Vivre le mouvement dans la rue

Entretien avec le responsable de la conception interne de l'ID.4

 

Κύριε Bachorski, αυτές τις μέρες τα πρώτα ID.4 κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Φαντάζομαι
 το έχετε οδηγήσει, πώς νιώσατε;

  Πολύ
ευχάριστη οδηγική εμπειρία. Είχε τόσο ελαφριά αίσθηση, τέλειο, σχεδόν σαν …μουσική.
Στέκεσαι μπροστά σε ένα
SUV, βλέπεις τους τεράστιους τροχούς και έχεις ήδη
μια ιδέα για το πώς θα οδηγείται. Αλλά το
ID.4, με εξέπληξε. Πολύ ευκολοδήγητο, πολύ ελαφρύ
στην αίσθηση, πολύ καλή συμπεριφορά στο δρόμο, πολύ μικρός κύκλος στροφής –
ειδικά για ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο.



Ποια
ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση για σας όσον αφορά στον εσωτερικό σχεδιασμό;



  Όχι
μόνο για μένα, αλλά ολόκληρη την ομάδα, περίπου 90 άτομα εργάζονται στην
εσωτερική διακόσμηση. Η πλατφόρμα ΜΕΒ μας επιτρέπει τη μέγιστη δυνατή χρήση του
χώρου που προσφέρεται στο εσωτερικό. Δεδομένου ότι η μπαταρία υψηλής τάσης
βρίσκεται ως επίπεδο μπλοκ κάτω από την καμπίνα επιβατών και όλα τα άλλα
τεχνολογικά εξαρτήματα καταλαμβάνουν λίγο χώρο, το
ID.4 είναι τόσο ευρύχωρο όσο ένα συμβατικό SUV στην αμέσως επόμενη
κατηγορία. Η βασική μας πρόθεση για το εσωτερικό ήταν επομένως να τονίσουμε
αυτόν τον μεγάλο χώρο, που δεν μπορεί να αναπαραχθεί από κανένα όχημα με
κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ήταν σημαντικό για εμάς να μεταφέρουμε μία αίσθηση
σπιτικής θαλπωρής. Την ίδια στιγμή, να διατηρήσουμε την έντονη αίσθηση
ασφάλειας που απολαμβάνουν όσοι οδηγούν
SUV -
νομίζω το πετύχαμε.



Au
γενικές γραμμές, τι αποτελεί «καλή» εσωτερική διακόσμηση για εσάς;



  A
καλή εσωτερική διακόσμηση δεν πρέπει να είναι περίπλοκη. Ο κόσμος εκεί έξω
είναι ήδη αρκετά περίπλοκος. Η λειτουργία πρέπει να είναι διαισθητική, ακριβώς
όπως ένα
smartphone. Ή πάλι οι χώροι αποθήκευσης: με την πάροδο του χρόνου, γεμίζουν όλο και
περισσότερο. Αλλά ακόμη και με μεγάλους χώρους αποθήκευσης, η βασική αισθητική
πρέπει να είναι σωστή: το αυτοκίνητο δεν πρέπει να φαίνεται γεμάτο. Ο χρήστης
πρέπει να απολαμβάνει μία αρμονία που να συνδυάζει την αισθητική με την ηρεμία
και την ασφάλεια.



Le site
αυτοκίνητο γίνεται έξυπνη συσκευή. Τι σημαίνει αυτό για την εσωτερική
διακόσμηση;



  Sur
παρελθόν, οι πελάτες ήθελαν να βλέπουν και να επιδεικνύουν όλες τις λειτουργίες
που μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά. Γι’ αυτό υπήρχε από ένα κουμπί για το
καθετί. Σήμερα είναι διαφορετικά. Το αυτοκίνητο κάνει πολλά από μόνο του, δεν
χρειάζεστε ένα κουμπί για κάθε λειτουργία. Οι νέοι έχουν μεγαλώσει χωρίς
κουμπιά.



Ας
ρίξουμε μια ματιά στο
ID
.4: τι κάνει το εσωτερικό του
ξεχωριστό;




  Η
συνολική εντύπωση είναι αυτό που το κάνει ξεχωριστό, ένας συνδυασμός πολλών
λεπτομερειών και επιφανειών. Ακόμη και εξωτερικά, ο σχεδιασμός ξεχωρίζει για τη
διαφορετικότητα του. Όταν ανοίγεις την πόρτα, ξαφνιάζεσαι και από το εσωτερικό,
πολύ μοντέρνο. Δεν θα αναφερθώ στη θέση οδήγησης, αλλά το εσωτερικό γενικότερα.
Πολύ μεγάλο και ευάερο – το αποκαλούμε
Ouvrir Espace (Ανοικτό
Χώρο), που χαρίζει μία πρωτοφανή αίσθηση οικειότητας και ζεστασιάς.



Απουσία
κινητήρα εσωτερικής καύσης, σήραγγας μετάδοσης, δεξαμενής καυσίμου, άρα
περισσότεροι χώροι. Κάποιοι λένε πως πλέον η εσωτερική διακόσμηση δεν γνωρίζει
όρια – είναι έτσι;



  Όχι
ακριβώς, υπάρχουν πολλοί κανονισμοί, ειδικά σε θέματα ασφάλειας, που πρέπει να
πληρούνται. Συχνά αυτοί είναι περιοριστικοί για τους χώρους. Στη
Volkswagen, υπερβαίνουμε
αυτές τις προδιαγραφές για να διασφαλίσουμε πραγματικά τη μέγιστη ασφάλεια. Από
την άλλη πλευρά, θέλουμε να προσφέρουμε τον μέγιστο χώρο, με όλο αυτό να
καταλήγει μία συναρπαστική πρόκληση για μας.



Le site ID.4 είναι το δεύτερο όχημα παραγωγής στην ID. οικογένεια: ποια είναι τα τυπικά στοιχεία
σχεδίασης;




  Πέρα
από τη συνολική αίσθηση χώρου, τα υλικά υψηλής ποιότητας, η αίσθηση σπιτικής θαλπωρής,
η οικειότητα. Ένα πολύ τυπικό στοιχείο σχεδίασης στην
ID. οικογένεια είναι το ταμπλό. Το σχεδιάσαμε να
μοιάζει σαν φτερό. Ενσωματώνει όλες τις λειτουργίες και όλες τις ψηφιακές
συσκευές – είτε είναι η μεγάλη οθόνη στο κέντρο είτε η
têteen haut οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας. Ο πίνακας οργάνων σε όλα τα ID. είναι αρκετά λεπτός,
μοιάζει σχεδόν σαν ένα ιπτάμενο γλυπτό τοποθετημένο ανάμεσα στις πόρτες Έχουμε
επίσης επικεντρωθεί στην κεντρική κονσόλα. Προσθέσαμε πολύ περισσότερες
επιλογές αποθήκευσης και περισσότερες λειτουργίες χωρίς να θυσιάσουμε το
παραμικρό. Μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα, ράφια με διαφορετικές
επιλογές διαμέρισης, διαχωριστικά, αποσπώμενες υποδοχές ποτηριών. Σε αυτό το
πλαίσιο, εξετάσαμε πολύ προσεκτικά το ζήτημα των
smartphone. Υπάρχουν χώρες στις οποίες δεν επιτρέπεται να
βλέπει ο δοηγός το τηλέφωνό του όταν βρίσκεται τοποθετημένο στην κεντρική
κονσόλα. Υπάρχουν όμως και χώρες όπου οι πελάτες το θέλουν ακριβώς έτσι και
επιτρέπεται. Πρέπει να λάβουμε υπόψη πολλές ειδικές απαιτήσεις από διάφορες
αγορές, επειδή το
ID.4 είναι ένα πραγματικά παγκόσμιο αυτοκίνητο. Στην κινεζική αγορά, για
παράδειγμα, το ζήτημα του ατμοσφαιρικού φωτισμού περιβάλλοντος είναι πολύ
σημαντικό. Και τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, ένα στοιχείο που δεν θέλω
να ξεχάσω: τα μοντέρνα καθίσματα στο
ID.4. Είναι άνετα από τη μία πλευρά, αλλά και σπορ
από την άλλη.



Πολύς
χώρος, ελαφρότητα, αίσθηση σαν να βρίσκεσαι στο σπίτι: τι ρόλο παίζει το χρώμα
σε αυτό;



  Μας
απασχόλησε πολύ. Στο σπίτι, οι περισσότεροι από εμάς έχουν ανοιχτόχρωμο ξύλινο
πάτωμα, δάπεδο ή χαλί. Στο αυτοκίνητο όμως όχι. Εκεί, τα πατάκια είναι σκούρα
για να μη φαίνεται η βρωμιά. Θέλαμε να το αλλάξουμε αυτό και να φέρουμε τη
φωτεινότητα του σπιτιού και στο αυτοκίνητο, να το κάνουμε ένα μοντέρνο χώρο να
ζεις εκτός σπιτιού.



Ωστόσο,
οι επικριτές λένε ότι τα λευκά τιμόνια, μία σχεδιαστική σας πρόταση, λερώνονται




  Τα σκουρόχρωμα
τιμόνια γίνονται εξίσου βρώμικα με τη μεγάλη χρήση, απλά δεν τα βλέπουμε.
Ειδικά με τη σημερινή συζήτηση για την υγιεινή, οι περισσότεροι άνθρωποι
καθαρίζουν τακτικά το εσωτερικό των αυτοκινήτων τους. Και είναι μια εντελώς
διαφορετική εντύπωση όταν μια οθόνη στο αυτοκίνητο έχει την ίδια αισθητική με
Le site
tablet sur
σπίτι. Πολλοί νέοι θεωρούν δεδομένο πλέον ότι το
tablet τους είναι λευκό. Έχουμε λάβει πολύ καλά σχόλια
για τα χρώματα μέχρι στιγμής. Φυσικά, έχουμε επίσης τα πάντα και σε σκουρόχρωμη
έκδοση, οπότε ο πελάτης είναι ελεύθερος να επιλέξει.



Τι
ξεχωρίζει το πρώτο ηλεκτρικό
SUV
de Volkswagen από τα παραδοσιακά SUV;




  Le site
παραδοσιακά
SUV έχουν χωροταξικούς περιορισμούς, συχνά λόγω του χώρου που καταλαμβάνουν οι
διάφορες τεχνολογίες. Σε αντίθεση, το
ID.4, παρότι βρίθει τεχνολογιών, αυτές είναι
λιγότερο ορατές. Αυτή είναι πάντα μια μεγάλη πρόκληση για εμάς τους σχεδιαστές:
από τη μία πλευρά, τα αυτοκίνητα πρέπει να είναι γεμάτα σύγχρονη τεχνολογία,
αλλά από την άλλη πρέπει να τα σχεδιάσουμε κατά τέτοιο τρόπο ώστε η τεχνολογία
να μην είναι ορατή. Πάντα λέω ότι από τη σκοπιά του
design, η καλύτερη τεχνολογία είναι αυτή που δεν μπορείτε να δείτε.