Vivre le mouvement dans la rue
Tavares

Carlos Tavares du Parlement italien : La réglementation européenne sur les émissions augmente les coûts des constructeurs automobiles de 40%

Θα παρουσιάσουμε το υβριδικό Fiat 500 στο Mirafiori και δεν θα πουλήσουμε τη Maserati

Tavares

Οι κανονισμοί της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων αυξάνουν το κόστος για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων κατά 40%, επεσήμανε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Stellantis, Carlos Tavares από την ιταλική Βουλή και έκανε γνωστό πως «Θα παρουσιάσουμε το υβριδικό Fiat 500 στο Mirafiori και δεν θα πουλήσουμε τη Maserati»

Η πολυαναμενόμενη συνεδρίαση του Carlos Tavares στην Χ Επιτροπή Παραγωγικών Δραστηριοτήτων της Βουλής των Αντιπροσώπων και στην ΙΧ Επιτροπή Βιομηχανίας της Γερουσίας, της Ιταλίας που συνεδρίασαν στη Sala del Mappamondo του Montecitorio, δεν απέτυχε να ανταποκριθεί στις προσδοκίες. Βουλευτές και γερουσιαστές από όλες τις πλευρές κατέκλυσαν κυριολεκτικά τον διευθύνοντα σύμβουλο της Stellantis με ερωτήσεις, επικρίσεις, ακόμη και κατηγορίες. Ωστόσο, ο Πορτογάλος μάνατζερ δεν πτοήθηκε, απαντώντας σημείο προς σημείο και απορρίπτοντας πολλές από τις αμφιβολίες των βουλευτών, έστω και αν δεν κατάφερε να πείσει πλήρως τους παρευρισκόμενους. Επιπλέον, ο Ταβάρες δεν έκανε τίποτα περισσότερο από το να επαναλάβει όσα λέει εδώ και καιρό, ιδίως για τις συνέπειες της μετάβασης. Δεν έλειψαν, ωστόσο, οι ειδήσεις για τα προϊόντα, δηλαδή η άφιξη του υβριδικού Fiat 500 στο Mirafiori που μεταφέρεται από το 2026 στο 2025, και μια ακόμη διάψευση στις φήμες για την πώληση της Maserati: «Δεν έχουμε καμία πρόθεση να πουλήσουμε τη μάρκα», διαβεβαίωσε ο κορυφαίος διευθυντής.

Το 2025 δεν θα αλλάξει.

Η ακρόαση του Tavares ξεκίνησε με μια μακρά εισαγωγική ομιλία του ίδιου του CEO, ο οποίος επικεντρώθηκε στη μετάβαση και στις επιπτώσεις της εισαγωγής των νέων κανονισμών μείωσης των εκπομπών ρύπων. ‘Η Stellantis είναι έτοιμη’, είπε ο διευθυντής, όχι χωρίς να ζητήσει από τους βουλευτές ‘σταθερότητα των κανονισμών’. Λαμβάνοντας υπόψη την προθεσμία του 2025», είπε ο Tavares απευθυνόμενος στους πολιτικούς, »σας ζητάμε να παρέχετε σταθερότητα σε ό,τι έχετε ήδη αποφασίσει. Η στρατηγική που επέλεξε η ΕΕ δεν είναι η καλύτερη από την άποψη των επιπτώσεων στον πλανήτη και την κοινωνία, αλλά τώρα μπορούμε μόνο να συμβάλουμε στην επίτευξη αυτών των στόχων. Από ηθική άποψη, πρέπει να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε και αντί να διαφωνούμε για τους κανονισμούς, ίσως θα ήταν καλύτερα να συνεργαστούμε όλοι μαζί.

Ακριβή η ηλεκτρική ενέργεια, χρειάζονται κίνητρα.

Στη συνέχεια, ο Tavares υπενθύμισε τη διαφορά κόστους 40% μεταξύ ηλεκτρικών και θερμικών αυτοκινήτων, τονίζοντας πως αυτή η διαφορά «δημιουργεί αφόρητες εντάσεις» σε ολόκληρο το σύστημα της αυτοκινητοβιομηχανίας. ‘Εσείς, οι πολιτικοί ηγέτες, πρέπει να μου εξηγήσετε πώς διαχειρίζομαι τις τριβές και τις συνέπειες του να πρέπει να αυξήσω το κόστος μου κατά 40%’, συνέχισε ο διευθύνων σύμβουλος. Οι Κινέζοι, από την άλλη πλευρά, έχουν πλεονέκτημα 30%, ένας παράγοντας που «αυξάνει την πίεση» και αποτελεί ένα περαιτέρω «σοκ» για μια βιομηχανία που παλεύει με μια «εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση». Μία από τις λύσεις για την αντιμετώπιση ενός τέτοιου περιβάλλοντος λειτουργίας είναι η καινοτομία, αλλά δεν αρκεί. Για τον Tavares, οι πολιτικοί πρέπει επίσης να «βοηθήσουν τους καταναλωτές» με «σημαντικές» επιδοτήσεις για να διατηρηθεί η ζήτηση και να διασφαλιστεί «η προσιτή τιμή των αυτοκινήτων για τη μεσαία τάξη». Οι εταιρείες, από την πλευρά τους, μπορούν να δράσουν μόνο με την «επιτάχυνση της μείωσης του κόστους». Σύμφωνα με τον Tavares, στο μέτωπο αυτό η Ιταλία κινδυνεύει να βρεθεί σε ελλειμματική θέση σε σχέση με άλλες χώρες όπως η Ισπανία, λόγω του «πολύ υψηλού ενεργειακού κόστους».

Οι θέσεις εργασίας «εξασφαλίζονται μέχρι το 2033»

Σε κάθε περίπτωση, ο Tavares δήλωσε ότι το ιταλικό δίκτυο παραγωγής θα έχει εξασφαλισμένες θέσεις «μέχρι το 2033», αν και πολλά θα εξαρτηθούν από την «ταχύτητα απορρόφησης» της διαφοράς κόστους μεταξύ της Bev και των θερμικών. Στην «οργή και την αγανάκτηση» που εξέφρασαν ορισμένοι βουλευτές κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης των ερωτήσεων, ο διευθυντής απάντησε ως εξής: «Η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη, αλλά θα ήθελα να καταλάβετε ότι η Stellantis δεν αποφάσισε τους κανονισμούς. Δεν τους αποφασίσαμε εμείς, μας επιβλήθηκαν. Ούτε εμένα μου αρέσει αυτή η κατάσταση, αλλά όταν έχουμε ένα πρόβλημα πρέπει να δουλέψουμε για να το λύσουμε. Μεταξύ των πιθανών λύσεων είναι η αναζήτηση «ενός διαφορετικού ρυθμού της διαδικασίας ηλεκτροκίνησης», συμπεριλαμβανομένης μιας ευρείας ελαστικοποίησης της παραγωγής κινητήρων. Και αυτό εξηγεί την απόφαση να προβλέψουμε την άφιξη στο Mirafiori του νέου υβριδικού 500: «Εργαστήκαμε για να μειώσουμε τον χρόνο εξέλιξης και να φέρουμε το μοντέλο στις γραμμές παραγωγής στο τέλος του 2025 και όχι το 2026», τόνισε ο Tavares, σύμφωνα με τον οποίο η ηλεκτρική ενέργεια είναι «η καλύτερη λύση μόνο αν εγγυάται τη χρήση ανανεώσιμων πηγών και την ολική απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές». Τέλος, το προαιώνιο ζήτημα των εκατομμυρίων αυτοκινήτων που θα παραχθούν στην Ιταλία, τόσο αγαπητό στην κυβέρνηση: «Δεν μιλάω για πωλήσεις, αλλά για πελάτες. Αν είχαμε ένα εκατομμύριο πελάτες, τότε θα παράγαμε ένα εκατομμύριο οχήματα. Γι’ αυτό πρέπει να στηρίξετε τη ζήτηση. Δεν ζητώ χρήματα για μένα, αλλά για τους καταναλωτές και για να μπορούν να αγοράσουν αυτά τα οχήματα».

Termoli, Maserati και τα ιταλικά εργοστάσια

Προφανώς ένα απόσπασμα σχετικά με το γιγαντιαίο εργοστάσιο Termoli («είναι στα σχέδιά μας, αλλά πρέπει να προσαρμοστούμε στην τάση της ζήτησης»), καθώς και για τη Maserati: «Η Stellantis δεν έχει καμία πρόθεση να την πουλήσει. Δεν είναι αλήθεια ότι δεν υπάρχουν προϊόντα: έχουμε Grecale, GranTurismo, GranCabrio και MC20. Φυσικά, πρέπει να λύσουμε προβλήματα μάρκετινγκ, ειδικά στην Κίνα, αλλά τώρα έχουμε νέο διευθυντή». Ο Tavares, ο οποίος απέρριψε σθεναρά την κριτική ότι δεν θέλει να υποστηρίξει την επανεξέταση των ευρωπαϊκών πολιτικών («Αν αλλάξουμε τώρα, θα επιβραδύνουμε τη διαδικασία καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής»), ζήτησε επίσης από τους πολιτικούς να «σταματήσουν να λένε ψέματα» για τον όμιλο, για παράδειγμα, σχετικά με μια γαλλική επιρροή για να «στριμώξουν την Ιταλία», την απουσία βιομηχανικού σχεδίου ή την αποδέσμευση από την έρευνα και την ανάπτυξη. ‘Σας ζητώ μόνο να ελέγξετε τα γεγονότα’, προειδοποίησε ο Tavares, τονίζοντας ότι ο όμιλος ‘δεν σκοπεύει να εγκαταλείψει την Ιταλία: δεν έχουμε καμία πρόθεση να χάσουμε την ηγεσία μας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θέλουμε να κρατήσουμε τα εργοστάσιά μας και όχι να τα πουλήσουμε στους Κινέζους: χρειαζόμαστε τα εργοστάσια για να διατηρήσουμε την ηγετική μας θέση, μας καθιστούν ανταγωνιστικούς στην Ευρώπη και δεν σκοπεύουμε να αποδυναμώσουμε τη θέση μας στην Ιταλία».