Η 8η γενιά de Corvette, είναι ίσως η πιο πολυσυζητημένη απο όλες. Το αμερικάνικο muscle car, το οποίο έκανε “καριέρα” με τον κινητήρα εμπρός, έγινε το πρώτο αμερικάνικο muscle car / supercar, με το μοτέρ στο κέντρο. Κάποιοι, χαλάστηκαν βλέποντας ένα από τα πλέον κλασικά αμερικάνικα σπορ αυτοκίνητα να… εξευρωπαϊζεται. Σε πολλούς άρεσε. Πάρα πολλούς για την ακρίβεια. Συμπεριλαμβάνω και τον εαυτό μου ανάμεσα σε αυτούς.
Pour πρώτη φορά στην ιστορία, η Corvette, έχοντας αλλάξει διάταξη κινητήρα, αποκτά εντελώς νέες δυνατότητες οδηγικά και μπορεί πλέον, να “παίξει” σε κατηγορίες που παλιότερα δεν μπορούσε. Το άλλο καινοτόμο, είναι πως η ανοιχτή έκδοση, η C8 Stingray Convertible όπως την ονομάζει η Chevrolet, θα γίνει η πρώτη Corvette στην ιστορία με αναδιπλούμενη μεταλλική οροφή.
Η ανοιχτή οδήγηση (κοινώς, να παίρνουν τα μυαλά μας αέρα), είναι άρηκτα συνδεδεμένη με τις Corvette, μίας και η C1, όταν παρουσιάστηκε το 1953, ήταν διαθέσιμη μόνο σε ανοιχτή έκδοση. Πλέον, στην 8η γενιά της, η C8 Convertible ανοίγει το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία των ανοιχτών Vette, όντας η πρώτη με τον κινητήρα στο κέντρο και με μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή.
Κατ΄εξοχήν, ανοιχτή
Le site μηχανικοί της Chevrolet, κατα το σχεδιασμό και την εξέλιξη της 8ης γενιάς της Corvette, ξεκίνησαν σχεδιάζοντας πρώτα την ανοιχτή έκδοση και μετά την κλειστή. Ο λόγος, ήταν πως ήθελαν η κατασκευή του πλαισίου της ανοιχτής έκδοσης, να είναι όσο καλύτερη γίνεται και πιο κοντά στη κλειστή, με το σχεδιασμό της κλειστής, να μη διαφέρει πολύ ούτε οπτικά, ούτε λειτουργικά.
Η οροφή της, είναι μηχανικά αναδιπλούμενη, αποτελούμενη απο 2 μέρη, τα οποία αποθηκεύονται ακριβώς πίσω απο την καμπίνα των επιβατών. Κατά αυτό τον τρόπο, το αυτοκίνητο διατηρεί τον εντυπωσιακά μεγάλο για sport αυτοκίνητο χώρο αποσκευών του, ο οποίος ακόμη και με ανοιχτή οροφή, χωράει δύο σετ μπαστούνια του golf. Ανεπηρέαστος μένει και ο εμπρός χώρος αποσκευών, ο οποίος χωράει ένα trolley μεγέθους χειραποσκευής στο αεροπλάνο και μία τσάντα για ηλεκτρονικό υπολογιστή.
Με την νέα σκληρή οροφή, η Corvette γίνεται πιο αθόρυβη, πιο ασφαλής et πιο όμορφη σχεδιαστικά με την οροφή ανοιχτή, σε σχέση με τις παλιότερες εκδόσεις που είχαν υφασμάτινη οροφή. Η οποία κάθε άλλο παρά ωραία ήταν, όταν ήταν κλειστή.
Inspired by jets
Απ’ όποια πλευρά και να την κοιτάξεις, η νέα Vette είναι εντυπωσιακά όμορφη
Η Chevrolet, κατά την παρουσίαση της κλειστής έκδοσης, λίγες εβδομάδες πριν, είχε αναφέρει πως μεγάλο μέρος της σχεδιαστικής και λειτουργικής έμπνευσης για τη C8, προέρχεται απο τα αεροπλάνα.
Και κλειστή είναι ωραία και ανοιχτή είναι ωραία
Ο αεροδυναμικός σχεδιασμός της οροφής, est εμπνευσμένος απο μέρη των κινητήρων των μαχητικών αεροσκαφών, καθώς οι “γραμμές” που βλέπουμε, δεν είναι αισθητικό στοιχείο, αλλά λειτουργικό. Με αυτές, εξασφαλίζεται η πιο ομαλή ροή του αέρα κατα μήκος της οροφής προς το πίσω μέρος και η μείωση του στροβιλισμού που δημιουργείται πάνω απο το κάλυμμα του κινητήρα και αυτή που έρχεται μέσα στη καμπίνα των επιβατών.
Η ίδια η οροφή, αποτελείται απο δύο μέρη και είναι κατασκευασμένη απο στρώσεις πεπιεσμένου πολυμερούς υλικού, κάνοντάς την ανθεκτική και ελαφριά. Μπορεί να ανοίξει και να κλείσει σε ταχύτητες μέχρι 50 χιλιόμετρα/ώρα και χρειάζεται 16 δευτερόλεπτα για αυτό. Ο μηχανισμός της είναι πλέον, για πρώτη φορά και αυτός, ηλεκτρικός (αποτελούμενος απο 6 μοτέρ κίνησης) αντί υδραυλικός, με πολλαπλούς αισθητήρες που φροντίζουν για την συγχρονισμένη κίνηση της οροφής. Αυτό, κατά τη Chevrolet κάνει το σύστημα πιο αξιόπιστο και ελαφρύ.
Η οροφή, φέρει ένα τζάμι το οποίο ανοίγει και κλείνει ανεξάρτητα απο το αν αυτή είναι ανοιχτή ή κλειστή. Αυτό, όταν η οροφή είναι ανοιχτή, λειτουργεί ως ανεμοθραύστης. Le site κάλυμμα του κινητήρα φέρει στο κέντρο του γρίλιες, που βρίσκονται πάνω απο το μέσο του χώρου του κινητήρα, βοηθώντας στην ψύξη του και ομαλοποιώντας τη ροή του αέρα προς την πίσω αεροτομή, η οποία επίσης μένει ίδια με αυτή της Coupe έκδοσης. Μικρές αλλαγές στη ρύθμιση του συστήματος της ανάρτησης, διασφαλίζουν μία οδηγική εμπειρία απαράλακτη στον οδηγό, μεταξύ Coupé et Convertible έκδοσης.
Κανένας συμβιβασμός στις επιδόσεις
Το οπίσιθιο της C8 είναι θελκτικό. Όπως και η υπόλοιπη Vette
Η C8 Convertible, φέρει τα ίδια μηχανικά μέρη με αυτά της Coupe. Ο moteur της είναι ο νέας γενιάς ατμοσφαιρικός, εν έτει 2019 παρακαλώ, Small Block V8, με κωδική ονομασία LT2. Η χωρητικότητά του είναι 6,2 λίτρα και η απόδοση του ανέρχεται στους 495 ίππους και στα 637 Nm ροπή, κάνοντας την C8 Stingrayle ισχυρότερη entry-level Corvette όλων των εποχών. Sounds good to me.
Ο LT2 είναι “ενωμένος” με το πρώτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Chevrolet. Το κιβώτιο της C8 είναι ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 8 σχέσεων, κατασκευής της ZF. Συνδυάζει αρμονικά τόσο την ήρεμη και άνετη οδήγηση, όσο και την γρήγορη και “νευρική” εκδοχή αυτής. Ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό, είναι πως υπάρχει και η δυνατότητα αποσύμπλεξης, όπως σε ένα συμβατικό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, αν ο οδηγός πιέσει ταυτόχρονα και τα δύο padlles. Στις ΗΠΑ, οι Αμερικανοί φαν μιλάνε για τις απεριόριστες δυνατότητες της νέας Vette, η οποία είναι φτιαγμένη ώστε να έχει τη δυνατότητα να κάνει épuisement professionnel. Γιατί, δεν υπάρχει American muscle που να μη μπορεί να καίει λάστιχο στο φανάρι!
Tout compte fait
Η C8 Convertibleest le καλύτερη Vette ever. Συνδυάζει τα πάντα, χωρίς καμία “θυσία”. Εντάξει, ζυγίζει λίγο παραπάνω απο την κλειστή, αλλά δεν τρέχει κάτι. Ο μέσος οδηγός είναι σχεδόν απίθανο να αισθανθεί τη διαφορά.
Αυτό που θα αισθανθεί, είναι τη χαρά της ανοιχτής οδήγησης, απολαμβάνοντας τον ήχο του θηριώδους V8. Και άν κάποιες μέρες ο καιρός δεν κάνει το χατίρι, (πάλι) δεν έγινε κάτι. Κατεβάζοντας το πίσω παράθυρο avec le οροφή κλειστή, ο ήχος εξακολουθεί να κάνει την “είσοδο” του στην καμπίνα των επιβατων.
Η C8 είναι όντως, όπως είπε και η ίδια η Chevrolet, η most no-compromise Corvette στην ιστορία. Το μεγαλύτερο προσόν της, βέβαια, δεν είναι το γεγονός ότι μπορεί να κοιτάξει κατάματα τα ευρωπαϊκά supercars. Αλλά ότι τα κάνει όλα, σε τιμή που είναι ανταγωνιστική ακόμα και για… ευρωπαϊκό hot hatch. Για την ακρίβεια, με τα λεφτά που παίρνεις Vette, δεν έχεις λόγο να δεις κάτι άλλο.
Η παραγωγή της κλειστής έκδοσης θα αρχίσει το Νοέμβριο του 2019 για την αμερικανική αγορά, με την ανοιχτή έκδοση, να μπαίνει στην παραγωγή το Μάρτιο με Απρίλιο του ερχόμενου έτους. Σε βάθος χρόνου, θα έχουμε και τα μοντέλα για την ευρωπαϊκή αγορά και τέλος, τα δεξιοτίμονα, για τις αντίστοιχες αγορές, σε Ευρώπη και Ασία.
Και ένα μικρό bonus για όσους έφτασαν μέχρι το τέλος
Μαζί με την C8 Convertible, η Chevrolet παρουσίασε και την C8 Rle αγωνιστική έκδοση της νέας γενιάς, η οποία θα κάνει το ντεμπούτο της στο αγώνα των 24 ωρών της Daytona. Enjoy the slideshow.