Vivre le mouvement dans la rue

Peugeot prépare une bête à 4 roues motrices de 400 chevaux. Sera-t-elle dotée d'un mode drift ?

Η Peugeot έχει πάρει (πολύ) στα σοβαρά την επιστροφή της στα “σαλόνια” των γρήγορων αυτοκινήτων. Και, όταν ακούς τον νέο επικεφαλής της, Jean Phillipe Imparato, να υπόσχεται ότι στις κατηγορίες που “παίζουν” τα 208 και 308 θα υπάρχει μια κορυφαία έκδοση που θα είναι μακράν γρηγορότερη από τον ανταγωνισμό, καταλαβαίνεις ότι οι τύποι, εκεί στο Παρίσι, έχουν παλαβά σχέδια στο νου τους. 

Ένα από τα μεγάλα ατού του 308 R είναι η οδική του συμπεριφορά. 

Πρώτο που βάζουν σε εφαρμογή, είναι το λανσάρισμα μιας σκληροπυρηνικής έκδοσης του 308, βγαλμένη από τα πιο υγρά όνειρα του κάθε petrolhead. Turbo, τετρακίνητη, με ιπποδύναμη περίπου στους 400 ίππους, ικανής να χρειάζεται περί τα 4 δευτερόλεπτα για το σπριντ του 0-100 χ.α.ω. και με τελική κοντά στα 300, με στόχο να είναι γρηγορότερη σε όλα τα επίπεδα από το Ford Focus RS και, ενδεχομένως και από το Audi RS3… Και, ναι, εξετάζεται το ενδεχόμενο να έχει και ένα “mode dérive“…

Στην PSA, αυτή τη στιγμή, εξετάζουν δύο εκδοχές: Η πρώτη, είναι να γίνουν εκτεταμένες αλλαγές στο σασί του 308 GTI, ώστε να προστεθεί διαφορικό το οποίο θα μεταδίδει την κίνηση και στους 4 τροχούς. Εδώ, όμως, υπάρχει μια σειρά από προβλήματα: Παρά το γεγονός ότι είναι δεδομένη η πρόθεση της Peugeot να εξελίξει τετρακίνητα μοντέλα, για να “εξαργυρώσει” την επιτυχία της στο Rallye Dakar, θα χρειαστεί χρόνος (γεγονός που ενδεχομένως να σημαίνει πως θα το δούμε σε μια facelift εκδοχή του 308), αλλά και θα μεγαλώσει πολύ το κόστος εξέλιξης. Έπειτα, είναι και το θέμα του μοτέρ, καθώς ο 1,6 THP έχει μεν αναβαθμιστεί με επιτυχία στους 270 ίππους, όμως για να φτάσει στο επιθυμητό νούμερο των 400, θα πρέπει να γίνουν θυσίες σε ό,τι αφορά την οικονομία καυσίμου και πιθανότατα την αξιοπιστία. 

Έτσι, ως πιθανότερη εκδοχή, προβάλλει η… δοκιμασμένη και έτοιμη. Η παραγωγή του πλήρως λειτουργικού concept 308R Hybrid, με μικρές “πινελιές”. Εδώ, χρησιμοποιείται ο 1,6 THP, όπως ακριβώς τον έχουμε γνωρίσει στο 308 GTI, με την προσθήκη των υβριδικών μοτέρ που έχουμε γνωρίσει στα 3008 και 508 Hybrid 4, τα οποία θα στέλνουν την κίνηση (κατά κύριο λόγο) στους roues arrière

Στο πρωτότυπο, η συνδυασμένη ιπποδύναμη έφτανε τους 494 ίππους και ο τρόπος με τον οποίο τους έβγαζε στο δρόμο ήταν… ιδανικός, όπως απέδειξε και η σύγκριση με το Audi RS3 σε συνθήκες πίστας. Αφού η οδική συμπεριφορά λοιπόν είναι αυτό που ήθελαν οι Γάλλοι, αφού η αξιοπιστία του ΤΗΡ δεν τίθεται επ’ αμφιβόλω και η Peugeot έχει την ευκαιρία να λανσάρει τη ναυαρχίδα της με χρήση υβριδικής τεχνολογίας και να ακολουθήσει τη διεθνή τάση που γυρνά στα πιο οικονομικά και φιλικά στο περιβάλλον μοντέλα, δεν θέλει και πολύ… κλικ κλικ. 

Το drift mode

Η μεγάλη έκπληξη, ωστόσο, που ετοιμάζει η Peugeot, είναι η προσθήκη ενός mode dérive à 5 προγράμματα οδήγησης (τα άλλα τρία είναι το Road, Sport, Hot lap, ZEV)που θα έχει το επερχόμενο 308R. Σύμφωνα με πληροφορίες του TopSpeed.gr, η Peugeot προσπαθεί να εξελίξει το πρόγραμμα ZEV που “φόρεσε” στο concept και το οποίο έσβηνε τον βενζινοκινητήρα. 

Το 308 R Hybrid είχε 4 προγράμματα οδήγησης

Εδώ, η χρήση ήταν διαφορετική και αφορούσε την κίνηση μόνο με ηλεκτρική ενέργεια: Την κίνηση αναλάμβανε το ηλεκτρικό μοτέρ που έστελνε τη δύναμη στους πίσω τροχούς (115 ίπποι), ενώ, ανάλογα με την επιτάχυνση που θα χρειαζόταν ο οδηγός, έμπαινε σε λειτουργία και το εμπρός ηλεκτρικό μοτέρ, που έδινε στους εμπρόσθιους τροχούς 55 ίππους. 

Η ιδέα είναι το drift mode να έχει παρεμφερή λειτουργία, όμως το πρόβλημα το οποίο προσπαθούν να λύσουν οι Γάλλοι, είναι η ανεπαρκής δύναμη του πίσω ηλεκτρικού μοτέρ, εάν είναι να χρησιμοποιηθεί για “παιχνίδι”. 

Πόσα άλογα;

Το μοναδικό “ζήτημα” που υπάρχει για το επερχόμενο κτήνος της Peugeot, είναι το πού θα κάτσει η μπίλια για την puissance. Οι Γάλλοι θέλουν να το λανσάρουν όχι με τους 494 του Hybrid R -χωρίς αυτό να αποκλείεται- αλλά με ένα νούμερο που να κυμαίνεται περί τους 400 ίππους για λόγους φιλικότητας στον οδηγό, αλλά και κατανάλωσης ενέργειας. Από τι θα εξαρτηθεί όμως αυτό το νούμερο;

Περιέργως, φαίνεται πως θα εξαρτηθεί από τον… ανταγωνισμό, εσωτερικό και εξωτερικό. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως η PSA έχει στο νου της το λανσάρισμα μιας extreme έκδοσης και του 208 GTI, με πιθανότερη τη χρήση της ίδιας τεχνολογίας με το 308 Hybrid R. Στην αντίπερα όχθη, η Audi ετοιμάζει το RS1, με ιπποδύναμη 300 ίππων και, αν αναλογιστούμε την δέσμευση του Imparato για υπεροχή της Peugeot από τον ανταγωνισμό (“σε κάθε επίπεδο της γκάμας μας, 208 και 308 θα υπάρχει στην κορυφή κάτι ασυναγώνιστο σε επιδόσεις“, είπε ο Imparato), μπαίνουμε σε ένα δύσκολο σταυρόλεξο.

Εάν η “Peugeot” αναγκαστεί να δημιουργήσει ένα 208 με ιπποδύναμη άνω των 300 ίππων et κίνηση στους 4 τροχούς, σε περίπτωση που η ναυαρχίδα “παίζει” σχετικά κοντά σε ιπποδύναμη, θα τεθεί υπό αμφισβήτηση, σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις. Θα είναι γρηγορότερο, δηλαδή, το 208 από το 308; Αυτό, μην περιμένεις να το δεις. Να περιμένεις όμως, μεγάλα πράγματα από την Peugeot, η οποία φαίνεται πως έχει αποφασίσει να μας πάρει τα μυαλά… 

Conseil : Αν θες να δεις πώς είναι να… πίνεις το αίμα του Peugeot 308 GTI Peugeot 208 GTI by Peugeot Sport, κάνε κλικ ici et ici