Η Audi αποκάλυψε τα Q4 e–tron et Q4 Sportback e–tron, τα πρώτα της ηλεκτρικά μοντέλα στην compact SUV κατηγορία.
Απόλυτα χρηστικά, εξοπλισμένα με τις πλέον προηγμένες τεχνολογίες, μεταφέρουν
το προχωρημένο design των πρωτότυπων που παρουσίασε η μάρκα το 2019 στην
παραγωγή και προσφέρουν συναρπαστική οδήγηση χωρίς εκπομπές ρύπων. Άκρως
εντυπωσιακά στην όψη και την αίσθηση, εξαιρετικά ευρύχωρα στο εσωτερικό και με
πρωτοποριακές λύσεις στον έλεγχο, τον χειρισμό, τις οθόνες και τα συστήματα
υποβοήθησης οδηγού. Η tête–en haut οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας, συνδέει τον εικονικό
με τον πραγματικό κόσμο με έναν εντελώς νέο τρόπο. Η γκάμα περιλαμβάνει τρεις
εκδόσεις κινητήριου συστήματος, με επικεφαλής ένα μοντέλο quattro με μέγιστη ισχύ 220 kW (299 PS). Χρόνος φόρτισης περίπου δέκα λεπτών παρέχει αρκετή
ενέργεια για κάλυψη περίπου 130 χιλιομέτρων (WLTP). Το πισωκίνητο Q4 40 e–tron επιτυγχάνει αυτονομία έως και 520 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP. Οι πωλήσεις του μοντέλου στην Ευρώπη ξεκινούν το
καλοκαίρι.
Avec la Q4 e–tron et Q4 Sportback e–tron, η Audi κάνει το επόμενο βήμα στη σχεδιαστική γλώσσα των
ηλεκτρικών της μοντέλων. Εντυπωσιακές αναλογίες με κοντούς μπροστινούς
πρόβολους, μεγάλους τροχούς και δυναμικά τονισμένες, καθαρές γραμμές. Στο Audi Q4 Sportback e–tron, η ιδιαίτερα χαμηλή γραμμή οροφής με κουπέ σχήμα
καταλήγει σε ένα σπορ πίσω μέρος, με την αεροτομή εδρασμένη βαθιά στο παράθυρο
δύο τμημάτων. Ο προοδευτικός και σύγχρονος σχεδιασμός είναι τυπικός Audi, τόσο λειτουργικός όσο και αεροδυναμικός: το Q4 e–tron επιτυγχάνει συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,28 ενώ το Sportback φτάνει σε ακόμη χαμηλότερη τιμή, με συντελεστή
οπισθέλκουσας 0,26.
Προαιρετικά
διαθέσιμοι προβολείς LED Matrix, φωτίζουν πάντα το δρόμο όσο πιο φωτεινά γίνεται χωρίς
να ενοχλούν άλλους χρήστες του δρόμου. Σε παγκόσμια πρώτη, ο οδηγός μπορεί να
επιλέγει μεταξύ τεσσάρων φωτιστικών υπογραφών για το αυτοκίνητο, από το σύστημα
αφής MMI. Στο
πίσω μέρος, μια λωρίδα φωτός συνδέει τα φωτιστικά σώματα μεταξύ τους. Τα
μοντέλα προσφέρονται σε οκτώ διαφορετικά χρώματα, συμπεριλαμβανομένης της νέας
μεταλλικής απόχρωσης aurora. Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι η basic, η avancé et le
S ligne.
Με μήκος 4,59
μέτρα, οι εσωτερικοί χώροι – με την απουσία κεντρικής σήραγγας – ξεπερνούν τα όρια της κατηγορίας και
συγκρίνονται με την κατηγορία των SUV μεγάλου μεγέθους. Όλοι οι επιβάτες επωφελούνται από το
πλεονέκτημα της ΜΕΒ, της αρθρωτής πλατφόρμας του Volkswagen Groupe ειδικά για την ηλεκτροκίνηση. Όσον αφορά τους
εσωτερικούς αποθηκευτικούς χώρους, υπάρχουν διαθέσιμα περίπου 25 λίτρα και στις
υποδοχές στο πάνω τμήμα των θυρών, αποθηκεύονται άνετα φιάλες ενός λίτρου.
Ανάλογα με τη
θέση των πίσω καθισμάτων, ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι 520 έως 1.490 λίτρα
sur Q4 e–tron και 535 έως 1.460 λίτρα στο Sportback. Και τα δύο μοντέλα μπορούν να ρυμουλκήσουν
ρυμουλκούμενα με βάρος έως και 1.000 κιλά (με φρένα, με κλίση 12%), με τις
publications quattro Pour
μπορούν ακόμη να φτάσουν έως και 1.200 κιλά.
Τα δύο μοντέλα
διακρίνονται για τη μεγάλη αυτονομία τους. Το Q4 40 e–tron έχει αυτονομία έως και 520 χιλιόμετρα (WLTP) με μία μόνο φόρτιση μπαταρίας. Χάρη στη μέγιστη
χωρητικότητα φόρτισης 125 kW, σε ιδανικές συνθήκες μπορεί να φορτίσει αρκετή ενέργεια
για να διανύσει περίπου 130 χιλιόμετρα (WLTP) σε μόλις 10’. Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή myAudi, ο ιδιοκτήτης μπορεί να ελέγξει τη φόρτιση ή και τον
κλιματισμό εξ αποστάσεως, από το smartphone του.
Το εσωτερικό του Audi Q4 e–tron et le Q4 Sportback e–tron είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο και ευάερο. Ο πίνακας οργάνων,
στραμμένος προς τον οδηγό, ενσωματώνει δύο οθόνες, οι οποίες είναι ταυτόχρονα ιδιαίτερα
σχεδιαστικά στοιχεία. Το διακοσμητικό πλαίσιο επένδυσης στην πλευρά του
συνοδηγού διατίθεται προαιρετικά με ένα καινοτόμο «τεχνητό ύφασμα» που περιέχει
ένα ποσοστό ανακυκλωμένων υλικών. Ένα ξεχωριστό οριζόντιο πάνελ φιλοξενεί τον
μικρό μοχλό επιλογής των ταχυτήτων. Ταπετσαρία καθισμάτων που περιέχει μεγάλες
ποσότητες ανακυκλωμένου πολυεστέρα διατίθεται για το σπορ εσωτερικό της σειράς S. Για κάθε θέση χρησιμοποιούνται περίπου 26 ανακυκλωμένες
φιάλες PET 1,5
λίτρων.
Complètement
καινούργιο είναι το πολυλειτουργικό τιμόνι με τις απρόσκοπτες επιφάνειες αφής,
που χρησιμοποιεί ο οδηγός για τον έλεγχο του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Το Infotainment και η πλοήγηση λειτουργούν κυρίως χρησιμοποιώντας την
écran tactile central MMI, η
οποία θα είναι επίσης διαθέσιμη σε μέγεθος 11,6 ιντσών προς το τέλος του έτους.
Ο φυσικός έλεγχος φωνής παρέχει την τρίτη λειτουργική διεπαφή.
Προαιρετικά, τα Audi Q4 e–tron et Q4 Sportback e–tron μπορούν να εξοπλιστούν με μια άλλη σημαντική καινοτομία
– την οθόνη tête–en haut επαυξημένης πραγματικότητας. Προβάλλει τις πληροφορίες
που παρέχονται από ορισμένα από τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και τα σύμβολα
πλοήγησης στον πραγματικό εξωτερικό κόσμο, στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Αυτές
οι πληροφορίες προβάλλονται δυναμικά σε έναν ευρύ χώρο, όπου εμφανίζονται ως
μια αιωρούμενη εικόνα σε απόσταση περίπου δέκα μέτρων ή περισσότερο από τον
οδηγό – δημιουργώντας ένα συναρπαστικό αποτέλεσμα.
Le site Audi Q4 e–tron et Q4 Sportback e–tron προσφέρουν μια πλήρως ψηφιακή εμπειρία χρήστη. Το πακέτο
ενημέρωσης/ψυχαγωγίας στο ηλεκτρικό compact SUV είναι δομημένο σε τρία επίπεδα – από MMI à l'adresse MMI plus à MMI pro. Διατίθενται διάφορες λειτουργίες ανάλογα με το επίπεδο
διαμόρφωσης, συμπεριλαμβανομένης της tête–en haut οθόνης επαυξημένης πραγματικότητας και του Audi virtuel cockpit plus. Τα προαιρετικά επίπεδα παρέχουν τις διαδικτυακές
υπηρεσίες του Audi connect, συμπεριλαμβανομένου του έξυπνου σχεδιασμού διαδρομών e–tron για την επεξεργασία της βέλτιστης διαδρομής που λαμβάνει
υπ’ όψη της τη δημόσια υποδομή φόρτισης. Για prime ήχο, φροντίζει ένας νέος συνεργάτης ιδιαίτερα δημοφιλής
στη νέες γενιές φίλων του ήχου υψηλής πιστότητας – το ηχοσύστημα της Sonos που συνδυάζει το lifestylele
τεχνολογία και το design σε μια νέα διάσταση.
Είναι πολύ
σημαντικό ότι τα Audi Q4 e–tron et Q4 Sportback e–tron ανταποκρίνονται και καλύπτουν προσδοκίες πολύ διαφορετικών ομάδων πελατών –
από τους αστικά κυρίως κινούμενους έως τους πολυταξιδευτές. Διαθέσιμες δύο
εκδόσεις μπαταρίας και τρεις εκδόσεις ισχύος. Η συμπαγής μπαταρία για το Q4 35 e–tron έχει καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα 52 kWh (55 kWh ακαθάριστο), ενώ οι τιμές για τη μεγάλη μπαταρία στο Q4 40 e–tron et Q4 50 e–tron quattro είναι 77 (82) kWh.
Le site Q4 35 e–tron et le Q4 40 e–tron έχουν έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς,
με έξοδο 125 kW (170
PS ) και 150 kW (204 PS) αντίστοιχα. Η κορυφαία έκδοση Q4 50 e–tron quattro έχει δύο ηλεκτροκινητήρες για την ηλεκτρική τετρακίνηση quattro. Προσφέρουν μέγιστη ισχύ 220 kW (299 PS), η οποία εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις
6,2 δευτερόλεπτα και ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Για
μεγαλύτερο βαθμό ενεργειακής απόδοσης, ο κινητήρας στον μπροστινό άξονα
ενεργοποιείται μόνο όταν απαιτείται υψηλή ισχύς ή ισχυρή πρόσφυση. Ένας άλλος
σημαντικός παράγοντας στην εξοικονόμηση ενέργειας κατά την οδήγηση είναι η έξυπνη
ανάκτηση, η οποία ενσωματώνει επίσης στοιχεία πλοήγησης και τοπογραφικά
δεδομένα.
Η προαιρετική
αντλία θερμότητας χρησιμοποιεί την απορριπτόμενη θερμότητα από τις μονάδες
υψηλής τάσης και τον αέρα περιβάλλοντος για τον έλεγχο του κλίματος στο εσωτερικό.
Αυτό συμβάλλει στην αύξηση του βαθμού ενεργειακής απόδοσης, ειδικά σε
μεγαλύτερες διαδρομές.
Τα δύο νέα
électrique SUV de Audi μπορούν να φορτιστούν με διάφορα επίπεδα ισχύος
χρησιμοποιώντας εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) ή συνεχές ρεύμα (DC) ανάλογα με την μπαταρία. Η συμπαγής μπαταρία μπορεί να δεχθεί
έως και 7,4 kW
Chargement AC et
έως 100 kW όταν
χρησιμοποιείται φόρτιση HPC (φόρτιση υψηλής ισχύος) με συνεχές ρεύμα. Ως στάνταρ, η
μεγαλύτερη μπαταρία επιτρέπει έως και 11 kW par AC και έως και 125 kW par HPC.
Η μπαταρία υψηλής
τάσης των Audi Q4 e–tron et Q4 Sportback e–tron βρίσκεται τοποθετημένη μεταξύ των αξόνων, εξασφαλίζοντας
χαμηλό κέντρο βάρους και ισορροπημένη κατανομή μαζών. Τα συστήματα ελέγχου για
την κίνηση και την ανάρτηση συνεργάζονται στενά – η οδήγηση των compact
ηλεκτρικών SUV
είναι ασφαλής, σπορ και άνετη ταυτόχρονα.
Προαιρετικά, η Audi θα παρέχει μια σπορ ανάρτηση για όλες τις εκδόσεις Q4 e–tron που χαμηλώνουν το αμάξωμα κατά 15 χιλιοστά (στάνταρ
χαρακτηριστικό στην S ligne). Επιπλέον, μπορεί να εγκατασταθεί το σύστημα Audi conduire select με διαφορετικά προφίλ οδήγησης (στάνταρ στο Sportback), όπως και το προοδευτικό τιμόνι, το οποίο λειτουργεί
όλο και πιο άμεσα καθώς αυξάνεται η γωνία διεύθυνσης (ως στάνταρ στα μοντέλα quattro). Η ανάρτηση με έλεγχο απόσβεσης – μια επιλογή για όλες
τις εκδόσεις κινητήρων – παρέχει ακόμα πιο ευέλικτη εμπειρία οδήγησης. Οι
ζάντες από 19 έως 21 ίντσες χαρακτηρίζονται από διάφορα αεροδυναμικά σχέδια –
το σε μεγάλο βαθμό κλειστό σχέδιο παίζει επίσης ρόλο στη βελτίωση της
ενεργειακής κατανάλωσης.
Le site compact électrique
SUV διαθέτουν πολλά
συστήματα υποβοήθησης οδηγού ως στάνταρ. Σε αυτά περιλαμβάνεται το predictive l'efficacité assist (προγνωστική υποβοήθηση ενεργειακής απόδοσης), που
υποστηρίζει ένα στυλ οδήγησης που βελτιστοποιεί την κατανάλωση ενέργειας. Τα
προαιρετικά συστήματα – όπως πολλά άλλα χαρακτηριστικά εξοπλισμού – χωρίζονται
σε πακέτα. Το αποκορύφωμα αυτών είναι το
adaptive cruise assist, το οποίο βοηθά τον οδηγό με διαμήκη και πλευρική
καθοδήγηση σε ολόκληρο το εύρος ταχύτητας, προσδίδοντας στοιχεία αυτόνομης
οδήγησης. Οι κάμερες entourer view είναι μια εξαιρετικά μεγάλη βοήθεια κατά την οδήγηση
στην πόλη και κατά τη στάθμευση.
Η Audi κατασκευάζει τα Q4 e–tron et Q4 Sportback e–tron για τις αγορές της Ευρώπης και των Ηνωμένων Πολιτειών σε
μηδενική βάση ρύπων. Όσον αφορά τις εκπομπές, η μάρκα με τα τέσσερα δαχτυλίδια
ακολουθεί τη φιλοσοφία της «αποφυγής και μείωσης». Το εργοστάσιο στο Zwickau, το μεγαλύτερο και πιο αποδοτικό εργοστάσιο ηλεκτρικών
αυτοκινήτων στην Ευρώπη, χρησιμοποιεί οικολογικό ηλεκτρισμό. Η παραγωγή κυψελών
μπαταρίας απαιτεί μεγάλα ποσά ενέργειας – γι’ αυτό η Audi ζήτησε από τους προμηθευτές κυψελών της να χρησιμοποιούν
μόνο πράσινη ηλεκτρική ενέργεια στις διαδικασίες παραγωγής τους.
Όλες οι εκπομπές
που δεν μπορούν να αποφευχθούν αντισταθμίζονται από μέτρα προστασίας του
κλίματος με πιστώσεις άνθρακα, τα οποία πιστοποιούνται επίσης από τους μη
κερδοσκοπικούς οργανισμούς “Le site Gold Standard” και “Verified Carbone Standard“. Ο στόχος είναι ότι τα Q4 e–tron et Q4 Sportback e–tron θα πρέπει να επιτυγχάνουν μηδενικές εκπομπές άνθρακα
όταν παραδίδονται σε πελάτες στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Όταν το
αυτοκίνητο φτάσει στο τέλος του κύκλου ζωής του, η μπαταρία του προορίζεται να
επαναχρησιμοποιηθεί σε εφαρμογές δεύτερης ευκαιρίας ή – εάν αυτό δεν είναι
πλέον οικονομικά βιώσιμο – να ανακυκλώνονται με αειφόρο τρόπο ως πηγή πρώτων
υλών. Τα αρχικά πιλοτικά και ερευνητικά έργα σε αυτόν τον τομέα έχουν ήδη
ολοκληρωθεί με επιτυχία.
Η αειφορία και η
διατήρηση των πόρων διαδραματίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στο νέο μοντέλο. Το
électrique SUV
διαθέτει 27 εξαρτήματα που περιέχουν ανακυκλωμένα υλικά. Για το εξωτερικό, αυτό
σημαίνει εξαρτήματα όπως ο φορέας συναρμολόγησης – ένα μέρος που πρέπει να
πληροί ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις όσον αφορά τις μηχανικές του ιδιότητες.
Επιπλέον, ένα
μεγάλο μέρος των βάσεων των προβολέων, των επενδύσεων θόλων τροχών, των
καλυμμάτων των φτερών, της επένδυσης του δαπέδου και των αεροτομών των τροχών
είναι κατασκευασμένα από δεύτερης χρήσης πρώτες ύλες.
Στο εσωτερικό,
ανακυκλωμένα υλικά χρησιμοποιούνται στα υλικά μόνωσης και απόσβεσης. Επιπλέον,
πολλές από τις ορατές επιφάνειες περιέχουν ανακυκλωμένα υλικά. Αυτά
περιλαμβάνουν το κάλυμμα δαπέδου και τα μέρη της επένδυσης του χώρου αποσκευών.
Στο εσωτερικό της S ligne, ο πελάτης μπορεί να απολαύσει το υλικό μικροϊνών Dinamica, το οποίο χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με τεχνητό δέρμα
ως ταπετσαρία για τα σπορ καθίσματα. Οι ίνες πολυεστέρα αποτελούν το 45% του
υλικού Dinamica.
Λαμβάνονται από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET, παλιά υφάσματα ή υπολειμματικές ίνες.
Το ύφασμα Puls, σε συνδυασμό με τεχνητό δέρμα, περιέχει ανακυκλωμένα
υλικά που αποτελούν περίπου το 50% της σύνθεσής του. Για την επένδυση του κάθε καθίσματος,
περίπου 26 φιάλες PET 1,5
λίτρων μετατρέπονται σε νήματα χρησιμοποιώντας μια περίπλοκη διαδικασία
επεξεργασίας – το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα υλικό που διαθέτει τα ίδια
πρότυπα ποιότητας, τόσο στο μάτι όσο και στην αφή, όπως η κλασική υφασμάτινη
ταπετσαρία. Το ένθετο «τεχνητό ύφασμα» για το ταμπλό, το οποίο θα είναι
διαθέσιμο λίγο μετά το λανσάρισμα, αποτελείται επίσης εν μέρει από ανακυκλωμένα
υλικά.
Le site Audi Q4 e–tron θα κυκλοφορήσει στις ευρωπαϊκές αγορές στις αρχές του
καλοκαιριού, με τα μοντέλα Sportback να ακολουθούν προς τα τέλη του. Οι προτεινόμενες τιμές
λιανικής στην ελληνική αγορά θα ανακοινωθούν λίγο πριν το λανσάρισμα του
μοντέλου.