Η νέα φυλή των hypercars είναι γεγονός. Η αρχή αυτών, το Rimac C Two. Ένα αμιγώς ηλεκτρικό hyper GT, ικανό για καταιγιστικές επιδόσεις στη πίστα, όσο και για απόλυτη άνεση σε μεγάλα ταξίδια, έρχεται να ξαναγράψει το βιβλίο των κανόνων στα hypercars.
Στοχευμένος σχεδιασμός
Το C Two, αν και νέο σχεδιαστικά, είναι ξεκάθαρα Rimac. Κομψό, όσο και επιθετικό. Επιβλητικό, όσο και διακριτικό. Κάθε τι, έχει σχεδιαστεί με σκοπό να το κάνει όμορφο στο μάτι, όσο και πρακτικό για το ίδιο το αυτοκίνητο. Υπάρχει μία ισορροπία μεταξύ design και λειτουργικότητας. Και φυσικά, το “Rimac DNA”, φαίνεται, απο το χαρακτηριστικό duct – “γραβάτα” (όπως το χαρακτηρίζει και η Rimac), στη πλαϊνή εισαγωγή αέρα. Και επειδή έπρεπε να του ανατεθεί και κάποια χρήση, ανέλαβε αυτή της ψύξης των πίσω ηλεκτροκινητήρων.
Οι πόρτες ενός hypercar, παίζουν καθοριστικό ρόλο στο σχεδιασμό του, όσο και στη χρηστικότητα του. Στο C Two, η Rimac τοποθέτησε πόρτες τύπου butterfly, προκειμένου όχι μόνο να κάνει πιο εντυπωσιακό το ίδιο το αυτοκίνητο, αλλά να αυξήσει και τη πρακτικότητα και χρησιτκότητα του, αφήνωντας περισσότερο χώρο για τους επιβάτες, κάνοντας την είσοδο ή έξοδο ευκολότερη πάνω απο το φαρδύ πλαϊνό sidesile, όσο και να μειωθεί η πιθανότητα η πόρτα να χτυπήσει σε κάποιο ψηλό κράσπεδο πεζοδρομίου.
Το πίσω μέρος, είναι σχεδιαστικά εξίσου κομψό και εντυπωσιακό με το εμπρός. Σχεδιασμένο σε αεροδυναμική σήραγγα, και με πληθώρα ενεργών αεροδυναμικών μερών, είναι σε μία αρμονία μεταξύ σχεδιασμού και λειτουργικότητας. Ξεχωρίζει χαρακτηριστικά απο τη μεγάλη πίσω αεροτομή, η οποία λειτουργεί και ως air brake. H Rimac λέει πως είναι “σχεδιασμένο απο τον άνεμο και ενισχυμένο απο την τεχνολογία”.
Στο C Two, υπάρχουν δύο επιλογές ζαντών, μία πλήρως αεροδυναμικά σχεδιασμένη και μία πιο “κλασσική”, με 5 διπλές ακτίνες.
Η αεροδυναμική επιλογή, είναι κατασκευασμένη απο κράμα ενισχυμένου αλουμινίου (όπως και οι διπλές 5ακτινες), με ένα σχεδιασμό ο οποίος κατευθύνει ένα μέρος του αέρα προς τα κεραμικά φρένα, ενώ το υπόλοιπο το κατευθύνει στο πλάι, προς τα πίσω, προς τις πλαϊνές εισαγωγές αέρα.
Τα ελαστικά, είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα απο την Pirelli, ειδικά για το C Two, προκειμένου να μπορεί να αναδείξει πλήρως της δυνατότητες του, αξιοποιώντας με το καλύτερο δυνατό τρόπο, όλα τα οδηγικά χαρακτηριστικά του.
Τα φωτιστικά σώματα του C Two, είναι σχεδιασμού και κατασκευής της ίδιας της Rimac, με 58 LED αν φωτιστικό σώμα. Τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω φώτα, φέρουν δικό τους σύστημα εξαερισμού – ψύξης, και έχουν και μία δική του μοναδική “χορογραφία” κατά το κλείδωμα ή το ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου.
Πάρτυ ενεργών αεροδυναμικών μερών
Τα ενεργά αεροδυναμικά μέρη, αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι κάθε αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων, καθώς μπορούν να μεταβάλουν τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά του, ανάλογα με το τι επιθυμεί να κάνει ο οδηγός.
Στο εμπρός καπό, φαίνεται χαρακτηριστικά ένα απο τα πιο έντονα αεροδυναμικά στοιχεία του C Two. Το εμπρός καπό του, είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να διαπερνά τον αέρα “σαν μαχαίρι”, μειώνοντας όσο το δυνατόν περισσότερο γίνεται, την αεροδυναμική του αντίσταση. Τα ενεργά flaps, αλλάζουν διαρκώς θέση, ανάλογα με τη μεταβολή της ταχύτητας του αυτοκινήτου.
Σε αυτό βοηθά πολύ και το ενεργό εμπρός splitter, το οποίο φέρει δύο μεγάλες οπές με flaps, τα οποία ανοίγουν και κλείνουν ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες, όχι μόνο με στόχο τη βέλτιστη αεροδυναμική και μείωση της αντίστασης κύλισης, η οποία είναι 0.28cD στη λειτουργία Low Drag, αλλά και να διατηρεί τόσο τα ηλεκτρικά συστήματα όσο και τις μπαταρίες, στην ιδανική θερμοκρασία.
Στο πίσω μέρος, παρόλο που η αεροτομή μοίαζει να είναι σταθερή, είναι και αυτή ενεργή. Αλλάζει τόσο το ύψος της, ανάλογα το πόση πίεση απαιτείται στο πίσω μέρος για να παραμένει σταθερό, αλλά αλλάζει και γωνία, κατά την έντονη επιβράδυνση, καθώς λειτουργεί και ως air brake.
Επιπλέον, στο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα, υπάρχουν και εκεί δύο flap, τα οποία λειτουργούν σχεδιαστικά μαζί με το πλήρες ίσιο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, προκειμένου να απομακρύνουν τον αέρα όσο το δυνατόν πιο αποδοτικά, μειώνοντας την άντοση και την αεροδυναμική αντίσταση. Στο κάτω μέρος, υπάρχουν μάλιστα κάποιες οπές, οι οποίες ανοίγουν όταν είναι αναγκαίο, για να συμβάλουν στη ψύξη των ηλεκτρικών και των μπαταριών, με τρόπο ανάλογο με των εμπρός flaps.
Κάτω απο πετσί του C Two
Κάτω απο τον όμορφο σχεδιασμό του, το C Two κρύβει και εκεί πολλά επαναστατικά τεχνολογικά χαρακτηριστικά. Ξεκινώντας απο το πλαίσιο του, είναι ένα ενιαίο πλήρες carbon monocoque, με bonded carbon οροφή, το οποίο έχει εξαρχής ειδικό σχεδιασμό για το battery pack και επίσης, φέρει ένα ενισχυμένο carbon πίσω υποπλαίσιο. Επιπλέον, οι ζώνες απορρόφησης της πρόσκρουσης, είναι ένα μείγμα απο αλουμίνιο και carbon. Το αποτέλεσμα, είναι ένα πολύ ελαφρύ και πολύ ισχυρό πλαίσιο.
Η μπαταρία του C Two είναι ένα “μείγμα” χημικής τεχνολογίας Λιθίου, Μαγνησίου και Νικέλιου, που αποτελείται απο 6960 κυψέλες, είναι υδρόψυκτη, με χωριτικότητα 120kWh και απόδοση 1.4 megawatt ισχύος.
Οι κινητήρες του C Two, είναι 4, και φέρουν διπλό μόνιμο μαγνήτη, ο οποίος του επιτρέπει να έχουν μία απόδοση μεγαλύτερη απο 97%, κάνοντας το C Two όχι μόνο το πιο αποδοτικό αυτοκίνητο στο πλανήτη, αλλά και δίνοντας του απαράμιλες επιδόσεις και όλη της ροπή του απο τις 0 σ.α.λ. έως και το “κόφτη”. Οι κινητήρες ψύχονται απο ένα σύστημα ψύξης τεχνολογίας λαδιού και έχουν σχεδόν μηδενική απαίτηση για συντήρηση (είναι κυρίως ένα check-up ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα και ότι λειτουργούν απο αποδίδουν στο 100% των δυνατοτήτων τους).
Εμπρός κινητήρες |
Πίσω κινητήρες |
Το C Two φέρει επίσης 4 κιβώτια ταχυτήτων, 1 για κάθε κινητήρα, τα οποία έχουν μία σχέση, όσο αφορά τα εμπρός και 2 σχέσεις όσο αφορά τα πίσω, δίνοντας στο C Two όχι μόνο τη δυνατότητα να αξιοποιήσει τη τεράστια δύναμη και ροπή του, αλλά και να έχει μία τελική ταχύτητα, αντάξια με αυτή που ταιριάζει σε ένα hypercar.
Κιβώτιο ταχυτήτων |
Τα νούμερα είναι απλά εκπληκτικά. 0 – 100 σε 1.85 δευτερόλεπτα (με 1ft roll-out), 1914 ίπποι, 2300Nm ροπή και 412 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα. Μείνατε και εσείς με το στόμα ανοιχτό, ε ;
Εξατομικευμένη τεχνολογία
Όλοι, όταν ακούν για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, περιμένουν κατι τεχνολογικά υπερ-εξελιγμένο και εντυπωσιακό. Στη περίπτωση του C Two, ας πούμε ότι αυτό φτάνει πέρα απο τα όρια της σκέψης του μέσου ανθρώπου. Διαβάστε, και θα καταλάβετε.
Στην παραπάνω εικόνα, βλέπουμε τον πίνακα οργάνων του C Two. Φουτουριστικός, με μινιμαλιστικό σχεδιασμό, κάτι διαφορετικό απο τα συνηθισμένα. Έχει όμως και μία λειτουργία που κανένα άλλο αυτοκίνητο μέχρι σήμερα δεν είχε. Είναι η λειτουργία “Driving Coach”, με την οποία επιλέγει ο οδηγός την εκάστοτε πίστα, και στο ταμπλό το αυτοκίνητο προβάλει πληροφορίες σχετικά με την αγωνιστική γραμμή, τα σημεία επιτάχυνσης και επιβράδυνσης, καθώς και τη βέλτιστη γωνία του τιμονιού. Είναι με λίγα λόγια, ένας ηλεκτρονικός instructor ο οποίος, αντί να δίνει προφορικά τις οδηγίες απο τη θέση του συνοδηγού, τις εμφανίζει στην οθόνη.
Στο C Two, η Rimac έχει εξελίξει και βελτιστοποιήσει το σύστημα Rimac All Wheel Torque Vectoring (R-AWTV), το οποίο εν εντιθέσει με ένα συμβατικό σύστημα ESP, το οποίο έλέγχει τόσο τη πλαγιολίσθηση όσο και το σπινιάρισμα των τροχών, αυτό ελέγχει το κάθε τροχό διαρκώς και ξεχωριστά, και κάνει τις απαραίτητες προσαρμογές στα φρένα και την ισχύ που δίνει ο ηλεκτροκινητήρας, ανάλογα με τη ρύθμιση και τις εντολές του οδηγού. Το C Two μπορεί να ρυθμιστεί πλήρως, απο 50-50 τετρακίνητο, σε πλήρες προσθιοκίνητο ή πισωκίνητο, και ότι άλλη επιλογή υπάρχει στο ενδιάμεσο, κάνοντάς το πλήρως προσαρμόσιμο ανάλογα με το τι θέλει ο οδηγός του.
Η Rimac είναι ο πρώτος κατασκευαστής που φέρνει την Τεχνητή Νοημοσύνη στο αυτοκίνητο, στο κομμάτι των συστημάτων ασφαλείας. Το C Two είναι εξοπλισμένο με ενεργό cruise control, blind spot monitoring, lane keeping assist και πέρα απο αυτό, προσαρμόζει όλες τις λειτουργίες του ανάλογα και με τις εξωτερικές καιρικές συνθήκες, πχ. σε έντονη βροχόπτωση ή ομίχλη, προσαρμόζει διαφορετικά την απόσταση απο το εμπρός αυτοκίνητο, απο ό,τι αν είχε ηλιοφάνεια.
Το cockpit του C Two
Το εσωτερικό του C Two, είναι εξίσου εντυπωσιακό, τόσο σχεδιαστικά, όσο τεχνολογικά και χρηστικά, με το εξωτερικό του. Φέρει συνολικά 6 οθόνες, οι οποίες προβάλουν κάθε παράμετρο του αυτοκινήτου, τις οποίες συλλέγει απο 500 κανάλια τηλεμετρίας, τόσο αριθμητικά, όσο και γραφικά, πέρα των συνηθισμένων λειτουργιών όπως της πλοήγησης ή του συστήματος ψυχαγωγίας.
Στο εσωτερικό, η Rimac χρησιμοποιεί φυσικά μόνο κορυφαίας ποιότητας υλικά, με κυρίαρχα το δέρμα και το carbon. Ο συνοδηγος, έχει τη δική του οθόνη πληροφοριών, κάνοντας πιο ενδιαφέρουσα την εμπειρία συνοδήγησης, η οποία επίσης προβάλει μία μεγάλη πληθώρα πληροφοριών τόσο αριθμητικά, όσο και γραφικά, όπως και αυτή του οδηγού.
Η προσοχή στη λεπτομέρεια, είναι τόσο εκτενής, που φτάνει σε ότι βλέπει και αγγίζει ο κάθε ένας απο τους επιβάτες. Πέρα απο τις οθόνες, όλες οι σημαντικές λειτουργίες του αυτοκινήτου, μπορούν να ρυθμιστούν και απο περιστροφικούς διακόπτες. Οι διακόπτες του C Two, βέβαια, είναι και αυτοί κατασκευασμένοι απο αλουμίνιο, προκειμένου να είναι ανάλογη της αίσθησης που δίνει το υπόλοιπο εσωτερικό.
Ένα πραγματικό Grand Tourer
Στην αρχή, αναφέρθηκε πως το C Two, δεν είναι είναι απλά ένα ηλεκτρικό hypercar, αλλά ένα ηλεκτρικό hyper-GT, γεγονός που σημαίνει ότι πρέπει να έχει και τα χαρακτηριστικά ενός GT.
Για αρχή, έχει μία ευρύχωρη καμπίνα επιβατών και ένα μεγάλο χώρο αποσκευών, που επαρκή και με το παραπάνω για ότι αποσκευές ενδεχομένως χρειαστούν οι επιβάτες του στο ταξίδι τους. Με κάθε πλήρη φόρτιση, το C Two έχει αυτονομία 550 χιλιόμετρα, και υπάρχει και η δυνατότητα ταχείας φόρτισης, γεγονός που σημαίνει μικρότερη διάρκεια αναμονής σε ένα μεγάλο ταξίδι.
Οι butterfly πόρτες του, δε συμβάλουν μόνο στην εντυπωσιακή του όψη όταν είναι ανοιχτές, αλλά είναι πρώτα απο όλα, λειτουργικές. Είτε κάποιος θέλει απλά να μπει για να πάει μία βόλτα, είτε μπαίνει φορώντας το κράνος του για να μπει στη πίστα, η είσοδος και έξοδος απο τη καμπίνα είναι εύκολη, μίας και υπάρχει υπέρ αρκετός ελεύθερος χώρος.
Το σημαντικότερο στοιχείο ενός GT, είναι η άνεση. Για αυτό και η Rimac τοποθέτησε πλήρως ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα και κολώνα τιμονιού, προσφέροντας μεγάλο εύρως προσαρμοστικότητας, προκειμένου κάθε επιβάτης, άσχετα απο το αν κάνει κάποιο ταξίδι, πάει μάι βόλτα ή μπαίνει στη πίστα με το C Two, να έχει την ιδανική για τον ίδιο, άνετη, θέση οδήγησης ή συνοδήγησης.
Ο αποθηκευτικός χώρος του C Two είναι υπέρ-αρκετός για ότι και αν θελήσει κανείς να αποθηκεύσει, τόσο στο χώρο αποσκευών όσο και στη καμπίνα των επιβατών. Υπάρχουν ειδικές θέσεις αποθήκευσης τόσο για μικρά όσο και για μεγαλύτερα αντικείμενα, wireless charging για τις φορητές συσκευές και η δυνατότητα επιλογής μεταξύ τεσσάρων ειδικά προ-διαμορφομένων διατάξεων για το χώρο αποσκευών αν ο πελάτης το επιθυμεί.
Πλησιάζοντας το τέλειο
Το C Two, έρχεται να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της αυτοκίνησης. Αυτό των ηλεκτρικών hyper-GT, των αυτοκινήτων που πέρα απο απαράμιλη άνεση, προσφέρουν και καταιγιστικές επιδόσεις.
Ίσως τελικά, στο άμεσο μέλλον, ένα αυτοκίνητο μπορεί να τα έχει όλα. Ή, σχεδόν όλα, μίας και θα μας πάρει κάποιο διάστημα να χωνέψουμε την απουσία του ήχου του κινητήρα.
Δεν υφίσταται στην πράξη το τέλειο, αλλά το C Two, στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι το κοντινότερο σε αυτό. Well done Mate…