Ο ρόλος του Carlos Tavares ως διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου Stellantis είναι επίσης να αναζητά και να βρίσκει πιθανά περιθώρια βελτίωσης μεταξύ παραγωγής και εσόδων. Δεν είναι τυχαίο ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis είναι συχνά ο πρωταγωνιστής των δηλώσεων που σχετίζονται με το κόστος παραγωγής και τη διαχείριση, υπό αυτή την έννοια, των εργοστασίων του Ομίλου.
Σε μια πρόσφατη δήλωση σχετικά με το κόστος του Ομίλου στη Γερμανία, δεν θα μπορούσε να υπάρξει ενδιαφέρον, αν δεν υπήρχε το γεγονός ότι τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Opel στη Γερμανία κινδυνεύουν με σοβαρή μείωση των δραστηριοτήτων τους. Έτσι, είναι οι αποδέκτες ενός εξαιρετικά αβέβαιου μέλλοντος. Ο Carlos Tavares παραδέχτηκε χωρίς περιστροφές ότι η Γερμανία είναι το “πιο ακριβό μέρος στον κόσμο για την παραγωγή αυτοκινήτων”. Μετά από μια περίοδο αβεβαιότητας που συνδέεται με άλλες επικρίσεις που άσκησε ο Carlos Tavares στα εργοστάσια της Stellantis στο Esenach, το Russelsheim και το Kaiserslautern για την κακή ποιότητα της παραγωγής, η οποία γινόταν με υψηλό κόστος, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου που προέκυψε από τη συγχώνευση της FCA και της PSA επανέρχεται τώρα στο θέμα.
Ο Carlos Tavares επανέλαβε την κριτική του για το κόστος παραγωγής των γερμανικών εργοστασίων του ομίλου
Σύμφωνα με τον Tavares, τα τρία γερμανικά εργοστάσια της Stellantis που αναφέρθηκαν παραπάνω δεν μπορούν να συγκριθούν με άλλα εργοστάσια του Ομίλου στην Ευρώπη, αλλά κυρίως με εκείνα των ανερχόμενων κινεζικών κατασκευαστών- σύμφωνα με τον Carlos Tavares, οι τελευταίοι παράγουν αυτοκίνητα υψηλότερης ποιότητας από εκείνα που προσφέρουν τα γερμανικά εργοστάσια με το σήμα Opel. Μια σειρά από συζητήσεις που είχαν θέσει σε δοκιμασία τη μελλοντική βιωσιμότητα των εν λόγω εργοστασίων. Ωστόσο, ο ίδιος ο Carlos Tavares ήταν καθησυχαστικός για την τύχη των τριών γερμανικών εργοστασίων όταν μίλησε στην Frankfurter Allgemeine Zeitung, παραδεχόμενος ότι οι προσπάθειες των τοπικών εργαζομένων είχαν επιτρέψει να σημειωθεί μεγάλη πρόοδος στην επίλυση των προβλημάτων που σχετίζονται με την ποιότητα των παραγόμενων προϊόντων. Ως εκ τούτου, δεν θα πρέπει να υπάρξει καμία αλλαγή στα επίπεδα παραγωγής που έχουν προταθεί μέχρι στιγμής.
Ωστόσο, ορισμένα προβλήματα παραμένουν, αυτά που σχετίζονται με το κόστος, το οποίο σύμφωνα με τον Tavares παραμένει αρκετά υψηλό, σε τέτοιο βαθμό που ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis έχει ορίσει τη Γερμανία ως το μέρος όπου η παραγωγή ενός αυτοκινήτου είναι πιο ακριβή από οπουδήποτε αλλού στον κόσμο. Δεν είναι σαφές τώρα αν αυτές οι πρόσφατες δηλώσεις θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις δυνατότητες που εκφράζονται σήμερα από τα τρία γερμανικά εργοστάσια που αναφέρθηκαν, ή όχι.
Δεν έχουμε πόλεμο τιμών, δεν θα κυνηγήσουμε την Tesla
Σε άλλο σημείο, ο επικεφαλής της Stellantis επεσήμανε πως, ο όμιλος δεν σκοπεύει να ακολουθήσει το δρόμο των μεγάλων μειώσεων τιμών της Tesla: “Δεν πρόκειται να εμπλακώ σε πόλεμο τιμών, δεν είναι αυτή η στρατηγική μας για τα επόμενα δέκα χρόνια. Δεν νομίζω ότι αυτή είναι η σωστή προσέγγιση για το σχέδιό μας ‘Dare Forward 2030’ και προς το παρόν δεν έχουμε καμία πρόθεση να το αλλάξουμε”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ευρωαμερικανικού ομίλου Carlos Tavares κατά τη διάρκεια επίσκεψης στο εργοστάσιο του Metz. Σύμφωνα με το ανώτατο διευθυντικό στέλεχος, μια εμπορική πολιτική που επικεντρώνεται σε απότομες μειώσεις κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση ενός βιομηχανικού σχεδίου που, αντίθετα, δίνει προτεραιότητα στην επιδίωξη της κερδοφορίας έναντι της αύξησης των όγκων με οποιοδήποτε κόστος.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Tavares δεν παρέλειψε να επικρίνει τις τελευταίες πρωτοβουλίες της εταιρείας με επικεφαλής τον Elon Musk. Τους τελευταίους μήνες, προκειμένου να στηρίξει τη ζήτηση, η εταιρεία του Τέξας έχει μειώσει επανειλημμένα τις τιμές στις κύριες αγορές της (μόνο στις ΗΠΑ έχουν γίνει έξι διαδοχικές μειώσεις από την αρχή του έτους). Μια τέτοια στρατηγική έχει ένα πολύ συγκεκριμένο νόημα. Στην πραγματικότητα, για τον Tavares, η Tesla “ενδιαφέρεται περισσότερο για την ανάπτυξη του όγκου παραγωγής παρά για την κερδοφορία”. Αντίθετα, η Stellantis έχει ακολουθήσει διαφορετικό δρόμο με το δεκαετές σχέδιό της. Ο κύκλος εργασιών πρόκειται να διπλασιαστεί στα 300 δισ. ευρώ το 2030, αλλά μέχρι τότε το λειτουργικό περιθώριο κέρδους πρέπει να παραμένει πάντα πάνω από το 10%. Από την άλλη πλευρά, ο Ταβάρες είναι επίσης έτοιμος να αλλάξει την προσέγγιση του σχεδίου, αν χρειαστεί. ‘Εάν ολόκληρη η αγορά’, τόνισε ο Πορτογάλος μάνατζερ, ‘υποστεί πτώση των τιμών, θα πρέπει να προσαρμοστούμε. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να επιταχύνουμε, όπως όλοι οι ανταγωνιστές, τη μείωση του κόστους για να διατηρήσουμε τη βιωσιμότητα των δραστηριοτήτων της εταιρείας’.