Catégories : Non classéNOUVELLES

Qu'est-ce qui va changer dans les taxes de circulation ?

Από… νωρίς μπαίνει στα βάσανα το Υπουργείο Οικονομικών, με τις πρώτες συσκέψεις που είχαν ως θέμα την προσπάθεια αλλαγής υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας να γίνονται την προηγούμενη εβδομάδα. Σε μια προσπάθεια να αποφευχθεί το περσινό φιάσκο όπου είχαν προγραμματιστεί αλλαγές στα τέλη, αλλά διαπιστώθηκε την τελευταία στιγμή ότι ήταν ανέφικτο να γίνουν, οι αλλαγές αυτές τώρα συζητώνται από… νωρίς.

Μόνο που και τώρα, οι φωστήρες (τι; δεν είναι;) του ΥΠΟΙΚ που προκάλεσαν μια δίχως προηγούμενο «αιμορραγία» απώλειας εσόδων από τα εκατομμύρια αυτοκίνητα που ακινητοποίησαν οι ιδιοκτήτες τους, καταθέτοντας προσωρινά τις πινακίδες τους, ή διαγράφοντάς τα οριστικά, επεξεργάζονται ένα σχέδιο για «δικαιότερα» τέλη. Ωστόσο, αυτό που θέλουν να κάνουν, είναι από αρκετά δύσκολο ως… ακατόρθωτο για τα ελληνικά δεδομένα. 

Η πρόταση για το νέο σύστημα υπολογισμού έπεσε στο τραπέζι την προηγούμενη Τετάρτη, κατά τη διάρκεια σύσκεψης στο ΥΠΟΙΚ, που αφορούσε την παράταση της προθεσμίας στις φορολογικές δηλώσεις. Η υφυπουργός Οικονομικών, Κατερίνα Παπανάτσιου, αποκάλυψε ότι βρίσκεται υπό επεξεργασία πρόταση βάσει της οποίας τα τέλη κυκλοφορίας θα γίνουν αναλογικότερα, καθώς θα συνυπολογίζονται Le site κυβικά και η παλαιότητα, ενώ γίνεται προσπάθεια να συμπεριληφθεί και η τιμή αγοράς ainsi que κριτήρια, όπως η ρύπανση.

Η δυσκολία, ωστόσο, έγκειται στα δύο τελευταία κριτήρια. Αν σε ό,τι αφορά τη ρύπανση, είναι «εύκολο» (;) να δημιουργηθεί μια βάση δεδομένων με τη βοήθεια των αυτοκινητοβιομηχανιών και του Υπουργείου Περιβάλλοντος (υπάρχουν άλλωστε τα σχετικά στοιχεία στις άδειες των αυτοκινήτων), το δύσκολο είναι ο υπολογισμός της τιμής κτήσης ως μέρος των τελών.

Avec le στρέβλωση που έχει προκαλέσει η κρίση στην ελληνική αγορά αυτοκινήτων, ιδιαίτερα τα μεγαλύτερης αξίας et μεγαλύτερου κυβισμού αυτοκίνητα, έχουν χάσει τεράστιο ποσοστό της αξίας τους. Υπάρχουν αυτοκίνητα τα οποία πριν από μια δεκαετία κόστιζαν άνω των 100.000 ευρώ και σήμερα, στην ελεύθερη αγορά, δεν «πιάνουν» περισσότερα από 10.000. Και εδώ είναι το κώλυμα.

Πώς δηλαδή θα φορολογηθούν αυτά ως προϊόντα ιδιαίτερα μεγάλης αξίας (πολυτελείας τα χαρακτηρίζουν στο ΥΠΟΙΚ), όταν έχουν απαξιωθεί και στην πραγματικότητα δεν αποτελούν τέτοια πλέον; Η λύση που συζητείται είναι η δημιουργία μιας βάσης δεδομένων που θα καταγράφει την τιμή των μοντέλων στην τρέχουσα αγορά μεταχειρισμένων και θα κάνει έναν υπολογισμό για τη φορολογία, συνυπολογίζοντας de τιμή του καινούριου και την τιμή στην οποία πωλείται σήμερα ως μεταχειρισμένο, δηλαδή την πραγματική του αξία, για να προκύπτει ένας μέσος όρος/συντελεστής για τα τέλη. 

Σε αυτή την προσπάθεια, έχει προταθεί να συμβάλουν οι ασφαλιστικές εταιρίες. Το «αγκάθι» βέβαια, είναι ότι οι ασφαλιστικές υπολογίζουν εθιμοτυπικά–για την καταβολή των αποζημιώσεων- ως αξία του αυτοκινήτου τις χαμηλότερες τιμές της αγοράς, κάτι που το ΥΠΟΙΚ δεν το συμφέρει, καθώς θα προκύψουν μεγάλες μειώσεις των τελών για τα μεγαλύτερου κυβισμού αυτοκίνητα. Και, ειδικά το τελευταίο, μην το περιμένεις…

George Karagiannis

Messages récents

Turquie : Discussions avancées avec les Chinois BYD et Chery pour la construction d'usines de véhicules électriques

Η Τουρκία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες BYD και Chery για επενδύσεις…

Il y a 19 heures

VW rompt ses négociations avec Renault sur un véhicule électrique à bas prix

Η VW εγκατέλειψε τις συνομιλίες με τη Renault για την από κοινού ανάπτυξη μιας προσιτής…

20 heures ago

DS 3 : Disponible immédiatement, avec le programme Premium Upgrade

DS Automobiles annonce le nouveau programme "Premium Upgrade" qui permet aux passionnés de...

Il y a 2 jours

Porsche s'apprête à lancer la première 911 hybride plus performante

Porsche ajoute pour la première fois une batterie à la voiture de sport 911, avec le moteur électrique...

Il y a 3 jours

L'industrie automobile européenne tourne le dos à l'électrification

Les constructeurs automobiles européens ont réagi de manière générale au ralentissement des ventes de véhicules purs...

Il y a 3 jours

Ford Performance annonce sa participation au Rallye Dakar 2025

Ford Performance a le plaisir d'annoncer aujourd'hui sa participation au Rallye Dakar 2025,...

Il y a 3 jours