Vivre le mouvement dans la rue

Γιατί η Ford επενδύει 1 δις δολάρια στη N. Αφρική

 Αυτές τις μέρες, στο Silverton της Νότιας Αφρικής, η Ford χτίζει ένα νέο εργοστάσιο μέσα στο εργοστάσιό της εκεί. Είναι ένα από τα στάδια της επένδυσης ύψους 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων στη χώρα, η μεγαλύτερη στα 97 χρόνια παρουσίας της στη Νότια Αφρική και μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας. Με αυτή την επένδυση στις παραγωγικές εγκαταστάσεις της, θα αυξήσει τη δυναμικότητα παραγωγής και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας. Είναι όμως μόνο αυτά; 

Με αυτή την επένδυση, το εργοστάσιο της Ford στο Silverton αναμένεται να δημιουργήσει έσοδα που θα ξεπεράσουν το 1,1% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της Ν. Αφρικής. Η ετήσια δυναμικότητα του εργοστασίου του Silverton θα αυξηθεί σε 200.000 οχήματα από 168.000 που είναι σήμερα, υποστηρίζοντας την παραγωγή του νέου Ford Ranger για την εγχώρια αγορά και την εξαγωγή του σε περισσότερες από 100 αγορές στο κόσμο. Στο εργοστάσιο θα κατασκευάζονται επίσης τα pick-up μοντέλα της Volkswagen στο πλαίσιο της στρατηγικής συμμαχίας Ford-VW.

Η επέκταση της παραγωγής θα βοηθήσει να δημιουργηθούν 1.200 επιπλέον θέσεις εργασίες για τη Ford στη Ν. Αφρική, αυξάνοντας το ανθρώπινο δυναμικό στη συγκεκριμένη μονάδα σε 5.500 εργαζόμενους. Συνολικά, αναμένεται να προστεθούν περίπου 10.000 νέες θέσεις εργασίας στο δίκτυο εγχώριων προμηθευτών της Ford, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό στις 60.000. Η συνολική επένδυση περιλαμβάνει 686 εκατομμύρια δολάρια για εκτενείς αναβαθμίσεις στο εργοστάσιο του Silverton που θα αυξήσουν τον όγκο παραγωγής και θα βοηθήσουν σημαντικά στη βελτίωση της απόδοσης παραγωγής και της ποιότητας των οχημάτων.

Μεταξύ αυτών είναι η ανέγερση ενός νέου φανοποιείου με υπερσύγχρονη ρομποτική τεχνολογία κα ένα νέο, υψηλής τεχνολογίας τμήμα πρεσών, τα οποία θα βρίσκονται στον ίδιο χώρο για πρώτη φορά. Οι δύο εγκαταστάσεις θα εκσυγχρονίσουν και θα βελτιστοποιήσουν τις διαδικασίες παραγωγής στο Silverton συμβάλλοντας την ίδια στιγμή στη βελτίωση της ποιότητας και στη μείωση του συνολικού κόστους και των αποβλήτων.

Το νέο τμήμα πρεσών θα χρησιμοποιεί μία γραμμή υψηλής ταχύτητας για τη παραγωγή όλων των κύριων μεταλλικών εξαρτημάτων για το νέο Ranger. Θα περιλαμβάνει ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα αποθήκευσης και ανάκτησης για τα καλούπια πρεσών, που θα τοποθετείται στην οροφή της εγκατάστασης, καταργώντας τις σχετικές κουραστικές διαδικασίες. Επιπλέον, ένα σύγχρονο σύστημα σαρωτή (scanner) με υπέρυθρες ακτίνες που ελέγχει τις επιφάνειες για ατέλειες θα διασφαλίζει τη βέλτιστη ποιότητα των προϊόντων που φεύγουν από το τμήμα πρεσών.

Εκτενείς αναβαθμίσεις θα γίνουν επίσης στη γραμμή παραγωγής της καρότσας, στο βαφείο και στην τελική συναρμολόγηση για βελτίωση της ροής των οχημάτων μέσα στο εργοστάσιο, μαζί με την επέκταση των εξωτερικών χώρων φύλαξης κοντέινερ και οχημάτων.

Η Ford θα κατασκευάσει επίσης νέα κέντρα μετατροπής οχημάτων και εκπαίδευσης, με τα τελευταία να διασφαλίζουν την πλήρη κατάρτιση των εργαζομένων της εταιρείας με σκοπό τη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας των αναβαθμισμένων εγκαταστάσεων του Silverton.

«Οι εκτεταμένες αναβαθμίσεις και οι νέες προηγμένες τεχνολογίες παραγωγής θα βελτιώσουν την αποδοτικότητα σε όλη τη δραστηριότητα της Ν. Αφρικής – από τη διαδοχική παράδοση των εξαρτημάτων απευθείας στη γραμμή συναρμολόγησης, μέχρι τις αυξημένες ταχύτητες της γραμμής παραγωγής οχημάτων και την ακρίβεια συναρμολόγησης, ώστε να διασφαλίζεται η κορυφαία ποιότητα που προσδοκούν οι πελάτες μας» λέει ο Andrea Cavallaro, director of Operations, International Markets Group της Ford.

 

Το νέο πρόγραμμα επένδυσης αποτελεί συνέχεια του Project Blue Oval – ενός προγράμματος ανανεώσιμης ενέργειας – που ευθυγραμμίζεται με τον παγκόσμιο στόχο της εταιρείας για χρήση αποκλειστικά τοπικά παραγόμενης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές σε όλα τα εργοστάσια της εταιρείας μέχρι το 2035 και την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας μέχρι το 2050.

Η πρώτη φάση του Project Blue Oval είναι ήδη σε εξέλιξη με την κατασκευή φωτοβολταϊκών πάνελ στα στέγαστρα του πάρκινγκ για 4.200 οχήματα στο εργοστάσιο του Silverton. «Στόχος μας είναι να πετύχουμε το ‘Island Mode’, την ανεξαρτητοποίηση του εργοστασίου του Silverton από το δημόσιο δίκτυο ηλεκτρισμού ώστε να είναι πλήρως αυτόνομο ενεργειακά και ουδέτερο ως προς τον άνθρακα έως το 2024» δήλωσε ο Cavallaro. «Θα είναι ένα από τα πρώτα εργοστάσια της Ford σε όλο τον κόσμο που θα πετύχει μία τέτοια κατάσταση». 

Η Ford θα επενδύσει επίσης 365 εκατομμύρια δολάρια για την αναβάθμιση των εργαλείων στα εργοστάσια των βασικών προμηθευτών της εταιρείας. «Υποστηρίζοντας τους προμηθευτές μας με νέα εργαλεία, εκσυγχρονιζόμαστε παράλληλα, ώστε να πετύχουμε κορυφαία ποιότητα για το νέο Ranger σε υψηλότερους όγκους παραγωγής για εγχώριες πωλήσεις και εξαγωγές» δήλωσε ο Cavallaro.

«Στο πλαίσιο της εκτενούς μας επένδυσης στο εργοστάσιο του Silverton, κατασκευάζουμε επίσης μία νέα γραμμή παραγωγής πλαισίων της Ford στην Tshwane Automotive Special Economic Zone (TASEZ) για το νέο πρόγραμμα οχημάτων» δήλωσε ο Ockert Berry, vice president, Operations, Ford Motor Company Ν. Αφρικής.

«Με τη νέα γραμμή και τους σημαντικότερους προμηθευτές εξαρτημάτων εγκατεστημένους  κοντά το εργοστάσιο του Silverton στην TASEZ θα μπορέσουμε να αυξήσουμε τη δυναμικότητα παραγωγής, καθώς τα εξαρτήματα θα παραδίδονται διαδοχικά, απευθείας στη γραμμή συναρμολόγησης» πρόσθεσε ο Berry. «Αυτό θα μειώσει σημαντικά το κόστος και την περιπλοκότητα διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας, θα βελτιώσει την απόδοση και θα μας επιτρέψει να αυξήσουμε την παραγωγή των Rangers για τους πελάτες μας».

Εκτός από την εκπροσώπησή της στο συμβούλιο της TASEZ, η Ford συνεργάζεται επίσης και με τις τρεις κυβερνητικές αρχές της χώρας και με σχετικούς κρατικούς φορείς όπως η Transnet, στην ανάπτυξη του Σιδηροδρομικού Εμπορευματικού Διαδρόμου Gauteng – Eastern Cape. Πρόκειται για μία γραμμή πλήρους εξυπηρέτησης που συνδέει το εργοστάσιο του Silverton και την TASEZ με το Port Elizabeth, όπου βρίσκεται το εργοστάσιο κινητήρων της Ford (Struandale) και την οικονομική ζώνη Coega Special Economic Zone.

Ο Υψηλής Δυναμικότητας Σιδηροδρομικός Εμπορευματικός Διάδρομος GP-EC (High Capacity Rail Freight Corridor) θα διακινεί όλα τα υλικά (εισερχόμενα/εξερχόμενα) της Ford αποκλειστικά μέσω του Port Elizabeth για την υποστήριξη του υψηλότερου όγκου παραγωγής και προβλέπεται να δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας στην εφοδιαστική αλυσίδα.

«Η επένδυση της Ford στις παραγωγικές εγκαταστάσεις μας στη Ν. Αφρική υπογραμμίζει τη συνεχή δέσμευσή μας στη δημιουργία όλο και καλύτερων αυτοκινήτων για τους πελάτες μας στη Ν. Αφρική και σε όλο τον κόσμο, αλλά και στην παροχή ευκαιριών για τους εργαζόμενους, τα νέα μέλη της ομάδας μας και τις κοινότητές μας» δήλωσε ο Neale Hill, managing director, Ford Motor Company Ν. Αφρικής.

«Η νέα επένδυση θα εκσυγχρονίσει τις δραστηριότητές μας στη Ν. Αφρική, οι οποίες θα καταστούν ακόμα πιο σημαντικές στην ανάκαμψη και ανάπτυξη των παγκόσμιων αυτοκινητιστικών δραστηριοτήτων μας, καθώς και στη στρατηγική συμμαχία μας με την Volkswagen» δήλωσε η Dianne Craig, president, International Markets Group της Ford. «Το Ranger είναι ένα τα πιο δημοφιλή και επιτυχημένα παγκόσμια μοντέλα μας. Η επένδυση αυτή θα ενισχύσει την ομάδα μας με εργαλεία και εγκαταστάσεις για την κατασκευή του καλύτερου Ford Ranger όλων των εποχών, σε υψηλότερους όγκους παραγωγής και με ανώτερη ποιότητα».

Η Ford ανακοίνωσε την επένδυση σε συνέντευξη τύπου την οποία παρακολούθησε ο Νοτιοαφρικανός πρόεδρος Cyril Ramaphosa, και σημαντικά κυβερνητικά στελέχη, όπως ο υπουργός Εμπορίου, Βιομηχανίας και Ανταγωνισμού Ebrahim Patel, ο υπουργός του Τμήματος Δημοσίων Επιχειρήσεων Pravin Gordhan, ο πρωθυπουργός της επαρχίας Gauteng, David Makhura, ο δήμαρχος της Πόλης Tshwane, Randall Williams, και ανώτερα διοικητικά στελέχη της Ford.