Το πρώτο πράγμα που
προσέχει κανείς σε ένα αυτοκίνητο είναι το χρώμα του – στη
συνέχεια ακολουθεί το σχήμα, η σχεδίαση και οι λεπτομέρειες. Ένα
συγκεκριμένο χρώμα μπορεί να προσδώσει στο αυτοκίνητο χαρακτήρα, να το κάνει
ξεχωριστό.
Οι περισσότεροι επιλέγουν
το αυτοκίνητό τους σε χρώμα που συμβαδίζει με την προσωπικότητά τους: Στις
δυτικές κουλτούρες, για παράδειγμα, το κόκκινο συμβολίζει τόλμη & δυναμισμό
– ένα χρώμα που είχε πάντα ιδιαίτερη επιρροή στους πιστούς οπαδούς της Mazda. A
πιο σκούρα απόχρωση όπως το ‘Βαθύ Crystal Bleu’, αντίθετα, εκφράζει μία αίσθηση ηρεμίας και
σοβαρότητας. Το μαύρο αντανακλά την εξατομίκευση και την εμπιστοσύνη στον εαυτό
μας, το πράσινο την προσέγγιση στη φύση, την άνεση και την ζωντάνια
της νεότητας, ενώ τα πιο ουδέτερα και σκούρα χρώματα αποπνέουν έναν αέρα κομψότητας και
σεβασμού.
Η Mazda ανέκαθεν επέλεγε προοδευτικά χρώματα. Το 1960 το πρώτο μαζικής
παραγωγής μοντέλο, το R360 Coupé, παρουσιάστηκε
σε διάφορες επιλογές χρωματισμών, μεταξύ αυτών το ανοιχτό πράσινο, το γαλάζιο,
και το βαθύ κόκκινο, ενθουσιάζοντας τους πελάτες τόσο για την ζωντάνια όσο και
για την ποικιλία των χρωματικών επιλογών του. Το μοντέλο προσφέρονταν επίσης
και σε μερικές επιλογές διχρωμίας – πράγμα σπάνιο για μοντέλο
της κατηγορίας των οικονομικών ‘microcars’ της
εποχής. Τα επόμενα χρόνια, η Mazda εξακολούθησε να προσφέρει
ασυνήθιστα και προχωρημένα χρώματα για τα μοντέλα ολόκληρης της γκάμας της. Το
εμβληματικό Mazda Luce, για
παράδειγμα, ήταν διαθέσιμο σε ‘χλιδάτες’ αποχρώσεις χρυσού και ασημί. Και
Le site Mazda MX-5 επίσης
παρουσιάζεται με μία παλέτα έντονων χρωματισμών στους δρόμους της Ευρώπης τα
τελευταία 30 χρόνια. Από το κλασσικό και σοφιστικέ ‘Racing Vert’ έως το εντυπωσιακό ‘Racing Orange’ της επετειακής έκδοσης των 30 χρόνων του μοντέλου,
οι λάτρεις του εμβληματικού αυτού μοντέλου, είχαν πάντα να επιλέξουν από μία
παλέτα μοναδικών αποχρώσεων.
Ποια χρώματα επικρατούν στο δρόμο; Αυτό εξαρτάται από τις γεωγραφικές περιοχές. Το 2020 το λευκό βρισκόταν στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης σε κάθε ήπειρο εκτός από
μία: την Ευρώπη. Το μαύρο, était
το δεύτερο πιο δημοφιλές χρώμα αυτοκινήτου παγκοσμίως. Ωστόσο, ενώ
περισσότερο από το 20% των νέων αυτοκινήτων
ήταν μαύρα στην Ευρώπη και την Ιαπωνία, στη Νότια Αμερική ήταν το 10% και περίπου 2% στην Ινδία.
Τα τελευταία χρόνια, ένα
νέο ουδέτερο χρώμα κερδίζει έδαφος: Πέρυσι, το 29% των
καινούργιων αυτοκινήτων ήταν γκρι-ασημί. Εδώ και αρκετά χρόνια, η
συγκεκριμένη απόχρωση γνωρίζει ιδιαίτερη δημοτικότητα στη μόδα, στην τεχνολογία
και στο design, χωρίς
να δείχνει σημάδια κάμψης. Η απόχρωση αυτή αναπαριστά τη δύναμη και την ανθεκτικότητα και αντιπροσωπεύει την αναζήτηση
της αλήθειας, της γνώσης και της σοφίας. Στην εποχή
της αβεβαιότητας, αντανακλά μία αίσθηση σταθερότητας και ασφαλείας. Ως εκ
τούτου, το γκρι επιτυγχάνει να παραμένει μοντέρνο και ταυτόχρονα αναλλοίωτο στο
χρόνο και μία ιδανική επιλογή για το αυτοκίνητο. Καθώς η ζήτηση του γκρι
εξακολουθεί να είναι έντονη, η Mazda εμπλουτίζει την παλέτα των
χρωμάτων της με το 'Polymetal Grey’ και
το ‘Machine Grey’.
Με τις 12 χρωματικές
επιλογές, από το ‘Arctic White’ μέχρι
το ‘Jet Black’ – συν τις τρείς δίχρωμες, για το Mazda MX-30 – η Mazda offres
αυτό που θέλουν οι πελάτες. Le système
υδατοβαφής της Mazda με την ονομασία ‘Aqua Tech Paint’ περιορίζει
τις πτητικές οργανικές ενώσεις (volatile organic compounds – VOCs), τα
αέρια και τα μικροσωματίδια που εκπέμπονται κατά τη διαδικασία της βαφής, ενώ
μειώνει ταυτόχρονα και τις εκπομπές του CO2. Για το λόγο αυτό το Aqua Tech Paint της Mazda
είναι ένα από τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον συστήματα βαφής αυτοκινήτων στον
κόσμο. Επιπλέον, για τα δύο εμβληματικά χρώματα της, το «Machine
Grey» και το «Soul Red Crystal», η Mazda εξέλιξε μια ακόμα πιο εκλεπτυσμένη
τεχνική βαφής. Ονομάζεται Takuminuri, ένας συνδυασμός των ιαπωνικών
όρων για τον «εξειδικευμένο τεχνίτη» (Takumi) και τη «βαφή» (Nuri), που δίνει στη μάρκα τη δυνατότητα να παράγει μαζικά αυτό που φαίνεται να είναι
χειροποίητο φινίρισμα, διδάσκοντας τα ρομπότ βαφής να
μιμούνται τις τεχνικές των εξειδικευμένων
τεχνιτών της.