Catégories : Non classéNOUVELLES

Le bus futuriste chinois est abandonné

Το είδαμε το καλοκαίρι, στην πρώτη του δοκιμή. Παρουσιάστηκε ως τεχνολογικό θαύμα και οι εικόνες του, έκαναν το γύρο του πλανήτη. Όσο ξαφνικά εμφανίστηκε, τόσο ξαφνικά και άδοξα εγκαταλείφθηκε. Και, απ’ ότι φαίνεται, θα μείνει σε ένα υπόστεγο να σκουριάζει...

La raison de la Transit Elevated Bus (TEB) το φουτουριστικό, υπερυψωμένο λεωφορείο της Κίνας, το οποίο προκάλεσε δέος με τον… τρόπο λειτουργίας του. Με ύψος άνω των 5 μέτρων, μήκος 22 και πλάτος 8 μέτρα, το υπερυψωμένο λεωφορείο στηρίζεται σε δύο λεπτά, πλαϊνά “πόδια” με τροχούς, αφήνοντας ένα κενό δύο λωρίδων ανάμεσά τους, ώστε να περνούν αυτοκίνητα (και) από κάτω του. 

Όμως τα πράγματα, δεν ήταν ακριβώς ρόδινα για το concept. Η Shangaiist μεταδίδει ότι το TEB έχει εγκαταλειφθεί σε ένα υπόστεγο και… μαζεύει σκόνη, καθώς το όλο project χρεοκόπησε, πριν καν αποδειχθεί ότι δεν ήταν λειτουργικό. Γιατί όμως;

Εν αρχή ην… η εταιρεία. Κινεζικά Μέσα Ενημέρωσης αναφέρουν ότι το συγκεκριμένο project είχε παρουσιαστεί ξανά, έξι χρόνια νωρίτερα, αλλά δεν συγκέντρωσε προσοχή και τώρα, επανήλθε. Τα ίδια Μέσα αναφέρουν ότι επρόκειτο για fraude, καθώς ο κατασκευαστής αναζήτησε και πήρε χρηματοδότηση από επενδυτές για ένα πολλά υποσχόμενο υποτίθεται έργο, το οποίο όμως δεν είχε λάβει ποτέ έγκριση παραγωγής από την κινεζική κυβέρνηση. Και, όπως μπορεί να φανταστεί κανείς, οι επενδυτές άρχισαν να υπαναχωρούν, ο ένας μετά τον άλλο.

Παρατημένο, κάτω από ένα υπόστεγο, το ΤΕΒ έχει ήδη αρχίσει να χάνει την όποια αίγλη είχε…

Πέραν αυτού, είναι και καθαρά λειτουργικό το ζήτημα. Και, όπως σημειώνουν κινεζικά ΜΜΕ, φαινόταν από την αρχή ότι δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει. Άλλωστε, γιατί δεν ήταν ψηλότερο, επιτρέποντας μόνο σε χαμηλά αυτοκίνητα να περνούν από κάτω του; Γιατί στη δοκιμή του δεν ταξίδεψε περισσότερα από 400 μέτρα; Είχε ευελιξία να χρησιμοποιηθεί στην πόλη; Είναι λεωφορείο, όπως διαφημίστηκε, ή τρένο, αφού χρειάζεται ράγες

Πάντως, ο δημιουργός του ΤΕΒ, Song Youzhou, διαψεύδει ότι το project εγκαταλείφθηκε και τα περί χρεοκοπίας, λέγοντας ότι είναι “σαν να άφησες το αυτοκίνητό σου άπλυτο”…

Για την ιστορία, το ΤΕΒ μπορούσε (;) να μεταφέρει ως και 1400 επιβάτες, να συνδεθεί με άλλα ΤΕΒ για να εξυπηρετήσει και άλλους επιβάτες και να αναπτύξει ταχύτητα ως 60 χιλιομέτρων την ώρα. Θα αντικαθιστούσε 40 λεωφορεία, θα κόστιζε το 20% της τιμής ενός συρμού του Μετρό και θα μπορούσε να μειώσει την κίνηση ως και κατά 30%. Υποθετικά όλα αυτά, γιατί το μόνο που κάνει τώρα, είναι να μαζεύει σκόνη σε κάποια αποθήκη, στη Σανγκάη. Να ζήσουμε να το θυμόμαστε. 

George Karagiannis

Messages récents

Alfa Romeo Giulia και Stelvio Quadrifoglio Super Sport: Με τον άερα του Mille Miglia (Βίντεο)

Οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio Quadrifoglio Super Sport πηγαίνουν ακόμα παραπέρα το σπορ ιδεώδες…

Il y a 7 heures

Bugatti Baby II Type 35 Centenary Edition: Γιορτάζοντας μια θρυλική αγωνιστική κληρονομιά

Σε στενή συνεργασία με την Bugatti, η The Little Car Company παρουσίασε για πρώτη φορά…

9 heures ago

Subaru Crosstrek, Forester, Solterra & Outback, με όφελος έως 5.000€

H ΠΛΕΙΑΔΕΣ MOTORS A.E., επίσημη αντιπροσωπεία της SUBARU στην Ελλάδα, ανακοίνωσε εκπτώσεις έως 5.000€ (ανάλογα…

14 heures ago

Η Nissan ανακοινώνει νέες επιπλέον εκπτώσεις για το Ariya

Η Nissan - Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ είναι στην ευχάριστη θέση  να ανακοινώσει νέες επιπλέον…

15 heures ago

Διπλό βάθρο για την Hyundai στο Ράλι Πορτογαλίας

Το προβάδισμα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών κατέκτησε η Hyundai Motorsport διευρύνοντας παράλληλα το προβάδισμα της και…

16 heures ago

Mercedes-Benz: Διακόπτει την εξέλιξη της ηλεκτρικής πλατφόρμας για αυτοκίνητα πολυτελείας

Η Mercedes-Benz αποφάσισε να διακόψει την ανάπτυξη μιας πλατφόρμας αφιερωμένης στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων υψηλών…

17 heures ago