Vivre le mouvement dans la rue
Wopke Hoekstra

La Commission est inflexible sur la crise de l'industrie automobile : nouveau "non" à la révision des émissions

Αμετακίνητος στις θέσεις του παραμένει επίτροπος για το κλίμα Wopke Hoekstra... θεωρώντας πως οποιαδήποτε αλλαγή, θα έβλαπτε τον ανταγωνισμό

Wopke Hoekstra

Νέο «όχι» στην αναθεώρηση των εκπομπών ρύπων, από την Κομισιόν, η οποία συνεχίζει να είναι αδιάλλακτη για την κρίση στην l'industrie automobile, παρά τις προειδοποιήσεις της ACEA για οικονομική ζημιά, κλείσιμο εργοστασίων και απώλεια εκατοντάδων θέσεων εργασίας. ο Επίτροπος για το κλίμα, Wopke Hoekstra, παραμένει αμετακίνητος στις θέσεις του, θεωρώντας πως οποιαδήποτε αλλαγή, θα έβλαπτε τον ανταγωνισμό.

Ειδικότερα, ο Wopke Hoekstra απορρίπτει για άλλη μια φορά οποιαδήποτε αναθεώρηση των υφιστάμενων ευρωπαϊκών κανονισμών για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και μάλιστα επιβεβαιώνει τα πρόστιμα για τους κατασκευαστές που υπερβαίνουν τα όρια που τίθενται σε ισχύ το 2025. Ο Ευρωπαίος Επίτροπος, αρμόδιος για την πολιτική για το κλίμα, επανέλαβε τη θέση του απαντώντας σε κοινοβουλευτική ερώτηση: «Η αλλαγή των κανόνων θα έβλαπτε τον ανταγωνισμό», εξήγησε ο Ολλανδός πολιτικός, απορρίπτοντας συγκεκριμένη ερώτηση σχετικά με το νέο καθεστώς επιβολής προστίμων.

Καμία αλλαγή φυσικά

Ο Hoekstra, διάδοχος του συμπατριώτη του Frans Timmermans σε έναν από τους πιο ευαίσθητους ρόλους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, είναι λοιπόν ανένδοτος, παρά τις αυξανόμενες πιέσεις για αλλαγή πορείας που θα μείωνε τους κινδύνους για την ηπειρωτική βιομηχανία. «Η Επιτροπή γνωρίζει ότι ορισμένοι παραγωγοί φοβούνται ότι δεν θα επιτύχουν τους στόχους», συνέχισε ο Hoekstra, «αλλά πολλοί άλλοι μεγάλοι παραγωγοί είναι σίγουροι και δεν θέλουν να αλλάξουν το πλαίσιο: η αλλαγή των κανόνων θα στρεβλώσει τους ισότιμους όρους ανταγωνισμού και θα θέσει τους παραγωγούς αυτούς σε ανταγωνιστικό μειονέκτημα». Επιπλέον, ο Hoekstra επανέλαβε τη σημασία της διασφάλισης της οικονομικής σταθερότητας: «Ορισμένοι ζητούν επιβράδυνση, αλλά άλλοι έχουν ήδη πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις και θέλουν βεβαιότητα». Όσον αφορά την τεχνολογία, πιστεύει ότι ο τομέας θα μπορέσει να αποφύγει τις κυρώσεις «με υβριδικά, plug-in μοντέλα και μικρότερα, πιο αποδοτικά αυτοκίνητα».

Η πορεία έχει χαραχθεί

Εν ολίγοις, οι Βρυξέλλες δεν εξετάζουν εναλλακτικές λύσεις στη δαμόκλειο σπάθη των προστίμων. Ούτε υπάρχει πρόθεση να επισπευσθεί για το 2025 η ρήτρα αναθεώρησης της νομοθεσίας που θα οδηγήσει σε απαγόρευση των νέων ενδοθερμικών αυτοκινήτων το 2035. «Το 2026, η Επιτροπή θα εξετάσει την αποτελεσματικότητα και τα αποτελέσματα του κανονισμού και η επανεξέταση θα βασιστεί στην έκθεση προόδου που αναμένεται μέχρι το τέλος του 2025», τόνισε και πάλι ο Hoekstra.