Le nouveau HR–V e:HEV υιοθετεί την προηγμένη
υβριδική τεχνολογία με δύο ηλεκτροκινητήρες της Honda, που πετυχαίνει ένα συνδυασμό
αποδοτικής λειτουργίας και άμεσης απόκρισης. Το sub–compact SUV πλαισιώνει τη γκάμα
μοντέλων e:HEV (hybride électrique véhicule) της Honda για πρώτη φορά και
αντιπροσωπεύει ένα από τα τελευταία βήματα στη δέσμευση της μάρκας να
εξηλεκτρίσει όλα τα ευρωπαϊκά courant dominant μοντέλα της μέχρι
το 2022.
Επαναπροσδιορίζοντας τη φιλοσοφία του HR–V, η Honda στόχευσε σε ένα ελκυστικό μίγμα ξεχωριστής
σχεδίασης, εξαιρετικής αποδοτικότητας και βέλτιστης πρακτικότητας. Σχεδιασμένο για
να ικανοποιεί τις υψηλές απαιτήσεις και ανάγκες των σύγχρονων πελατών, το νέο μοντέλο
πετυχαίνει μία σπάνια ισορροπία μεταξύ prime SUV σχεδίασης και εξαιρετικής ευρυχωρίας, με
συμπαγείς διαστάσεις και εύκολη πρόσβαση για τους επιβάτες. Εκφράζει άριστα τη φιλοσοφία
de Honda, ‘Homme–Maximum, Machine–Minimum‘ (M/M), σύμφωνα
με την οποία, σκοπός της τεχνολογίας και της σχεδίασης είναι να εξυπηρετούν τις
ανάγκες του οδηγού και των επιβατών.
Design externe
ενός prime SUV εμπνευσμένη από μοντέλα
coupe
Με χαρακτηριστικές γραμμές
προσανατολισμένες προς τα εμπρός και λείες επιφάνειες, η επόμενη γενιά HR–V e:HEV υιοθετεί την απλή, καθαρή, σύγχρονη αισθητική
που έχουμε ήδη δει πρόσφατα σε νέα μοντέλα της Honda.
Le site compact σχήμα με coupé επιρροές, παραμένει λειτουργικό
όσο και ελκυστικό: αν και γνώριμο, είναι συναρπαστικό και προσελκύει την
προσοχή με τον νεανικό χαρακτήρα του και την αυτοπεποίθηση ενός SUV. Αυξάνοντας
την απόσταση από το έδαφος κατά 10 mm και μειώνοντας το ύψος της οροφής κατά 20 mm συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, οι
σχεδιαστές πέτυχαν ένα αισθητικά άρτιο αποτέλεσμα. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις των
ζαντών (18”) που διατίθενται στάνταρ με το
HR–V, και
ο μικρότερος εμπρός πρόβολος τονίζουν την SUV γοητεία και την
αισθητική στιβαρότητα που επιθυμούν οι πελάτες σήμερα.
Η καθαρή, απέριττη σχεδίαση επιτυγχάνεται με τις
λείες επιφάνειες του αυτοκινήτου και εξωτερικά χαρακτηριστικά ενσωματωμένα στο
σχήμα του αμαξώματος. Για παράδειγμα, οι προβολείς, η μοναδική μάσκα βαμμένη στο
χρώμα του αμαξώματος και η χαρακτηριστική κάτω γρίλια ενσωματώνονται στο
προτεταμένο ‘ρύγχος’ και τα εμπρός πλαϊνά πάνελ, προσδίδοντάς του εμφάνιση γλυπτού
και διαμορφώνοντας μία καθαρή, τολμηρή έκφραση.
Το προφίλ αποπνέει μία σύγχρονη, διακριτική αισθητική,
με μία ζωηρή, οριζόντια ‘γραμμή ώμου’ que
εκτείνεται από τους εμπρός προβολείς μέχρι το πίσω τμήμα, δημιουργώντας μία
αίσθηση κίνησης προς τα εμπρός. Το προεξέχον εμπρός τμήμα και η τραβηγμένη προς
τα πίσω κολόνα Α συνδυάζονται για τη δημιουργία ενός μεγάλου καπό, μετακινώντας
οπτικά τον όγκο της καμπίνας προς τα πίσω και τονίζοντας ακόμα περισσότερο της
λείες αναλογίες τύπου coupé. Ο συνδυασμός πρακτικότητας και υψηλής αισθητικής
είναι εμφανής στην απλή, κομψή σχεδίαση της πίσω πόρτας, που ενσωματώνει έξυπνα
τη χειρολαβή ανοίγματος στο τρισδιάστατο πάνελ.
Αεροδυναμικές βελτιώσεις επιτυγχάνονται χωρίς περιττά
σχεδιαστικά στοιχεία που συχνά καταστρέφουν το στυλ. Ένα άνοιγμα στον εμπρός προφυλακτήρα
υποστηρίζει τη δημιουργία της αερο-κουρτίνας (air curtain) στους
τροχούς, τα σπόιλερ στο πίσω τμήμα των μαρσπιέ και το αεροδυναμικό σχήμα των
πίσω φώτων συμβάλλουν στη μείωση των στροβιλισμών, ενώ υποστηρίζονται από τα πίσω
πλαϊνά σπόιλερ που εξομαλύνουν τη ροή του αέρα πίσω από το όχημα. Ως αποτέλεσμα,
αυξάνεται η σταθερότητα και μειώνεται η κατανάλωση στις υψηλές ταχύτητες, χωρίς
την προσθήκη στοιχείων που υπονομεύουν την απέριττη αισθητική.
Σχεδίαση εσωτερικού και
κορυφαία ευρυχωρία
Στο εσωτερικό του νέου HR–V, κάθε
σχεδιαστικό στοιχείο προορίζεται για τη δημιουργία ενός ευρύχωρου και ευάερου περιβάλλοντος
που συνδέει τους επιβάτες με τον εξωτερικό κόσμο, με επίπεδα άνεσης και
πρακτικότητας απαράμιλλα στην sub–compact SUV κατηγορία. Σύγχρονα
υφάσματα και ανάγλυφα υλικά δημιουργούν μία αίσθηση ανθεκτικότητας και
πολυτέλειας, ενώ όλα είναι απαλά στην αφή.
Το εσωτερικό σχεδιάστηκε με έμφαση
στην ευρυχωρία και τη φωτεινότητα για ένα ευάερο περιβάλλον καμπίνας. Η αίσθηση
αυτή ενισχύεται από ένα μοναδικό ‘Air Diffusion Système’ (Σύστημα Διάχυσης
Αέρα) με αεραγωγούς σχήματος L τοποθετημένους
στις πάνω γωνίες του ταμπλό. Το νέο σύστημα καταργεί το μειονέκτημα των συμβατικών αεραγωγών, αφού
Les επιβάτες νιώθουν συχνά άβολα όταν μια ισχυρή ροή αέρα κατευθύνεται
άμεσα προς αυτούς. Το σύστημα κατευθύνει διακριτικά μία ροή αέρα κατά μήκος των
πλαϊνών παραθύρων προς την οροφή, δημιουργώντας έναν ευχάριστο στροβιλισμό
πλευρικά και πάνω από τους επιβάτες και κατά συνέπεια ένα άνετο περιβάλλον.
Η αίσθηση σύνδεσης
με τον έξω κόσμο ξεκινά από μία εξαιρετική ορατότητα, που είναι αποτέλεσμα
αρκετών βελτιώσεων. Πρώτον, η νέα θέση οδήγησης είναι κατά 10 mm ψηλότερη
συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Δεύτερον, τα παράθυρα έχουν σχεδιαστεί ώστε
να εισέρχεται άπλετο φως στην καμπίνα, κάτι στο οποίο συμβάλλει ο οριζόντιος προσανατολισμός
του ταμπλό και η επίπεδη γραμμή του καπό. Επιπλέον, οι βάσεις των καθρεπτών έχουν
μετακινηθεί πιο χαμηλά στις πόρτες, βελτιώνοντας τη διαγώνια ορατότητα όταν το
αυτοκίνητο στρίβει.
Η επόμενη γενιά εμπρός καθισμάτων της Honda σταθεροποιεί καλύτερα το σώμα αποκλειστικά
μέσω μαξιλαριών – καταργώντας την προηγούμενη δομή με ελατήρια, κάτι που
μειώνει την κόπωση σε μεγάλα ταξίδια και αυξάνει την άνεση σε καθημερινή χρήση.
Για αυξημένη
εργονομία, τα χειριστήρια είναι βέλτιστα τοποθετημένα όσο γίνεται πιο κοντά στο
οπτικό πεδίο του οδηγού. Η απλή, εύχρηστη διάταξη επιτείνει την αίσθηση ευρυχωρίας, ενώ άμεσα αναγνωρίσιμα
χειριστήρια των συστημάτων ήχου και κλιματισμού επιτρέπουν την ασφαλή και
διαισθητική λειτουργία.
Πλατφόρμα και χωροταξική
διάταξη
Αν και οι συνολικές
διαστάσεις του οχήματος είναι παρόμοιες με του προηγούμενου μοντέλου, το νέο HR–V offres
περισσότερο χώρο για τα πόδια και τους ώμους, αυξάνοντας την αίσθηση ευρυχωρίας
και άνεσης. Εκτός από την αύξηση του χώρου των ποδιών πίσω κατά 35 mm, υπάρχει μία πρόσθετη
κλίση δύο μοιρών συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά HR–V, που είναι αποτέλεσμα της κεντρικής διάταξης του
ρεζερβουάρ της Honda και της έξυπνης τοποθέτησης των υβριδικών εξαρτημάτων. Χάρη
στη δομή της πλατφόρμας, παραμένει η εξαιρετικά ευέλικτη διάταξη πίσω καθισμάτων
Magic Siège, που επιτρέπει την
πλήρη αναδίπλωση προς τα κάτω ή προς τα πάνω, ανάλογα με τον απαιτούμενο χώρο
φόρτωσης.
Η ευκολία
πρόσβασης του χώρου φόρτωσης δεν μειώνεται λόγω της κεκλιμένης οροφής. Η έξυπνη
διάταξη χώρων σε συνδυασμό με τα Magic Seatsle
χαμηλότερο σκαλοπάτι και το επίπεδο πάτωμα φόρτωσης, αλλά και το μεγάλο άνοιγμα
της πίσω πόρτας διευκολύνουν την πρόσβαση. Ο χώρος φόρτωσης επιτρέπει τη μεταφορά
διαφόρων αποσκευών και ποικίλου σπορ εξοπλισμού. Για παράδειγμα δύο mountain vélos ενηλίκων (με τους
εμπρός τροχούς να έχουν αφαιρεθεί) μπορούν να φορτωθούν σε όρθια θέση. Η ευκολία
φόρτωσης αυξάνεται με μια mains–gratuit λειτουργία ‘Puissance Tailgate Walk Away Close’* που υπερέχει έναντι
άλλων παρόμοιων συστημάτων. Η λειτουργία εγγύτητας έξυπνου κλειδιού ανιχνεύει πότε το κλειδί απομακρύνεται
από το όχημα για να ξεκινήσει αυτόματα το κλείσιμο της πίσω πόρτας.
Ο αποθηκευτικός χώρος μέσα στο HR–V έχει επίσης βελτιστοποιηθεί: στο κέντρο της
καμπίνας υπάρχει χώρος στην κονσόλα, ενώ προστέθηκε και μία εμπρός ‘τσέπη’ για
μικροαντικείμενα. Για τη φόρτιση συσκευών διατίθενται μια βάση ασύρματης
φόρτισης* και θύρες USB μπροστά και πίσω*. Το prime ηχοσύστημα με ξεχωριστό ενισχυτή* και τα φώτα καμπίνας
με ενεργοποίηση μέσω αφής προάγουν την αίσθηση πολυτέλειας και άνεσης.
Εφαρμόζοντας τη φιλοσοφία Μ/Μ της Honda, η πλατφόρμα του HR–V έχει σχεδιαστεί με τα υβριδικά εξαρτήματα του συστήματος
κίνησης έξυπνα τοποθετημένα στο πλαίσιο και το χώρο του κινητήρα. Σε συνδυασμό με
την καινοτόμα κεντρική διάταξη του ρεζερβουάρ και την ενσωμάτωση της μπαταρίας κάτω
από το χώρο αποσκευών αντί του πατώματος του αυτοκινήτου, δημιουργούνται
οι προϋποθέσεις ώστε να ταξιδεύουν άνετα τέσσερις ενήλικες, παρά τα πρόσθετα
εξαρτήματα του συστήματος e:HEV.
Αποδοτικό και
άμεσης απόκρισης σύστημα κίνησης
Η δοκιμασμένη υβριδική τεχνολογία e:HEV de Honda προσφέρει μία απολαυστική οδηγική εμπειρία με
άμεση απόκριση και εντυπωσιακή κατανάλωση καυσίμου. Αποτελείται από δύο συμπαγείς,
ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες συνδεδεμένους με ένα βενζινοκινητήρα i–VTEC 1.5L, ενώ προσφέρει μέγιστη ισχύ 96 kW
(131 PS) και μέγιστη ροπή 253Nm στις 4.500 σαλ.
Le système e:HEV περιλαμβάνει τρία conduire modesqui
επιλέγονται αυτόματα ανάλογα με τις απαιτήσεις. Για βέλτιστη απόδοση, το HR–V εκκινεί με ηλεκτρική λειτουργία περνώντας ομαλά
σε υβριδική λειτουργία, όταν ο οδηγός πατά περισσότερο το γκάζι (αυξημένο
φορτίο). Ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται περισσότερο κατά την οδήγηση σε
υψηλότερες, πιο σταθερές ταχύτητες. Οι δυναμικές επιδόσεις ενισχύονται με τη χρήση
των σχετικών modes - Sport, Normal et Econ, ενώ το πρόσθετο conduire mode B μπορεί να επιλέγεται
μέσω του επιλογέα σχέσεων για ισχυρότερη αναγεννητική πέδηση και μία πιο
‘ηλεκτρική’ οδηγική εμπειρία. Το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας και η επιβράδυνση προσαρμόζονται στις απαιτήσεις
του οδηγού μέσω του Deceleration Selector πίσω από το τιμόνι, προσφέροντας την επιθυμητή
οδηγική εμπειρία.
Προηγμένη και διαισθητική συνδεσιμότητα
Le nouveau Honda HR–V προσφέρει αδιάλειπτη
συνδεσιμότητα μέσα στο αυτοκίνητο που σημαίνει ότι μπορεί να ενταχθεί στην
καθημερινή ζωή του ιδιοκτήτη του. Η διαισθητική οθόνη αφής 9” LCD είναι σχεδιασμένη
για ελάχιστη διάσπαση της προσοχής του οδηγού, με απλοποιημένη και πλήρως προσαρμοζόμενη
διάταξη μενού για εύκολη πρόσβαση σε λειτουργίες άνεσης και ελέγχου. Η διεπαφή ανθρώπου
μηχανής (HMI) έχει βελτιωθεί σημαντικά
συγκριτικά το προηγούμενο μοντέλο, που σημαίνει ότι επιτρέπει την ταχύτερη και ευκολότερη
εναλλαγή μεταξύ των Apps, ενώ ανταποκρίνεται ταχύτερα και στα διάφορα δεδομένα
και εντολές. Ο οδηγός μπορεί επίσης να αποφασίζει πόσες πληροφορίες από τα
προηγμένα συστήματα υποστήριξης θα προβάλλονται στην οθόνη 7” TFT του πίνακα
οργάνων ώστε να διασπάται λιγότερο η προσοχή του κατά την οδήγηση.
Η διεπαφή, στην οποία
η περιήγηση γίνεται με γνώριμο τρόπο όπως και σε ένα smartphone, επιτρέπει επίσης
miroir de smartphone via Apple CarPlay (μέσω Bluetooth, WiFi ή καλωδίου) και Android Voiture (μέσω καλωδίου).
Η αναβάθμιση με νέα χαρακτηριστικά και λήψη apps γίνεται μέσω ασύρματων
ενημερώσεων SOTA (Over–les–air logiciel).
Βελτιωμένη ασφάλεια
Le nouveau HR–V est fourni avec le
Honda SENSING™, για πρώτη φορά,
και ωφελείται από μία ολοκληρωμένη σειρά κορυφαίων, προηγμένων τεχνολογιών και συστημάτων
υποστήριξης οδηγού. Το Honda SENSING™ έχει αναβαθμιστεί
για το νέο HR–V, συμπεριλαμβανομένης
της χρήσης μιας νέας, ευρυγώνιας, μονοεστιακής, εμπρός κάμερας υψηλής ανάλυσης και
εγκεφάλου υψηλής υπολογιστικής ισχύος. Το σύστημα είναι πολύ καλύτερο από τον προηγούμενο
συνδυασμό κάμερας και αισθητήρα ραντάρ. Επίσης περιλαμβάνει βελτιωμένη νυχτερινή
λειτουργία των Pedestrian Collision Mitigation Steering Système et Collision Mitigation Brake Système (CMBS), που πλέον ανιχνεύουν
επερχόμενα οχήματα, ποδήλατα και μοτοσικλέτες, ώστε να ενεργοποιήσουν τα φρένα.
Η νέα τεχνολογία Adaptatif Croisière Contrôle (ACC) που δίνει το «παρών»
στο νέο HR–V βελτιώνει την
ασφάλεια κατά την αλλαγή λωρίδων και τις προσπεράσεις. Η γωνία διεύθυνσης και η
πλευρική επιτάχυνση αξιολογούνται σε συνδυασμό με τις βελτιωμένες εικόνες από την
κάμερα ώστε το όχημα να επιταχύνει νωρίτερα κατά τους ελιγμούς αυτούς. H αλλαγή λωρίδας για
λόγους προσπέρασης γίνεται πλέον πιο ομαλά και με μεγαλύτερη ασφάλεια. Το ACC προσφέρει επίσης λειτουργία
παρακολούθησης σε χαμηλές ταχύτητες και έλεγχο πέδησης σε κατηφόρα ώστε να
διατηρείται η επιλεγμένη ταχύτητα.
Ένα σύστημα Blind Spot Information διατίθεται τώρα
με το νέο HR–V*. Αυτό χρησιμοποιεί
τεχνολογία ραντάρ για την ανίχνευση οχημάτων στο τυφλό σημείο του οδηγού, τον
οποίο και προειδοποιεί μέσω ενός
συμβόλου στον αντίστοιχο εξωτερικό καθρέπτη. Η απόσταση ανίχνευσης έχει
βελτιωθεί από 3m σε 25m για μεγαλύτερη
αυτοπεποίθηση του οδηγού.
Le site Croix Traffic Monitor (Σύστημα
Παρακολούθησης Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας) έχει επίσης αναβαθμιστεί με πίσω πλευρικούς
αισθητήρες ραντάρ για να προειδοποιεί τον οδηγό όταν πλησιάζουν οχήματα από αριστερά
ή δεξιά όταν κινείται με όπισθεν. Το σύστημα εκδίδει μία ηχητική και οπτική
προειδοποίηση.
Le site Hill Descent Contrôle (Σύστημα Ελέγχου
Καθόδου), που διατίθεται για πρώτη φορά με το HR–V, λειτουργεί ήδη από την ταχύτητα των 3 km/h. Η τεχνολογία αυτή
επιτρέπει καλύτερο και πιο ομαλό έλεγχο σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής
και απότομες κατηφόρες, αυξάνοντας την αυτοπεποίθηση του οδηγού σε μεγαλύτερο
εύρος συνθηκών – από οδήγηση σε ολισθηρές ράμπες υπαίθριων πάρκινγκ αυτοκινήτων
μέχρι διαχείριση χιονισμένων δρόμων με απότομη κλίση.
Le nouveau
HR–V e:HEV volonté
διατίθεται στην Ευρώπη στα τέλη του 2021.