Vivre le mouvement dans la rue

La Ford Mach-E aura le son d'un V8 !

Ήταν μάλλον θέμα χρόνου να το δούμε σε κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Την αρχή, λοιπόν, την κάνει η Ford, η οποία βάζει… σιγαστήρα σε όσους απορρίπτουν τα ηλεκτρικά λόγω του γεγονότος ότι είναι αθόρυβα. Πώς; Τοποθετεί στην Mustang Mach-E σύστημα, το οποίο θα αναπαράγει τον ήχο ενός V8 SUV, ανάλογα με την l'accélération. Ο ήχος θα αναπαράγεται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ενώ πιθανό είναι να ακούγεται και εξωτερικά

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας είναι εμπνευσμένο από τη θρυλική Mustang, θα βγαίνει σε πισωκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις και θα έχει επιδόσεις supercar (0-100 στο range των 3 δευτερολέπτων για τη GT, ενώ η launch edition θα κάνει το σπριντ από στάση στα 100 χ.α.ω. στα 5 δευτερόλεπτα), εμφάνιση SUV και πολλές καινοτομίες. Και, αν αυτό που έκανε πολλούς φαν της αυτοκίνησης να το απορρίπτουν (;) ήταν η έλλειψη του (φοβερού και τρομερού) ήχου της 5άλιτρης, η Ford φροντίζει για τους πελάτες της που επιλέγουν το ηλεκτρικό μοτέρ, να μπορούν να ακούν τον ήχο ενός συμβατικού κινητήρα όταν πατάνε το γκάζι

“Είναι ένα από αυτά τα πράγματα που (θέλουμε) όταν προσπαθούμε να δώσουμε στους ανθρώπους την εμπειρία της Mustang”, explique le επικεφαλής μηχανικός εξέλιξης της Mustang Mach-E, Leeway Ho. “Δεν είναι μόνο η δύναμη, είναι και ο ήχος που τη συνοδεύει. Χωρίς τον ήχο, είναι απλά ένα ακόμα ηλεκτρικό αυτοκίνητο”. Στο συγκεκριμένο μοντέλο, ο οδηγός και οι επιβάτες θα ακούνε ένα μείγμα από τον ήχο της Mustang, αναμεμειγμένο με ήχους της Formula-E και… ρόλερ κόστερ, ώστε να γίνεται πιο φουτουριστικό και… ψαρωτικό.

H Mach-E έχει πολλές παραπομπές στην κλασική Mustang

Η Ford φαίνεται ότι βρίσκει την ευκαιρία για να μεταφέρει τον ήχο της Mach-E και στο εξωτερικό του αυτοκινήτου, λόγω του γεγονότος ότι, για λόγους ασφαλείας, όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παράγονται με ειδικά “ηχεία” ώστε να προειδοποιούν τους πεζούς για την παρουσία τους. Στις ΗΠΑ και στα κεντρικά της Ford, υπάρχει η συζήτηση αν το “συμβατικό” σύστημα ήχου που θα έχει η Mach-E, θα αντικατασταθεί με ήχους κινητήρα που θα παράγονται (εξωτερικά) στις χαμηλές ταχύτητες. 

Αυτό είναι το εσωτερικό του μοντέλου. Από την οθόνη, θα ρυθμίζει τον ήχο και το προφίλ του αυτοκινήτου

Το βέβαιο είναι ότι ο ιδιοκτήτης της Mach-E θα μπορεί να κλείσει ή να δυναμώσει τον ήχο του κινητήρα που θα ακούγεται από τα ηχεία à travers le οθόνης 15,5 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν΄οτι το σύστημα ενδεχομένως να ονομάζεται “audio wizardry“. Όπως εξηγεί ο Ho, ο ήχος του κινητήρα που θα ακούγεται “παράγεται ηλεκτρονικά, όμως βασίζεται στη ροπή (και τις σ.α.λ.) του κινητήρα. Το σύστημα βλέπει τα στοιχεία δύναμης, ροπής και ταχύτητας και κάνει τους υπολογισμούς ώστε να δημιουργήσει τους κατάλληλους ήχους, στην κατάλληλη ένταση και συχνότητα“. Στην ταχύτερη έκδοση, τη Mach-E GT, ο ήχος θα είναι δυνατότερος και πιο “άγριος”.

Η Mach-E θα έχει και drift mode

Οι ήχοι του κινητήρα ακούγονται σαν να έρχονται από το εμπρός μέρος του οχήματος, κάτω από το καπό, αλλά στην πραγματικότητα έρχονται από τα ηχεία του αυτοκινήτου, ανεξάρτητα από το αν είναι ανοιχτό το ραδιόφωνο ή όχι. “Έτσι”, εξηγεί ο αρχιμηχανικός της Ford, “είναι πολύ φυσικό”

Πάντως, δεν είναι απλή η λειτουργία του συστήματος. Για να βρουν το σωστό τόνο που θα ακούγεται, οι μηχανικοί έκαναν έρευνα στους ήχους ταινιών, αληθινών κινητήρων, τη Formula-E, ακόμα και… ρόλερ κόστερ! Ο τελικός ήχος, δεν είναι “απλώς” ο ήχος της V8 Mustang, αλλά ένα μείγμα που περιλαμβάνει “φουτουριστικά στοιχεία αναμεμειγμένα με στοιχεία από ήχους της συμβατικής Mustang“. 

Δες και άκου εδώ πώς κάνει μια Mach-E 1.400 ίππων:

Ο ήχος, επίσης, αλλάζει ανάλογα με το mode στο οποίο είναι ρυθμισμένο το όχημα. Υπάρχουν τρία modes: Whisper, Engaged και Unbridled. Και μιας και το καθένα αλλάζει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος και άλλα χαρακτηριστικά, όπως το φωτισμό του εσωτερικού, θα κάνει το ίδιο και με τον ήχο. Ο Ho λέει ότι “αυτό το αυτοκίνητο έχει φτιαχτεί για να είναι όσο πιο σπορ γίνεται, χωρίς εκπτώσεις στην άνεση που κάποιος θα περίμενε από ένα πενταθέσιο crossover. Παρότι είναι μια Mustang, πρέπει να έχει τις ευκολίες του να κουβαλάς τα πράγματά σου το Σαββατοκύριακο με δυο παιδιά στα πίσω καθίσματα“.