Vivre le mouvement dans la rue

MBUX Hyperscreen : L'écran de cinéma EQS

 

 

Ένας βοηθός για τον οδηγό και τον συνοδηγό που μαθαίνει
συνεχώς, χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη

 

  Οπτικά εντυπωσιακή, ιδιαίτερα εύκολη στη χρήση και εξαιρετικά ανυπόμονη να
μάθει
: η οθόνη MBUX Hyperscreen είναι ένα από τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά της
νέας EQS. Αντιπροσωπεύει τη συναισθηματική νοημοσύνη αυτού του αμιγώς ηλεκτρικού
μοντέλου της πολυτελούς κατηγορίας: Η μεγάλη, καμπύλη οθόνη εκτείνεται σχεδόν
σε όλο το πλάτος της κολόνας Α, από αριστερά έως δεξιά. Εκτός από το τεράστιο
μέγεθός της, ο υψηλής ποιότητας σχεδιασμός της με προσοχή στην κάθε λεπτομέρεια
προσφέρει ένα αισθητικά εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Αυτή η high-tech εμφάνιση είναι
η συναισθηματική διάσταση της υπερ-οθόνης MBUX Hyperscreen, στην οποία
προστίθεται η τεχνητή νοημοσύνη (AI): Με λογισμικό ικανό να μαθαίνει, η οθόνη
και ο τρόπος λειτουργίας της προσαρμόζονται πλήρως στον χρήστη της και κάνουν
εξατομικευμένες προτάσεις για πολλές λειτουργίες ψυχαγωγίας, άνεσης και λειτουργιών
του οχήματος. Χάρη στο λεγόμενο «μηδενικό επίπεδο», ο χρήστης δεν χρειάζεται να
μεταφερθεί σε υπομενού ή να δώσει φωνητικές εντολές. Οι πιο σημαντικές
εφαρμογές εμφανίζονται πάντα στο επάνω μέρος της οθόνης. Με αυτόν τον τρόπο, ο
οδηγός μπορεί να αφοσιωθεί στην οδήγηση της EQS. Και όχι μόνο αυτό: Η MBUX
Hyperscreen είναι επίσης ένας σημαντικός βοηθός για τον συνοδηγό, ο οποίος έχει
τη δική του περιοχή προβολής και διαχείρισης διαφόρων λειτουργιών.

 

  Το σύστημα MBUX (Mercedes-Benz User Experience) έχει απλοποιήσει δραστικά τις λειτουργίες μίας Mercedes-Benz. Πρωτοεμφανίστηκε το 2018 στην τρέχουσα σειρά της A-Class και τώρα
περισσότερα από 1,8 εκατομμύρια επιβατικά οχήματα Mercedes-Benz είναι εξοπλισμένα με αυτό το καινοτόμο σύστημα. Όμως και
τα ελαφρά επαγγελματικά (vans) της μάρκας
βασίζονται στο MBUX. Πριν από λίγο καιρό, η δεύτερη γενιά αυτό του
συστήματος με ικανότητα εκμάθησης παρουσιάστηκε στη νέα S-Class. Το επόμενο
μεγάλο βήμα ακολουθεί με τη νέα EQS και την προαιρετικά
διαθέσιμη υπερ-οθόνη MBUX Hyperscreen.

 

 

  «Με
de
οθόνη MBUX Hyperscreen, ένα
σχεδιαστικό όραμα γίνεται
πραγματικότητα», λέει ο
Gorden Wagener, Chief Design Officer Daimler Group. «Συνδυάζουμε την τεχνολογία και τον σχεδιασμό με έναν συναρπαστικό τρόπο
που προσφέρει στον πελάτη μία άνευ προηγουμένου ευκολία στη χρήση. Αγαπάμε την
απλότητα, έχουμε φτάσει σε ένα νέο επίπεδο το MBUX.»

 

 

  “Η MBUX Hyperscreen είναι τόσο ο εγκέφαλος όσο και το νευρικό σύστημα του αυτοκινήτου”,
λέει ο Sajjad Khan, Μέλος του
Διοικητικού Συμβουλίου της Mercedes-Benz AG και CTO. “Η MBUX Hyperscreen μαθαίνει
συνεχώς τον άνθρωπο πίσω απ’ το τιμόνι και προσφέρει προσαρμοσμένη,
εξατομικευμένη ψυχαγωγία και λειτουργίες πριν ο επιβάτης χρειαστεί να κάνει
κλικ ή να μεταφερθεί σε άλλη οθόνη.”

 

 

 

 

Εντυπωσιακή εμφάνιση με συναισθηματική απεικόνιση

 

 

 

  Η MBUX Hyperscreen είναι ένα παράδειγμα συνδυασμού ψηφιακής
/ αναλογικής σχεδίασης: αρκετές επιμέρους οθόνες καταφέρνουν να συγχωνεύονται άψογα,
με αποτέλεσμα μια εντυπωσιακή, καμπύλη οθόνη. Οι αναλογικοί αεραγωγοί
ενσωματώνονται σε αυτήν τη μεγάλη ψηφιακή επιφάνεια για τη σύνδεση του ψηφιακού
και του φυσικού κόσμου.

 

 

  Η MBUX Hyperscreen περιβάλλεται από ένα συνεχές πλαστικό μπροστινό πλαίσιο.
Το ορατό μέρος του είναι βαμμένο με μια περίπλοκη διαδικασία τριών στρωμάτων σε
απόχρωση “Silver Shadow”. Με αυτό το σύστημα επικάλυψης επιτυγχάνεται
ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας επιφάνεια, εξαιτίας των εξαιρετικά λεπτών ενδιάμεσων
στρωμάτων. Ο ενσωματωμένος φωτισμός περιβάλλοντος που είναι εγκατεστημένος στο
κάτω μέρος της MBUX Hyperscreen κάνει τη μονάδα οθόνης να φαίνεται σα να αιωρείται στον
πίνακα οργάνων.

 

 

  Ο συνοδηγός έχει επίσης τη δική
του οθόνη και χώρο λειτουργίας, γεγονός που κάνει το ταξίδι πιο ευχάριστο και
διασκεδαστικό. Με έως και επτά προφίλ, μπορεί να προσαρμόσει το περιεχόμενο της
οθόνης του σύμφωνα με τις επιθυμίες του. Ωστόσο, οι λειτουργίες ψυχαγωγίας της
οθόνης για τον συνοδηγό είναι διαθέσιμες μόνο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και
πάντοτε στο πλαίσιο των επιμέρους, για κάθε χώρα, νομικών κανονισμών. Εάν το
κάθισμα του συνοδηγού δεν είναι κατειλημμένο, η οθόνη μετατρέπεται σε ψηφιακό
διακοσμητικό μέρος. Σε αυτήν την περίπτωση, εμφανίζονται κινούμενα αστέρια,
δηλαδή το μοτίβο της Mercedes-Benz.

 

 

  Για μια ιδιαίτερα ευκρινή εικόνα, χρησιμοποιείται η
τεχνολογία OLED τόσο στην κεντρική οθόνη όσο και στην οθόνη του συνοδηγού. Εκεί, τα
μεμονωμένα σημεία της εικόνας είναι αυτόφωτα, ενώ τα μη ελεγχόμενα pixel της εικόνας παραμένουν απενεργοποιημένα, πράγμα που σημαίνει ότι εμφανίζεται
ένα βαθύ μαύρο χρώμα. Αντίθετα, τα ενεργά pixel OLED ακτινοβολούν με υψηλή φωτεινότητα, με αποτέλεσμα υψηλές
τιμές αντίθεσης, ανεξάρτητα από τη γωνία προβολής και τις συνθήκες φωτισμού.

 

 

  Αυτή η εντυπωσιακή εμφάνιση της οθόνης συμβαδίζει με μία ελκυστική
απεικόνιση που μιλάει στο συναίσθημα. Όλα τα γραφικά εμφανίζονται σε ένα νέο
συνδυασμό μπλε / πορτοκαλί χρώματος. Η κλασική οθόνη του κόκπιτ με τα δύο
κυκλικά όργανα έχει νέο σχεδιασμό με ψηφιακή ακίδα λέιζερ.

 

 

  Χάρη στον καθαρό σχεδιασμό της οθόνης με σημεία αναφοράς,
η MBUX Hyperscreen είναι
διαισθητική και εύκολη στη χρήση. Ένα παράδειγμα είναι το στιλ εμφάνισης pure EV mode. Σημαντικές
λειτουργίες της ηλεκτρoκίνησης, όπως η ανάκτηση ενέργειας ή η επιτάχυνση, απεικονίζονται με νέο
τρόπο, με ένα κινούμενο «κουμπί» που κινείται στο χώρο, και έτσι γίνονται πιο
κατανοητές. Ένα αντικείμενο σε σχήμα ιπτάμενου δίσκου κινείται μέσα σε ένα
ψηφιακό πλαίσιο. Ακολουθεί τη βαρύτητα και έτσι απεικονίζει τις δυνάμεις G-Force εντυπωσιακά, φουτουριστικά και συναισθηματικά.

 

 

 

Προσωποποιημένες
προτάσεις με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης 

 

 

  Τα συστήματα ψυχαγωγίας προσφέρουν
πολλές και ολοκληρωμένες λειτουργίες. Συχνά απαιτούνται αρκετά βήματα για τον χειρισμό
τους, όμως η Mercedes-Benz έχει αναπτύξει ένα εξελιγμένο interface για το χρήστη με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, ώστε να μειώσει όσο
το δυνατόν περισσότερο τα βήματα αυτά. 

 


  Το σύστημα MBUX εμφανίζει εκ των
προτέρων τις κατάλληλες λειτουργίες τη σωστή στιγμή για τον χρήστη, με την
υποστήριξη της τεχνητής νοημοσύνης (ορισμένα παραδείγματα αναφέρονται
παρακάτω). Η ευαισθητοποίησή του σχετικά με το περιβάλλον βελτιστοποιείται
συνεχώς με ανάλυση των στοιχείων του περιβάλλοντος και της συμπεριφοράς του
χρήστη. Το λεγόμενο «μηδενικό επίπεδο» παρέχει στον χρήστη κορυφαία
αρχιτεκτονική πληροφοριών MBUX με δυναμικό, συγκεντρωτικό περιεχόμενο από ολόκληρο το
σύστημα MBUX και τις σχετικές υπηρεσίες που περιλαμβάνει. 

 


  Η Mercedes-Benz έχει διενεργήσει έρευνες σχετικά με τη συμπεριφορά χρήσης της πρώτης
γενιάς MBUX. Οι περισσότερες από τις περιπτώσεις χρήσης εμπίπτουν στις κατηγορίες
Πλοήγηση, Ραδιόφωνο/Μedia και Τηλέφωνο, επομένως η εφαρμογή πλοήγησης βρίσκεται πάντα στο κέντρο της
μονάδας οθόνης με πλήρη λειτουργικότητα.

 


  Περισσότερες από 20 επιπλέον λειτουργίες – από το
πρόγραμμα ενεργού μασάζ έως την υπενθύμιση γενεθλίων ή την πρόταση για τη λίστα
υποχρεώσεων – προσφέρονται αυτόματα με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης όταν
σχετίζονται με τον πελάτη. Οι προγραματιστές της Mercedes-EQ έχουν δώσει το όνομα “Magic Modules” σε αυτές τις προτάσεις, οι οποίες εμφανίζονται στο «μηδενικό
επίπεδο», δηλαδή στην αρχική οθόνη.

 


  Ενδεικτικά, παρατίθενται τέσσερις περιπτώσεις χρήσης. Ο
χρήστης μπορεί να αποδεχτεί ή να απορρίψει την αντίστοιχη πρόταση με ένα μόνο
κλικ:

 

  • Εάν καλείτε πάντα έναν συγκεκριμένο φίλο στο δρόμο για το
    σπίτι τα βράδια της Τρίτης, θα σας ζητηθεί να πραγματοποιήσετε μια αντίστοιχη
    κλήση εκείνη την ημέρα της εβδομάδας και αυτή τη στιγμή της ημέρας. Εμφανίζεται
    μια επαγγελματική κάρτα με τα στοιχεία επικοινωνίας και – εάν αποθηκεύεται –
    εμφανίζεται η εικόνα της επαφής. Όλες οι προτάσεις του MBUX συνδέονται με το προφίλ του χρήστη. Εάν κάποιος άλλος οδηγεί το EQS κάθε Τρίτη βράδυ, αυτή η πρόταση δεν γίνεται – ή υπάρχει άλλη, ανάλογα με
    τις προτιμήσεις του άλλου χρήστη.
  • Εάν ο οδηγός της EQS χρησιμοποιεί τακτικά τη λειτουργία μασάζ θερμότητας (hot stone principle) το χειμώνα, το
    σύστημα μαθαίνει και προτείνει αυτόματα τη συγκεκριμένη λειτουργία άνεσης όταν
    η εξωτερική θερμοκρασία είναι χαμηλή.
  • Εάν ο χρήστης ανάβει τακτικά τη θέρμανση του τιμονιού και
    άλλων επιφανειών, π.χ. το καλοριφέρ καθίσματος, η σχετική λειτουργία του
    προτείνεται μόλις πιέσει το πλήκτρο για τη θέρμανση του καθίσματος.
  • Το πλαίσιο του EQS μπορεί να
    ανυψωθεί για να παρέχει περισσότερη απόσταση από το έδαφος, λειτουργία που
    είναι χρήσιμη για απότομες εισόδους γκαράζ. Το MBUX θυμάται τη θέση GPS στην οποία ο χρήστης
    έκανε χρήση της λειτουργίας “Vehicle Lift-Up”. Εάν το όχημα πλησιάσει ξανά τη συγκεκριμένη θέση GPS, το MBUX προτείνει στον οδηγό την ανύψωση της EQS.

 

 

Τα σημαντικότερα στοιχεία της MBUX Hyperscreen,
en un coup d'œil

 

-     
Με την MBUX Hyperscreen, διαφορετικές οθόνες συνενώνονται
απρόσκοπτα, με αποτέλεσμα μια εντυπωσιακή καμπύλη οθόνη εύρους 141 εκατοστών. Η εμπειρία των επιβατών απογειώνεται σε 2.432,11 cm2.

 

  • Το μεγάλο γυάλινο κάλυμμα της οθόνης είναι τρισδιάστατο
    και καμπύλο, ενώ υπέστη διαδικασία χύτευσης σε θερμοκρασία περί τους 650°C. Αυτή η διαδικασία επιτρέπει την προβολή της οθόνης χωρίς παραμόρφωση σε ολόκληρο το πλάτος
    του οχήματος, ανεξάρτητα από την ακτίνα του καλύμματος της οθόνης.
  • Για να γίνει ο χειρισμός των πιο σημαντικών εφαρμογών, ο
    χρήστης δεν χρειάζεται να μεταφερθεί σε κάποιο ξεχωριστό μενού. Γι ‘αυτό η Mercedes-Benz το ονομάζει «μηδενικό επίπεδο».
  • Υπάρχουν
    συνολικά 12 ενεργοποιητές κάτω από την οθόνη για ανάδραση αφής κατά τη λειτουργία.
    Εάν το δάχτυλο αγγίζει ορισμένα σημεία εκεί, προκαλείται μια δόνηση στην πλάκα
    κάλυψης.
  • Δύο επιστρώσεις της πλάκας κάλυψης μειώνουν τις αντανακλάσεις και διευκολύνουν τον
    καθαρισμό. Το ίδιο το καμπύλο γυαλί αποτελείται από πυριτικό αργίλιο, ιδιαίτερα
    ανθεκτικό στις γρατσουνιές.
  • Όσον αφορά στην
    ασφάλεια, περιλαμβάνονται προκαθορισμένα σημεία θραύσης παράλληλα με τα
    πλευρικά ανοίγματα καθώς και πέντε συστήματα
    συγκράτησης που λειτουργούν
    στοχευμένα χάρη στη δομή τους σαν κερήθρα, σε περίπτωση σύγκρουσης.
  • 8πύρηνος επεξεργαστής (CPU), μνήμη RAM 24ων gigabyte και μεταφορά
    δεδομένων μνήμης RAM 46,4 GB / δευτερόλεπτο είναι μερικές από τις
    τεχνικές προδιαγραφές του συστήματος MBUX.
  • Με τα δεδομένα
    μέτρησης μιας πολυλειτουργικής κάμερας και 1 αισθητήρα φωτός, η φωτεινότητα
    της οθόνης προσαρμόζεται στις συνθήκες του περιβάλλοντος.

 

Με έως και επτά προφίλ, το τμήμα οθόνης μπορεί
να εξατομικευτεί για τον συνοδηγό.