Το ερώτημα του τίτλου, είναι μάλλον άκυρο για ένα δίλιτρο premium diesel που στοχεύει στην πολυτελή, άνετη, οικονομική και ασφαλή μετακίνηση. Δεν μπορεί όμως να βγει από το μυαλό μου, αφού πρόκειται για μια BMW. Θα το εξομολογηθώ: Το πρώτο πράγμα που προσπάθησα να κάνω όταν πήρα στα χέρια μου την 520d, ήταν να της απενεργοποιήσω όλα τα ηλεκτρονικά (ναι, όλα, αφού δεν είναι ξενέρωτη) βοηθήματα ασφαλούς οδήγησης και να δοκιμάσω αν παντιάζει και μετά, αν ντριφτάρει. Μια αυθεντική BMW, δεν θα μπορούσε παρά να μου πει “ναι” σε όλα, κουνώντας προκλητικά τα -όμορφα- οπίσθιά της και να πάει με το πλάι, όποτε και όπως ήθελα. Αλλά, αυτή, είναι μόνο μια λεπτομέρεια.
Η BMW θα μπορούσε να επαναπαυθεί στις «δάφνες» της, την Livraison που έχει δημιουργήσει στην premium κατηγορία και να πουλά στα μεγάλα saloon της το brand name. Αντ’ αυτού, οι Γερμανοί αποφάσισαν να πάνε ένα βήμα παραπέρα, με τη νέα 5άρα: Να κρατήσουν την «παράδοση» που έκανε τη BMW αυτό που είναι σήμερα και, ουσιαστικά, να ανεβάσουν τη Σειρά 5 μια κατηγορία, κάνοντας τα πράγματα για τον ανταγωνισμό, σκούρα.
Ακόμα και εξ όψεως, η BMW της δοκιμής μας, η 520d , με τον δίλιτρο common rail πετρελαιοκινητήρα, δίνει το στίγμα της: Πολυτέλεια και ποιότητα, αλλά και ζωντάνια, χωρίς φανφάρες. Σχεδιαστικά, η 5άρα έχει εμφάνιση executive, χωρίς όμως να είναι «αποστειρωμένη». Δείχνει και είναι long (σχεδόν 5 μέτρα το μήκος της!), αποφεύγει το κραυγαλέο look, όμως έχει στοιχεία νεανικά επάνω της, που την κάνουν πιο μοντέρνα. Όπως για παράδειγμα το –χαρακτηριστικό, πια για όλα τα μοντέλα της- ρύγχος που της προσδίδει μια επιθετική –όχι όμως κραυγαλέα- όψη.
Το μακρύ μεταξόνιο της 520d (κοντά 3 μέτρα) δεν προσφέρει μόνο άπλετους χώρους για τους επιβάτες (προσθέστε και τα 520 λίτρα χωρητικότητας του πορτ-μπαγκάζ), αλλά και μεγαλύτερη άνεση, που, σε συνδυασμό με τα 1.700 κιλά του συνολικού βάρους της, αλλά και τη μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων και την φοβερή ηχομόνωση, κάνουν τις διαδρομές στην πόλη και τα ταξίδια να φαίνονται στους επιβάτες σαν να βρίσκονται στο σαλόνι του σπιτιού τους.
Ο δίλιτρος diesel της 520, αποδίδει 184 ίππους et θηριώδη ροπή 380Nm, συνδυάζοντας τα καλά των πετρελαιοκινητήρων και βενζινοκινητήρων. Δηλαδή, έχει μέση κατανάλωση 4,5 λίτρα (8,1 καταγράψαμε με… τρομακτικά πιεστικούς ρυθμούς, με το γκάζι διαρκώς τέρμα πατημένο που είναι και η μέγιστη που… μπορεί να επιτύχει κανείς). Αυτή και μόνο η… εξωγήινα χαμηλή κατανάλωση για premium δίλιτρο αυτοκίνητο 1.700 κιλών, θα ήταν αρκετή για να μας κάνει να μιλάμε για επίτευγμα.
Αυτό, αν το συνδυάσει κανείς με το οκτάρι –απλά μνημειώδες και εθιστικό- αυτόματο κιβώτιο, έχει τη «συνταγή». Η 520d είναι έτσι στημένη που επιτρέπει να κινηθούμε ακόμα και σε πολύ γρήγορους ρυθμούς, εκμεταλλευόμενοι τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, χωρίς να… καρδιοχτυπήσουμε. Και φυσικά, αν ο οδηγός έχει διάθεση για «παιχνίδια», τα ηλεκτρονικά βοηθήματα απενεργοποιούνται μερικώς και πλήρως. Εν κατακλείδι, η εμπειρία με την 520d, σε κάνει να αναρωτιέσαι: Τι άλλο θα μπορούσε να ζητήσει κανείς από ένα αυτοκίνητο;
Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…
Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…
DS Automobiles annonce le nouveau programme "Premium Upgrade" qui permet aux passionnés de...
Porsche ajoute pour la première fois une batterie à la voiture de sport 911, avec le moteur électrique...
Les constructeurs automobiles européens ont réagi de manière générale au ralentissement des ventes de véhicules purs...
Ford Performance a le plaisir d'annoncer aujourd'hui sa participation au Rallye Dakar 2025,...