Στις 5 Μαρτίου, όταν και ανοίγει τις πύλες της η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, η Honda θα κάνει μια σημαντική ανακοίνωση. Θα παρουσιάσει το νέο της, ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης. Τα μεγάλα νέα είναι ότι το compact μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας δεν θα είναι μόνο χρηστικό, αλλά, όπως υπόσχεται η Honda, θα είναι εστιασμένο και στη σπορ οδήγηση, όχι μόνο λόγω του ότι θα είναι πισωκίνητο, αλλά και επειδή έχει γίνει πολλή δουλειά στο κράτημα.
Η sportiness αίσθηση λοιπόν, είναι προτεραιότητα εδώ. Κι έτσι, παρότι είναι μόλις 10 cm πιο κοντό από ένα Honda Jazz, είναι φαρδύτερο και με “πρησμένα” φτερά”, ενώ, φυσικά, απουσιάζουν τα οικολογικά ελαστικά με το φάρδος… τροχού ποδηλάτου- αφού, είπαμε, θέλουμε κρατήματα. Η Honda έχει φροντίσει να μπορείς να το οδηγείς γι’ αυτό που έχει σχεδιαστεί, χωρίς να τρέχεις για φόρτιση κάθε δέκα λεπτά, δίνοντάς του αυτονομία άνω των 200 χιλιομέτρων -που δεν είναι και σπουδαία επίδοση, εάν σκεφτείς ότι το Hyundai Kona έχει περίπου διπλασια- και φόρτιση που ολοκληρώνεται σε ένα μισάωρο κατά 80%.
Το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης της Honda, το οποίο είναι κατά 98% έτοιμο για να βγει στην παραγωγή στο τέλος του έτους, θα παρουσιαστεί στη φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης με το όνομα Honda e Prototype. Βασίζεται στο πρωτότυπο Urban EV Concept του 2017 που απέσπασε θετικές κριτικές και αποτελεί μέρος της στρατηγικής “Electric Vision” της Honda για την ευρωπαϊκή αγορά. Νέα για τις επιδόσεις του δεν έχουμε ακόμα, ούτε και για την τιμή – αν και ξέρουμε πως θα διατίθεται μόνο στην Ευρώπη και δεν θα είναι τιμολογημένο ως “φτηνό αυτοκίνητο πόλης”.
Το Honda e Prototype σχεδιάστηκε με γνώμονα τη λειτουργικότητα και τη χρηστικότητα και συνδυάζει απλή σχεδίαση με μοναδικό χαρακτήρα. Οι απαλές γραμμές του αμαξώματος ξεκινούν από το καπό του κινητήρα και συνεχίζονται στο πανοραμικό παρμπρίζ δημιουργώντας μία ενιαία επιφάνεια πάνω από τους εμπρός επιβάτες. Οι εμπρός κολόνες της οροφής συνθέτουν μία λεία επιφάνεια με το παρμπρίζ προς όφελος της αεροδυναμικής, εξασφαλίζοντας αθόρυβο και άνετο ταξίδι.
Τα σχεδιαστικά στοιχεία που ξεχωρίζουν στο αμάξωμα και τονίζουν την καθαρή, απέριττη γραμμή του, είναι οι κρυμμένες λαβές στις πόρτες που εμφανίζονται αυτόματα και οι μικροσκοπικές κάμερες που βρίσκονται στη θέση των κλασικών εξωτερικών καθρεπτών. Τα δύο αυτά στοιχεία, οι λαβές και το Camera Monitor System δεν υπάρχουν σε κανένα άλλο αυτοκίνητο της συγκεκριμένης κατηγορίας. Η πρίζα φόρτισης του αυτοκινήτου είναι ενσωματωμένη στο κέντρο της γρίλιας του καπό για μεγαλύτερη ευκολία, δίνοντας τη δυνατότητα φόρτισης και από τις δύο πλευρές. Διαθέτει μάλιστα φωτισμό LED μέσα από το γυάλινο κάλυμμα, ώστε να καλωσορίζει τον οδηγό και να τον πληροφορεί για την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας.
Ένα χαρακτηριστικό του αμαξώματος είναι οι κοίλες επιφάνειες εμπρός και πίσω σε μαύρο χρώμα. Η προσοχή που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια των στρογγυλών φωτιστικών σωμάτων αναδεικνύουν την απλότητα και την καθαρότητα της εξωτερικής σχεδίασης χαρίζοντας ένα ‘φιλικό πρόσωπο’ στο e Prototype.
Κάτω από το αμάξωμα κρύβεται μία ολοκαίνουργια πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης, χαρακτηριστικά της οποίας είναι οι συμπαγείς διαστάσεις με σχετικά μακρύ μεταξόνιο, τα φαρδιά μετατρόχια και οι κοντοί πρόβολοι, στοιχεία που προσφέρουν εξαιρετική ευελιξία στην πόλη και δυναμική συμπεριφορά στον ανοικτό δρόμο. Το χαμηλό αμάξωμα με τη μυώδη εμφάνιση που του χαρίζουν τα φουσκωμένα φτερά, στα οποία φιλοξενούνται φαρδιοί τροχοί, προσδίδουν ένα σπορ χαρακτήρα στην απλή, καθαρή εξωτερική σχεδίαση.
Στο εσωτερικό, η ευρύχωρη καμπίνα με τη μοντέρνα, μινιμαλιστική αισθητική δημιουργεί ένα ξεκούραστο περιβάλλον για τους επιβάτες. Αποπνέει μία lounge αίσθηση, χάρη στο ύφασμα επένδυσης των καθισμάτων αλλά και των άλλων υλικών με ιδιαίτερη αίσθηση αφής που συναντάς συχνά σε ένα μοντέρνο σπίτι. Το δάπεδο είναι εντελώς επίπεδο εμπρός και πίσω ενισχύοντας την αίσθηση ευρυχωρίας στην καμπίνα.
Η απλή στη χρήση οριζόντια οθόνη με εναλλασσόμενες ενδείξεις, περιλαμβάνει μία σειρά έξυπνων εφαρμογών και υπηρεσιών επιτρέποντας στους επιβάτες να είναι πάντα συνδεδεμένοι με τον υπόλοιπο κόσμο. Η προηγμένη εργονομία προσφέρει απόλυτη χρηστικότητα. Το αυτοκίνητο αυτό δεν είναι απλά ένα μέσο μεταφοράς, αλλά αναπόσπαστο στοιχείο της σύγχρονης καθημερινότητας.
Από την οθόνη ο οδηγός μπορεί να χειριστεί, πέρα από τις πολυάριθμες λειτουργίες άνεσης και του infotainmaint, μία σειρά από ψηφιακά βοηθήματα επόμενης γενιάς μέσα από ένα απλό μενού πλοήγησης με δυνατότητα ταυτόχρονης διαχείρισης εφαρμογών (multi-tasking). Δύο οθόνες τοποθετημένες εργονομικά στις άκρες του ταμπλό προβάλλουν την εικόνα πίσω από το αυτοκίνητο μέσω του Camera Monitor System εξασφαλίζοντας σωστή ορατότητα για τον οδηγό. Το αυτοκίνητο διαθέτει μία ψηφιακή κάμερα στο κέντρο στη θέση του κλασικού καθρέπτη.
Το πρώτο μικρό Honda με δική του πλατφόρμα EV αποτελεί ένα κράμα οικονομίας, επιδόσεων και πρακτικότητας που είναι ιδανικό για περιβάλλον πόλης. Το Honda e Prototype έχει αυτονομία πάνω από 200 χιλιόμετρα και δυνατότητα «ταχείας φόρτισης» στο 80% μέσα σε 30 λεπτά, καθιστώντας το ιδανικό για καθημερινές μετακινήσεις. Στον ανοικτό δρόμο, τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου προσφέρουν μία απολαυστική και συναρπαστική εμπειρία οδήγησης, ενώ ο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας του μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς, χαρίζοντάς του επιδόσεις αντάξιες ενός μικρού αυτοκινήτου επόμενης γενιάς.