Vivre le mouvement dans la rue
Carlos Tavares

La confrontation de Tavares avec les "clous" à l'Acea sur les polluants et à l'UE sur l'électromobilité

Ο CEO της Stellantis επέκρινε την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, που θυμήθηκε στο «παρά πέντε», το θέμα με τους κανόνες για τους ρύπους, ενώ κατηγόρησε την ΕΕ για δογματισμό όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση

Διμέτωπο άνοιξε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, ρίχνοντας τα «καρφιά» του, τόσο στην Acea που θυμήθηκε στο «παρά πέντε», το θέμα με τους κανόνες για τους ρύπους, όσο και στην ΕΕ την οποία κατηγόρησε για δογματισμό όσον αφορά την εμμονή της στην μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Ειδικότερα, ο Carlos Tavares επανέρχεται για να επικρίνει τις ενέργειες της Acea, της ευρωπαϊκής ένωσης κατασκευαστών. Αυτή τη φορά, ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis στιγματίζει το αίτημα της Acea να αναβληθεί κατά δύο χρόνια η εφαρμογή των νέων ορίων για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τους στόλους οχημάτων που θα τεθούν σε ισχύ το 2025. «Από την άποψη του ανταγωνισμού που είναι τόσο αγαπητός στην Ευρωπαϊκή Ένωση, θα ήταν σουρεαλιστικό να αλλάξουν οι κανόνες τώρα», δήλωσε ο Tavares σε συνέντευξή του στο πρακτορείο France Press.

Η απαίτηση

Το αντικείμενο της κριτικής αφορά ένα έγγραφο που ετοιμάζεται να στείλει η Acea στα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα για να καταδείξει τις ανησυχίες ολόκληρου του κλάδου σχετικά με την εφαρμογή των νέων απαιτήσεων. Μέχρι το 2025, οι κατασκευαστές θα πρέπει να μειώσουν τις μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα 116 g/km του 2024 σε λίγο κάτω από τα 94 γραμμάρια, και για το σκοπό αυτό θα πρέπει να αυξήσουν σημαντικά το βάρος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για να αποφύγουν τις σχετικές κυρώσεις: 95 ευρώ για κάθε γραμμάριο CO2 που υπερβαίνει το όριο, πολλαπλασιαζόμενο με τον αριθμό των αυτοκινήτων που πωλούνται. Ωστόσο, ο κλάδος ανησυχεί για τις επιπτώσεις της τρέχουσας και επίμονης επιβράδυνσης των πωλήσεων αυτοκινήτων με μπαταρίες. Ο πρόεδρος της ένωσης και διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, έχει ήδη ποσοτικοποιήσει το πρόβλημα: «Αν τα ηλεκτρικά παραμείνουν στο σημερινό επίπεδο», προειδοποιεί, «η ευρωπαϊκή βιομηχανία θα πρέπει πιθανώς να πληρώσει 15 δισεκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα ή να παραιτηθεί από την παραγωγή περισσότερων από 2,5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων και επαγγελματικών οχημάτων. Στην πραγματικότητα, αν δεν πωλείται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δεν μπορούν να παραχθούν τέσσερα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης».

Τα βέλη

«Έπρεπε να το είχαμε σκεφτεί αυτό νωρίτερα». «Όλοι γνώριζαν τους κανόνες εδώ και πολύ καιρό, όλοι είχαν χρόνο να προετοιμαστούν και έτσι τώρα τρέχουμε», πρόσθεσε ο νούμερο ένα της Stellantis, όχι χωρίς να επαναλάβει τη θέση του κατά της θέσπισης όλο και πιο περιοριστικών κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων στην αυτοκινητοβιομηχανία. «Ο δογματισμός των ευρωπαϊκών ρυθμιστικών αρχών έχει σπάσει στον τοίχο της πραγματικότητας: βρισκόμαστε σε ένα σύστημα όπου η ρυθμιστική αρχή θέλει οι καταναλωτές να αγοράσουν αυτά τα αυτοκίνητα και ο καταναλωτής λέει «όχι ευχαριστώ, όχι σε αυτή την τιμή»», σημείωσε ο διευθυντής. «Τώρα, όμως, έχουμε τα αυτοκίνητα, έχουμε οργανώσει τις απαραίτητες πωλήσεις, αναπνέουμε στο σβέρκο της Tesla και μας λένε ότι θα υπάρξουν συμφορές. Έπρεπε να το είχαμε σκεφτεί αυτό από πριν, σωστά;».