Η Mazda, το λέγαμε και επιβεβαιωθήκαμε με το RX- Vision Concept, είχε αποφασίσει να επαναφέρει τον ρότορα, ο οποίος απουσιάζει από την αγορά από το 2012, όταν και σταμάτησε η παραγωγή του RX-8. Στη Χιροσίμα συνεχίζουν να εξελίσσουν τη νέα γενιά του wankel (που πλέον έχει την ονομασία SkyActiv-R) με βασικό στόχο να “φορεθεί” επάνω σε ένα νέο μοντέλο με την ονομασία RX-9 που θα αποτελέσει και τη ναυαρχίδα των σπορ αυτοκινήτων της ιαπωνικής εταιρείας. Όμως, ο κόσμος αλλάζει. Το ίδιο και τα σχέδια…
Le site φόβοι για ένα νέο παγκόσμιο οικονομικό κραχ, η στροφή του κόσμου της αυτοκίνησης προς τα électrique και το ban στα ενεργοβόρα αυτοκίνητα, προκαλούν μεγάλο προβληματισμό στη Mazda. Η οποία επενδύει στους ηλεκτρικούς κινητήρες (άρα από κάπου πρέπει να εξοικονομήσει πόρους). Έτσι, στην εταιρεία είναι πλέον σε εξέλιξη ένας ιδιότυπος “εμφύλιος“: Η μία πλευρά προτείνει η Mazda να “σκοτώσει” το σχέδιο για παραγωγή του RX-9 και να τοποθετήσει στην κορυφή της γκάμας της, ένα δίλιτρο, (turbo, άραγε;) MX-5, ώστε να μην εγκλωβιστεί στην παραγωγή ενός ενεργοβόρου μοντέλου που, αναγκαστικά, θα καταργηθεί μετά από μερικά χρόνια. Και η άλλη, προτείνει να συνεχιστεί με όποιο κόστος και όποιες αλλαγές το project του RX-9, καθώς, ελλείψει αυτού, η Mazda θα χάσει την “ταυτότητά” της, βάσει της οποίας, παράγει ισχυρά, “παιχνιδιάρικα”, σπορ αυτοκίνητα, ανόμοια με τα άλλα.
Ο CEO της Mazda, Masamichi Kogai έδωσε έναν “χρησμό“, δείχνοντας ότι κλίνει περισσότερο με την “εκτέλεση” του ρότορα. Μιλώντας στο Automotive News, ο Kogai, είπε ότι η Mazda δεν σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα σπορ αυτοκίνητο μεγαλύτερο από το Miata, αν και απέφυγε να ανακηρύξει “νεκρό” τον ρότορα.
Η Mazda έχει μακρά παράδοση στους ρότορες. Θα τερματίσει αυτή την παράδοση, μια εταιρεία που είναι… κολλημένη με την παράδοση;
“Αν ήταν να ξαναρχίσουμε την παραγωγή του ρότορα ξανά, θα έπρεπε να σιγουρέψουμε ότι δεν θα ήταν απλά βραχύβιο. Πρέπει να τον φτιάξουμε έτσι ώστε να είναι συμβατός με τις μελλοντικές νόρμες ρύπων. Συνεχίζουμε την δραστηριότητά μας στο τμήμα R&D για να ξεπεράσουμε όποια θέματα έχουμε με τους ρύπους και την κατανάλωση καυσίμου”, είπε ο Kogai.
Η ανατομία ενός RX-7. Τα λόγια είναι περιττά
Ο CEO της Mazda, συνέχισε με τους… χρησμούς. Από τη μία, είπε ότι το πιθανότερο θα ήταν να δούμε τον ρότορα ως range extender σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Όμως, από την άλλη, είπε ότι δεν μπορεί να αποκλείσει την πιθανότητα ο επόμενος ρότορας να είναι ο βασικός κινητήρας ενός μοντέλου (ποιου άραγε;). Και έκλεισε, με το απίθανο: Να μην περιμένουμε να δούμε ένα ηλεκτρικό σπορ Mazda με range extender.
O 62χρονος Kogai είναι ο άνθρωπος που έδωσε το ΟΚ για την εξέλιξη του RX-Vision Concept και που, ακριβώς έναν χρόνο πριν, έλεγε -ανεπισήμως- ότι θα μπει στην παραγωγή. Άλλαξε κάτι, ή παίζει μαζί μας;
Ο ίδιος είπε πως σε ό,τι αφορά το σπορ αυτοκίνητο με το οποίο η Mazda θα “χτυπήσει” την αγορά, ο Kogai είπε ότι μια έκδοση του ΜΧ-5 με καλύτερες επιδόσεις, θα είναι μια καλύτερη εμπειρία.
Με δεδομένο όμως ότι για μια εταιρεία σαν τη Mazda, το να έχει στην κορυφή των σπορ μοντέλων του το MX-5 είναι τουλάχιστον περίεργο, θα πρέπει να δούμε ποιο θα είναι το μέλλον της Mazda και του RX-9. Γιατί, όσο η εξέλιξη του SkyActiv-R συνεχίζεται στη Χιροσίμα, το RX-9 δεν θα είναι “νεκρό”.
Άλλωστε και στο παρελθόν μάθαμε ότι η Mazda σκότωσε τον Renesis, αλλά για να εξελίξει καινούριο. Και στο παρελθόν μάθαμε ότι δεν υπήρχε σκέψη ούτε για concept με wankel , αλλά είδαμε το RX-Vision Concept. Σκέψου λοιπόν: Υπάρχει λόγος στη Χιροσίμα, 100 μηχανικοί της Mazda να εργάζονται πάνω σε έναν κινητήρα που δεν θα χρησιμοποιηθεί και ένα μοντέλο που δεν θα παραχθεί; (σχετικό ρεπορτάζ ici) Και η ελπίδα, πεθαίνει πάντα τελευταία.