Hyundai N: γεννήθηκε στο Namyang, εξελίχθηκε στο Nürburgring
Hyundai «N» σημαίνει Namyang, περιοχή στην οποία βρίσκεται το Παγκόσμιο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της Hyundai Motor στην Κορέα, όπου γεννήθηκε η ιδέα, και το Nürburgring, όπου βρίσκεται το Ευρωπαϊκό Κέντρο Δοκιμών της Hyundai Motor, όπου η σειρά N εξελίχθηκε και δοκιμάστηκε περαιτέρω. Η στενή σύνδεση μεταξύ Namyang και Nürburgring δημιούργησε τα θεμέλια για το N, με στόχο να προσφέρει οδηγική απόλαυση. Συμβολίζοντας ένα σικέιν (διπλή στροφή), το λογότυπο «N» ενσαρκώνει αυτή την πτυχή – ένα ευέλικτο αυτοκίνητο που είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση – και αντιπροσωπεύει την απόλυτη οδηγική εμπειρία.
Κέντρο δοκιμών στο Nürburgring
Το Nürburgring χρησιμοποιήθηκε και συνεχίζει να χρησιμοποιείται για την τελειοποίηση των τεχνολογιών υψηλών επιδόσεων της Hyundai N. Η εμβληματική πίστα Nürburgring-Nordschleife είναι γνωστή ως μία από τις πιο δύσκολες του κόσμου. Με 73 στροφές και 20,832 χιλιόμετρα ασφάλτου, είναι επίσης ένα συγκρότημα μηχανοκίνητου αθλητισμού και φιλοξενεί το κέντρο δοκιμών της Hyundai Motor, το οποίο λειτουργείται από το Τεχνολογικό Κέντρο της Hyundai Motor Europe.
Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των διαρκώς αυξανόμενων δοκιμών αντοχής της Hyundai Motor διεξάγεται εκεί. Κάθε αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων που συμμετέχει στις δοκιμές κάνει τουλάχιστον 480 γύρους στο Nürburgring σε στεγνή και βρεγμένη άσφαλτο, προσομοιώνοντας έως και 180.000 χιλιόμετρα σκληρής οδήγησης – το ισοδύναμο του κύκλου ζωής ενός κανονικού αυτοκινήτου- σε μόλις δέκα έως 12 εβδομάδες. Ο συνεχής συνδυασμός απαιτητικής επιτάχυνσης, ταχείας επιβράδυνσης και πιεσμένων στροφών ωθεί τα αυτοκίνητα στα όριά τους, ενώ οι μεταβλητές επιφάνειες και η μεταβολή του κάμπερ εξασφαλίζουν κορυφαίες επιδόσεις ακόμη και σε αντίξοες συνθήκες.
Κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης (R&D) Namyang
Το Κέντρο R&D Namyang ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1995 στην πόλη Hwaseong της Νότιας Κορέας και απασχολεί 13.000 ερευνητές και προγραμματιστές, ενώ αποτελεί την καρδιά του παγκόσμιου δικτύου έρευνας και ανάπτυξης της Hyundai Motor. Εκτείνεται σε πάνω από 3,3 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα και αποτελείται από διάφορα κέντρα σχεδιασμού και τεχνολογίας, συστημάτων κίνησης, δοκιμών επιδόσεων και οδήγησης, μια αερο-ακουστική αεροδυναμική σήραγγα και περιβαλλοντικό R&D. Φιλοξενεί 34 δρόμους, συμπεριλαμβανομένης της «Περιοχής C», μιας πίστας υψηλών ταχυτήτων μήκους 4,5 χιλιομέτρων. Η περιοχή με συνολικό μήκος δρόμων 70 χιλιομέτρων είναι η πνευματική πατρίδα της Hyundai N.
Νέα εποχή ηλεκτροκίνησης
Καθώς η Hyundai στοχεύει να αναδειχθεί σε ηγέτη της ηλεκτρικής κινητικότητας, το IONIQ 5 N αποτελεί ορόσημο, μετατρέποντας το όραμα της συναισθηματικής κινητικότητας με μηδενικές εκπομπές ρύπων σε πραγματικότητα. Οι εμπνευσμένοι από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό τρεις πυλώνες των επιδόσεων N – Corner Rascal, Racetrack Capability και Everyday Sportscar – εφαρμόζονται εδώ και καιρό στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης N.
Το 2015, η μάρκα N καθιέρωσε το όραμά της για ένα βιώσιμο μέλλον για την επόμενη γενιά όσων λατρεύουν την οδήγηση, παρουσιάζοντας το N 2025 Vision Gran Turismo. Η στρατηγική ηλεκτροκίνησης της N ξεκίνησε με το πρωτότυπο RM20e και το αγωνιστικό Veloster N ETCR. Το 2022, η μάρκα N παρουσίασε το RN22e, ένα κινητό εργαστήριο που σχεδιάστηκε για να επικοινωνήσει τη μεταφορά της εμπειρίας ηλεκτροκίνησης της N στο πρώτο EV παραγωγής της μάρκας, το IONIQ 5 N.
Η N είναι αφοσιωμένη στο να προσφέρει fun to drive, ιδιαίτερα με τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της, καθώς προσπαθεί να θέσει ένα πρωτοποριακό πρότυπο για βιώσιμες υψηλές επιδόσεις.
Ενσωματώνοντας N μοντέλα που βασίζονται στην E-GMP και είναι γνωστά για την ευρυχωρία και την προσιτή τους τιμή, στοχεύουν να διευρύνουν την πελατειακή τους βάση και τις αγορές της N, διατηρώντας τη δέσμευσή τους να παρέχουν αυτοκίνητα κατάλληλα για καθημερινή χρήση, που ταυτόχρονα διακρίνονται για τις δυνατότητές τους σε στροφές και πίστες.
Η απόδοση συναντά τη βιωσιμότητα στο σχεδιασμό
Το IONIQ 5 N παρουσιάζει μια δυναμική και μοναδική σχεδίαση που ξεπερνά την απλή αισθητική προσέγγιση, καθώς κάθε οπτικό στοιχείο εξυπηρετεί και ένα λειτουργικό σκοπό. Συμβάλλοντας στο σπορ χαρακτήρα, την αεροδυναμική ή την απόδοση πέδησης, ο σχεδιασμός του IONIQ 5 N ενισχύει την οικονομία ενέργειας, την ευκολία και την οδηγική απόλαυση.
Το εξωτερικό του IONIQ 5 N ενσωματώνει πολλά στοιχεία σχεδίασης που ενισχύουν τις επιδόσεις. Ο χαρακτηριστικός εμπρός προφυλακτήρας N διαθέτει ενεργές γρίλιες, κουρτίνες αέρα και εμπρός ενεργά πτερύγια αέρα που συνεργάζονται για την ενίσχυση της αεροδυναμικής. Η πίσω αεροτομή, ο πίσω διαχύτης και οι αεραγωγοί τονίζουν το σπορ χαρακτήρα και βελτιώνουν την αεροδυναμική. Μια αεροτομή τύπου χείλους διατρέχει το κάτω μέρος του προφυλακτήρα για να τονίσει τη χαμηλή στάση του αυτοκινήτου και να κάνει σαφείς τις επιδόσεις του.
Το μοντέλο N διαφοροποιείται περαιτέρω από το IONIQ 5 με αλλαγή των αναλογιών του: πιο χαμηλό, πιο φαρδύ και με μεγαλύτερους τροχούς. Το IONIQ 5 N αποπνέει ένα πιο επιθετικό στήσιμο, το οποίο συμπληρώνεται από τους καινούργιους προφυλακτήρες που αυξάνουν το μήκος του εμπρός και του πίσω μέρους κατά 25 και 55 χιλιοστά αντίστοιχα. Είναι συνολικά 20 χιλιοστά πιο χαμηλό, 50 χιλιοστά πιο φαρδύ στο κάτω μέρος για να φιλοξενεί πιο φαρδιά ελαστικά και 80 χιλιοστά πιο μακρύ λόγω του πιο τονισμένου διαχύτη. Αυτή η εντύπωση ενισχύεται από τις σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου των 21 ιντσών που συνδυάζονται με ελαστικά Pirelli P-Zero 275/35R21 υψηλής πρόσφυσης για βελτιωμένη οδήγηση και χειρισμό και καλύτερη πρόσφυση σε πίστα.
Η εμπρός και η πίσω ανάρτηση έχουν σχεδιαστεί σχολαστικά από την αρχή, βελτιστοποιώντας αποτελεσματικά την κινηματική ώστε να συνεργάζονται με τα ελαστικά υψηλών επιδόσεων και χαμηλώνοντας τη θέση του καθίσματος κατά συνέπεια και του κέντρου βάρους για να βελτιστοποιηθεί η οδηγική συμπεριφορά. Το IONIQ 5 N διατίθεται σε δέκα εξωτερικά χρώματα, συμπεριλαμβανομένων δύο αποκλειστικών αποχρώσεων Hyundai N – Performance Blue Glossy και Performance Blue Matte. Ξεχωρίζει το νέο χρώμα έμφασης Hyundai N για τα EV, το Luminous Orange Matte.
Η βιωσιμότητα βρίσκεται στο επίκεντρο, με φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, όπως ανακυκλώσιμο διακοσμητικό πόρτας από χαρτί, νήμα bio PET από ζαχαροκάλαμο, ανακυκλωμένο νήμα PET από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET, bio TPO από ζαχαροκάλαμο και δέρμα (pure leather).
Στο πίσω μέρος, η αποκλειστική αεροτομή N, μαζί με έναν διαχύτη και μια εξαγωγή αέρα με πορτοκαλί απόχρωση, συμβάλλει στον έλεγχο της ροής του αέρα για την υποστήριξη της βέλτιστης αεροδυναμικής απόδοσης. Αυτό αναδεικνύει τις δυνατότητες υψηλών επιδόσεων του IONIQ 5 N και προσθέτει στην επιθετική του σχεδίαση. Ενσωματωμένο στην αεροτομή είναι το τριγωνικό φως φρένων, ειδικά σχεδιασμένο για το μοντέλο N. Το IONIQ 5 N διαθέτει επίσης έναν πίσω προβολέα ομίχλης στο κέντρο του πίσω διαχύτη, προσδίδοντας στο αυτοκίνητο μια πιο σπορ εμφάνιση. Κάτω από την πέμπτη πόρτα υπάρχει ένα αποκλειστικό Ν μαύρο κάλυμμα προφυλακτήρα με γραφικά αντανακλαστικά καρό σημαίας, ενώ ο πίσω υαλοκαθαριστήρας εξασφαλίζει τη βελτιωμένη ορατότητα προς τα πίσω. Το θέμα της καρό σημαίας, είναι εμπνευσμένο από τις πίστες και βρίσκεται στα εικονικά παραμετρικά εικονοστοιχεία του IONIQ 5 αλλά μπορεί να βρεθεί και στις πόρτες, στα μεταλλικά πεντάλ και στο υποπόδιο, αντιπροσωπεύοντας το αγωνιστικό πνεύμα της μάρκας N.
Le site IONIQ 5 N είναι διαθέσιμο σε 10 εξωτερικούς χρωματισμούς:
o Abyss Black Pearl
o Ecotronic Grey Pearl (ECO concept με χρωστική ουσία άνθρακα μπαμπού)
o Ecotronic Grey Matte (ECO concept με χρωστική ουσία άνθρακα μπαμπού)
o Atlas White Glossy
o Atlas White Matte
o Cyber Grey Metallic
o Performance Blue Glossy (ειδικό εξωτερικό χρώμα N)
o Performance Blue Matte (ειδικό εξωτερικό χρώμα N, το εμβληματικό χρώμα του IONIQ 5 N)
o Gravity Gold Matte
o Soultronic Orange Pearl
Η νέα απόχρωση για τα EV N είναι το Luminous Orange Matte.
Το εσωτερικό του IONIQ 5 N έχει διαμορφωθεί σύμφωνα με ένα αγωνιστικό concept, δίνοντας προτεραιότητα στην ιδανική εργονομία του οδηγού με σπορ καθίσματα τύπου μπάκετ N, με πιο χαμηλή θέση του καθίσματος, ένα νέο τιμόνι αποκλειστικά για το N με ειδικά πλήκτρα λειτουργίας και μια σταθερή κεντρική κονσόλα επίσης αποκλειστικά για το N. Τα καθίσματα διατίθενται σε μια επιλογή: δέρμα & Alcantara.
Το εσωτερικό του μεταδίδει την εμφάνιση της οικογένειας N με την εφαρμογή στοιχείων με το σήμα N, όπως στο τιμόνι, στα καθίσματα, στις πόρτες και τα μεταλλικά πεντάλ, που είναι σχεδιασμένη για οδήγηση σε πίστα. Στο καινούργιο τιμόνι N εμφανίζεται για πρώτη φορά σε περίοπτη θέση το λογότυπο N, το οποίο πλαισιώνεται από πλήκτρα N από τα οποία επιλέγεται το επιθυμητό πρόγραμμα οδήγησης, ώστε να καλύπτει τις επιθυμίες του οδηγού.
Τα προγράμματα οδήγησης μπορούν να προσαρμοστούν και να αντιστοιχιστούν σε κάθε πλήκτρο σε διάφορους συνδυασμούς, ώστε να μεγιστοποιηθεί το fun to drive πνεύμα του IONIQ 5 N. Το κουμπί N Grin Boost (NGB), τοποθετημένο στις «3 η ώρα», επιτρέπει την άμεση και διαισθητική πρόσβαση στην κορυφαία επιτάχυνση και την οδηγική διασκέδαση για δέκα δευτερόλεπτα. Τα paddles είναι άριστα τοποθετημένα στα ακροδάχτυλα του οδηγού για την ενεργοποίηση των λειτουργιών N e-Shift και N Pedal, καθώς και των επιπέδων ανάκτησης όταν οι λειτουργίες αυτές δεν χρησιμοποιούνται.
Η κεντρική κονσόλα του IONIQ 5 N είναι βελτιστοποιημένη για οδήγηση στην πίστα με κατάλληλα στηρίγματα για τα πόδια, καθώς και με συρόμενο υποβραχιόνιο. Το κεντρικό υποβραχιόνιο είναι τοποθετημένο έτσι ώστε κατά τη δυναμική οδήγηση να μην εμποδίζει τον αγκώνα του οδηγού και ταυτόχρονα να βρίσκεται σε καλή θέση στήριξης για άνετη οδήγηση. Για καθημερινή χρήση, υπάρχουν θύρες USB Type-C, ασύρματος φορτιστής και ποτηροθήκες. Τα καθίσματα N διαθέτουν ενισχυμένα μαξιλαράκια, ώστε ακόμα και στις κλειστές στροφές με έντονες πλευρικές επιταχύνσεις, να στηρίζουν σταθερά το άνω και κάτω μέρος του σώματος, προκειμένου να διατηρείται πάντα σταθερή η ιδανική στάση οδήγησης. Τα καθίσματα N είναι τοποθετημένα περίπου 20 χιλιοστά πιο χαμηλά σε σχέση με τις βασικές προδιαγραφές, σχεδιασμένα για πελάτες που επιθυμούν οδηγική συμπεριφορά υψηλών επιδόσεων. Τα λογότυπα N είναι τοποθετημένα μπροστά και πίσω από τα καθίσματα με φωτισμό καλωσορίσματος στο μπροστινό μέρος. Η διχρωμία των καθισμάτων συνεχίζεται και στο πίσω μέρος.
Λόγω του χαρακτήρα της οδήγησης N, τα πεντάλ του IONIQ 5 N είναι βελτιστοποιημένα για την ιδανική επαφή των ποδιών και την αποφυγή γλιστρήματός σε συνθήκες οδήγησης σε πίστα που περιλαμβάνουν υπερστροφή, ντριφτ και πλαγιολισθήσεις. Το υποπόδιο είναι βελτιστοποιημένο ώστε να διατηρείται πάντα μια σταθερή στάση οδήγησης, ακόμα και στην ισχυρή επιβράδυνση. Ο βελτιστοποιημένος σχεδιασμός του πεντάλ διασφαλίζει το φρενάρισμα με το αριστερό πόδι.
Εσωτερικές χρωματικές αποχρώσεις : Μαύρο με μπλε πινελιές Performance
Σύστημα μετάδοσης: ηλεκτρικές επιδόσεις με μηχανική ακρίβεια
Το IONIQ 5 N είναι εξοπλισμένο με μπαταρία τελευταίας γενιάς 84,0 kWh και με δύο ηλεκτροκινητήρες που λειτουργούν στις έως και 21.000 στροφές ανά λεπτό. Το αποτέλεσμα είναι μία απόδοση ροπής (478 kW/ 650 PS και 770 Nm και 448 kW/ 609 PS και 740 Nm με ενεργοποιημένο το NGB), με μετατροπέα δύο σταδίων στον πίσω κινητήρα για αυξημένη ισχύ με συνθήκες υψηλού φορτίου ή αυξημένη ενεργειακή απόδοση σε χαμηλό φορτίο.
Το IONIQ 5 N μπορεί να φτάσει τα 260 km/h και να επιταχύνει από στάση έως τα 100 km/h σε 3,5 δευτερόλεπτα (3,4 δευτερόλεπτα με ενεργοποιημένο το NGB). Το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης προσφέρει αυτονομία 448 χιλιόμετρα (WLTP).
Μπαταρία τελευταίας γενιάς 84,0 kWh
- Ισχύς: 478 kW/ 650 PS (με NGB) – 448 kW/ 609 PS
- Ροπή: 770 Nm (με NGB) – 740 Nm
- Τελική ταχύτητα: 260 km/h
Οι τρεις πυλώνες του N performance: Corner Rascal
Οι δυνατότητες του IONIQ 5 N στις στροφές προσφέρουν μια βελτιωμένη οδηγική εμπειρία χάρη στα προηγμένα συστήματα ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης. Η αναβαθμισμένη δομή του αμαξώματος, όπως και η θέση του κινητήρα και της μπαταρίας, συμβάλλουν στην μέγιστη πλευρική ακαμψία. Οι ενσωματωμένοι άξονες κίνησης ενισχύθηκαν για να αντέχουν την αυξημένη ροπή των ηλεκτροκινητήρων. Το σύστημα πέδησης υψηλών επιδόσεων εξασφαλίζει αντοχή και άμεσες επιβραδύνσεις. Πέρα από τις τεχνικές λεπτομέρειες, η σπορ σχεδίαση του IONIQ 5 N, τα ειδικά καθίσματα και η ενισχυμένη κολόνα του συστήματος διεύθυνσης ενισχύουν την ευελιξία, το κράτημα και την άμεση απόκριση του τιμονιού για μια οδηγική εμπειρία που συναρπάζει στις στροφές.
Τα συστήματα ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης του IONIQ 5 N συνεργάζονται ώστε ο οδηγός να έχει πάντα τον απόλυτο έλεγχο και ταυτόχρονα εξασφαλίζουν μια μοναδική οδηγική εμπειρία. Όλα αυτά εντάσσονται στο σύνολο του Corner Rascal και αφορούν βελτιώσεις στη δομή του πλαισίου, με 42 επιπλέον σημεία συγκόλλησης και συνολικά 2,1 μέτρα πρόσθετων συγκολλήσεων. Οι βάσεις του κινητήρα και της μπαταρίας είναι ενισχυμένες, ενώ τα εμπρός και πίσω υποπλαίσια έχουν επίσης ενισχυθεί για πλευρική ακαμψία. Ανάλογα ενισχυμένοι είναι και οι ενσωματωμένοι κινητήριοι άξονες (IDA), τόσο εμπρός όσο και πίσω, ώστε να αντέχουν την ισχυρότερη ροπή των ηλεκτροκινητήρων, ενώ παράλληλα έχει μειωθεί η μη αναρτώμενη μάζα, μαζί με τους τροχούς.
Το IONIQ 5 N εξοπλίζεται με ελαφριές, in-house σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών και φαρδιά, υψηλής πρόσφυσης, ελαστικά Pirelli P-Zero 275/35 R21, βελτιώνοντας την οδήγηση, το κράτημα και την πρόσφυση στην πίστα. Το σύστημα πέδησης υψηλών επιδόσεων αποτελείται από μεγάλους δίσκους διαμέτρου 400 χιλιοστών και 360 χιλιοστών, μπροστά και πίσω, αντίστοιχα. Η χρήση των νέων, μεταλλουργικής υβριδικής κατασκευής, δίσκων με μονοπίστονες δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων εμπρός, τακάκια φρένων υψηλής τριβής και ειδικές εισαγωγές αέρα βελτιώνουν την απόδοση και την ψύξη των φρένων. Το αυτοκίνητο διαθέτει ένα ισχυρό σύστημα αναγεννητικής πέδησης εμπνευσμένο από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, που εξασφαλίζει σταθερή απόδοση πέδησης και εξαιρετική διαχείριση της θερμότητας χωρίς την ανάγκη για κεραμικά δισκόφρενα.
Le système N Brake Regen προσφέρει κορυφαία μέγιστη δύναμη επιβράδυνσης 0,6 G, ενισχύοντας περαιτέρω τις δυνατότητες φρεναρίσματος και ταυτόχρονα μειώνοντας την κόπωση των φρένων λόγω του σχετικά υψηλού βάρους του EV. Τα υδραυλικά φρένα εφαρμόζουν πρόσθετη δύναμη πέδησης όταν απαιτείται, εξασφαλίζοντας αυξημένη αντοχή στην πίστα. Ο συνδυασμός μεταξύ του N Brake Regen και των υδραυλικών φρένων δημιουργεί μια ομαλή μετάβαση που δεν γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό.
Η συγκράτηση του βάρους του αυτοκινήτου επιτυγχάνεται με τη χρήση ελαφρών υλικών. Εκτός από το αλουμινένιο καπό που υπάρχει και στο βασικό μοντέλο, χρησιμοποιούνται ειδικές ζάντες αλουμινίου για να συμβάλουν στη μείωση του συνολικού βάρους. Στο εσωτερικό, το IONIQ 5 N είναι εξοπλισμένο με ειδικά καθίσματα που προσφέρουν εξαιρετική στήριξη κατά τη διάρκεια της σβέλτης οδήγησης. Η σταθερή κεντρική κονσόλα βελτιώνει περαιτέρω την οδηγική εμπειρία, προσφέροντας στον οδηγό την απόλυτη αίσθηση της σταθερότητας και του ελέγχου.
Για να βελτιωθεί η ακρίβεια της πληροφόρησης από το τιμόνι, η κολόνα του συστήματος διεύθυνσης του IONIQ 5 N έχει ενισχυθεί για μεγαλύτερη ακαμψία. Επιπλέον, το αυτοκίνητο διαθέτει μία N ρύθμιση υποβοήθησης του συστήματος διεύθυνσης (Rack-Mounted Motor-Driven Power Steering, R MDPS), με μεγαλύτερη αναλογία/ σχέσης τιμονιού και ακριβέστερη πληροφόρηση. Αυτές οι βελτιώσεις έχουν ως αποτέλεσμα μια πιο άμεση και επικοινωνιακή εμπειρία από το σύστημα διεύθυνσης που εμπνέει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους οδηγούς.
Le site N Pedal αναπτύχθηκε ως μια λύση για την αντιμετώπιση του εγγενούς βάρους και μεγέθους των ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ παράλληλα στοχεύει στην επίτευξη των χαρακτηριστικών ελέγχου και κρατήματος που χαρακτηρίζουν τα i20 N WRC της Hyundai που κατέκτησαν το πρωτάθλημα ράλι. Αυτή η έξυπνη λειτουργία λογισμικού σχεδιάστηκε για να παρέχει άμεση συμπεριφορά στις στροφές και αυξημένη ευαισθησία στο γκάζι. Βασισμένο σε παρόμοια τεχνολογία που χρησιμοποιείται στο σύστημα αναγεννητικής πέδησης του i-Pedal, το N Pedal δίνει προτεραιότητα στα γρήγορα περάσματα από τις στροφές έναντι της ενεργειακής απόδοσης. Χρησιμοποιώντας την επιβραδυντική δύναμη στον πίσω άξονα, δημιουργείται μια επιθετική μεταφορά βάρους, με αποτέλεσμα την πιο απότομη είσοδο στις στροφές.
Le site N Drift Optimizer συμβάλλει στη διατήρηση της γωνίας πλαγιολίσθησης, εξισορροπώντας πολλαπλούς χειρισμούς του αυτοκινήτου που ανταποκρίνονται σε εισόδους στις στροφές. Η ενσωματωμένη λειτουργία Torque Kick Drift επιτρέπει στον οδηγό να προσομοιώνει τη λειτουργία kick (κλωτσιά) του συμπλέκτη των πισωκίνητων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης για σενάρια οδήγησης που απαιτούν πιο άμεση drift επιτάχυνση.
La fonction N Torque Distribution (NTD) παρέχει πλήρως μεταβαλλόμενη κατανομή ροπής εμπρός και πίσω, η οποία μπορεί να ρυθμιστεί σε έντεκα επίπεδα, αλλάζοντας ανάλογα την ισχύ μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα. Χρησιμοποιώντας το ρυθμιστικό slider στην οθόνη AVN, οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν την επιθυμητή αναλογία κατανομής της ροπής.
Le site ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (e–LSD), που βρίσκεται στον πίσω άξονα, ελέγχει το ποσό της δύναμης που μεταφέρεται στους πίσω τροχούς και ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, βελτιώνει το κράτημα στη στροφή με υψηλές ταχύτητες και βελτιώνει την ολίσθηση των τροχών. Με αυξημένη ροπή έως 1.800 Nm, το e-LSD επιτυγχάνει βελτιωμένο έλεγχο, ώστε να διασφαλίζεται η βέλτιστη απόδοση. Οι πρόσθετοι αισθητήρες τροχών και η ευρύτερη ικανότητα απόσβεσης με αυξημένο μέγεθος αμορτισέρ αναβαθμίζουν τη λειτουργία της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης.
Οι τρεις πυλώνες του N performance | Racetrack Capability
Εμποτισμένο με το DNA του μηχανοκίνητου αθλητισμού της N, το IONIQ 5 N είναι μια… ατμομηχανή τεχνολογίας αιχμής και μηχανικής EV υψηλών επιδόσεων που επαναπροσδιορίζει την εμπειρία οδήγησης σε πίστα αγώνων.
Το IONIQ 5 N έχει εντυπωσιακές επιδόσεις, με μέγιστη ισχύ 478 kW/ 650 PS και μέγιστη ροπή 770 Nm με ενεργοποιημένο το NGB. Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης (ECS) για να διασφαλίζει κορυφαίο κράτημα και υψηλές επιδόσεις. Είτε στο δρόμο, είτε στην πίστα, ο οδηγός μπορεί με το Drive Mode να ρυθμίσει την σκληρότητα της ανάρτησης για να βελτιστοποιήσει την αντίδραση του IONIQ 5 N στις διάφορες συνθήκες οδήγησης.
Το IONIQ 5 N θέτει ένα νέο σημείο αναφοράς για τη διαχείριση της θερμότητας σε δύσκολες συνθήκες πίστας. Σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές του, διαθέτει μεγαλύτερη αντοχή στη διαχείριση της θερμότητας λόγω της πολύ υψηλής ισχύος, καθώς και στις τυχόν απώλειες ισχύος λόγω υπερθέρμανσης. Το βελτιωμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης της μπαταρίας περιλαμβάνει μια αυξημένη περιοχή ψύξης, έναν καλύτερο ψύκτη λαδιού κινητήρα και έναν ψύκτη μπαταρίας. Τα ανεξάρτητα συστήματα ψύξης για την μπαταρία και τους κινητήρες βελτιστοποιούν την απόδοση του IONIQ 5 N για τις μικρότερες δυνατές απώλειες, πριν και κατά τη διάρκεια έντονης οδήγησης στην πίστα.
Το νέο τιμόνι N είναι εξοπλισμένο με τρείς ειδικούς διακόπτες λειτουργίας, συμπεριλαμβανομένης της επιλογής των Drive Modes: Normal Mode, Eco Mode και Sport Mode. Ο οδηγός μπορεί να εξατομικεύσει τους δύο διακόπτες N Custom για να συνδυάσει τα εξαρτήματα υψηλής απόδοσης με τις οδηγικές του προτιμήσεις.
Le site N Grin Boost (NGB), αυξάνοντας την ισχύ και τη ροπή για δέκα δευτερόλεπτα, προσφέρει άμεση ώθηση χάρη στους δύο κινητήρες του IONIQ 5 N.
Le site N Lancement Contrôle παρέχει την καλύτερη δυνατή επιτάχυνση από στάση «προφορτίζοντας» τους κινητήρες. Υπάρχουν τρία διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης (χαμηλό, μεσαίο και υψηλό) για το ελάχιστο σπινάρισμα των τροχών και την ταχύτερη δυνατή εκκίνηση, επιτρέποντας στους οδηγούς να εκκινούν όπως ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο.
La fonction N Race δίνει στους οδηγούς άμεσο έλεγχο της χρήσης ενέργειας του IONIQ 5 N μέσα από τις επιλογές Endurance ή Sprint. Στην Endurance μεγιστοποιείται η αυτονομία στην πίστα και επιτυγχάνεται με τον περιορισμό της μέγιστης ισχύος, που έχει ως αποτέλεσμα την πιο αργή ανάπτυξη της θερμοκρασίας. Συγκριτικά, η Sprint δίνει προτεραιότητα στην ισχύ και την ψύξη για να παρέχει μικρότερα boost πλήρους ενέργειας. Αυτό βοηθά τους οδηγούς να διαχειριστούν με ακρίβεια την ενεργειακή και να δημιουργήσουν ένα ιδανικό «παράθυρο» επιδόσεων για την επίτευξη των στόχων τους.
Πριν από έντονες περιόδους οδήγησης, ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το N Battery Preconditioning για να βελτιστοποιήσει τα στοιχεία της μπαταρίας στην πιο αποδοτική ενεργειακά θερμοκρασία. Είτε στη λειτουργία Drag Mode, όπου η μπαταρία προετοιμάζεται για σύντομα boost μέγιστης ισχύος, είτε στη λειτουργία Track Mode, όπου η ρύθμιση της θερμοκρασίας είναι προσαρμοσμένη για συνεχή απόδοση για πολλούς γύρους, το σύστημα εξασφαλίζει μέγιστη απόδοση της μπαταρίας υπό απαιτητικές συνθήκες.
Σε μια προκαθορισμένη πίστα η λειτουργία Track État–De–Charge (SOC) υπολογίζει αυτόματα την κατανάλωση της μπαταρίας ανά γύρο, παρέχοντας στον οδηγό ενδείξεις γύρων και ελαχιστοποιώντας το άγχος για την αυτονομία. Όταν ο χάρτης της πίστας χρησιμοποιείται για την καταγραφή ενός γυρολογίου, η κατανάλωση της μπαταρίας από τον προηγούμενο γύρο καταγράφεται και εμφανίζεται στο AVN.
Le site Left–Foot Braking είναι μια δυνατότητα που επιτρέπει τη χρήση της τεχνικής «φρεναρίσματος με το αριστερό πόδι», όταν πατιούνται ταυτόχρονα τόσο το πεντάλ φρένου όσο και το πεντάλ γκαζιού, προσφέροντας βέλτιστο έλεγχο σε έντονες συνθήκες οδήγησης. Αυτή η λειτουργία είναι διαθέσιμη μόνο όταν το ESC είναι απενεργοποιημένο.
Οι τρεις πυλώνες του N performance | Everyday Sportscar
Τα χαρακτηριστικά υψηλών επιδόσεων N-performance διασφαλίζουν μια καθημερινή εμπειρία διασκεδαστικής οδήγησης. Αναγνωρίζοντας την επιθυμία για βελτιωμένη εμπειρία στα σπορ EV, οι μηχανικοί της Hyundai N ανέπτυξαν το N e-Shift και το N Active Sound+ για να προσφέρουν ακριβέστερη απόδοση της δυναμικής οδήγησης του IONIQ 5 N.
Το IONIQ 5 N προσφέρει μια εξαιρετική οδηγική εμπειρία συνδυάζοντας τεχνολογίες αιχμής για να προσομοιώσει την απόλαυση ενός σπορ θερμικού αυτοκινήτου (ICE). Το N e–Shift προσομοιώνει τη συμπεριφορά ενός οκτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (DCT) που απαντάται στα μοντέλα ICE N, προσφέροντας την αίσθηση ελέγχου της παροχής ισχύος. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ χειροκίνητων και αυτόματων αλλαγών των σχέσεων. Όπως το N DCT στη χειροκίνητη λειτουργία, έτσι και το N e-Shift διαθέτει έναν κόφτη στροφών. Κατά την εικονική αλλαγή σχέσεων, το Ioniq 5 N δημιουργεί ένα feedback της ροπής προσομοιώνοντας την αίσθηση της διακοπής ισχύος. Αυτή η μοναδική προσέγγιση όχι μόνο προσφέρει έναν φουτουριστικό ήχο EV, αλλά και τους ήχους του κινητήρα και της εξάτμισης που μοιάζουν με ICE, δημιουργώντας μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης.
Σε συνδυασμό με το N e-Shift, το σύστημα N Actif Son+ εισάγει τρεις διαφορετικούς ήχους: τον «Ignition», που προσομοιώνει έναν κινητήρα και μια εξάτμιση ICE N, τον «Evolution», εμπνευσμένο από το πρωτότυπο EV N της Hyundai, και τον «Supersonic», που παραπέμπει σε μαχητικά αεροσκάφη. Το N Active Sound+ αλλάζει συνεχώς τον ήχο ανάλογα με την ταχύτητα και τη θέση του γκαζιού, εξασφαλίζοντας μια δυναμική ακουστική εμπειρία. Ο ήχος αλλαγής σχέσεων συνδέεται στενά με τη λειτουργία N e-Shift, δημιουργώντας έναν αρμονικό συνδυασμό των ήχων προσομοίωσης. Αυτή η ακουστική εμπειρία προσφέρει στους οδηγούς ένα μέτρο τις ισχύς και της επιτάχυνσης μία δεδομένη στιγμή. Το σύστημα διαθέτει οκτώ εσωτερικά ηχεία Bose® Premium Sound και δύο εξωτερικά ηχεία, με ρυθμιζόμενη ένταση και μέγιστη ισχύ που ορίζεται εντός των νόμιμων ορίων.
Le site N Route Sense (NRS) στο IONIQ 5 N απογειώνει την οδηγική εμπειρία. Το NRS αναγνωρίζει αυτόματα τα οδικά σήματα σε διπλή λωρίδα κυκλοφορίας και προτείνει στον οδηγό να ενεργοποιήσει τη λειτουργία N. Αυτό το έξυπνο σύστημα επιτρέπει στον οδηγό να απολαμβάνει μια ακόμα πιο συναρπαστική εμπειρία οδήγησης κατά την πλοήγηση σε δρόμους με διπλή λωρίδα.
Το Ηλεκτρονικό Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας (ESC) επικοινωνεί με άλλα συστήματα, όπως το Ηλεκτρονικό Διαφορικό Περιορισμένης Ολίσθησης (e-LSD) και το Rack-Mounted Motor-Driven Power Steering (R MDPS), για να ενεργοποιηθούν οι δυνατότητες του αυτοκινήτου στις στροφές όπως είναι η κατανομή ροπής (torque vectoring). Ενώ το ESC Normal προσφέρει διασκέδαση στις πίστες, το ESC Sport παρέχει στον οδηγό ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία και ελευθερία.
Το IONIQ 5 N θέτει νέα πρότυπα με τα προηγμένα χαρακτηριστικά και την τεχνολογία αιχμής του. Εξοπλισμένο με την μπαταρία με τη μεγαλύτερη χωρητικότητα που έχει υπάρξει ποτέ σε EV της Hyundai -84,0 kWh- το EV εξασφαλίζει εκτεταμένη αυτονομία και βελτιωμένες επιδόσεις. Η υπερσύγχρονη τεχνολογία μπαταρίας 800 V είναι διπλάσια από το στάνταρ πρότυπο, επιτρέποντας την εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση από το 10 στο 80% σε μόλις 18 λεπτά.
Ενσωματωμένο με την τεχνολογία Vehicle-to-Load (V2L), το IONIQ 5 N επιτρέπει στους χρήστες να χρησιμοποιούν ή να φορτίζουν ελεύθερα οποιονδήποτε ηλεκτρικό εξοπλισμό. Αυτή η καινοτόμος δυνατότητα ενισχύει την ευελιξία του IONIQ 5 N, παρέχοντας μια πρακτική λύση. Είτε πρόκειται για τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου, είτε για την τροφοδοσία ηλεκτρικού εξοπλισμού κάμπινγκ, είτε για τη σύνδεση οικιακών συσκευών, η τεχνολογία V2L προσφέρει μια ευέλικτη λύση.
Στο εσωτερικό, το Hyundai Connected Car Navigation Cockpit (ccNC) βρίσκεται στο επίκεντρο με ένα συνδυασμό οθόνης infotainment 12,3 ιντσών και ψηφιακού πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών. Επιπλέον, το IONIQ 5 N προσφέρει ένα Head-Up Display Επαυξημένης Πραγματικότητας (AR HUD), προσφέροντας επιλέξιμες λειτουργίες AR που μετατρέπουν το παρμπρίζ σε οθόνη προβολής. Το AR HUD παρουσιάζει βασικές πληροφορίες, όπως πλοήγηση, προηγμένες λεπτομέρειες ασφαλείας και το περιβάλλον του οχήματος απευθείας στη γραμμή όρασης του οδηγού στο παρμπρίζ.
Για μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία οδήγησης, η κεντρική οθόνη, η οθόνη του πίνακα οργάνων και το HUD προσφέρουν ειδικά σχεδιασμένα γραφικά και επιλογές για τη λειτουργία N.
Για απρόσκοπτη συνδεσιμότητα, η θέση φόρτισης υψηλής ταχύτητας Wireless Power διαθέτει αναγνώριση NFC για το Digital Key 2, αποτρέπει την υπερθέρμανση του smartphone μέσω ψύξης A/C και ενισχύει την ισχύ φόρτισης στα 15W. Η USB θύρα Type-C προσφέρει πολλαπλές επιλογές φόρτισης με δύο θύρες μπροστά, μία στην μπροστινή κεντρική κονσόλα και δύο στην πίσω.
Το Digital Key 2 εξαλείφει την ανάγκη για παραδοσιακά κλειδιά και φέρνει την ευκολία σε νέο επίπεδο με την τεχνολογία Ultra-Wide Band (UWB). Παρόμοια με ένα έξυπνο κλειδί, λειτουργεί από απόσταση μερικών μέτρων. Με το UWB, οι χρήστες μπορούν να ξεκλειδώσουν το αυτοκίνητο χωρίς να χρειάζεται να κρατούν το τηλέφωνο κοντά στο χερούλι της πόρτας. Χωρίς να είναι αναγκαία η τοποθέτηση του smartphone στην ασύρματη βάση φόρτισης, η εκκίνηση του αυτοκινήτου είναι ακόμη πιο απλή. Ο οδηγός αρκεί μόνο να πατήσει το φρένο και το διακόπτη εκκίνησης. Επιπλέον, η κοινή χρήση του αυτοκινήτου απλοποιείται με τη δυνατότητα έως και 15 κλειδιών με προσαρμόσιμους περιορισμούς.
Το IONIQ 5 N εισάγει επίσης ενημερώσεις Over-the-Air (OTA) για κάθε σύστημα στο αυτοκίνητο που μπορεί να ενημερωθεί ασύρματα.
Το ασύρματο Apple CarPlay και το ασύρματο Android Auto επιτρέπουν στους πελάτες του IONIQ 5 να αντικατοπτρίζουν τη λειτουργικότητα των iOS και Android smartphones τους με απλοποιημένο και βολικό τρόπο, χωρίς τη χρήση καλωδίων.
Παρά τις τεχνολογικές του εξελίξεις, το IONIQ 5 N δεν κάνει συμβιβασμούς στην πρακτικότητα, προσφέροντας έναν ευρύχωρο χώρο φόρτωσης με 480 λίτρα αποθηκευτικού χώρου.
Επιπλέον, το IONIQ 5 N είναι εξοπλισμένο με μια σειρά τεχνολογιών ασφαλείας, καθώς και τα νέας γενιάς συστήματα υποβοήθησης οδηγού Hyundai Smart Sense, εξασφαλίζοντας ασφάλεια και άνεση στο δρόμο. Η υποβοήθηση οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο Highway Driving Assist 2 (HDA 2) βοηθά στη διατήρηση μιας καθορισμένης απόστασης και ταχύτητας από το προπορευόμενο όχημα και βοηθά στο να διατηρείται το IONIQ 5 Ν στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας, ακόμη και σε στροφές.
Πολλές λειτουργίες συνεργάζονται για να βοηθήσουν στην αποφυγή συγκρούσεων σε διάφορες καταστάσεις οδήγησης. Το σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης σε τυφλό σημείο Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA) βοηθά στην αποφυγή συγκρούσεων στην πίσω πλευρά του οχήματος κατά την αλλαγή λωρίδας. Κατά τη λειτουργία του φλας για την αλλαγή λωρίδας, εάν εντοπιστεί κίνδυνος σύγκρουσης με όχημα που βρίσκεται στην πίσω πλευρά, το σύστημα παρέχει προειδοποίηση.
Μια ποικιλία χαρακτηριστικών κάνει το παρκάρισμα ευκολότερο. Το Remote Smart Parking Assist 2 (RSPA 2) προσφέρει απομακρυσμένη στάθμευση και βοηθά τους οδηγούς να εξέλθουν από απόσταση από ένα σημείο στάθμευσης από το εξωτερικό του οχήματος. Αυτή η λειτουργία λειτουργεί για παράλληλη, κάθετη, ακόμη και διαγώνια στάθμευση.
Το Surround View Monitor (SVM) προβάλλει βίντεο με τον περιβάλλοντα χώρο γύρω από το όχημα για ασφαλές παρκάρισμα. Η λειτουργία Forward/Blind-Spot Parking Collision-Avoidance Assist (PCA) βοηθά στην αποφυγή συγκρούσεων με πεζούς και αντικείμενα γύρω από το όχημα κατά τη στάθμευση ή την έξοδο. Εάν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με πεζούς ή αντικείμενα κατά τη στάθμευση και την έξοδο, παρέχει μια προειδοποίηση. Μετά την προειδοποίηση, εάν ο κίνδυνος σύγκρουσης αυξηθεί, επεμβαίνει αυτόματα με πέδηση έκτακτης ανάγκης. Επιπλέον, όταν χρησιμοποιείται το φλας, το Blind Spot View Monitor (BVM) απεικονίζει στον πίνακα οργάνων τι υπάρχει στα τυφλά σημεία.
Ομοίως, το σύστημα RCCA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist) βοηθά στην αποφυγή συγκρούσεων κατά την όπισθεν. Εάν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με ένα αντίθετα κινούμενο όχημα στην αριστερή ή δεξιά πλευρά κατά την όπισθεν, παρέχει μια προειδοποίηση. Μετά την προειδοποίηση, εάν ο κίνδυνος σύγκρουσης αυξηθεί, τότε το σύστημα επεμβαίνει αυτόματα με πέδηση έκτακτης ανάγκης.
Το σύστημα υποβοήθησης αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης Forward Collision-Avoidance Assist 2.0 (FCA 2) βοηθά στην αποφυγή συγκρούσεων με αντικείμενα μπροστά από το όχημα κατά την οδήγηση. Εάν ένα προπορευόμενο όχημα επιβραδύνει ξαφνικά ή εάν εντοπιστεί κίνδυνος εμπρόσθιας σύγκρουσης, όπως ένα σταματημένο όχημα, ένας ποδηλάτης ή ένας πεζός, παρέχει μια προειδοποίηση. Μετά την προειδοποίηση, εάν ο κίνδυνος σύγκρουσης παραμένει, τότε επέρχεται φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης.
Το FCA 2 συνδυάζει τις αναβαθμισμένες λειτουργίες Junction Turning, Junction Crossing, Lane-Changing Oncoming και Lane-Changing Side, μαζί με το Evasive Steering Assist. Κατά τη διέλευση από μια διασταύρωση, εάν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με επερχόμενα οχήματα από αριστερά ή δεξιά, επέρχεται αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης. Κατά την αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας, εάν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με ένα επερχόμενο όχημα στην επόμενη λωρίδα ή με ένα προπορευόμενο όχημα στην επόμενη λωρίδα, επεμβαίνει στο τιμόνι, εάν δεν υπάρχει κίνδυνος δευτερεύουσας σύγκρουσης.
Τέλος, εάν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με πεζό, ο οποίος βρίσκεται εν μέρει στην προβλεπόμενη πορεία του οχήματος, το σύστημα υποβοηθά αυτόματα το σύστημα διεύθυνσης, εάν υπάρχει αρκετός χώρος στην τρέχουσα λωρίδα.