Vivre le mouvement dans la rue

Les hypercars Porsche inconnus

 

 Porsche Unseen : The Hypercars

  Στο τελευταίο Κυριακάτικο αφιέρωμα για το 2020, θέλαμε να κλείσουμε με κάτι εντυπωσιακό. Για αυτό, σήμερα θα εξερευνήσουμε και την τελευταία κατηγορία μοντέλων απο τα Unseen πρωτότυπα της Porsche. Η κατηγορία που θα δούμε σήμερα, είναι τα hypercars. Αυτοκίνητα τα οποία έχουν ως κύριο, αν οχι μοναδικό, σκοπό ύπαρξης τους, να ξεπερνούν κάθε προηγούμενο όριο. Ας τις δούμε με χρονολογική σειρά. Στο τέλος, υπάρχει το πλήρες gallery για το κάθε μοντέλο.

Porsche 906 Living Legend (2005, Hard Model)

 

  H 906 Living Legend, είναι το παλιότερο απο όλα τα πρωτότυπα, με το σχεδιασμό του να έχει λάβει χώρα πριν 15 χρόνια. Αποτελεί ένα μοντέλο homage στην 906, το αυτοκίνητο με το οποίο η Porsche έγραψε ιστορία στον αγώνα του Targa Florio, το 1966.

  Ο σχεδιαστής της Porsche, Michael Mauer, μιλάει για το πως η ελευθερία και η μη-ανάγκη ακολούθησης συγκεκριμένων “πρωτύπων” σχεδιασμού, σε τέτοια ήδη αυτοκινήτου, βοηθάει μία σχεδιαστική ομάδα να κάνει κάτι καινοτόμο, κάτι ενετελώς διαφορετικό. Όπως, να ενσωματώσει τα φωτιστικά σώματα για παράδειγμα, ως κομμάτι του σχεδιασμού μίας εισαγωγής αέρα.

 

 Άλλη μία σχεδιαστική ιδέα που σήμερα υλοποιείται σε ολοένα και περισσότερα αυτοκίνητα, είναι ο αεροδυναμικός σχεδιασμός, που συνδυάζει την ομαλή ροή του αέρα, για τη μέγιστη δυνατή μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης, σε συνδυασμό με τη τοποθέτηση εισαγωγών αέρα, τόσο για το κινητήρα, όσο και για τις ανάγκες της ψύξης των μηχανικών μερών, αλλά και την αξιοποίηση του, για ανάγκες αεροδυναμικής. Στοιχεία, που σήμερα αποτελούν μέρος του σχεδιασμού, σχεδόν κάθε αυτοκινήτου.

 

Porsche 917 Living Legend (2013, Clay Model)

  Μέχρι σήμερα, η Porsche έχει καταφέρει να κερδίσει τον αγώνα των 24 Ωρών Του Le Mans, 19 φορές. Ωστόσο, ένα μοντέλο που κατάφερε και την έφερε στη κορυφή, ξεχωρίζει απο τα υπόλοιπα. Πρόκειται για την Porsche 917 KH, στο κλασσικό της livery με λευκό & κόκκινο. Ήταν η πρώτη Porsche, που έφερε το 1970, τη πρώτη νίκη στη συγκεκριμένη διοργάνωση.

  Το 2013, με την επιστροφή της Porsche στη κατηγορία LMP1, δημιουργήθηκε ένα μοντέλο homage στην 917 του 1970, η 917 Living Legend. Ο Michael Mauer, αναφέρει οτι έπρεπε η 917 Living Legend, να έχει απτά στοιχεία που να δείχνουν την άμεση σύνδεση της με την αρχική. Ωστόσο, τα στοιχεία αυτά, ήταν προσαρμοσμένα στα τότε, νεότερα δεδομένα.

  Τα στοιχεία της 917 Living Legend, είναι ίδια με αυτά της αρχικής. Για τα 50α γενέθλια της 917, η Porsche παρουσίασε την 917 Living Legend για πρώτη φορά στο κοινό, στο μουσείο της, το 2019.

 

Porsche 919 Street (2017, Clay Model)

  Ένα απο τα κορυφαία αγωνιστικά της Porsche στον 21ο αιώνα, είναι η Porsche 919 Hybrid, η οποία κατάφερε να κερδίσει τον αγώνα του Le Mans, επί σειρά 3 ετών, στις χρονιές 2015, 2016 και 2017. Μετά απο τη σειρά αυτών των επιτυχιών, η Porsche αποσύρθηκε απο τη κατηγορία LMP1 και το 2018, ο Timo Bernard, οδήγησε μία τροποποιημένη εκδοχή του αγωνιστικού, την 919 Hybrid Evo, με την οποία έσπασε το ρεκόρ γύρου στο Nordschleife του Nurburgring, με χρόνο 5:19.55 .

  Στην ομάδα σχεδιασμού Weissach του Michael Mauer ωστόσο, γεννήθηκε η ιδέα της δημιουργίας ενός αυτοκινήτου, βασισμένο στο σχέδιο του αγωνιστικού. Έτσι, γεννήθηκε η 919 Street. Αν και το όνομα της φέρει το “Street”, η 919 Street δημιουργήθηκε ως ιδέα ενός αγωνιστικού για τους πελάτες της εταιρείας, βασισμένο σε ένα επιτυχημένο αγωνιστικό της κατηγορίας LMP1, χωρίς να χρειαστεί κάποια limited παραγωγή αυτοκινήτων δρόμου, για να λάβει homologation.

  Δυστυχώς, το κομμάτι της πολυπλοκότητας της προετοιμασίας και της συντήρησης ενός τέτοιου αγωνιστικού σε κάθε στάδιο (πριν, κατά τη διάρκεια και μετά) χρήσης σε πίστα ήταν τόσο σύνθετο, που απαιτούσε την παρουσία μίας ομάδας μηχανικών σε κάθε χρήση του. Για παράδειγμα, η προετοιμασία για την εκκίνηση και μόνο ενός κινητήρα αγωνιστικού LMP1, είναι 45 λεπτά δουλειάς. Έτσι, για την ώρα το σενάριο αυτό, παραμένει στα σχέδια, και μόνο. 

 

Porsche Vision E (2019, Hard Model)

  H Formula E, είναι ίσως το πιο καινοτόμο πρωτάθλημα μηχανοκίνητου αθλητισμού αυτή τη στιγμή. Είναι η διοργάνωση στην οποία, η τεχνολογία του μέλλοντος δοκιμάζεται στις σκληρότερες συνθήκες και στη συνέχεια δέχεται βελτιώσεις ως προς την απόδοση, την αποδοτικότητα και την βιωσιμότητα της.

  Η Porsche συμμετέχει στο πρωτάθλημα απο το 2019, με την Porsche 99XX Electric, περήφανη για το δημιούργημα της το οποίο θεωρεί οτι εκπροσωπεί επάξια το “Made In Weissach”. Το ανεξάρτητα σχεδιασμένο μηχανικό σύνολο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για εφαρμογές σε άλλα είδη μηχανοκίνητου αθλητισμού ή ακόμα και σε αυτοκίνητα δρόμου.

  Εξάλλου, η Vision E και η τεχνολογία της 99XX Electric, όπως η αρχιτεκτονική των 800 Volt αντί για 400, ήταν αυτές που δημιούργησαν το κορυφαίο ως προς τη τεχνολογία του, ηλεκτρικό αυτοκίνητο, τη Taycan. Το πρώτο EV με τεχνολογία 800 Volt και κιβώτιο (2 σχέσεων, στο πίσω άξονα) ταχυτήτων.

 

Porsche Vision 918 RS (2019, Hard Model)

 


  
Η Vision 918 RS, συνεχίζει να αντιπροσωπεύει για το αύριο, ότι έκανε και το concept car της 918 Spyder, το 2010. Να δείξει προς τα που κατευθύνεται το brand στο μέλλον. Η 918 Spyder, υπήρξε το πρώτο υψηλών επιδόσεων υβριδικό μοντέλο της Porsche, το οποίο ανέδειξε την ικανότητα της εταιρείας να αξιοποιεί στο έπακρο κάθε μορφής νέα τεχνολογία. Επίσης, υπήρξε το πρώτο αυοτκίνητο παραγωγής, που γύρισε το Nordschleife σε κάτω απο 7 λεπτά (6:57).

  Το project πίσω απο τη Vision 918 RS, συνεχίζει στην ίδια λογική, αλλά με νεότερες τεχνολογίες. Αποσκοπεί, στην δημιουργία ενός hypercar το οποίο μπορεί να έχει εκρηκτικές επιδόσεις εντός πίστας, αλλά να είναι άνετο και χρηστικό στο δρόμο. Θα μπορούσε κανείς να πει οτι πρόκειται για το πρωτότυπο 2.0 της 918. Μένει να δούμε πως θα εξελιχθεί στο μέλλον.

 

Porsche Vision 920 (2019, Hard Model)

 

  Η σύνδεση μεταξύ των αγωνιστικών της μοντέλων και αυτών που προορίζονται για χρήση στη δρόμο, ήταν πάντοτε στενά συνδεδεμένη. Μπορεί η Porsche για την ώρα να μην έχει παρουσία στους αγώνες της κατηγορίας LMP1, αλλά αυτό δεν σήμανε ποτέ οτι η ομάδα σχεδιασμού του Michael Mauer δεν συνεχίζει να εμπνέεται απο τα αγωνιστικά που έγραψαν ιστορία στο θεσμό, προσπαθώντας να δημιουργήσει ένα κορυφαίο νέο αυτοκίνητο, είτε δρόμου, είτε αγωνιστικό.

 

  Έτσι, γεννήθηκε η ιδέα της Vision 920, ενός αυτοκινήτου δρόμου ή και αγωνιστικού για τους πελάτες της, βασισμένο σε ότι έχει μάθει απο τους αγώνες της στη κατηγορία LMP1. Ο οδηγός, κάθεται στο κέντρο του cockpit και το αυτοκίνητο τον αγκαλιάζει γύρω γύρω. Φυσικά, η Vision 920 δε θα μπορούσε να φορά διαφορετικό livery. Η ιδέα, χρόνο με το χρόνο, φαίνεται πως ωριμάζει και ενδέχεται να μπει σε φάση εξέλιξης για παραγωγή, στα επόμενα χρόνια.

 

 

 

galerie de photos

 

906 Living Legend

 

 

917 Living Legend

 

 

 

919 Street

  

 

Vision E

 

 

Vision 918 RS

  

 

Vision 920