Vivre le mouvement dans la rue

Alfa Romeo : Giulia εναντίων…Giulia

 

  Με την παρουσίαση
της το 1962, η
Alfa Romeo Giulia, αρχικά εντυπωσίασε το κοινό με το ξεχωριστό της στιλ και στη συνέχεια το
κατέκτησε χάρη στο δυναμικό της χαρακτήρα και την κορυφαία οδηγική απόλαυση που
προσέφερε. Περισσότερο από πέντε δεκαετίες αργότερα, η
Alfa Romeo, επέστρεψε με τη νέα Giulia δημιουργώντας το απόλυτο
σύγχρονο σπορ σεντάν. Παρά την τεράστια διαφορά που χωρίζει τα δύο μοντέλα,
είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι σε επίπεδο φιλοσοφίας τα δύο μοντέλα
βρίσκονται πολύ πιο κοντά απ’ ότι αφήνει να εννοηθεί η διαφορά ηλικίας τους.   

 

 

Χαμηλό βάρος και μεγάλη ιπποδύναμη

 


  Παραδοσιακά, η Alfa Romeo με στόχο να επιτύχει τις
καλύτερες δυνατές επιδόσεις, αλλά και την καλύτερη οδική συμπεριφορά, εστίαζε
στο χαμηλό βάρος των κατασκευών της. Η
Giulia του 1962 δεν αποτελεί εξαίρεση
αφού παρά το γεγονός ότι ήταν ένα 4θυρο οικογενειακό σεντάν, διατηρούσε το
βάρος της κάτω από τα 1.000 κιλά, τιμή εντυπωσιακή που σε μεγάλο βαθμό ήταν
αποτέλεσμα και της εφαρμογής του αλουμινένιου κινητήρα των 1,3 ή 1,6 λίτρων. Ο
ίδιος ο κινητήρας, εκτός από το χαμηλό βάρος, χαρακτηριζόταν και από την υψηλή -για
τα δεδομένα της εποχής απόδοση- που χάρη και στους διπλούς εκκεντροφόρους
επικεφαλής κυμαινόταν μεταξύ 78 και 112 ίππων. Αντίστοιχα, η σύγχρονη
Giulia, εφαρμόζοντας την ίδια φιλοσοφία αποτελεί ένα από τα μοντέλα με το πλέον
χαμηλό βάρος στην κατηγορία της (από 1.429 κιλά). Η χρησιμοποίηση ελαφρών
υλικών, όπως ο άξονας μετάδοσης από ανθρακονήματα και τα τμήματα από αλουμίνιο
στο αμάξωμα και την ανάρτηση, έχουν σαν αποτέλεσμα ακόμα και η «βασική»
Giulia με τον κινητήρα 2.0ΤΒ των 200 ίππων να διαθέτει κορυφαία αναλογία
κιλών/ίππο (7,1
kg/hp). Ο ίδιος κινητήρας είναι
διαθέσιμος και σε έκδοση 280 ίππων (140ίπποι/λίτρο), ενώ ακόμα και οι
diesel publications
με απόδοση 190 ή 210 ίππους και κυρίως ροπή 450 και 470
Nm, προσφέρουν εξίσου κορυφαίες επιδόσεις. 
   

 

 

Οδηγική απόλαυση που συναρπάζει

 


  Η επιλογή των
μηχανικών μερών, τόσο στη
Giulia του 1962, όσο και στο σημερινό μοντέλο έχουν μια
ξεκάθαρη στόχευση. Την απόλυτη οδηγική απόλαυση. Πέρα από τις επιδόσεις -με τα
δύο μοντέλα να μην είναι απλά κορυφαία στην κατηγορία τους, αλλά να
συγκρίνονται και με καθαρόαιμες σπορ κατασκευές της εποχής τους- αυτό που
χαρακτηρίζει τις
Giulia διαχρονικά είναι η δυνατότητα να προσφέρουν στον
οδηγό την πραγματική ευχαρίστηση να οδηγεί ένα σπορ σεντάν, το ίδιο απολαυστικό
είτε σε χαλαρούς ρυθμούς, είτε σε γρήγορες διαδρομές. Για πρώτη φορά στην
ιστορία της μάρκας, η νέα
Giulia κατάφερε να διατηρήσει
αυτή την απόλυτη αίσθηση οδηγικής απόλαυσης, προσφέροντας παράλληλα το πλέον
πλήρες πακέτο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (
ADAS), προσφέροντας δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

 

 

Καινοτομία και στιλ

 


  A Alfa Romeo οφείλει να αποτελεί
παράδειγμα στιλ και φινέτσας. Αυτό το μεγάλο βάρος υπήρχε το 1962 στους ώμους
του Giuseppe Scarnati που σχεδίασε την πρώτη
Giulia, αλλά και στους ώμους των σχεδιαστών του Centro Styles Alfa Romeo που δημιούργησαν τη σύγχρονη εκδοχή. Οι καθαρές,
αλλά δυναμικές γραμμές, η ιδανική ισορροπία μεταξύ των μεταλλικών και των
γυάλινων επιφανειών και βέβαια η ένταξη του
Scudetto, της χαρακτηριστικής τριγωνικής μάσκας της Alfa Romeo, απέδειξαν ότι οι σχεδιαστές και στις δύο
περιπτώσεις ακολούθησαν τους ίδιους στιλιστικούς δρόμους που χαρακτηρίζουν τη
μάρκα από τα πρώτα χρόνια της δημιουργίας της. Παράλληλα με τη στιλιστική
υπεροχή, κάθε
Giulia στην εποχή της έθετε νέα όρια και στην αεροδυναμική απόδοση, με την πρώτη
να επιτυγχάνει συντελεστή
Cd 0,34 και το σύγχρονο μοντέλο συντελεστή Cd 0,25. Στα δύο μοντέλα, τόσο η εξωτερική εμφάνιση, όσο και το εσωτερικό
αποπνέουν δυναμισμό, αλλά με μια απαράμιλλή αίσθηση φινέτσας. Την ίδια στιγμή,
η θέση οδήγησης, ο πίνακας οργάνων και τα χειριστήρια δεν κρύβουν στο ελάχιστο,
ότι οι
Alfa Romeo Giulia έχουν δημιουργηθεί έχοντας στο επίκεντρο τον
οδηγό.   

 

 

Η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα

 


  Παρά τα κοινά
στοιχεία στη φιλοσοφία των δύο μοντέλων, υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά. Σε
αντίθεση με το κλασσικό μοντέλο, η νέα
Giulia εξελίχθηκε εξαρχής με βάση την κορυφαία έκδοση Quadrifiglio Verde των 510 ίππων. Ενώ η Giulia de
1962 εξελίχθηκε βήμα-βήμα από τη βασική έκδοση με τον κινητήρα των 1,3 λίτρων,
η νέα
Giulia τόσο σε επίπεδο πλαισίου, όσο και μηχανικών μερών σχεδιάστηκε από την πρώτη
στιγμή με βάση την κορυφαία
QV. Αυτός είναι και ο λόγος
που τα περισσότερα μηχανικά μέρη, όπως η ανάρτηση
Alfa LinkTM, το σύστημα πέδησης brakeparwire IBS, ο άξονας μετάδοσης από ανθρακονήματα, το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων
και βέβαια το κεντρικό –ηλεκτρονικό- νευρικό σύστημα του αυτοκινήτου με την
ονομασία
CDC, είναι κοινά σε όλη τη γκάμα της Giulia, ανεξάρτητα από την επιλογή κινητήρα ή επιπέδου εξοπλισμού.

 

 

  La nouvelle Alfa Romeo Giulia est
διαθέσιμη με τιμές που ξεκινούν από τις 35.400 ευρώ (2.0ΤΒ 200
hp), 4ετη εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 160.000χλμ. και αντίστοιχης
διάρκειας υπηρεσία οδικής βοήθειας.