Στην Ελλάδα έφερε το ανανεωμένο Formentor η Cupra, σε τιμές που ξεκινάνε από τα 36.590€, το οποίο έρχεται για να συνεχίσει την επιτυχία του προκατόχου του. Πρόκειται για το best seller της εταιρείας και το A-CUV με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη. Βρίσκεται στην κορυφή με περισσότερες από 120.000 παραδόσεις παγκοσμίως το 2023 (+23% σε σχέση με το 2022). Τα αποτελέσματα αυτά είναι εντυπωσιακά για το πρώτο μοντέλο που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε μοναδικά από τη μάρκα.
Τώρα το νέο CUPRA Formentor έρχεται για να ενισχύσει τη θέση της μάρκας και να την οδηγήσει ακόμα πιο μακριά.
«Τα αποτελέσματα ρεκόρ της CUPRA βασίζονται στην επιτυχία του Formentor Crossover SUV, ενός οχήματος που συνετέλεσε στην άνοδο της μάρκας», δήλωσε ο Wayne Griffiths, Διευθύνων Σύμβουλος της CUPRA. «Το νέο CUPRA Formentor συνιστά μια καθαρή σχεδιαστική εμμονή. Κάτι που κάνει την CUPRA μοναδική και ξεχωριστή ανάμεσα στο πλήθος. Η σαγηνευτική σχεδίαση των αυτοκινήτων μας έχει καταστήσει την CUPRA επιτυχημένη και το νέο Formentor το αποδεικνύει περίτρανα».
Με μία ματιά
Το CUPRA Formentor που σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στη Βαρκελώνη, στα κεντρικά γραφεία της μάρκας στο Martorell. Υιοθετεί το DNA της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της CUPRA έχοντας ως σημείο αναφοράς το εμπρός μέρος που θυμίζει ρύγχος καρχαρία, το ενσωματωμένο λογότυπο CUPRA στο καπό, τους τριγωνικούς CUPRA matrix LED προβολείς και το ενσωματωμένο και φωτιζόμενο λογότυπο CUPRA που είναι τοποθετημένο στο κέντρο των πίσω φώτων.
Το εσωτερικό προσφέρει μια αίσθηση ανώτερης ποιότητας, με νέας σχεδίασης στοιχεία, όπως η κεντρική κονσόλα, τα πάνελ των θυρών, το ταμπλό και οι επενδύσεις. Είναι επίσης αναβαθμισμένο με νέα υλικά, επιλεγμένα με κριτήριο τη βιωσιμότητα, συμπεριλαμβανομένων των μπάκετ καθισμάτων που φέρουν επένδυση είτε από ανακυκλωμένες μικροΐνες σε ποσοστό 73%, είτε από οικολογικό δέρμα.
Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται η ψηφιακή εμπειρία του οδηγού. Ένα nouveau et βελτιωμένο HMI ενσωματώνεται στο ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι, καθώς και στο μεγαλύτερο σύστημα infotainment με οθόνη 12,9”, που διαθέτει curseur par rétro φωτισμό.
Le nouveau σύστημα ήχου υψηλής πιστότητας με 12 ηχεία που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τους ειδικούς ήχου της Sennheiser Mobilité. Το σύστημα προσφέρει τον γνώριμα καθαρό ήχο της Sennheiser, τον οποίο εμπιστεύονται οι μουσικοί δημιουργοί και καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο.
Θα διατίθεται επίσης με ένα νέο βενζινοκινητήρα (TSI), που αποδίδει 333PS (245kW) και διαθέτει τεχνολογία κατανομής ροπής (torque splitter) καθώς και προαιρετικά φρένα της Akebono et σύστημα εξάτμισης από την Akrapovič.
Παράλληλα διατίθεται με μία νέα γενιά fiche–en υβριδικών κινητήρων (eHybrid) που αποδίδουν έως και 272PS (200kW) και εξασφαλίζουν πάνω από 100km αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας και πλέον είναι συμβατοί με ταχεία φόρτιση (έως και 50kW DC).
Εξωτερική Σχεδίαση
Το νέο CUPRA Formentor βασίζεται στις αναλογίες και τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες που συνετέλεσαν στην τόσο επιτυχημένη πορεία του. Η αισθητική και το συνολικό πακέτο του οχήματος που το βοήθησαν να κερδίσει το βραβείο Red Dot Award for Product Design 2021 έχουν τονιστεί και ενισχυθεί, προσφέροντας μια συναισθηματική, εντυπωσιακή και σπορ εμφάνιση.
Το νέο CUPRA Formentor εισάγει το νέο DNA της σχεδιαστικής γλώσσας της CUPRA, με το μπροστινό μέρος που θυμίζει ρύγχος καρχαρία, τους τριγωνικούς προβολείς LED matrix και το μεγάλο, τολμηρό κάτω άνοιγμα. Το μπροστινό μέρος του νέου CUPRA Formentor αποπνέει δύναμη και αποφασιστικότητα, ενσωματώνοντας το λογότυπο CUPRA απευθείας στο καπό, πάνω από τη μεγάλη μάσκα, και τονίζεται με τους προαιρετικούς προβολείς CUPRA matrix LED (στάνταρ: Full LED) που ενσωματώνουν τη σχεδιαστική υπογραφή με τα τρία φωτιζόμενα τρίγωνα να είναι πλαισιωμένα σε ένα τρίγωνο
Ο σχεδιασμός του μπροστινού μέρους προάγει τη δύναμη της έκφρασης και την αίσθηση πλάτους, ενώ οι λεπτές εισαγωγές αέρα κάτω από το ρύγχος προσδίδουν έναν προηγμένο και με υψηλή τεχνική χαρακτήρα. Το πλέγμα της μάσκας είναι ανοιχτό τόσο για λόγους αισθητικής όσο και λειτουργικότητας, κάτι απαραίτητο σε ένα αυτοκίνητο επιδόσεων.
Καθώς το βλέμμα στρέφεται στις πλευρικές σχεδιαστικές λεπτομέρειες, οι αθλητικές αναλογίες και ο χαρακτήρας του νέου CUPRA Formentor γίνονται ακόμα πιο εμφανείς. Ο δυναμικός και ισορροπημένος όγκος του αμαξώματος πατά πάνω σε μεγάλους τροχούς, ενώ διατίθεται μια γκάμα από οκτώ διαφορετικές ζάντες αλουμινίου με διάμετρο” 18 και 19”, συμπεριλαμβανομένων νέων σφυρήλατων ζαντών που συνεισφέρουν στη μείωση βάρους και στην αύξηση της δυναμικής.
Τα δύο χαρακτηριστικά blisters στο πλάι προσθέτουν μια αίσθηση κίνησης και τα ανάγλυφα διαμορφωμένα τμήματα του αμαξώματος επιτείνουν την αίσθηση γλυπτού του νέου CUPRA Formentor. Η έντονα σπορτίφ αισθητική προσέγγιση του Crossover SUV υψηλών επιδόσεων ενισχύεται περαιτέρω από τη σχεδίαση των πλαϊνών επιφανειών και την αλληλεπίδρασή τους με τα διαθέσιμα χρώματα. Η διχρωμία των θόλων των τροχών με το χρώμα του αμαξώματος απογειώνουν την εμφάνιση του αυτοκινήτου.
Στο πίσω μέρος του νέου CUPRA Formentor, τα φώτα πλήρους πλάτους ενσωματώνουν το φωτιζόμενο λογότυπο στο κέντρο και φιλοξενούν το φωτιζόμενο όνομα Formentor, καθιστώντας το ακόμη πιο ευδιάκριτο. Η πόρτα του χώρου αποσκευών σε σχήμα V τονίζει περαιτέρω το λογότυπο, συμβάλλοντας στην διακριτή εμφάνιση του οχήματος από όποια γωνία και αν το παρατηρεί κανείς.
Η φιλοσοφία φωτισμού της CUPRA συνεχίζεται με πίσω φώτα LED τα οποία είναι κατασκευασμένα από τρία τριγωνικά στοιχεία που είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένα με το θέμα της μάρκας. Η διαμόρφωση σε σχήμα C του μπροστινού μέρους υιοθετείται και πίσω, πλαισιώνοντας τα φώτα και επιτείνοντας την αίσθηση πλάτους και σταθερότητας. Τέλος, ο αεροδυναμικός διαχύτης στο κάτω τμήμα υπογραμμίζει τον χαρακτήρα του νέου CUPRA Formentor.
Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από οκτώ διαφορετικά χρώματα, συμπεριλαμβανομένων των νέων και αποκλειστικών Century Bronze Matt και Enceladus Grey Matt. Η παλέτα χρωμάτων συμπληρώνεται με τις αποχρώσεις Magnetic Tech Matt, τη νέα Fiord Blue καθώς και τις Midnight Black, Glacial White, Magnetic Tech και Graphene Grey.
Interne
Η ακατέργαστη αίσθηση που αποπνέει η εξωτερική σχεδίαση του νέου CUPRA Formentor αντικατοπτρίζεται στο εσωτερικό, η ποιότητα του οποίου έχει αναβαθμιστεί με την εισαγωγή βιώσιμων υλικών σε συνδυασμό με μία σειρά ψηφιακών τεχνολογιών και με ποικιλία επιλογών.
Το νέο CUPRA Formentor υποδέχεται τον οδηγό και τον συνοδηγό με μια δυναμική χορογραφία φωτισμού στο εμπρός και πίσω μέρος του αυτοκινήτου, προβάλλοντας ταυτόχρονα το λογότυπο CUPRA στο έδαφος και φωτίζοντας το κατώφλι εισόδου. Μπαίνοντας στο εσωτερικό, η αλλαγή γίνεται ξεκάθαρα αντιληπτή με τη χρήση νέων υλικών και σχεδιαστικών τεχνικών στην καμπίνα.
Το γνώριμο τιμόνι της CUPRA με τα χαρακτηριστικά paddles και τα μπουτόν που μοιάζουν με δορυφόρους – στάνταρ για τις εκδόσεις DSG – εξασφαλίζουν μέγιστο έλεγχο και βελτιώνουν την εμπειρία οδήγησης, η άνεση και η σταθερότητα που προσφέρουν τα σπορ ή μπάκετ καθίσματα, η ψηφιακή αρχιτεκτονική και οι πλήρως ανανεωμένες επιλογές υλικών, όλα προϊδεάζουν για ένα ανώτερο όχημα με ενισχυμένα τα διαπιστευτήριά του στον τομέα των επιδόσεων.
Οι επιφάνειες του ταμπλό χρησιμοποιούν τρισδιάστατα παραμετρικά μοτίβα ούτως ώστε να εξασφαλίσουν μια εξαιρετική απτική και οπτική αίσθηση. Η κεντρική κονσόλα έχει επανασχεδιαστεί με μεγαλύτερη ακρίβεια σε κάθε λεπτομέρειά της διαθέτοντας βελτιωμένα υλικά που αναβαθμίζουν την ποιότητα του εσωτερικού, όπως το μαλακό υλικό στο πλάι της κεντρικής κονσόλας με διακριτική ραφή. Επιπλέον, οι χάλκινες πινελιές που απαντώνται περιμετρικά της καμπίνας, συμπεριλαμβανομένων των αεραγωγών, προσθέτουν πόντους σε επίπεδο αισθητικής.
Οι διαθέσιμες επιλογές καθισμάτων εμπλουτίζουν την εμπειρία του οδηγού και των επιβατών, ενώ τα υλικά επιλέγονται με κριτήριο τη βιωσιμότητα. Τα σπορ καθίσματα χρησιμοποιούν υφασμάτινη επένδυση, ενώ τα μπάκετ καθίσματα φέρουν επένδυση είτε από ανακυκλωμένες μικροΐνες σε ποσοστό 73% – με προοδευτική διάτρηση με λέιζερ – είτε από οικολογικό δέρμα. Τα παραπάνω έρχονται σε συνέχεια της προσπάθειας της CUPRA να καταστήσει τη μάρκα και την αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα πιο βιώσιμες για τους πελάτες
Τέλος, τα καθίσματα CUPBucket προσθέτουν μία νέα διάσταση, προσφέροντας μια χαμηλότερη, πιο εργονομική και σπορ θέση οδήγησης. Η επένδυση CUP Bucket κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο ύφασμα SEAQUAL® YARN καθώς και από DINAMICA με 73% ανακυκλωμένο πολυεστέρα.
Σε συνδυασμό με τα CUPBuckets, στοιχεία του εσωτερικού, όπως το ταμπλό, η κεντρική κονσόλα και οι χειρολαβές θυρών έχουν φινίρισμα Enceladus grey, ενώ τα μπουτόν στο τιμόνι που μοιάζουν με δορυφόρους είναι βαμμένα σε glossy black με τις λεπτομέρειες στους αεραγωγούς και την κεντρική κονσόλα να εντυπωσιάζουν σε σκούρο χρώμιο.
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην ψηφιακή εμπειρία του οδηγού. Μία νέα και βελτιωμένη διεπαφή HMI χρησιμοποιείται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι, καθώς και στο μεγαλύτερο σύστημα infotainment 12,9”, το οποίο διαθέτει ένα slider με retro φωτισμό.
Το σύστημα infotainment διαθέτει μια βελτιωμένη μπάρα εφαρμογών (App Bar), widgets και Μπάρα Ελέγχου Κλιματισμού (Clima Bar) για μια εύχρηστη διεπαφή χρήστη. Πρόκειται για την επιτομή της απλότητας, της εξατομίκευσης και του πρωτοποριακού σχεδιασμού. Ο έλεγχος του συστήματος κλιματισμού είναι πλέον απρόσκοπτα ενσωματωμένος στην οθόνη της κύριας μονάδας, καθιστώντας όλες τις λειτουργίες και τα συστήματα υποβοήθησης του οχήματος προσβάσιμα με ένα μόνο κλικ, συνδυάζοντας την ψηφιακή και τη φυσική αλληλεπίδραση.
Σύστημα ήχου υψηλής πιστότητας σε συνεργασία με την Sennheiser
Το CUPRA Formentor ενσωματώνει ένα νέο προαιρετικό σύστημα ήχου υψηλής πιστότητας 12 ηχείων που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τους ειδικούς ήχους της Sennheiser Mobility. Το υψηλής ισχύος σύστημα των 425 Watt βυθίζει τον οδηγό και τους επιβάτες σε μια μοναδική ηχητική εμπειρία. Πρόκειται για μια τεχνολογία ήχου που ενσωματώνει το λογισμικό AMBEO Concerto της Sennheiser, το οποίο είναι σε θέση να εντοπίζει τα θεμελιώδη συστατικά της μουσικής, συμπεριλαμβανομένων των διαφόρων μουσικών οργάνων, καθώς και των πληροφοριών που σχετίζονται με τον χώρο, αναδιανέμοντας τα σε όλο το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Αυτό το λογισμικό παρέχει καθαρό ήχο με την υπογραφή της Sennheiser, που έχει δημιουργηθεί αξιοποιώντας την μακροχρόνια ιστορία της εταιρείας και διασφαλίζει σε καλλιτέχνες και επαγγελματίες της μουσικής αξιόπιστες λύσεις.
Συστήματα κίνησης
Το νέο CUPRA Formentor έχει σχεδιαστεί για να συνδυάζει τις αρετές που προσφέρει τόσο ο κινητήρας εσωτερικής καύσης όσο και τα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης.
Θα διατίθεται με μία ευρεία γκάμα κινητήριων συνόλων, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων διαφορετικών τεχνολογιών: TSI (βενζίνη), ένα νέο eTSI (ήπια υβριδικό), TDI (diesel) και μια νέα γενιά κινητήρων eHybrid (plug-in υβριδικό). Συνολικά, υπάρχουν οκτώ διαφορετικές επιλογές, απόδοσης από 150PS έως 333PS.
STI (βενζίνη)
Η έκδοση που εισάγει τους πελάτες στην οικογένεια του νέου CUPRA Formentor τροφοδοτείται από έναν νέο κινητήρα βενζίνης TSI 1,5 λίτρων, που αποδίδει 150PS (110kW), σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.
Αυξημένες επιδόσεις προσφέρει ο μεγαλύτερος βενζινοκινητήρας TSI 2,0 λίτρων, με απόδοση 204PS (150kW), ο οποίος συνδέεται με επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG και τετρακίνηση (4Drive).
Στην κορυφή της γκάμας του νέου CUPRA Formentor βρίσκονται οι παραλλαγές VZ. Το VZ αποτελεί τη συντομογραφία του Veloz στα ισπανικά, που σημαίνει γρήγορος ή ταχύς και αποτελεί έναν απρόσκοπτο τρόπο για να περιγράψει κανείς τις πιο ισχυρές εκδόσεις του Crossover SUV.
Το νέο CUPRA Formentor VZ θα διατίθεται με δύο επιλογές κινητήρων εσωτερικής καύσης. Η πρώτη αποδίδει 265PS (195kW) και διαθέτει 7τάχυτο κιβώτιο DSG και κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Η δεύτερη αποδίδει 333PS (245kW) και συνδυάζεται επίσης με 7-τάχυτο κιβώτιο DSG, εισάγοντας ένα νέο drive mode στο οποίο το σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι ρυθμισμένο για οδήγηση στην πίστα από τους μηχανικούς της CUPRA. Επίσης διαθέτει τεχνολογία κατανομής ροπής (torque splitter) καθώς και προαιρετικά φρένα της Akebono και σύστημα εξάτμισης από την Akrapovič.
Ειδικά για αυτόν τον κινητήρα έχει αναπτυχθεί ένα αποκλειστικό CUPRA Mode, με βελτιστοποιημένη ρύθμιση για την απόκριση του πεντάλ γκαζιού και του κιβωτίου ταχυτήτων για οδήγηση την πίστα, υψηλή δυναμική απόκριση ροπής όταν το γκάζι παραμένει ανοικτό για μεγάλο χρονικό διάστημα, φωτεινή ένδειξη αλλαγής ταχυτήτων καθώς και ρύθμιση του κινητήρα που πραγματοποιήθηκε στο Τεχνικό Κέντρο στο Martorell.
Τοποθετημένο στον πίσω άξονα, το σύστημα torque splitter ελέγχεται ηλεκτροϋδραυλικά με δύο ανεξάρτητους συμπλέκτες παρέχοντας έλεγχο της ροπής που φτάνει σε κάθε πίσω τροχό. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να μεταβάλει στις στροφές την ροπή ανάμεσα στον πίσω αριστερό και τον πίσω δεξιό τροχό, δίνοντας στο CUPRA Formentor 2.0 TSI 333PS ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία όταν η οδήγηση γίνεται πιο απαιτητική.
Το σύστημα πλαισίου του CUPRA Formentor 2.0 TSI 333PS επέτρεψε στους μηχανικούς να συμπεριλάβουν μια λειτουργία Drift Mode. Στην πίστα, το crossover SUV υψηλών επιδόσεων μπορεί να επιδείξει τον απολαυστικό χαρακτήρα του. Σε αυτή τη λειτουργία, το ESC βρίσκεται σε sport mode και χρησιμοποιώντας την τεχνολογία torque splitter, η πλήρης ισχύς μπορεί να κατευθυνθεί σε έναν πίσω τροχό, βοηθώντας το αυτοκίνητο να στρίψει ντριφτάροντας. Υπάρχει επίσης δυνατότητα πλήρους αποσύνδεσης του ESC (ESC Off).
Όταν υπάρχουν υψηλές απαιτήσεις από το σύστημα πέδησης, το CUPRA Formentor 2.0 TSI 333PS βασίζεται στα στάνταρ φρένα 18”. Το Formentor 2.0 TSI 333PS μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με προαιρετικά φρένα με εξαπίστονες δαγκάνες της Akebono (375mm x 36mm) με αξιόπιστη απόδοση, ανεξαρτήτως των απαιτήσεων.
eTSI (ήπια υβριδικό)
Το CUPRA Formentor διατίθεται τώρα επίσης για πρώτη φορά σε έκδοση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας (eTSI). Με αυτήν, το Crossover SUV θα προσφέρει ακόμα μεγαλύτερα επίπεδα αποδοτικότητας. Το σύστημα, το οποίο διατίθεται με τον βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων που αποδίδει 150PS (110kW), αποκλειστικά σε συνδυασμό με το κιβώτιο ταχυτήτων DSG, παντρεύει την ήπια υβριδική τεχνολογία 48V με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το σύστημα χρησιμοποιεί μια μίζα – γεννήτρια 48V και μπαταρία ιόντων λιθίου 48V. Η βελτίωση της αποδοτικότητας καυσίμου επιτυγχάνεται, εν μέρει, επειδή το σύστημα επιτρέπει στο CUPRA Formentor να κινείται με τον κινητήρα σβηστό σε συγκεκριμένα σενάρια οδήγησης, να ανακτά ενέργεια κατά την πέδηση και να υποστηρίζει τον κινητήρα με ηλεκτρική υποβοήθηση.
TDI (diesel)
Ένας diesel κινητήρας αποτελεί επίσης μέρος της γκάμας κινητήριων συνόλων του νέου CUPRA Formentor, αποτελώντας μια σημαντική έκδοση για ορισμένες αγορές και πελάτες. Ανταποκρινόμενος στις απαιτήσεις, ο 2.0 λίτρων TDI συνδυάζεται με 7τάχυτο κιβώτιο DSG αποδίδοντας 150PS (110kW.
eHybrid (fiche–en hybride)
Με τη νέα γενιά του plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης, η CUPRA αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι η ηλεκτροκίνηση ταιριάζει απόλυτα με τις επιδόσεις.
Το νέο CUPRA Formentor διατίθεται με δύο επιλογές συστημάτων κίνησης eHybrid επόμενης γενιάς με απόδοση 204PS (150kW) και 272PS (200kW).
Και οι δύο εξοπλίζονται με τον νέο κινητήρα 1.5 TSI, έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μεγαλύτερη μπαταρία που προσφέρει τώρα ωφέλιμη χωρητικότητα 19,7 kWh. Έτσι το νέο CUPRA Formentor προσφέρει συγκινήσεις με περιβαλλοντική συνείδηση και αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων. Η μπαταρία μπορεί πλέον να φορτιστεί γρήγορα με έως και 50kW (DC) ή στο σπίτι χρησιμοποιώντας ένα Wallbox 11kW (προηγουμένως 3,6kW).
Το CUPRA Formentor VZ e-HYBRID (200kW/272PS) μπορεί να εξοπλιστεί με φρένα της Brembo. Οι τετραπίστονες δαγκάνες Brembo συνδυάζονται με μεγαλύτερα διάτρητα δισκόφρενα σε σχέση με τις στάνταρ επιλογές (370x32mm), προσφέροντας αυξημένη απόδοση πέδησης.
Πλαίσιο
Η απόδοση των συστημάτων κίνησης συμπληρώνεται από το πλαίσιο του νέου CUPRA Formentor.
Η πλατφόρμα MQB Evo στην οποία βασίζεται το αυτοκίνητο επιτρέπει την εύκολη ενσωμάτωση μιας ποικιλίας τεχνολογιών με στόχο την παροχή μιας οδηγικής εμπειρίας χωρίς συμβιβασμούς.
Τα βασικά δομικά της στοιχεία περιλαμβάνουν τα γόνατα MacPherson και μια πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στάνταρ, εμπρός και πίσω αντίστοιχα, που εξασφαλίζουν άνεση σε συνδυασμό με κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης. Η ακριβής ρύθμιση της σκληρότητας των ελατηρίων και των αμορτισέρ, καθώς και η ιδανική κατανομή του βάρους, επιτρέπουν στο πλαίσιο να αντεπεξέρχεται εύκολα στις αλλαγές των φορτίων που ασκούνται.
Το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης (στάνταρ) προσφέρει μέγιστη ευελιξία, συνδέοντας τον οδηγό μέσω του τιμονιού με τον δρόμο.
Για τα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με το σύστημα τετρακίνησης 4Drive, το Cupra Formentor παρακολουθεί συνεχώς πολυάριθμες πηγές πληροφοριών, όπως η γωνία του τιμονιού, η ταχύτητα περιστροφής των τροχών και οι κλίσεις του οχήματος κατά τον εγκάρσιο άξονα, ώστε η ισχύς να παρέχεται στον σωστό τροχό ακριβώς όταν χρειάζεται, αυξάνοντας την εμπιστοσύνη και την αυτοπεποίθηση του οδηγού. Η ροπή που παρέχεται μπορεί να ελέγχεται μεταξύ των τροχών του ίδιου άξονα χάρη στο ηλεκτρονικό βοήθημα EDS, το οποίο κλειδώνει τον τροχό που ολισθαίνει, συμβάλλοντας έτσι στην ελαχιστοποίηση των απωλειών ροπής κατά τον εγκάρσιο άξονα.
Το σύστημα είναι ενσωματωμένο στον πίσω άξονα και βρίσκεται στο άκρο του κινητήριου άξονα, μπροστά από το πίσω διαφορικό, βελτιώνοντας την κατανομή βάρους και μειώνοντας την αδράνεια και τον χρόνο αντίδρασης.
Η τεχνολογία του συστήματος μετάδοσης κίνησης δεν περιορίζεται στον έλεγχο της ισχύος που φτάνει στους τροχούς. Το Shift-by-wire έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε ο επιλογέας ταχυτήτων να μην είναι πλέον μηχανικά συνδεδεμένος με το κιβώτιο ταχυτήτων και αντί αυτού να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά σήματα για την πραγματοποίηση μιας αλλαγής.
Το νέο CUPRA Formentor είναι εξοπλισμένο με έναν ηλεκτρικό ενισχυτή πέδησης (brake booster) που παρέχει ταχύτερη απόκριση από ένα συμβατικό σύστημα. Επίσης, παρέχει τη δυνατότητα ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα μέσω της συνδυασμένης λειτουργίας του συστήματος πέδησης (ειδικά για τις plug-in υβριδικές εκδόσεις του CUPRA Formentor) και κατ’ επέκταση καλύτερη ασφάλεια. Το σύστημα Brake Booster έχει προσαρμοστεί ειδικά για τα μοντέλα CUPRA.
Στα παραπάνω προστίθεται η δυνατότητα ρύθμισης του πλαισίου χάρη στο σύστημα Dynamic Chassis Control (DCC), το οποίο προσφέρει διαφορετικές λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένων των CUPRA και Individual – μέσω του σχετικού slider που ελέγχει το DCC, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει με ακρίβεια την επιθυμητή ρύθμιση. Το νέο CUPRA Formentor είναι ένα crossover coupe, σχεδιασμένο ώστε να εντυπωσιάζει πάντα με τη δυναμική του.
Η δυναμική συμπεριφορά του CUPRA Formentor μπορεί να διαφοροποιηθεί ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού μέσω των διαφορετικών προφίλ οδήγησης Comfort, Performance, CUPRA (για τις εκδόσεις VZ), Offroad (για τις τετρακίνητες εκδόσεις), Drift(αποκλειστικά για τον κινητήρα 333PS) και Individual. Αυτά τα προφίλ μεταβάλλουν τον χαρακτήρα του οχήματος, δίνοντας στο νέο CUPRA Formentor ένα εύρος δυνατοτήτων που σπάνια συναντάμε σε άλλα οχήματα της κατηγορίας.
Το CUPRA Formentor VZ διατίθεται κατ’ αποκλειστικότητα με ένα σύστημα προσομοίωσης ήχου που λειτουργεί μέσω του ηχοσυστήματος. Πρόκειται για ένα ενεργό σύστημα που ενισχύει τον φυσικό ήχο του κινητήρα (ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης), παρουσιάζοντας μια εξελιγμένη εκδοχή του βασισμένη σε μια νέα καμπύλη ήχου, που συνδέεται με τον φυσικό ήχο καθώς και με την έννοια της «αδρεναλίνης» (ένταση ανάλογα με το φορτίο και τις στροφές).
Στο Individual mode μπορεί να επιλεγεί ο ήχος «Pure», απενεργοποιώντας το σύστημα προσομοίωσης ήχου, ο οποίος ρυθμίζει τις βαλβίδες του συστήματος εξαγωγής του κινητήρα στη μέγιστη δυνατή ένταση, επιτυγχάνοντας έναν επιθετικό αλλά 100% φυσικό ήχο.
Infotainment και Συνδεσιμότητα
Το νέο CUPRA Formentor αναβαθμίζει την εμπειρία του ταξιδιού με οθόνες υψηλής ανάλυσης που προβάλλουν όλες τις πληροφορίες τις οποίες χρειάζεται ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες, ένα νέας γενιάς ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας και με πρόσβαση στο οικοσύστημα CUPRA μέσω του My CUPRA App.
Πίσω από το τιμόνι CUPRA βρίσκεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, ο οποίος είναι ευκρινής παρέχοντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα διαφορετικών διαμορφώσεων. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να προβάλλει τα πιο σημαντικά δεδομένα στο οπτικό πεδίο του οδηγού, πράγμα που σημαίνει λιγότερη διάσπαση της προσοχής και περισσότερη συγκέντρωση στην οδήγηση.
Καθώς παρέχεται πληθώρα πληροφοριών είναι σημαντικό τα συστήματα να είναι απλά στη χρήση. Στο CUPRA Formentor η μεγαλύτερη στάνταρ οθόνη 12,9” του συστήματος infotainment έχει σχεδιαστεί για άμεση πρόσβαση σε κάθε λειτουργία. Με ένα ολοκαίνουργιο λειτουργικό σύστημα, η προσαρμοζόμενη οθόνη συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ελέγχου μιας οθόνης αφής με ένα curseur με retro φωτισμό για τη ρύθμιση του συστήματος κλιματισμού και της έντασης του ήχου. Καθώς υπάρχει η δυνατότητα ενσωμάτωσης διαμορφώσιμων widgets, το σύστημα infotainment μπορεί να προσαρμοστεί στις ατομικές ανάγκες.
Χάρη στην παρουσία του συστήματος Wireless Full Link οι πελάτες μπορούν να μεταφέρουν την ευρύτερη ψηφιακή τους ζωή στην καμπίνα, είτε πρόκειται για χάρτες, μουσική ή άλλες λειτουργίες συμβατές με το αυτοκίνητο, μέσω των Apple CarPlay και Android Auto. Το σημαντικό είναι ότι η πρόσβαση σε όλες οι λειτουργίες πραγματοποιείται με ελεγχόμενο, διαισθητικό και ασφαλή τρόπο μέσω της διεπαφής ανθρώπου-μηχανής (HMI) του νέου CUPRA Formentor.
Όταν οι φορητές έξυπνες συσκευές χρειάζονται φόρτιση, το νέο CUPRA Formentor προσφέρει τη δυνατότητα ασύρματης, ταχείας φόρτισης έως και 15W, με τεχνολογία ψύξης.
Με το My CUPRA App οι πελάτες έχουν τον πλήρη έλεγχο του οχήματός τους (με πρόσθετες λειτουργίες διαθέσιμες για τις εκδόσεις eHybrid του νέου CUPRA Formentor). Συγκεκριμένα μπορούν να ελέγχουν εξ αποστάσεως τον κλιματισμό, να διαχειρίζονται τη φόρτιση της μπαταρίας και να κλειδώνουν και να ξεκλειδώνουν το όχημα από μακριά, καθώς και πολλές άλλες λειτουργίες.
Η συνδεσιμότητα δεν αφορά μόνο την ευκολία και την άνεση. Η ενσωματωμένη SIM αυξάνει την ασφάλεια των χρηστών μέσω της υπηρεσίας eCall. Σε περίπτωση ατυχήματος, το όχημα μπορεί να επικοινωνήσει απευθείας με τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης είτε χειροκίνητα είτε αυτόματα. Και εάν συμβεί το χειρότερο, το όχημα μπορεί να μεταδώσει σημαντικά δεδομένα, όπως η θέση του, ο τύπος του κινητήρα και ο αριθμός των επιβατών, διευκολύνοντας την παροχή βοήθειας.
Προηγμένα Συστήματα Υποβοήθησης Οδηγού & Ασφάλεια
Το νέο CUPRA Formentor προσφέρει μία ευρεία γκάμα χαρακτηριστικών ασφάλειας και άνεσης που αυξάνουν την αυτοπεποίθηση του οδηγού και των επιβατών ό,τι κι αν συμβεί. Μια σειρά ενσωματωμένων τεχνολογιών που παρέχουν υποστήριξη χωρίς να λειτουργούν παρεμβατικά, καθιστούν το Crossover SUV ένα από τα ασφαλέστερα και πιο ευκολοδήγητα οχήματα της κατηγορίας.
Μεταξύ των συστημάτων ασφάλειας και άνεσης του νέου CUPRA Formentor περιλαμβάνονται τα Predictive Adaptive Cruise Control (ACC), Travel Assist, Side & Exit Assist και Emergency Assist.
Το σύστημα Predictive ACC μπορεί να κινεί το όχημα με βάση την διαδρομή και τα δεδομένα GPS που παρέχονται από το σύστημα πλοήγησης, επιτρέποντας τον καθορισμό της ταχύτητας ανάλογα με τα όρια ταχύτητας και τη χάραξη του δρόμου – σε στροφές, κυκλικούς κόμβους, διασταυρώσεις, και κατοικημένες περιοχές. Βάσει των δεδομένων που λαμβάνει από την εμπρόσθια κάμερα και το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, μπορεί να προσαρμόζει την ταχύτητα του οχήματος όταν αλλάζουν τα όρια.
Η λειτουργία Travel Assist χρησιμοποιεί πληροφορίες από το ACC και το Lane Assist για να διατηρεί ενεργά το όχημα στο κέντρο της λωρίδας και να προσαρμόζει την ταχύτητα στη ροή της κυκλοφορίας – σε όλο το εύρος ταχυτήτων.
Η τεχνολογία Side & Exit Assist ανιχνεύει τα οχήματα που δεν μπορείτε να δείτε και βρίσκονται στο τυφλό σημείο του οχήματος σας. Όταν έχετε σταθμεύσει και θέλετε να βγείτε από το όχημα, το Exit Warning εκδίδει μια ηχητική και οπτική προειδοποίηση αν κάποιος ή κάτι πλησιάζει.
Το Emergency Assist διασφαλίζει ότι ο οδηγός παραμένει συγκεντρωμένος στην οδήγηση και δεν διασπάται η προσοχή του με οπτικές και ακουστικές προειδοποιήσεις. Εάν δεν υπάρξει αντίδραση από τον οδηγό, το σύστημα μπορεί να ενεργοποιήσει σταδιακά το σύστημα πέδησης, ενώ εάν δεν διαπιστωθεί καμία ενέργεια το όχημα μπορεί να σταματήσει εντελώς και να ενεργοποιηθούν τα αλάρμ. Μόλις σταθμεύσει, το νέο CUPRA Formentor μπορεί να επικοινωνήσει απευθείας με τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, μέσω του eCall.
Η γκάμα των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού ενισχύεται με την ενσωμάτωση επτά αερόσακων, συμπεριλαμβανομένου ενός στάνταρ μπροστινού κεντρικού αερόσακου. Ο συνδυασμός τεχνολογιών δημιουργεί ένα απίστευτο επίπεδο ασφάλειας χωρίς να παρεμβαίνει στην εμπειρία του οδηγού.
Caractéristiques techniques
1.5 e–Hybride 272PS (200kW)
Μέγιστη ισχύς |
200kW (272PS) |
Μέγιστη ροπή |
400Nm |
Επιτάχυνση 0 – 100 km/h |
7,2 δευτ. |
Vitesse maximale |
220 km/h |
Autonomie électrique (WLTP) |
119 – 108 km |
Κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας |
18,2 – 20,8 kWh/100km |
Χρόνος φόρτισης AC 11kW (0-100%) |
2ώρες & 30 λεπτά |
Χρόνος φόρτισης DC 50kW (10-80%) |
26 λεπτά |
2.0 TSI 333PS (245kW)
Μέγιστη ισχύς |
245kW (333PS) |
Μέγιστη ροπή |
420Nm |
Επιτάχυνση 0 – 100 km/h |
4,8 δευτ. |
Vitesse maximale |
250 km/h |
Κατανάλωση |
Εκκρεμεί έγκριση |
Émissions de CO2 |
Εκκρεμεί έγκριση |