Vivre le mouvement dans la rue
Honda

[Honda HR-V : un excellent SUV, mais une Honda non négociable.

Η Honda έκανε μία σειρά εκτεταμένων αλλαγών στη τωρινή γενιά του μικρότερου SUV της, HR-V. Πιο ευρύχωρο, πιο εντυπωσιακό, πιο οικονομικό, πιο τεχνολογικά προηγμένο, με ποιότητα υλικών και συναρμογής που θα ζήλευαν αρκετοί ευρωπαίοι ανταγωνιστές του.

Honda
Quelle note lui donnez-vous ?13 Notes
9.2
6.7

Honda

Τα SUV έχουν μπει για τα καλά στη λίστα των υποψήφιων αγοραστών. Ο κόσμος τα προτιμά για την εμφάνιση τους, τους χώρους τους και την αίσθηση που έχουν καθώς κάθονται ψηλότερα. Η Honda, με το HR-V, φέρνει τη δική της πρόταση στη κατηγορία αυτή των SUV, με τη δική της, διαφορετική προσέγγιση. Συμβιώνοντας με το HR-V για μερικές ημέρες, θέλαμε να δούμε πως προσεγγίζει ο ιάπωνας κατασκευαστής αυτή τη κατηγορία και πως τοποθετείται έναντι του, έντονου ομολογουμένως, ευρωπαϊκού ανταγωνισμού.

 

SUV, αλλά με Coupe γραμμές

Αν ένα πράγμα σκέφτεται κανείς με το που αντικρίσει το HR-V, είναι “ωραίο αυτοκίνητο”. Η έντονη διαφοροποίηση σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά του, είναι εμφανής παντού. Το εμπρός μέρος φέρνει μία νέα σχεδιαστική τάση της Honda, όπου το αυτοκίνητο φαίνεται πιο μυώδες και εντυπωσιακό σε σχέση με το προκάτοχο του και τη πλειοψηφία του ανταγωνισμού, δίνοντας του και ένα πόντο στο παράγοντα “εντυπωσιασμού”.

Αν και μυώδες το HR-V μοιάζει να είναι παρόλα αυτά αρμονικά αεροδυναμικό καθώς κινούμαστε από το εμπρός μέρος προς το πλάι και στη συνέχεια προς το πίσω μέρος του. Και τώρα φτάνουμε στο επόμενο βασικό σχεδιαστικό σημείο του, το πίσω μέρος. Ο coupe σχεδιασμός του θεωρώ ότι είναι το κερασάκι της σχεδιαστικής του γλώσσας, καθώς δίνει ένα εντυπωσιακό τελείωμα, με τα φωτιστικά του σώματα και το πιο sport σχεδιασμό του, διαφοροποιώντας το από το κλασσικό, κοφτό τελείωμα των περισσότερων SUV της κατηγορίας του.

 

Μία ευρύχωρη και άρτια ποιοτικά και εργονομικά, καμπίνα επιβατών

Μπορεί ο εξωτερικός σχεδιασμός ενός αυτοκινήτου να παίζει καθοριστικό ρόλο, ωστόσο είναι το εσωτερικό το οποίο πραγματικά μετράει, καθότι εκεί απολαμβάνουμε την εμπειρία οδήγησης ή συν οδήγησης του κάθε αυτοκινήτου. Και εδώ το HR-V, καλύπτει και με το παραπάνω κάθε απαίτηση και ανάγκη.

Σε μία εποχή όπου το σκληρό πλαστικό και οι οθόνες κυριαρχούν, η Honda κινείται λίγο διαφορετικά. Ανοίγοντας την πόρτα του HR-V και καθήμενος μέσα σε αυτό, αντιλαμβάνεται κανείς αμέσως την αλματώδη πρόοδο που έχουν κάνει οι άνθρωποι στη Honda σε σχέση με τα μοντέλα της προηγούμενης δεκαετίας.

Η θέση του οδηγού όσο και η κολώνα του τιμονιού, ρυθμίζονται με κάθε δυνατό τρόπο και βρήκα αμέσως τη θέση που ήθελα προκειμένου να κάθομαι άνετα και με τις σωστές αποστάσεις για χέρια και πόδια. Τα καθίσματα του HR-V είναι άνετα και τα υλικά που αγγίζει κανείς, έχουν ποιοτική αίσθηση. Κλείνοντας τόσο τις εμπρός όσο και τις πίσω πόρτες, ο ήχος τους επιβεβαιώνει τη στιβαρή ποιότητα συναρμογής του, όντας “γεμάτος” και “βαρύς”.

Ξεκινώντας από τη σημαντικότερη θέση, αυτή του οδηγού, θα κάνουμε τη ξενάγηση μας στο χώρο της καμπίνας των επιβατών. Έχοντας ύψος 1 και ένα Milko (κατά το μετρικό σύστημα 1,70), έχω συχνά κάποια δυσκολία να βρω τη τέλεια ρύθμιση σε θέση, τιμόνι και ζώνη. Όχι στη περίπτωση του HR-V. Η δυνατότητες ρύθμισης και των 3 μου επέτρεψαν μέσα σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα να καθίσω ακριβώς όπως ήθελα. Ξεκινώντας από το βασικότερο όλων, το τιμόνι έχει πάνω του τόσα φυσικά (πολύ σημαντικό για λόγους εργονομίας) πλήκτρα ώστε να χειριστεί κανείς το ενεργό cruise control με lane keeping assist, το σύστημα ψυχαγωγίας και το σύστημα φωνητικών εντολών. Στα αριστερά μας, υπάρχει ένας φυσικός μοχλός για φλας, φώτα και κάτω από αυτών, τα πλήκτρα για την ενεργοποίηση του θερμαινόμενου παρμπρίζ, των αισθητήρων του συστήματος στάθμευσης, του ESP και κάποιων λειτουργιών ακόμα. Στη πόρτα, έχουμε τα χειριστήρια για τους καθρέφτες, τα παράθυρα καθώς και μία μεγάλη πλαϊνή θήκη αποθήκευσης, με μία επιπλέον ποτηροθήκη ενσωματωμένη σε αυτή. Στα δεξιά μας, έχουμε ένα υποβραχιόνιο με έναν φυσιολογικού μεγέθους αποθηκευτικό χώρο, δύο ποτηροθήκες, δύο υποδοχές USB Type C, καθώς και ένα ανοιχτού τύπου σκαφάκι για ένα κινητό και κάποια ακόμη μικροπράγματα. Στην κορυφαία έκδοση, παρέχει και τη δυνατότητα ασύρματης φόρτισης, ωστόσο στη μεσαία που είχαμε εμείς στη δοκιμή, αυτό δεν υπήρχε στον εξοπλισμό, όχι ότι βέβαια κάτι τέτοιο μας ενόχλησε.

Καθήμενοι στη θέση του συνοδηγού, έχουμε εξίσου εύκολη πρόσβαση στο σύστημα ψυχαγωγίας και σε μία θύρα φόρτιση USB Type C, ενώ και εδώ έχουμε μία μεγάλη πλαϊνή θήκη αποθήκευσης στη πόρτα, με μία επιπλέον ποτηροθήκη ενσωματωμένη σε αυτή. Το ντουλαπάκι στη μεριά του συνοδηγού, ενδείκνυται κυρίως για την αποθήκευση του εγχειριδίου του αυτοκινήτου και μερικών ακόμη χαρτιών, χωρίς να είναι μικροσκοπικό αλλά δεν υπάρχει και πάρα πολύ έξτρα χώρος. Είναι τόσο όσο. Πάμε τώρα να δούμε πως κάθονται οι πίσω επιβάτες.

Οι πίσω πόρτες, έχουν το χερούλι τύπου χούφτας, κρυμμένο πίσω από τα παράθυρα, ως συνέχεια του coupe σχεδιαστικού στυλ του πίσω μέρους. Με τη θέση του οδηγού ρυθμισμένη στο ύψος μου, μπορώ άνετα να καθίσω σταυροπόδι πίσω και να έχω ακόμα περίσσιο χώρο. Για να “δυσκολέψω” ωστόσο το HR-V, ζήτησα από ένα φίλο ύψους 1,80 να ρυθμίσει το κάθισμα του οδηγού όπως αυτός κάθεται άνετα. Πάλι, έπαιζα μπάλα πίσω. Οπότε τον έβαλα να καθίσει πίσω. Ο χώρος για το κεφάλι του είπε πως είναι οκ, και πάλι μπορούσε να καθίσει άνετα. Οπότε, ακόμα και για ένα πιο ψηλό επιβάτη, ο πίσω χώρος είναι εντάξει. Στο εργονομικό κομμάτι, όπως και μπροστά έτσι και πίσω έχουμε δύο υποδοχές USB Type C, καθώς και αποθηκευτικό χώρο στις πόρτες με μία ενσωματωμένη ποτηροθήκη. Πάμε να δούμε τώρα και τον χώρο αποσκευών του HR-V.

Στην έκδοση Advance που είχαμε, η πόρτα του χώρου αποσκευών ανοίγει ηλεκτρικά, με το κλειδί με το κουμπί στη πόρτα ή με το swipe του ποδιού κάτω από το κέντρο του πίσω προφυλακτήρα. Η πόρτα ανοίγει στη σωστή κατ’ εμέ ταχύτητα, ούτε πολύ αργά, ούτε πολύ απότομα. Στο κλείσιμο, κατεβαίνει με την ίδια ταχύτητα, πλην των τελευταίων εκατοστών, που κλείνει σαν soft close, απαλά. Ο χώρος αποσκευών είναι okay. Δεν είναι ο μεγαλύτερος της κατηγορίας αλλά ούτε και ο μικρότερος, με τη χωρητικότητα του να ανέρχεται σε 335 λίτρα. Δεξιά και αριστερά υπάρχουν εσοχές πίσω από τους θόλους για να βάλει κανείς κάποια επιπλέον πράγματα, ενώ το πίσω μισό του καλύμματος, αποκαλύπτει έναν επιπλέον μικρό κρυφό χώρο, για να βάλει κανείς κάποια αντικείμενα που δεν θέλει να κινούνται πέρα δώθε στο πορτμπαγκάζ κατά την οδήγηση. Συν, τα 4 άγκιστρα όπου μπορεί κανείς να στερεώσει κάποια πράγματα. Καλό Honda, πρακτικότατο.

 

Κινητήρες, μπαταρία και κιβώτιο

Το HR-V εξοπλίζεται με ένα αυτοφορτιζόμενο μηχανικό σύνολο. Μπερδευτήκατε; Και εγώ σε πρώτη φάση, αλλά ας δούμε πως λειτουργεί έμπρακτα. Το κινητήριο σύνολο του HR-V, ονομάζεται e:HEV, και αποτελεί δημιούργημα της τεχνογνωσίας που απέκτησε η Honda από τη Formula 1. Υπάρχει ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης, χωρητικότητας 1.5 λίτρων με τεχνολογία i-VTEC, δύο ηλεκτροκινητήρες, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα κιβώτιο συνεχούς μετάδοσης, eCVT. Καλά μέχρι εδώ, νομίζω. Πάμε στο πως λειτουργεί.

Όταν βάζουμε μπροστά το HR-V, αυτό αποφασίζει μόνο του σε ποια λειτουργία θα επιλέξει να λειτουργήσει ανά πάσα στιγμή το μηχανικό σύνολο. Υπάρχει η λειτουργία Electric Drive όπου το HR-V κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, υπάρχει η λειτουργία Hybrid Drive όπου λειτουργεί και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, είτε υποβοηθώντας μερικώς τη κίνηση είτε παρέχοντας την φόρτιση για την μπαταρία και τέλος, υπάρχει η λειτουργία Engine Drive, όπου ο κινητήρας εσωτερικής καύσης συμμετάσχει στη κίνηση του αυτοκινήτου στο μέγιστο βαθμό.

Υπάρχουν 3 λειτουργίες οδήγησης, Economy, Normal και Sport. Στην Economy, το HR-V εστιάζει στο να αξιοποιεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό την ηλεκτρική του λειτουργία και να αντιδρά λίγο πιο ήπια στο πάτημα του γκαζιού. Στη Normal γίνεται λίγο πιο άμεση η απόκριση του γκαζιού ενώ το τιμόνι έχει μία ελαφρώς βαρύτερη αίσθηση. Τέλος, στο Sport, αντιδρά στο πιο άμεσο βαθμό σε κάθε πάτημα του γκαζιού ενώ το τιμόνι δίνει μία πάλι ελαφρώς βαρύτερη αίσθηση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη πλειοψηφία της οδήγησης, χρησιμοποίησα τη λειτουργία Economy καθότι θέλαμε να δούμε πόσο οικονομικό μπορεί όντως να γίνει το HR-V, αλλά και μπορώ να πω πως ασχέτως του προφίλ οδήγησης, αν κανείς πατήσει πιο απότομα το πεντάλ του γκαζιού, το HR-V δίνει αμέσως τη μέγιστη ηλεκτρική του ισχύ και ροπή, ενώ ο κινητήρας εσωτερικής καύσης παίρνει αμέσως μπρος για να υποβοηθήσει.

 

Οι οδηγικές εντυπώσεις που μας άφησε το HR-V

Το HR-V μπορώ να πω ότι με εξέπληξε, ευχάριστα. Όντας SUV, σκεφτόμουν πως θα συμπεριφέρεται οδηγικά, πως θα είναι από άποψη θορύβων σε ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο και πως θα κινηθεί όταν θα κάνουμε μία βόλτα σε μία διαδρομή που έχουμε με διάφορες κλίσεις, υψομετρικές μεταβολές και στροφές, από ανοιχτές μέχρι απότομες.

Σε καθημερινή οδήγηση στη πόλη, χάρη στον ηλεκτροκινητήρα, κινείται πολύ ομαλά και γραμμικά. Το γκάζι του είναι σταδιακό και όχι νευρικό όπως στα περισσότερα ηλεκτροκίνητα μηχανικά σύνολα. Η ανάρτηση του απορροφά καλά του όποιους κραδασμούς και κακοτεχνίες του οδοστρώματος, κάνοντας την αίσθηση στη καμπίνα των επιβατών, ευχάριστη.

Στον αυτοκινητόδρομο, κινείται εξίσου ωραία και αθόρυβα, με τον ήχο που φτάνει στη καμπίνα να είναι ελάχιστος, τόσο όσον αφορά τον θόρυβο του οδοστρώματος, όσο και τον όποιο θόρυβο κάνει ο αέρας, μιας και πρόκειται για ένα σχετικά ογκώδες όχημα.

Πάμε τώρα στο κομμάτι της πιο δυναμικής οδήγησης. Θα το μοιράσω σε δύο υποκατηγορίες, κρίνοντας το ως μέσος υποψήφιος αγοραστής όσο και ως οπαδός της απολαυστικής οδήγησης. Ως μέσος υποψήφιος αγοραστής, βρίσκω ότι για το βάρος και την ισχύ του κινεί αξιοπρεπώς τον όγκο του, είναι προβλέψιμο και δίνει μια αίσθηση σιγουριάς. Ως petrolhead, θα πω ότι είναι καλό για το ότι είναι SUV. Δίνει σιγουριά, στρίβει καλά και σε πληροφορεί για το ρυθμό στον οποίο πρέπει να κινηθείς. Δεν παίρνει κλίσεις όπως παίρνουν άλλα SUV. Κινείται καλά για SUV. Εξάλλου, δεν έχει κάποιο sport προσανατολισμό. Πρόκειται για ένα άνετο και οικονομικό αυτοκίνητο. Για αυτό και τα πάει μια χαρά, με γνώμονα αυτό που θέλει να είναι.

Τώρα, όσο αφορά το eCVT κιβώτιο του. Για CVT, είναι καλύτερο από το μέσο όρο, σίγουρα. Γενικά, δεν είμαι φίλος αυτού του τύπου κιβωτίου, αλλά είμαι σίγουρος ότι η Honda το επέλεξε για το HR-V όπως και για τα άλλα μοντέλα της, γιατί εξυπηρετεί καλύτερα τους στόχους του υβριδικού μηχανικού συνόλου.

 

Τεχνολογικά άρτιο, εργονομικά λειτουργικό

Αν ένα πράγμα διακρίνει κανείς αμέσως στο HR-V, όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της Honda, είναι η αλματώδης βελτίωση στην τεχνολογία, ανάλογη με τη βελτίωση της αίσθησης που προσφέρει το εσωτερικό τους, απέχοντας σημαντικά απο όσα είχαμε γνωρίσει από τις προηγούμενες γενιές των μοντέλων της.

Στο HR-V, το πλέον εντυπωσιακό είναι και το πιο χρήσιμο κατ’ εμέ σύστημα για όποιον κινείται είτε στον αυτοκινητόδρομο είτε στη κίνηση. Πρόκειται για το ενεργό cruise control με λειτουργία υποβοήθησης στο τιμόνι. Το HR-V αναγνωρίζει με ευκολία οποιαδήποτε διαγράμμιση έχει γίνει σε δρόμους εδώ και χρόνια και είναι μέτριας ορατότητας. Η υποβοήθηση του στο στρίψιμο του τιμονιού, είναι γραμμική και “φυσική”, σαν να υποβοηθά ένας καλός οδηγός. Το ενεργό cruise control έχει επίσης γραμμική συμπεριφορά τόσο κατά τη κίνηση όταν επιβραδύνει ή επιταχύνει ανάλογα με το ρυθμό που κινείται το προπορευόμενο όχημα, όσο και με το όταν ξεκινά κανείς από χαμηλή ταχύτητα ή στάση (πχ μετά από σταθμό διοδίων), επιταχύνοντας ομαλά αλλά όχι και πολύ σιγά.

Το σύστημα ψυχαγωγίας του είναι διακριτό και εύχρηστο, ακόμα και για κάποιον που έχει πρώτη επαφή μαζί του. Όλα τα εικονίδια και τα επιμέρους μενού είναι διακριτά και λειτουργικά, κάνοντας το πολύ εύκολο να βρεις αμέσως αυτό που ψάχνεις.

Στο κομμάτι της εργονομίας, θα ξεκινήσω από αυτό που μου άρεσε περισσότερο από όλα. Τα κουμπιά. Κουμπιά για οποιαδήποτε λειτουργία θέλεις να χρησιμοποιήσεις άμεσα. Φώτα, φλας, αισθητήρες παρκαρίσματος, θερμαινόμενα καθίσματα, κλιματισμός. Όλα εκεί, έτοιμα να τα βρεις αμέσως, και όχι θαμμένα σε 50 υπο-μενού που ούτε με φωνητική πληκτρολόγηση μπορείς να βρεις. Μπράβο στη Honda, πραγματικά μπράβο. Πέρα από καθαρό σχεδιασμό, πέτυχαν και την σωστή εργονομία και ισορροπία μεταξύ πλήθους φυσικών κουμπιών και λειτουργιών που ρυθμίζονται από την οθόνη.

 

Πάμε και λίγο στους αριθμούς

Ας ξεκινήσουμε από τα του μηχανικού συνόλου του HR-V. Ο 1.5 λίτρων ατμοσφαιρικός i-VTEC κινητήρας του, έχει σχέση συμπίεσης 13,5:1, αποδίδοντας 107 ίππους και 131 Nm ροπής. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 131 ίππους και 253 Nm ροπής, με τη μέγιστη ταχύτητα σύμφωνα με το κατασκευαστή να ανέρχεται στα 170 χιλιόμετρα/ώρα.

Η κατανάλωση που μετρήσαμε συνολικά στη δοκιμή μας, ανήλθε σε ένα μέσο όρο των 6,6 λίτρων/100 χιλιόμετρα, ενώ σε κίνηση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και μετά σε σταθερή πορεία στον αυτοκινητόδρομο με το cruise control στα 120 χιλιόμετρα/ώρα, μετρήσαμε 6,4 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Θεωρώ ότι δεδομένου του βάρους των 1400 κιλών, είναι καλοί αριθμοί.

Στα 140 χιλιόμετρα/ώρα, μετρήσαμε 6,4 λίτρα/100 χιλιόμετρα, που μειώθηκαν πάλι στα 6,5 περίπου μόλις αρχίσαμε πάλι να κινούμαστε σε αστικό περιβάλλον όπου γινόταν και πάλι η μέγιστη δυνατή εκμετάλλευση του ηλεκτροκινητήρα.

 

Tout compte fait

Μετά από μερικές μέρες με το HR-V μπορώ να πω ότι έμεινα ικανοποιημένος από αυτό που προσφέρει εν συγκρίσει με αυτό που ζητάει. Η τιμή της βασικής έκδοσης Elegance είναι (τη δεδομένη χρονική στιγμή) 34.100€, της έκδοσης Advance που είχαμε εμείς στη διάθεση μας είναι 37.100€, ενώ της κορυφαίας Advance Style είναι 40.200€.

Σίγουρα, τα χρήματα είναι αρκετά. Ωστόσο αν δούμε τον ανταγωνισμό του, αν θέλουμε να έχουμε ένα παρόμοιας ποιότητας και συναρμογής ανταγωνιστή από την ευρωπαϊκή αγορά, θα ξεκινήσουμε στα ίδια περίπου λεφτά και θα βρεθούμε περισσότερο κοντά στο 50.000 παρά στο 40.000, όταν βάλουμε όλα τα ίδια εξτρά.

Αν κινηθούμε προς την μεριά του πιο προσιτού ανταγωνισμού από την ευρωπαϊκή αγορά, θα βρεθούμε σε λίγο χαμηλότερα ή παρόμοια επίπεδα τιμών, αν υπάρχουν φυσικά οι αντίστοιχες επιλογές σε εξοπλισμό. Ωστόσο, εκεί κινούμαστε προς ανταγωνιστές που δεν έχουν ούτε παρόμοιου επιπέδου ποιότητας υλικά, ούτε σαφώς την ίδια αξιοπιστία και ποιότητα συναρμογής που προσφέρει η Honda.

Μπορούμε να μιλήσουμε για μία value for money επιλογή λοιπόν; Θεωρώ πως ναι. Αν ακούσει κανείς την τιμή από μόνη της, λέει, “πφφφφ αρκετά λεφτά”, ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα και επίπεδα τιμών μετά τις αυξήσεις που έχουν παρατηρηθεί σε κάθε προϊόν της αγοράς, από το πιο απλό έως το πιο σύνθετο. Από την άλλη, βλέπεις τον ανταγωνισμό και λες ότι για αυτά που προσφέρει το HR-V, ζητάει κάτι το λογικό. Δεν είναι φτηνό, αλλά δεν είναι ακριβό. Είναι, και εδώ, τόσο όσο.

Είναι Honda. Αν το προσέξεις και το φροντίσεις, θα σε προσέχει και θα σε φροντίσει και αυτό. Αυτή την αίσθηση αποκόμισα επιστρέφοντας το HR-V στους ανθρώπους της Honda. Μπορείς να βασιστείς πάνω του και αυτό πάντα θα σε πάει εκεί που θες, με ασφάλεια, άνεση και σιγουριά.

Honda
Honda HR-V e:HEV
Conclusion
Η Honda έκανε μία σειρά εκτεταμένων αλλαγών στη τωρινή γενιά του μικρότερου SUV της, HR-V. Πιο ευρύχωρο, πιο εντυπωσιακό, πιο οικονομικό, πιο τεχνολογικά προηγμένο, με ποιότητα υλικών και συναρμογής που θα ζήλευαν αρκετοί ευρωπαίοι ανταγωνιστές του.
Intérieur et aspects pratiques
6
Dépenses courantes
7
Οδική συμπεριφορά & επιδόσεις
5
Sécurité
9
Facteur de plaisir
5
Εμφάνιση εξωτερικού
7
Ευχρηστία βοηθημάτων οδηγού
8
Quelle note lui donnez-vous ?13 Notes
9.2
SYN
Ποιότητα υλικών & συναρμογής
Afficher
Κατανάλωση
Εργονομία καμπίνας
Κουμπιά για όλες τις βασικές λειτουργίες
Ηχομόνωση καμπίνας
Επίπεδο εξοπλισμού κάθε έκδοσης
Λειτουργία ενεργού cruise control & βοηθού λωρίδας
PLEEN
Κιβώτιο, σε δυναμική οδήγηση
Μέγεθος χώρου αποσκευών
6.7