Dante Giacosa, l'"architecte" de la voiture moderne

Γεννημένος το 1905 στη Ρώμη, ο Dante Giacosa, θα αποτελέσει ένα από τα πρόσωπα που θα
επηρεάσουν σημαντικά το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, διαμορφώνοντας σε
μεγάλο βαθμό από τα τέλη της δεκαετίας του 1960, την αρχιτεκτονική του
σύγχρονου αυτοκινήτου όπως τη γνωρίζουμε σήμερα.

Ολοκληρώνοντας τις σπουδές μηχανολογίας στο Πανεπιστήμιο του Τορίνο, ο
νεαρός
Giacosa εντάχθηκε στο δυναμικό της Fiat
το 1928, ενώ σε ηλικία μόλις 28 ετών η εταιρεία του εμπιστεύτηκε εξ’ ολοκλήρου
το μηχανολογικό σχεδιασμό του
Fiat 500 (Topolino), το οποίο παρουσιάστηκε το 1936 και εντυπωσιάζοντας
με τις προδιαγραφές του έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1955, λίγο πριν ξεκινήσει
η παραγωγή του πιο διάσημου δημιουργήματος του
Giacosa, του θρυλικού Fiat 500.

Παρά το γεγονός ότι το Fiat 500 αποτελεί την πλέον αναγνωρίσιμη και
επιτυχημένη σε εμπορικό επίπεδο δημιουργία του
Dante Giacosa, η αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολο της οφείλει
στον ιδιοφυή μηχανικό τη δημιουργία της σύγχρονης αρχιτεκτονικής των
αυτοκινήτων που εμπνεύστηκε ο ιταλός μηχανικός και παρουσίασε το 1969 η
Fiat με το 128. Ο συνδυασμός του αυτοφερόμενου
αμαξώματος με τον εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα, την κίνηση εμπρός, την
ανάρτηση με γόνατα
Mac Pherson και τα ανισομεγέθη ημιαξόνια του Fiat 128, αποτελούν μέχρι και σήμερα τη βασική διάταξη
για τα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής και ο
Dante Giacosa ήταν ο πρώτος που την εφάρμοσε με απόλυτη επιτυχία. Η κατάκτηση του τίτλου «Voiture De Le site Année» του 1970 από το 128,
μαζί με την κατάκτηση του ίδιου τίτλου από το
Fiat 124 το 1967 και του Fiat 127 το 1972, επιβεβαίωσαν μαζί με την τεράστια
εμπορική επιτυχία καθολικά τις επιλογές και τη φιλοσοφία του
Dante Giacosa.

Παρά το γεγονός ότι ο Giacosa τυπικά αποσύρθηκε το 1970, 42 χρόνια αφού πέρασε για πρώτη φορά την πύλη
de
Fiat, συνέχισε
να διατηρεί στενούς δεσμούς με την εταιρεία προσφέροντας τις πολύτιμες συμβουλές
του μέχρι και το τέλος της ζωής του το 1996 σε ηλικία 91 ετών. 

Πάντα υπέρμαχος
της πρωτοπορίας  τις δεκαετίες του 1980
και 1990, υποστήριξε με σθένος την εισαγωγή των υπολογιστών στη διαδικασία του
σχεδιασμού. Παράλληλα, διατήρησε πάντα το πάθος του για τη δημιουργία έξυπνων
και πρακτικών αυτοκινήτων που επιτρέπουν στο ευρύ κοινό να απολαμβάνει την
ελευθερία της αυτοκίνησης, αποτελώντας τον πλέον συνεπή εκπρόσωπο της βασικής
φιλοσοφίας της
Fiat που εκφράζεται μέχρι σήμερα από την παρούσα γκάμα της μάρκας.



Conseil : Το παρόν, αποτελεί δημοσίευση ενημερωτικού δελτίου της FCA. Το Topspeed.gr θα επανέλθει σύντομα με ένα πλήρες αφιέρωμα στην προσωπικότητα του Giacosa και την τεράστια προσφορά του στην αυτοκίνηση  

Alexandros Fertakis

Messages récents

Turquie : Discussions avancées avec les Chinois BYD et Chery pour la construction d'usines de véhicules électriques

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

Il y a 17 heures

VW rompt ses négociations avec Renault sur un véhicule électrique à bas prix

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

Il y a 18 heures

DS 3 : Disponible immédiatement, avec le programme Premium Upgrade

DS Automobiles annonce le nouveau programme "Premium Upgrade" qui permet aux passionnés de...

Il y a 2 jours

Porsche s'apprête à lancer la première 911 hybride plus performante

Porsche ajoute pour la première fois une batterie à la voiture de sport 911, avec le moteur électrique...

Il y a 2 jours

L'industrie automobile européenne tourne le dos à l'électrification

Les constructeurs automobiles européens ont réagi de manière générale au ralentissement des ventes de véhicules purs...

Il y a 3 jours

Ford Performance annonce sa participation au Rallye Dakar 2025

Ford Performance a le plaisir d'annoncer aujourd'hui sa participation au Rallye Dakar 2025,...

Il y a 3 jours