Το ξέραμε, το περιμέναμε, αλλά και πάλι δεν μπορούμε να το… συνειδητοποιήσουμε. Η Mercedes-AMG παρουσίασε το mega hatch της (ω ναι!) την Α45 S 4Matic+ με το οποίο υπόσχεται ότι θα διαφεντεύσει την κατηγορία. Και επειδή οι αριθμοί μας… κάνουν τη δουλειά, έχουμε και λέμε: Με απόδοση 421 ίππων, το νέο γερμανικό δημιούργημα μπορεί να… δαγκώνει supercars για πρωινό, καθώς κάνει το σπριντ στα 100 χ.α.ω. από στάση σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα, ενώ διαθέτει και mode dérive!
Το μοντέλο φοράει τον δίλιτρο 4κύλινδρο turbo M139, ο οποίος δανείζεται πολλές τεχνικές λύσεις που έχουν χρησιμοποιηθεί στον 4λιτρο V8 της Mercedes- AMG και θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ιπποδύναμης.
Au στανταρ έκδοση (στις A45 4Matic+ και CLA45 4Matic+) ο Μ139 αποδίδει 387 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και αποδίδει τη ροπή του (480 Nm) μεταξύ των 4.750 και 5.000 σ.α.λ. Εϊναι δηλαδή, κατά 85 ίππους ισχυρότερο από ότι τον “γνωρίσαμε” στην Α35.
Au Plus fort έκδοσή του, με την πίεση του turbo στα 2,1 bar και water injection για τον twin-scroll turbocharger, ο M139 αποδίδει (στις A45 S 4Matic+ και CLA45 S 4Matic+) την απίστευτη δύναμη των 421bhp στις 6750 σ.α.λ. και 541 Nm ροπής ανάμεσα στις 5000 και 5250 σαλ.
Τα νούμερα είναι εξωφρενικά, αν σκεφτεί κανείς όχι μόνο ότι τα βλέπαμε προ ετών σε supercars, αλλά και ότι αποδίδονται από έναν δίλιτρο. Στην περίπτωσή μας, τον ισχυρότερο τετρακύλινδρο παραγωγής που είναι κατά 45 ίππους δυνατότερος από τον Μ133 της προηγούμενης Α45.
Όσο για τις performance; Στην πιο “αδύναμη” έκδοση, η Α45 είναι μόλις κατά 0,1 δευτερόλεπτο πιο αργή από αυτή με τους 421 ίππους στο 0-100, ενώ και στις δύο εκδόσεις η vitesse de pointe limité électroniquement à la 250 h.p.h. ενώ οι ρύποι και οι καταναλώσεις είναι ίδιοι (189 g/km et 8,3 lt/100 km). Η νέα A45 AMG S φοράει στάνταρ το οκτατάχυτο σειριακό διπλού συμπλέκτη κιβώτιο και σύστημα τετρακίνησης, με λειτουργία AMG torque control η οποία διαχωρίζει τους ηλεκτρονικά ελεγχόμενους συμπλέκτες, διαφοροποιώντας το ποσοστό δύναμης που στέλνεται στον κάθε ένα από τους roues arrière.
Με αυτό τον τρόπο, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να στείλει το μεγαλύτερο ποσοστό της κίνησης στους πίσω τροχούς, ενεργοποιώντας τη λειτουργία Drift Mode, η οποία, ωστόσο, περιλαμβάνεται ως εξτρα στο πακέτο AMG Dynamic Plus. Συνολικά, το νέο μοντέλο διαθέτει έξι διαφορετικά modes οδήγησης: Comfort, Sport, Sport+, Slippery, Individual και Race – με το τελευταίο να είναι στάνταρ στην Α 45 S και προαιρετικό με το AMG Dynamic Plus για τα στάνταρ μοντέλα.
Στο νέο μοντέλο, η AMG “φόρεσε” και καινούρια freins. Πρόκειται για τετραπίστονους δίσκους 350mm εμπρός και μονοπίστονους 330 mm πίσω στη στάνταρ Α45 4Matic+, ενώ για την S, αλλάζουν τα εμπρός φρένα, τα οποία είναι εξαπίστονα με δίσκους 360 mm και βαμμένες κόκκινες δαγκάνες. Το μοντέλο θα διατίθεται με 18άρες και 19άρες ζάντες, ενώ η τιμή του στην Ελλάδα αναμένεται. Όπως και αν έχει… this is madness!!!