Η Ford κατακρίνει τους δασμούς που επιβάλλει ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, με τον CEO Jim Farley να επισημαίνει πως το κλίμα της αβεβαιότητας κυριαρχεί στον κλάδο, τονίζοντας πως δημιουργεί κόστος και σύγχυση για την αυτοκινητοβιομηχανία
Ειδικότερα «πολύ κόστος και σύγχυση», όπως βλέπει ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Jim Farley, «προς το παρόν», από τους νέους δασμούς που εισήγαγε ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ.
Συγκεκριμένα δήλωσε: «Ο πρόεδρος Τραμπ έχει μιλήσει πολύ για την ανάγκη να καταστήσει την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρότερη, φέρνοντας μεγαλύτερο μερίδιο της παραγωγής πίσω στην πατρίδα και κάνοντας περισσότερη καινοτομία στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αν αυτή η κυβέρνηση πετύχει, θα είναι ένας από τους σημαντικότερους στόχους της, αλλά προς το παρόν αυτό που βλέπουμε είναι πολύ κόστος και σύγχυση», αναφέρει το Reuters, μεταφέροντας τις δηλώσεις του Farley.
Κλίμα αβεβαιότητας
Τα λόγια του Φάρλεϊ εντάσσονται έτσι στη σειρά των πολλών κορυφαίων στελεχών της αυτοκινητοβιομηχανίας που έχουν προειδοποιήσει, περισσότερο ή λιγότερο ανοιχτά, για τις επιπτώσεις από τις νέες προστατευτικές πολιτικές της ομοσπονδιακής κυβέρνησης. Ένας φόβος που αφορά ιδιαίτερα τις επιχειρήσεις με υψηλή μεταποιητική δραστηριότητα, οι οποίες βρίσκονται αντιμέτωπες με τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων σχετικά με τη θέση της μελλοντικής τους παραγωγής μέσα στο κλίμα αβεβαιότητας που δημιουργούν οι αλλεπάλληλες ανακοινώσεις και αναβολές σχετικά με τα νέα τελωνειακά μέτρα.
Εξετάζονται αντίμετρα
Σύμφωνα με όσα προέκυψαν κατά τη διάρκεια της τηλεφωνικής επικοινωνίας στο περιθώριο της τελευταίας τριμηνιαίας έκθεσης, η διοίκηση της εταιρείας εξετάζει ποια αντίμετρα θα λάβει σε περίπτωση που τεθούν σε ισχύ οι νέοι δασμοί 25% που επιβλήθηκαν στον Καναδά και το Μεξικό, οι οποίοι αρχικά είχαν προγραμματιστεί για τις αρχές Φεβρουαρίου και στη συνέχεια αναβλήθηκαν (προς το παρόν) για τον Μάρτιο.
Εν ολίγοις, ετοιμάζεται να τρέξει να καλυφθεί και να αυξήσει το απόθεμα των οχημάτων που περιμένουν την παράδοση, παρόλο που είναι λιγότερο εκτεθειμένη στους δασμούς από τη General Motors και τη Stellantis. Το μεγαλύτερο μέρος του χάλυβα και του αλουμινίου που χρησιμοποιεί στα οχήματά της είναι εγχώριας προέλευσης, αν και αναμένει ότι θα πρέπει να απορροφήσει ένα μέρος του κόστους του τμήματος της εφοδιαστικής αλυσίδας που είναι περισσότερο εκτεθειμένο στις ξένες πρώτες ύλες.
Λίγα εργοστάσια στον Καναδά και το Μεξικό
Το ίδιο ισχύει και για τα τελικά προϊόντα της, σε αντίθεση με τους άλλους δύο ομίλους, η παραγωγική βάση της Ford είναι σχετικά περιορισμένη, τόσο στον Καναδά όσο και στο Μεξικό: βόρεια των συνόρων με τις ΗΠΑ η Blue Oval παράγει μόνο κινητήρες (το Coyote και το Godzilla στο Windsor) και ακόμη πιο νότια του Rio Grande το αποτύπωμα δεν είναι πολύ βαρύ, κιβώτια ταχυτήτων στο Irapuato και κινητήρες στην Chihuahua, εκτός από το Mustang Mach-E (Cuautitlán) και τα Bronco Sport και Maverick (Hermosillo).