Η Ford Motor επανεξετάζει το σχέδιό της να πωλεί μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη έως το 2030, καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων δεν αποδίδουν στην περιοχή.
Η Ford το 2021 ανακοίνωσε τον στόχο της να πουλάει μόνο ηλεκτροκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα με μπαταρίες στην Ευρώπη μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Ο στόχος ήταν πιο φιλόδοξος από το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιτρέψει την πώληση μόνο αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων μετά το 2035, στο πλαίσιο της στρατηγικής της για τη μείωση του CO2.
Η Ford λέει τώρα ότι θα μπορούσε να συνεχίσει να πωλεί αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το 2030, αν οι αγοραστές τα επιθυμούν. «Αν δούμε ισχυρή ζήτηση, για παράδειγμα για plug-in υβριδικά οχήματα, θα τα προσφέρουμε», δήλωσε ο Μάρτιν Σάντερ, επικεφαλής της επιχείρησης επιβατικών αυτοκινήτων της Ford στην Ευρώπη.
Η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν «πιο ήπια» από ό,τι είχε αρχικά προγραμματίσει η Ford, είπε, και η εταιρεία δεν πετυχαίνει τους φιλόδοξους στόχους της.
Υπάρχει μια σαφής πορεία προς την ηλεκτροκίνηση, δήλωσε ο Sander. «Πρέπει απλώς να διαχειριστούμε τον δρόμο μας προς το 100% ηλεκτρικά συστήματα κίνησης», δήλωσε στη σύνοδο κορυφής των Financial Times Future of the Car την Τρίτη.
Η Ford έχει ολοκληρώσει επένδυση ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη μετατροπή του εργοστασίου της στην Κολωνία της Γερμανίας, ώστε να κατασκευάζει πλήρως ηλεκτρικά οχήματα με βάση την πλατφόρμα MEB του ομίλου Volkswagen. Θα ξεκινήσει τη σειριακή παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού compact SUV Explorer στην Κολωνία τον Ιούνιο και θα παρουσιάσει ένα δεύτερο όχημα κατασκευασμένο στην πλατφόρμα MEB, επίσης τον Ιούνιο.
Αργότερα φέτος η Ford θα αποκαλύψει επίσης την ηλεκτρική έκδοση Puma Gen-E με μπαταρία του best-seller μικρού SUV της που κατασκευάζεται στην Craiova της Ρουμανίας. Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει επίσης αρχίσει να πωλεί ηλεκτρικές εκδόσεις του φορτηγού ενός τόνου Transit Custom στην Τουρκία, παρά τη βραδύτερη από την αναμενόμενη αποδοχή των φορτηγών EV.
Η Ford μειώνει τη γκάμα των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης καθώς εστιάζει στα EV και στην ιδιαίτερα κερδοφόρα επιχείρηση ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων. Σταμάτησε την παραγωγή του μικρού αυτοκινήτου Fiesta στην Κολωνία πέρυσι, Θα σταματήσει επίσης την παραγωγή του αυτοκινήτου Focus στο Saarlouis το 2025.
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει σταματήσει την κατασκευή του μεσαίου αυτοκινήτου Mondeo και των μίνι βαν Galaxy/S-Max στο εργοστάσιό της στη Βαλένθια της Ισπανίας. Η Ford εξετάζει το ενδεχόμενο κατασκευής ενός νέου “πολυενεργειακού” μοντέλου επιβατικού αυτοκινήτου στη Βαλένθια, όπου κατασκευάζεται σήμερα το συμπαγές SUV Kuga, το οποίο διατίθεται σε plug-in υβριδικές, πλήρως υβριδικές ή με κινητήρα εσωτερικής καύσης εκδόσεις.
«Έχουμε ένα σχέδιο για το εργοστάσιό μας στη Βαλένθια», δήλωσε ο Sander.
Αποφυγή προστίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά της, η Ford αναζητά τρόπους για να αποφύγει την καταβολή υψηλών προστίμων στο πλαίσιο της οδηγίας της χώρας για τα οχήματα μηδενικών εκπομπών (ZEV), η οποία αποσκοπεί στην ενθάρρυνση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η εντολή ορίζει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να πωλούν ένα ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό ηλεκτροκίνητων οχημάτων κάθε χρόνο, ξεκινώντας από το 22% το 2024.
Ο Sander δήλωσε ότι η Ford θα περιορίσει τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης στο Ηνωμένο Βασίλειο αντί να προωθήσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων για να ανταποκριθεί στην υποχρέωση.
«Δεν πρόκειται να πληρώσουμε κυρώσεις. Δεν πρόκειται να πουλήσουμε ηλεκτρικά οχήματα με τεράστιες απώλειες μόνο και μόνο για να αγοράσουμε τη συμμόρφωση», δήλωσε ο Sander. «Η μόνη εναλλακτική λύση είναι να πάρουμε τα φορτία μας από οχήματα εσωτερικής καύσης για το Ηνωμένο Βασίλειο και να τα πουλήσουμε κάπου αλλού».