε στο Namyang, εξελίχθηκε στο Nürburgring Hyundai «N» σημαίνει Namyang, περιοχή στην οποία…

Il y a 1 jour

TSF1 Podcast – WEC | 24 Hours of Le Mans

Καλημέρα αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο τέταρτο TSF1 Podcast για τη σεζόν 2024 του…

Il y a 2 jours

Car News Podcast ~ 17-23/06/2024

Μία ανασκόπηση στις ειδήσεις και τα νέα της περασμένης εβδομάδας, απο το Car News Podcast…

Il y a 2 jours