Vivre le mouvement dans la rue

Τα… ωραία της Έκθεσης Αυτοκινήτου στη Φρανκφούρτη

Όταν πρωτοξεκίνησε, το 1897, είχε μόλις 8 εκθέματα. Σήμερα, η Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης έχει τόσα, που στριμώχνονται σε μια έκταση η οποία ξεπερνά τα 230,000 τετραγωνικά, για να τα θαυμάσουν περισσότεροι από 1 εκατομμύριο επισκέπτες. Αν και φέτος απέχουν -για λόγους οικονομίας- εννέα μεγάλες μάρκες, η έκθεση δεν χάνει ιδιαίτερα από τη λάμψη της, καθώς κάποιες από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου επιδεικνύουν , μέχρι τις 24 Σεπτεμβρίου, τα νεότερα, πιο σύγχρονα, πιο γρήγορα, πιο άνετα, πιο εντυπωσιακά μοντέλα τους.

Στην πόλη που φιλοδοξεί να γίνει η νέα οικονομική μητρόπολη της Ευρώπης, στη θέση του City του Λονδίνου, εκμεταλλευόμενη το Brexit, έχουμε πολλές πρεμιέρες και πολλές παρουσιάσεις σημαντικών μοντέλων. Ιδού τα σημαντικότερα εκθέματα, με τις μάρκες να ταξινομούνται με αλφαβητική σειρά, καθώς είναι μάλλον δύσκολο να… διαλέξεις ποια έχει τα σημαντικότερα.
Η Audi λοιπόν, μας άφησε με ανοιχτό το στόμα, κάνοντας επίδειξη τεχνολογίας στο εσωτερικό του νέου Α8. Και δεν έμεινε εκεί. Μας δείχνει το νέο RS4 Avant των 450 ίππων, το “παιχνιδιάρικο” R8 RWS που δίνει την κίνηση στον… σωστό άξονα (πίσω), αλλά και το φουτουριστικό πρωτότυπο Aicon.

Η Bentley μας παρουσιάζει την επιτομή της πολυτέλειας, τη νέα Continental GT. Η BMW μάλλον μας εξέπληξε, παρουσιάζοντας το νέο της λογότυπο, το οποίο είναι ασπρόμαυρο και θα κοσμεί τα κορυφαία μοντέλα της, όπως το θηριώδες πρωτότυπο Χ7 που δεν αποκλείεται να δούμε σύντομα στην παραγωγή. Ομοίως και για τη Z4, ενώ τα βλέμματα τράβηξαν και η φοβερή και τρομερή Μ5, το εμπορικότατο Χ3, αλλά και το ανανεωμένο και πιο σπορ i3. Σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρικά, η BMW προλόγισε το concept iVision Dynamics ένα ακόμα, τρίτο κατά σειρά, ηλεκτρικό μοντέλο, μετά τα i3, i8.
Η Bugatti έθεσε νέο πήχυ στα megacars, παρουσιάζοντας τη Chiron 42, το μεγαθήριο των 1.500 ίππων που κάνει το 0-400 χ.α.ω. -0 σε… μάντεψε πόσο (ναι, 42 δευτερόλεπτα). 
Για τη γαλλική Citroen ντεμπούτο κάνει το στυλάτο νέο SUV της, C3 Aircross, ενώ η… γαλλόφωνη (ανήκει στη Renault) Dacia, παρουσίασε την επόμενη γενιά του Duster.
Στο περίπτερο με το cavallino όλα τα βλέμματα πέφτουν στην Portofino, το νέο entry level μοντέλο της Ferrari . Παραπέρα, ένα άλλο περήφανο και άγριο άλογο, η ανανεωμένη και γρηγορότερη Ford Mustang, να κλέβει την παράσταση από το ανανεωμένο και αναβαθμισμένο μικρό SUV της μάρκας, το Ecosport.
Από τη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου, η Honda παρουσιάζει το υβριδικό CR-V Hybrid Concept, ενώ μας κάνει έναν πρόλογο γαι το ηλεκτρικό μοντέλο που θα φέρει στις αγορές το 2019, με το Urban EV Concept, καθώς και με το ανανεωμένο Jazz.
Οι (νοτιο)Κορεάτες έχουν φέτος δυναμική παρουσία στην έκθεση (και όχι μόνο), καθώς στο περίπτερο της Hyundai, φιγουράρει το πρώτο της σπορ μοντέλο με την περιποίηση του N division, το i30N με τους 280 ίππους, δίπλα από το νέο SUV της μάρκας, το (χιλιάρι!) Kona.
Από βρετανικής πλευράς με… ινδική γλώσσα (καθώς ανήκουν στον όμιλο της ΤΑΤΑ), η Jaguar δείχνει το δικό της μικρό SUV, την E-Pace, μαζί με την φοβερή και τρομερή XJR 575 και το στέισον XF Sportbrake, ενώ η ομόσταυλη Land Rover το Discovery SVX.

Επιστροφή ξανά στην Κορέα και στην ομόσταυλη της Hyundai, την Kia, όσοι δεν… ξελογιάζονται από το Stinger GT, βλέπουν το Pro Ceed Concept και μικρό SUV Stonic με βάση τα 1.000 κυβικά, καθώς και το ανανεωμένο Sorento μαζί με το Picanto GT.

O… θυμωμένος ταύρος της Lamborghini κλέβει την παράσταση με την Aventador SV Roadster. Στη Maserati την παράσταση κλέβει η ανανεωμένη Ghibli.
Και, τώρα που λέμε για παράσταση: Το αστέρι της Στουτγάρδης έλαμψε περισσότερο από όλα στη Φρανκφούρτη, μιας και παρουσιάστηκε το απόλυτο, ίσως, hypercar όλων των εποχών, το Project One της Mercedes-AMG, με τεχνολογία απευθείας από τη Φόρμουλα 1. Στο πραγματικά τεράστιο περίπτερο της Mercedes υπάρχουν μεταξύ άλλων το EQA Coupe το (ρεαλιστικό) πρωτότυπο του πρώτου της ηλεκτρικού μοντέλου, το πρώτο αγροτικό της, η X-Class, καθώς και οι ανανεωμένες εκδόσεις κουπέ και κάμπριο της ναυαρχίδας της S-Class.

στη ΜΙΝΙ, όποιοι έχουν οδηγήσει το “πολεμικό” JCW, ενθουσιάστηκαν βλέποντας το JCW GT Concept και ακόμα περισσότερο όταν έμαθαν ότι θα παραχθεί, αν και σε περιορισμένα κομμάτια.  Η Opel με τη σειρά της δείχνει το νέο της μεγάλο SUV, το Grandland X, καθώς και την crossover έκδοση Country Tourer του Insignia. Μένουμε Γερμανία, με την Porsche να παρουσιάζει τη νέα γενιά της Cayenne, με κορυφαία την turbo.
Επιτέλους, η Renault μας δείχνει στη Φρανκφούρτη το… μόνιμο φόβητρο των προσθιοκίνητων στο Nurburgring, το νέο Megane RS, το οποίο “φορά” turbo μοτέρ 1.800 κυβικών και 275 ίππων, ενώ διαθέτει και ενεργητική τετραδιεύθυνση. Η γαλλική εταιρία μας παρουσίασει και το φουτουριστικό πρωτότυπο με το ελληνογενές όνομα Symbioz που είναι πλήρως διασυνδεδεμένο.

Η Seat η οποία παρουσιάζει το νέο της SUV, Arona που έχει πολλά κοινά σε ότι αφορά πλαίσιο και κινητήρα με το Ibiza, είχε τη δική της “απάντηση” για το Megane RS, το παντοδύναμο (και vfm) Leon Cupra R των 310 ίππων. Στην ομόσταυλη (επίσης μέλος του VAG) Skoda υπήρχε το ολοκαίνουργιο και επίσης ενδιαφέρον Karoq που αντικαθιστά το Yeti καθώς και νέες εκδόσεις του Kodiaq.

Η SsangYong παρουσίασε το νέο Rexton, ενώ η Smart είχε το ηλεκτρικό και αυτόνομο Vision EQ. Η Subaru παρουσίασε την ευρωπαϊκή εκδοχή του νέου Impreza. Η Suzuki τράβηξε επίσης τα βλέμματα με το νέο Swift Sport των 1.400 υπερσυμπιεζόμενων κυβικών και των 140 ίππων, ενώ η Toyota έδειξε το C-HR Hy Power, μια πιο σπορ εκδοχή του υβρδικού της μικρού SUV και τη ανανεωμένη έκδοση του μεγάλου της SUV, του Land Cruiser.

Τελευταία, αλλά όχι καταϊδρωμένη, η VW είχε στο περίπτερό της τα ολοκαίνουργια Polo και T-Roc, το I.D. Crozz, το πρωτότυπο του πρώτου της ηλεκτρικού μοντέλου που αναμένεται το 2020, το φουτουριστικό Sedric, καθώς και ειδικές εκδόσεις του pickup της, του Amarok.