Οι αριθμοί, δεν λένε πάντα την αλήθεια. Αυτό αποδεικνύεται από την εικόνα της αγοράς αυτοκινήτου, για την οποία οι αριθμοί δείχνουν ανάπτυξη, με αύξηση πωλήσεων, αλλά, με μια δεύτερη ανάγνωση, τα πράγματα αποδεικνύεται ότι είναι εντελώς διαφορετικά.
Και, τι λένε οι αριθμοί; Σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών το μήνα Μάιο 2016 υπήρξαν αυξημένες κατά +48,7%, ως προς το μήνα Μάιο 2015.
Συνολικά, στο πεντάμηνο Ιανουαρίου-Μαΐου 2016 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες κατά +12,9% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2015.
Ο ΣΕΑΑ, πάντως, επισημαίνει πως η σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών κατά το μήνα Μάιο αιτιάζεται: α) στις αυξημένες πωλήσεις αυτοκινήτων προς ενοικίαση, β) στο αυξημένο αγοραστικό ενδιαφέρον λόγω της λήξης της απόσυρσης την 31/5/2016 (με ορισμένα αποθέματα να υπάρχουν ακόμη) και γ) στην εσπευσμένη διάθεση αυτοκινήτων, καθώς προβλέφθηκαν σωστά οι καθυστερήσεις στα τελωνεία από την 1η Ιουνίου εξαιτίας του νέου, εν πολλοίς ευνοϊκότερου, φορολογικού καθεστώτος.
Σημειώνεται ότι ακόμη και με την πρόοδο του περασμένου μηνός, η αγορά αυτοκινήτου κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2016 βρίσκεται -69,2% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο προ κρίσης (2000-2009).
Στα καινούργια φορτηγά παρατηρείται μείωση (-21,6%) από τις αρχές του έτους, ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ στα καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) οι ταξινομήσεις από τις αρχές του έτους παρουσιάζουν αύξηση κατά +1,9% ως προς το αντίστοιχο διάστημα το 2015.