Όσο το επιτρέπουν οι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ferrari θέλει να συνεχίσει να παράγει κινητήρες V12 εφόσον και όσο είναι νόμιμοι, όπως επιβεβαίωσε η ίδια η εταιρεία.
Η Ferrari, σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, δεν βιάζεται να καταργήσει σταδιακά τους μεγαλύτερους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία θα συνεχίσει να κατασκευάζει κινητήρες V12 όσο το επιτρέπουν οι κανονισμοί. Ο Emanuele Carando, Διευθυντής Μάρκετινγκ Προϊόντων και Πληροφοριών της Ferrari, δήλωσε: “Θα παράγουμε ατμοσφαιρικούς κινητήρες V12 έως ότου ο νόμος δεν μας το επιτρέπει πλέον.
«Ελπίζουμε ότι στο μέλλον ο νόμος θα συνεχίσει να δείχνει ευκαιρίες, πιθανώς δουλεύοντας πάνω σε μια νέα, πιο βιώσιμη βενζίνη», δήλωσε ο Carando. «Πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό να δώσουμε κάτι στους πελάτες μας που αγαπούν αυτόν τον κινητήρα, τόσο στο παρόν όσο και πιθανότατα στο μέλλον», πρόσθεσε. Η νέα ναυαρχίδα GT της Ferrari, με την εύστοχη ονομασία 12Cilindri, κινείται από την τελευταία έκδοση του κινητήρα V12 των 6,5 λίτρων. Πρόκειται για έναν από τους τελευταίους εναπομείναντες μη ηλεκτροκίνητους V12, αν και ο Carando παραδέχεται ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο υβριδικής ισχύος για την gran turismo.
«Ένας κινητήρας φυσικής αναρρόφησης με συνδυασμό ηλεκτρικών εξαρτημάτων, κατά την αίσθησή μας, προσθέτει βάρος χωρίς να βελτιώνει πραγματικά τις επιδόσεις, ειδικά για αυτόν τον τύπο αυτοκινήτου», δήλωσε. Αξίζει να σημειωθεί ότι η επόμενη γενιά της ναυαρχίδας supercar της Ferrari, που προορίζεται να αντικαταστήσει τη LaFerrari, είναι απίθανο να τροφοδοτείται από κινητήρα V12.
Η Ferrari δεσμεύεται να «υπερασπιστεί αυτόν τον κινητήρα»
Ο Flavio Manzoni, επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari, αναγνώρισε ότι από άποψη επιδόσεων, ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας V8 υπερτερεί έναντι ενός V12. Σημείωσε επίσης ότι ο δωδεκακύλινδρος κινητήρας δεν αντιπροσωπεύει το αποκορύφωμα της απόδοσης στον σημερινό κόσμο. Παρ’ όλα αυτά, η Ferrari δεσμεύεται να «υπερασπιστεί αυτόν τον κινητήρα» προκειμένου να παρατείνει την ύπαρξή του όσο το δυνατόν περισσότερο, δεδομένης της ικανότητάς του να δημιουργεί μοναδικό ενθουσιασμό σε σύγκριση με τους μικρότερους κινητήρες.
Παρά το ανανεωμένο ενδιαφέρον για τον κινητήρα V12, η Ferrari αναμένει μείωση των πωλήσεων των αυτοκινήτων με παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης τα επόμενα χρόνια. Η τάση αυτή αναμένεται να συμπέσει με το λανσάρισμα του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της το 2025. Στόχος της εταιρείας είναι τα ηλεκτρικά οχήματα να αποτελούν το 40% των συνολικών παραδόσεων μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας. Ένα επιπλέον 40% αναμένεται να είναι υβριδικά αυτοκίνητα, ενώ μόνο το 20% των παραδόσεων θα αφορά μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μόνο (ICE).