Vivre le mouvement dans la rue
CO2

L'ACEA accuse l'UE : l'industrie automobile porte seule le fardeau de la transition vers l'électrification

Τα κράτη μέλη της ΕΕ πρέπει να δράσουν τώρα, καθώς ο χρόνος τρέχει για τους στόχους CO2 για το 2025

CO2

«Η αυτοκινητοβιομηχανία επωμίζεται μόνη της το βάρος της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση», επισημαίνει σε δήλωσή της η γενική διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries, αφήνοντας σαφείς αιχμές στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καλώντας τα κράτη μέλη να δράσουν τώρα, καθώς ο χρόνος τρέχει για τους στόχους CO2 για το 2025.

Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία επαναβεβαιώνει τη δέσμευσή της στον στόχο της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα το 2050 και στη μετάβαση σε κινητικότητα μηδενικών εκπομπών. Ωστόσο, με το χρονικό ορίζοντα του 2025, οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν αυξανόμενες προκλήσεις για την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών CO2 λόγω της υποτονικής ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες και της επιδείνωσης του οικονομικού κλίματος.

Ενόψει του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας την ερχόμενη Πέμπτη 28 Νοεμβρίου, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) καλεί τα κράτη μέλη της ΕΕ να παραμερίσουν τις διαφορές τους και να συμφωνήσουν στο πιο κρίσιμο μέτρο για το χρόνο – την ελάφρυνση του κόστους συμμόρφωσης για το 2025.

Οι δηλώσεις

Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της ACEA: «Οι κατασκευαστές επωμίζονται μόνοι τους το βάρος ενός μετασχηματισμού που παρεμποδίζεται από παράγοντες πέραν του ελέγχου τους, όπως οι ανεπαρκείς υποδομές φόρτισης και τα ανεπαρκή κίνητρα αγοράς. Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε τα κράτη μέλη της ΕΕ να συζητούν συγκεκριμένες και βιώσιμες επιλογές για την ανακούφιση της άμεσης και δυσανάλογης πίεσης συμμόρφωσης, όπως η εισαγωγή πολυετών περιόδων συμμόρφωσης ή η δυνατότητα τραπεζικής μεταφοράς και δανεισμού μονάδων CO2 σε διάφορα έτη. Η μείωση του κόστους συμμόρφωσης για το 2025, διατηρώντας παράλληλα τον μετασχηματισμό της πράσινης κινητικότητας σταθερά σε τροχιά, είναι ουσιαστικής σημασίας για τη διασφάλιση της ανθεκτικότητας και της μακροπρόθεσμης ικανότητας του τομέα οχημάτων της ΕΕ να πλοηγηθεί στην πράσινη μετάβαση.