Για να τιμήσει τα 50α γενέθλιά της, η BMW M GmbH προσφέρει ένα ξεχωριστό δώρο για τους πελάτες και τους φίλους της σε όλο τον κόσμο: την BMW 3.0 CSL. Η ιδέα και ο σχεδιασμός αυτού του αποκλειστικού ειδικού μοντέλου, το οποίο παρουσιάστηκε το επετειακό έτος 2022, αποτίει φόρο τιμής στο θρυλικό “Batmobile”, την ιστορική BMW 3.0 CSL των αρχών της δεκαετίας του 1970, το οποίο αποτέλεσε το πρώτο αυθύπαρκτο μοντέλο της BMW M GmbH. 50 χρόνια αργότερα, την άνοιξη του 2023, η αποκλειστική επανερμηνεία αυτού του κλασικού μοντέλου θα κατασκευαστεί μέσα σε μια περίοδο αρκετών εβδομάδων στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing.
Το εργοστάσιο στην Κάτω Βαυαρία επιδεικνύει έτσι την τεχνογνωσία του στην κατασκευή αποκλειστικών προτάσεων περιορισμένης παραγωγής και οχημάτων της BMW M. Οι BMW M4 Coupé και Cabrio, η BMW M5 και η BMW M8 Coupé, Cabrio και Gran Coupé βγαίνουν ήδη από τις γραμμές παραγωγής του εργοστασίου. Μαζί με τα μοντέλα M Performance, η παραγωγή οχημάτων M έφτασε περίπου τις 50.000 μονάδες μόνο το 2022.
Ο διευθυντής εργοστασίου του Dingolfing, Christoph Schröder δήλωσε: «Είμαστε υπερήφανοι που μας εμπιστεύτηκαν την κατασκευή ενός τόσο εμβληματικού αυτοκινήτου. Το γεγονός υπογραμμίζει την ευρεία γκάμα μοντέλων και τεχνολογιών που διαθέτουμε σε αυτό το εργοστάσιο – από αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα BMW i μέχρι μοντέλα υψηλών επιδόσεων M. Επιπλέον δείχνει ότι, εκτός από την άκρως αυτοματοποιημένη παραγωγή μεγάλης κλίμακας, διαπρέπουμε και στη χειροποίητη κατασκευή αυτοκινήτων».
Ακριβώς αυτός ο συνδυασμός χαρακτηρίζει τη διαδικασία παραγωγής της BMW 3.0 CSL, όπου η έμφαση δίδεται στη σχολαστική δεξιοτεχνία όσον αφορά την κατασκευή του οχήματος.
Παρόλο που το αμάξωμα του ειδικού μοντέλου βασίζεται σε εκείνο της BMW M4 CSL, τροποποιείται σε ειδικό σταθμό εργασιών του τμήματος αμαξωμάτων του Dingolfing – στον ίδιο χώρο όπου κατασκευάζεται το αμάξωμα της BMW M4 GT4. Για παράδειγμα, οι χαρακτηριστικοί θόλοι των τροχών διευρύνονται με ειδικές διαδικασίες διαμόρφωσης και συγκόλλησης και προετοιμάζονται για συναρμολόγηση.
Στη συνέχεια, το αμάξωμα περνάει από τη συνήθη διαδικασία παραγωγής του βαφείου. Σε επόμενο στάδιο, σε ειδικούς σταθμούς εργασίας, οι εξειδικευμένοι βαφείς του Dingolfing χρησιμοποιούν στένσιλ για να εφαρμόσουν με το χέρι την ειδική βαφή M – το ειδικό livery της 3.0 CSL με τις τρεις χρωματιστές λωρίδες M. Παράλληλα, τα ειδικά εξαρτήματα του οχήματος, όπως τα μπροστινά πλαϊνά πάνελ και οι προφυλακτήρες, το καπό και η οροφή από ανθρακονήματα, βάφονται στο τμήμα εξωτερικών πλαστικών του γειτονικού εργοστασίου εξαρτημάτων του BMW Group στο Landshut.
Η BMW 3.0 CSL συναρμολογείται σε ένα εργαστήριο-χειροτεχνείο που έχει δημιουργηθεί ειδικά για το σκοπό αυτό στο Moosthenning. Πρόκειται για μία εξωτερική εγκατάσταση που ελέγχεται από το εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing, κοντά στο κύριο εργοστάσιο οχημάτων. Εδώ, το όχημα συναρμολογείται σταδιακά και τοποθετούνται τα ειδικά εξαρτήματα αυτής της ειδικής έκδοσης από μια ομάδα 30 έμπειρων, εξειδικευμένων τεχνιτών. Για παράδειγμα, για την BMW 3.0 CSL, οι άξονες από το εργοστάσιο εξαρτημάτων 02.10 του Dingolfing τροποποιούνται επιτόπου ώστε να λειτουργούν με το σύστημα μπλοκέ διαφορικού που είναι γνωστό από τους αγώνες αυτοκινήτου. Τα ειδικά στοιχεία του εσωτερικού φιλοτεχνούνται ξεχωριστά σε εργαστήρια στο Garching και το Dingolfing.
Γενικά, η διαδικασία συναρμολόγησης ενός οχήματος διαρκεί σχεδόν δύο εβδομάδες. Υπάρχουν συνολικά οκτώ βασικά στάδια συναρμολόγησης, καθένα από τα οποία ολοκληρώνεται σε μία εργάσιμη ημέρα. Διάφορα εξαρτήματα, όπως τα πλευρικά πάνελ και το καπό από CFRP, τοποθετούνται στη ροή της διαδικασίας. Στο τέλος, το χαρακτηριστικό πίσω τμήμα και άλλα εξωτερικά μέρη συναρμολογούνται σε ξεχωριστό σταθμό.
Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες στο Moosthenning, το όχημα επιστρέφει στο “μεγάλο” εργοστάσιο οχημάτων στο Dingolfing, όπου αρχικά υποβάλλεται σε εκτεταμένες τυποποιημένες δοκιμές – για παράδειγμα, σε πάγκους δοκιμών κύλισης ή σε δυναμόμετρα πέδησης. Στη συνέχεια, κάθε μία BMW 3.0 CSL περνά από μια πρόσθετη διαδικασία τελικού ελέγχου που περιλαμβάνει υποχρεωτικά ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα οδήγησης στην πίστα δοκιμών του εργοστασίου.
Τέλος, το όχημα προετοιμάζεται για τον πελάτη και μεταφέρεται στο BMW Welt στο Μόναχο προκειμένου να αποσταλεί ή να παραδοθεί προσωπικά στον ιδιοκτήτη του.