Νέα τροπή στην έρευνα για το σκάνδαλο dieselgate δίνει η Εισαγγελία του Μονάχου, με την απόφασή της να αποσχίσει από την κύρια έρευνα τη θυγατρική της VW, Audi και να τη μετατρέψει σε ξεχωριστό αντικείμενο έρευνας. Με την εξέλιξη αυτή, η Audi κινδυνεύει με βαρύ πρόστιμο, το οποίο θα ισούται με τα κέρδη της από τις πωλήσεις των diesel που είχαν το επίμαχο software.
Οι εισαγγελείς του Brunswick πρόσθεσαν την Audi ως ανεξάρτητο κατασκευαστή στην έρευνα, με αντικείμενο το αν οι executives de la marque αμέλησαν τα εποπτικά τους καθήκοντα, επιτρέποντας έτσι την απάτη, εξήγησε σε γραπτή της δήλωση η επικεφαλής των ερευνητών, Karin Jung.
Η Audi ενημερώθηκε για την εξέλιξη αυτή και θα συνεχίσει να εργάζεται εποικοδομητικά με τους εισαγγελείς, δήλωσε επ’ αυτού ο εκπρόσωπος της εταιρείας- μέλους του VAG, Oliver Scharfenberg. Και, παρά το γεγονός ότι στη Γερμανία δεν επιτρέπεται η ποινική δίωξη για εταιρείες, οι εισαγγελείς του Μονάχου φέρονται έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν τη “συνταγή” που είχε χρησιμοποιηθεί στην υπόθεση της Siemens, περίπου πριν από μια δεκαετία.
Κατά τη διάρκεια της έρευνας, τότε, για διαφθορά, οι εισαγγελείς έκαναν χρήση του νόμου που επιτρέπει την κατάσχεση των κερδών που έγιναν με παράνομο τρόπο και ανάγκασαν τη Siemens να διεκδικήσει (και πετύχει, εν τέλει) συμβιβασμό για 600 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία και πλήρωσε στο γερμανικό Δημόσιο.
Η VW, η οποία είχε παραδεχθεί τον Σεπτέμβριο του 2015 ότι περίπου 11 εκατομμύρια diesel μοντέλα της σε όλο τον κόσμο, είχαν πουληθεί με defeat devices που “ξεγελούσαν” τα τεστ μέτρησης εκπομπών ρύπων, είναι το αντικείμενο παρόμοιας έρευνας, παρότι προσπαθέι να επαναφέρει τις πωλήσεις της, προσφέροντας “καθαρό ντήζελ” που πλέον ανταποκρίνεται σε υψηλά στάνταρ σε ό,τι αφορά τις εκπομπές ρύπων, κατά δήλωσή της. Οι εισαγγελείς του Μονάχου ερευνούν αν η γερμανική μάρκα διέπραξε απάτη με την προσθήκη του software που “έκρυβε” τους ρύπους των μοντέλων της.
Πρακτικά, στη χειρότερη εξέλιξη, αν η ξεχωριστή έρευνα για την Audi καταλήξει σε ενοχή των στελεχών της, το Volkswagen Audi Group θα αναγκαστεί να πληρώσει, όχι ένα συνολικό (ως όμιλος), αλλά ξεχωριστά πρόστιμα για κάθε σήμα της που θα αποδειχθεί ότι εμπλεκόταν στην υπόθεση.
Μόλις λίγες εβδομάδες πριν, η Opel έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες του νέου Frontera.…
Για τρίτη συνεχή χρονιά, η Renault συνεχίζει να διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στο διάσημο Roland-Garros Grand…
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis ανακοίνωσε την Τρίτη ότι δημιούργησε κοινοπραξία με την κινεζική startup εταιρεία…
Η ηλεκτρονική διασταύρωση των κυκλοφορούντων οχημάτων αποτελεί σημαντικό ορόσημο για την οδική ασφάλεια στην Ελλάδα,…
Καλώς ήρθατε στο σημερινό podcast του TSF1, για το Grand Prix τoy Μαϊάμι. Ο Lando…
Εν μέρει ως τακτική, εν μέρει ως φιλοσοφία, η Toyota δεν έχει ακόμη εντρυφήσει στα…