Vivre le mouvement dans la rue

Voici la nouvelle Mercedes Benz EQS.

 

  Η
EQS είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό πολυτελές sedan από τη Mercedes-EQ με το
οποίο επαναπροσδιορίζει ολόκληρη την κατηγορία. Η EQS είναι επίσης το πρώτο
μοντέλο που βασίζεται στην αρθρωτή αρχιτεκτονική για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
της πολυτελούς και της executive κατηγορίας. Η EQS συναρπάζει τον οδηγό και
τους επιβάτες με την πρωτοποριακή της τεχνολογία, σχεδίαση, λειτουργικότητα και
συνδεσιμότητα. Τα πρώτα μοντέλα που θα τεθούν σε κυκλοφορία είναι η EQS
450+, ισχύος 245 kW (ηλεκτρική κατανάλωση κατά
WLTP σε μικτό κύκλο: 20,4-15,7 kWh/100 km) και η EQS 580 4MATIC ισχύος 385 kW (ηλεκτρική κατανάλωση κατά WLTP σε μικτό κύκλο: 21,8-17,4 kWh/100 km).


  Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Ambition 2039, η MercedesBenz επιδιώκει να προσφέρει ένα νέο στόλο
οχημάτων με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα μέσα στα επόμενα 20 χρόνια. Ήδη από το
2030 η εταιρεία θέλει περισσότερα από τα μισά αυτοκίνητα που θα πουλά να
διαθέτουν ηλεκτρικό σύστημα κίνησης – συμπεριλαμβανομένων των αμιγώς ηλεκτρικών
και των ficheen υβριδικών. Η
Mercedes σκέφτεται σήμερα για το αύριο σε πολλούς τομείς: η νέα EQS είναι σχεδιασμένη ως ένα βιώσιμο αυτοκίνητο για το μέλλον. Τα οχήματα
παράγονται με ανθρακικά ουδέτερο
τρόπο
και με υλικά εξοικονόμησης φυσικών πόρων, όπως οι μοκέτες από
ανακυκλωμένα νήματα. Ο λόγος είναι ότι η MercedesBenz λαμβάνει υπόψη ολόκληρη την αλυσίδα αξίας,
από την ανάπτυξη και το δίκτυο προμηθευτών μέχρι την παραγωγή της. Μάλιστα, οι
στόχοι προστασίας του κλίματος της MercedesBenz AG έχουν
επιβεβαιωθεί από την πρωτοβουλία SBTI (Science Based Targets Initiative).

  Με εξαιρετική επιμέλεια και βασισμένοι στο “Purpose design”, οι ειδικοί αεροδυναμικής, σε στενή
συνεργασία με τους σχεδιαστές, κατάφεραν να επιτύχουν μία νέα κορυφαία τιμή Cd ίσο με 0,20. Έτσι, η EQS αναδεικνύεται στο πλέον
αεροδυναμικό αυτοκίνητο σειράς παραγωγής στον κόσμο
, με αποτέλεσμα τη
σημαντικά αυξημένη αυτονομία. Συγκαταλέγεται επίσης μεταξύ των αυτοκινήτων με
την πλέον αθόρυβη λειτουργία χάρη και στην πολύ χαμηλή στάθμη αεροδυναμικού
θορύβου.

  Η EQS offres
επίσης και μία πολύ ενδιαφέρουσα τιμή ανάκτησης
L'énergie
: Από τη μέγιστη επιβράδυνση των 5 m/s² στο πρόγραμμα ανάκτησης ενέργειας DVoiture έως και τα 3 m/s²
επιτυγχάνονται μέσω την ανάκτησης ενέργειας (2 m/s² με τα φρένα). Έτσι το αυτοκίνητο μπορεί να
επιβραδύνει μέχρι την ακινητοποίηση χωρίς τη χρήση του πεντάλ φρένου, ενώ
ταυτόχρονα ωφελείται και η αυτονομία από αυτή τη στρατηγική ανάκτησης ενέργειας
και την υψηλή ισχύ (έως και 290 kW) που ανακτάται. Αυτόματη επιβράδυνση πραγματοποιείται και όταν
ανιχνεύονται προπορευόμενα οχήματα που μειώνουν ταχύτητα μέχρι και να
ακινητοποιηθούν, για παράδειγμα σε φωτεινούς σηματοδότες. Η ευφυής ανάκτηση
ενέργειας προσαρμόζεται κάθε φορά στις συνθήκες με τη βοήθεια του συστήματος
υποβοήθησης ECO και δρα προνοητικά, λαμβάνοντας υπόψη,
μεταξύ άλλων, τις συνθήκες κυκλοφορίας και την τοπογραφία. Επίσης, ο οδηγός
μπορεί να ρυθμίζει τρεις βαθμίδες ανάκτησης ενέργειας και τη λειτουργία
ρολαρίσματος του κινητήρα μέσω των χειριστηρίων αλλαγής στο τιμόνι.

  Par l'autonomie
που φτάνει έως και τα 770 χιλιόμετρα
(WLTP) et απόδοση ισχύος έως 385 kW, το σύστημα μετάδοσης κίνησης της EQS ικανοποιεί κάθε προσδοκία που μπορεί να έχει κανείς από ένα πρωτοποριακό berline της οικογένειας SClasse. Σχεδιάζεται η κυκλοφορία μίας έκδοσης υψηλών επιδόσεων που θα αποδίδει
ισχύ έως 560 kW. Όλα τα μοντέλα EQS εξοπλίζονται με ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης (eATS) στον πίσω άξονα, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις με σύστημα 4MATIC διαθέτουν και ένα eATS στον μπροστινό άξονα.

  Η EQS σηματοδοτεί
επίσης την εισαγωγή μίας νέας γενιάς
μπαταριών
με σημαντικά υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα. Η μεγαλύτερη από τις
δύο μπαταρίες διαθέτει ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο της τάξεως των 107,8 kWh, το οποίο είναι περίπου 26 τοις εκατό περισσότερο από εκείνο στην EQC. Το πρωτοποριακό λογισμικό διαχείρισης μπαταρίας, το οποίο αναπτύχθηκε από
την ίδια την εταιρεία, επιτρέπει την απομακρυσμένη ενημέρωσή του (overlesair update). Με αυτόν τον τρόπο το σύστημα διαχείρισης
ενέργειας είναι παραμένει ενημερωμένο σε όλη τη διάρκεια ζωής του. Όσον αφορά
στα χημικά στοιχεία των κυψελών, η περιεκτικότητα των καθόδων σε κοβάλτιο έχει
μειωθεί κατά 10 τοις εκατό.

  Η EQS peut être
φορτίζεται με έως 200 kW σε σταθμούς ταχείας φόρτισης με συνεχές
ρεύμα και να επαναφορτίζεται για 300 επιπλέον χιλιόμετρα (WLTP) σε μόλις 15 λεπτά. Στο σπίτι και σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, η EQS μπορεί να φορτίζεται πολύ εύκολα με συνεχές ρεύμα χρησιμοποιώντας τον
φορτιστή αυτοκινήτου με έως 22 kW. Στην Ιαπωνία, θα είναι εφικτή και η αμφίδρομη φόρτιση pour le EQS, δηλ. η φόρτιση και προς τις δύο κατευθύνσεις. Επιπλέον, υπάρχουν διάφορα
προγράμματα έξυπνης φόρτισης, τα οποία μπορούν να ενεργοποιούνται αυτόματα
ανάλογα με τη θέση του οχήματος, καθώς και λειτουργίες όπως η φόρτιση με υψηλή
εξοικονόμηση ενέργειας.

  Χάρη στα υψηλής ποιότητας πιστοποιητικά
προέλευσης, η MercedesBenz εγγυάται ότι
το δίκτυο φόρτισης τροφοδοτείται μέσω του Mercedes me Charge με ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Αυτός ο τρόπος φόρτισης ονομάζεται
«Πράσινη φόρτιση» («Vert Chargement») και εντάσσεται στο Mercedes me Charge από το 2021. Όμως το Mercedes me Charge μπορεί να κάνει και πολλά άλλα: οδηγήστε το αυτοκίνητο στον επόμενο σταθμό
φόρτισης, ανοίξτε τη θυρίδα φόρτισης, συνδέστε το βύσμα και η φόρτιση ξεκινά. Τόσο
απλή υπόθεση είναι η όλη διαδικασία για την EQS, grâce à Fiche & Charge. Στα σημαντικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνεται και ένα από τα πυκνότερα
δίκτυα σημείων φόρτισης με περισσότερα από 500.000 σε 31 χώρες, εκ των οποίων
200.000 στην Ευρώπη. Με το IONITY Unlimited, όλοι οι πελάτες του Mercedes me Charge στην Ευρώπη μπορούν να χρησιμοποιούν το
δίκτυο ταχείας φόρτισης δωρεάν για έναν χρόνο.

  Η πλοήγηση με Électrique Intelligence σχεδιάζει την ταχύτερη και πλέον εξυπηρετική διαδρομή, συμπεριλαμβάνοντας
τις στάσεις φόρτισης, με βάση διάφορους παράγοντες, και αντιδρά δυναμικά σε
περίπτωση κυκλοφοριακής συμφόρησης ή στη αλλαγή του τρόπου οδήγησης, για
παράδειγμα. Ένα νέο χαρακτηριστικό της EQS είναι μία ένδειξη στο σύστημα infotainment (MBUX MercedesBenz User Expérience), η οποία δείχνει εάν η χωρητικότητα της
μπαταρίας επαρκεί για την επιστροφή στο σημείο εκκίνησης χωρίς φόρτιση. Οι
σταθμοί φόρτισης κατά μήκος της διαδρομής που προστίθενται από τον οδηγό έχουν
προτεραιότητα κατά τον υπολογισμό της διαδρομής, και μπορούν να εξαιρούνται οι
προτεινόμενοι σταθμοί φόρτισης. Επίσης, υπολογίζεται το κόστος φόρτισης ανά
στάση φόρτισης.

  Παρόλο που η EQS έχει πολύ
στενή συγγένεια με τη νέα SClasse, έχει βασιστεί σε μία εξολοκλήρου ηλεκτρική αρχιτεκτονική. Αυτή η εντελώς
νέα φιλοσοφία επέτρεψε την υλοποίηση ενός αυστηρού Purpose Design: με τις γραμμές onebow και τη σχεδίαση cabforward par fastback, η EQS διαφοροποιείται ξεκάθαρα, ακόμη και με την
πρώτη ματιά, από τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η σχεδιαστική
φιλοσοφία της αισθαντικής καθαρότητας, σε συνδυασμό με την προοδευτική
πολυτέλεια, αντικατοπτρίζεται στις γενναιόδωρα σμιλευμένες επιφάνειες, τους
μειωμένους αρμούς και τις ρέουσες μεταβάσεις.

  Το μπροστινό τμήμα χαρακτηρίζεται από τη μονάδα "Black Panel", όπου οι καινοτόμοι προβολείς, που
συνδέονται μεταξύ τους με μία φωτεινή λωρίδα, και η μαύρη επένδυση ψυγείου (Black Panel) συνθέτουν μία πολύ χαρακτηριστική όψη. Η
αποκλειστική εμφάνιση της επένδυσης ψυγείου Black Panel με κεντρικά τοποθετημένο το αστέρι Mercedes μπορεί να αναβαθμιστεί ακόμη περισσότερο. Προαιρετικά διατίθεται ένα
μοτίβο τρισδιάστατων αστεριών, το οποίο διατίθεται σε συνδυασμό με τις γραμμές
Equipement AMG Line εξωτερικού ή Électrique Art εξωτερικού. Αυτό το μοτίβο MercedesBenz βασίζεται στο αρχικό αστέρι της εταιρείας DaimlerMotorengesellschaft, το οποίο καταχωρήθηκε ως εμπορικό σήμα το
1911.

  Η EQS είναι η
πρώτη Mercedes που προσφέρει την επιλογή ενεργοποίησης
εντελώς νέων λειτουργιών του οχήματος μέσω απομακρυσμένων ενημερώσεων
λογισμικού (overlesair, OTA) σε πολλούς τομείς. Από την πρώτη κυκλοφορία
στην αγορά θα διατίθενται δύο ειδικά προγράμματα οδήγησης για νεαρούς οδηγούς
και εργαζομένους service, κάποια παιχνίδια και το πρόγραμμα demo "Le site Le meilleur or Nothing». Αυτό σημαίνει ότι, μετά την αγορά και την αρχική διαμόρφωση του
καινούριου αυτοκινήτου, ορισμένα χαρακτηριστικά της EQS μπορούν να προσαρμοστούν κατάλληλα στις προσωπικές προτιμήσεις. Υπάρχει
επίσης η δυνατότητα ξεκλειδώματος του συστήματος διεύθυνσης πίσω άξονα με
μεγαλύτερη γωνία διεύθυνσης δέκα μοιρών. Εκτός από την κλασική αγορά επιμέρους
λειτουργιών, σχεδιάζονται επίσης συνδρομές, παροδικές ενεργοποιήσεις και φάσεις
δωρεάν δοκιμής.

  Με το ÉNERGISER AIR CONTROL PLUS, η MercedesBenz προσεγγίζει πολύ ολοκληρωμένα το θέμα της
ποιότητας αέρα στην EQS. Το σύστημα βασίζεται σε φίλτρα, αισθητήρες,
ενδείξεις και το σύστημα κλιματισμού. Το κορυφαίας απόδοσης φίλτρο HEPA (Haut Efficiency Particulate Air) προσφέρει υψηλά επίπεδα καθαρισμού του
αέρα, παγιδεύοντας λεπτά σωματίδια σκόνης, μικροσωματίδια, γύρη και άλλες
ουσίες που περιέχονται στον εξωτερικό αέρα. Το διοξείδιο του θείου, τα οξείδια
του αζώτου και οι οσμές μειώνονται επίσης χάρη σε μία επίστρωση ενεργού
άνθρακα. Το φίλτρο HEPA διαθέτει την πιστοποίηση «OFI CERT" ZG 250-1 για
ιούς και βακτήρια. Χρησιμοποιώντας τον προκλιματισμό, υπάρχει η δυνατότητα
καθαρισμού του εσωτερικού αέρα πριν την επιβίβαση στο αυτοκίνητο. Τα επίπεδα
σωματιδίων εντός κι εκτός του αυτοκινήτου προβάλλονται επίσης στο MBUX, όπου εμφανίζονται αναλυτικά στο ειδικό μενού «Ποιότητα αέρα». Εάν η
ποιότητα του εξωτερικού αέρα είναι κακή, το σύστημα συνιστά το κλείσιμο των
πλαϊνών παραθύρων ή και της συρόμενης ηλιοροφής.

  Προαιρετικά, η EQS εξοπλίζεται
par αυτόματες πόρτες άνεσης μπροστά και πίσω. Όταν ο οδηγός πλησιάζει το αυτοκίνητο, αρχικά
εκτείνονται οι λαβές στις πόρτες. Όταν πλησιάσει ακόμη περισσότερο, η πόρτα του
οδηγού ανοίγει αυτόματα. Χρησιμοποιώντας το MBUX, ο οδηγός μπορεί επίσης να ανοίγει τις πίσω πόρτες όταν αφήνει, για
παράδειγμα, τα παιδιά μπροστά από το σχολείο.

  Η EQS είναι ένα εξαιρετικά ευφυές αυτοκίνητο με
έως 350 αισθητήρες, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. Οι αισθητήρες αυτοί
καταγράφουν αποστάσεις, ταχύτητες και επιταχύνσεις, συνθήκες φωτισμού,
βροχόπτωση και θερμοκρασίες, χρήση των καθισμάτων καθώς και το βλέμμα του
οδηγού ή την ομιλία των επιβατών. Αυτή η πληθώρα πληροφοριών κατευθύνεται σε
εγκεφάλους, οι οποίοι τις επεξεργάζονται με τη βοήθεια αλγορίθμων και λαμβάνουν
αποφάσεις με αστραπιαία ταχύτητα. Συνεπώς, αποτελούν το «μυαλό» κατά κάποιον
τρόπο. Η νέα EQS μπορεί να επεκτείνει τις δυνατότητές της με
βάση νέες εμπειρίες, επειδή μπορεί να μαθαίνει χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη (AI).

  Η ολοκληρωμένη εμπειρία ήχου στην EQS σηματοδοτεί με τον δικό της τρόπο επίσης τη μετάβαση από τα συμβατικά στα
ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Διάφορα ηχοτοπία επιτρέπουν την εντελώς εξατομικευμένη
ρύθμιση του ήχου. Σε συνδυασμό με το ηχοσύστημα entourer Burmester®, η EQS διαθέτει τα δύο ηχοτοπία Silver Waves et Vivid Fluxqui
μπορούν να ενεργοποιούνται και να απενεργοποιούνται ως Son Experiences (“εμπειρίες ήχου”) από την κεντρική οθόνη. Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία
απομακρυσμένων αναβαθμίσεων, μπορεί να ξεκλειδωθεί άλλο ένα ηχοτοπίο. Ο
διαδραστικός ήχος οδήγησης, ο οποίος αναπαράγεται μέσω του ηχείων του
ηχοσυστήματος στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, θυμίζει τους ήχους του αντίστοιχου
περιβάλλοντος.

  Νέο χαρακτηριστικό του ÉNERGISER COMFORT είναι τα τρία Les programmes ÉNERGISER NATURE, Forest Glade (Ξέφωτο του δάσους), Son de les Sea (Ήχος της
θάλασσας) και Summer Rain (Καλοκαιρινή
βροχή), τα οποία προσφέρουν μια συναρπαστική και εντυπωσιακά ρεαλιστική
εμπειρία ήχου μέσα στο αυτοκίνητο. Αυτοί οι χαλαρωτικοί ήχοι δημιουργήθηκαν σε
συνεννόηση με τον ακουστικό οικολόγο Gordon Hempton. Όπως και στα υπόλοιπα προγράμματα του ÉNERGISER Confort, χρησιμοποιούνται ρυθμίσεις φωτισμού και
εικόνες για την ικανοποίηση των άλλων αισθήσεων.

  Le site système
διεύθυνσης πίσω άξονα του βασικού εξοπλισμού
με γωνία διεύθυνσης έως 4,5
μοίρες συμβάλλει στην πρακτικότητα και τη δυναμική οδήγηση της EQS. Εναλλακτικά, το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα με γωνία διεύθυνσης έως
δέκα μοίρες μπορεί να παραγγελθεί ή να ενεργοποιηθεί εκ των υστέρων μέσω
απομακρυσμένης αναβάθμισης (OTA). Αυτό επιτρέπει στην EQS να αποκτά κύκλο στροφής 10,9 μέτρων παρά το μήκος της που υπερβαίνει τα πέντε μέτρα. Να σημειώσουμε ότι
αυτός είναι ο κύκλος στροφής των περισσότερων αυτοκινήτων της κατηγορίας compact. Οι σχετικές γωνίες και τροχιές των πίσω τροχών εμφανίζονται στο μενού
προγράμματος οδήγησης, στην κεντρική οθόνη.

  Χάρη σε πανίσχυρους αισθητήρες που
παρακολουθούν το περιβάλλον του αυτοκινήτου, τα συστήματα στάθμευσης μπορούν να υποστηρίζουν τον οδηγό κατά τους
ελιγμούς στάθμευσης σε πολλούς χώρους. Ο οδηγός μπορεί να παρκάρει και να
ξεπαρκάρει το αυτοκίνητο μέσω του smartphone χρησιμοποιώντας το A distance Parking Assister. Με την προεγκατάσταση για το INTELLIGENT PARC PILOTE, η EQS είναι έτοιμη για την αυτοματοποιημένη
λειτουργία υπηρεσίας στάθμευσης (AVP, SAE level 4). Εάν εξοπλιστεί με τα αναγκαία
προαιρετικά στοιχεία και την αντίστοιχη υπηρεσία Connecter (ανάλογα με τη χώρα), το αυτοκίνητο διαθέτει την τεχνολογία να παρκάρει
και να ξεπαρκάρει εντελώς αυτόματα, χωρίς τον οδηγό, σε χώρους στάθμευσης που
διαθέτουν υποδομή AVP, εφόσον επιτρέπεται από τη νομοθεσία της
χώρας.

  Η
επαναστατική τεχνολογία προβολέων DIGITAL
LIGHT
(βασικός εξοπλισμός από το επίπεδο Advanced Plus) επιτρέπει την
προβολή ενδείξεων καθοδήγησης ή συμβόλων προειδοποίηση στον δρόμο. Νέες είναι
και δύο λειτουργίες υποβοήθησης που προβάλλουν ένδειξη για την έναρξη της διαδικασίας αλλαγής λωρίδας σε
συνεργασία με τον οδηγό και παρέχουν προειδοποιήσεις/ καθοδήγηση εάν ανιχνεύσει
κάποιο κίνδυνο το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας ή υποβοήθησης νεκρής γωνίας
ορατότητας. Το σύστημα DIGITAL LIGHT διαθέτει μια μονάδα φώτων με τρεις
εξαιρετικά ισχυρές λυχνίες LED σε κάθε προβολέα, το φως των οποίων διαθλάται
και κατευθύνεται από 1,3 εκατομμύρια μικρο-κάτοπτρα. Έτσι, η ανάλυση υπερβαίνει
τα 2,6 εκατομμύρια pixel ανά όχημα.

  Με το προαιρετικό σύστημα CONDUIRE PILOTE (πιλότος αυτοκινητόδρομου), η EQS θα είναι έτοιμη για λειτουργία οδήγησης
υψηλής αυτοματοποίησης με ταχύτητα έως 60 km/h όταν υπάρχει πυκνή κυκλοφορία ή συμφόρηση σε
κατάλληλα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων, αρχικά μόνο στη Γερμανία.
Ανακουφίζοντας τον οδηγό από την πίεση, το σύστημα του επιτρέπει να
πραγματοποιεί δευτερεύουσες δραστηριότητες, όπως περιήγηση στο διαδίκτυο ή ανάγνωση courriel στη λειτουργία EnVoiture Bureaupour gagner du temps.

  Η οθόνη MBUX Hyperscreen αποτελεί το απόλυτο αξιοθέατο στον εσωτερικό χώρο. Η μεγάλη, κυρτή μονάδα
οθονών εκτείνεται σχεδόν από την μία κολώνα Α έως την άλλη. Τρεις οθόνες
ενσωματώνονται πίσω από ένα κρύσταλλο σχηματίζοντας οπτικά μία ενιαία μονάδα. Η
Écran OLED 12,3 ιντσών συνοδηγού προσφέρει τη
δυνατότητα να έχει τον δικό του χώρο ενδείξεων και ελέγχου. Οι λειτουργίες
ψυχαγωγίας είναι διαθέσιμες σε αυτή την οθόνη μόνο όταν η οδήγηση του
αυτοκινήτου συμμορφώνεται με τη νομοθεσία της χώρας. Η MercedesQE αξιοποιεί μία ευφυή λογική κλειδώματος που
βασίζεται σε κάμερα: εάν η κάμερα ανιχνεύσει ότι ο οδηγός κοιτάζει την οθόνη
συνοδηγού, αυτομάτως μειώνεται η ένταση του φωτισμού της.

  Χάρη στο προσαρμόσιμο λογισμικό, το MBUX προσαρμόζεται πλήρως στον χρήστη του και κάνει εξατομικευμένες προτάσεις
για διάφορες λειτουργίες infotainment, άνεσης και οχήματος. Με το zero layer, οι σημαντικότερες εφαρμογές προσφέρονται πάντα στο επάνω επίπεδο του
οπτικού πεδίου, ανάλογα με τις συνθήκες και το περιβάλλον.

  Η τελευταία γενιά των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης
περιλαμβάνει πολυάριθμες λειτουργίες υποστήριξης του οδηγού. Ενδεικτικά, μία
νέα λειτουργία είναι η προειδοποίηση για μικροΰπνο από το σύστημα εφίστασης
προσοχής ATTENTION ASSIST. Αναλύει τις κινήσεις των βλεφάρων του οδηγού μέσω μιας κάμερας στη οθόνη
του οδηγού (μόνο σε συνδυασμό με το MBUX Hyperscreen). Η ένδειξη υποβοήθησης στην οθόνη του
οδηγού εμφανίζει τη λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης με ευανάγνωστη
προβολή πλήρους οθόνης.

  Οι αρχές της Ολοκληρωμένης
ασφάλειας
, ιδίως της προστασίας από ατύχημα, εφαρμόζονται ανεξαρτήτως
οχήματος. Όπως όλα τα αυτοκίνητα Mercedes, η EQS διαθέτει επίσης άκαμπτο κλωβό ασφαλείας
επιβατών, ειδικές ζώνες παραμόρφωσης και υπερσύγχρονα συστήματα συγκράτησης. Το
système PRESAFE®
περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό. Η εξολοκλήρου ηλεκτρική αρχιτεκτονική της
EQS επέτρεψε νέες δυνατότητες σχεδίασης όσον αφορά στη φιλοσοφία ασφάλειας.
Για παράδειγμα, επιλέχθηκε μία ευνοϊκή θέση για την εγκατάσταση της μπαταρίας
στο υποδάπεδο, ώστε να παραμένει προστατευμένη σε περίπτωση σύγκρουσης. Επίσης,
επειδή δεν υπάρχει μεγάλο συγκρότημα κινητήρα, μπόρεσε να βελτιωθεί η
συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης. Πέρα από τις
καθιερωμένες δοκιμές πρόσκρουσης, επαληθεύτηκε επίσης η απόδοση του αυτοκινήτου
σε διάφορες άλλες συνθήκες καταπόνησης και πραγματοποιήθηκαν εκτενείς δοκιμές
εξαρτημάτων στο Κέντρο
Τεχνολογίας Ασφάλεια Οχήματος
(TFS).

Ενδιαφέροντα στοιχεία &
δεδομένα

  • Ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας καθώς και
    τον εξοπλισμό και τη διαμόρφωση του αυτοκινήτου, μπορεί να επιτευχθεί αυτονομία
    par WLTP έως και 770 χιλιόμετρων.
  • Η πορεία προς την κατάκτηση του παγκόσμιου
    ρεκόρ αεροδυναμικής της EQS απαίτησε αρκετές 1000δες υπολογισμών στην
    εικονική αεροδυναμική σήραγγα με περ. 700 CPU ανά υπολογισμό. Με τιμή cd από 0,20 η EQS είναι το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο
    παραγωγής. Η μετωπική επιφάνεια της EQS είναι 2,51 m2. Κατά συνέπεια η πραγματική αντίσταση αέρα είναι από 0,5 m².
  • Η ροπή που παρέχεται στους τροχούς από το eATS ελέγχεται 10.000 φορές
    ανά λεπτό και ρυθμίζεται εφόσον χρειάζεται. Με τον τρόπο αυτό
    επιτυγχάνεται πολύ γρηγορότερη απόκριση στις εκδόσεις με 4MATIC από ό,τι με μηχανικό σύστημα τετρακίνησης.
  • Ο αρθρωτός σχεδιασμός του συστήματος
    μετάδοσης κίνησης καθιστά εφικτό ένα μεγάλο εύρος τιμών μέγιστης ισχύος από 245 έως 385 kW. Σχεδιάζεται η κυκλοφορία μίας έκδοσης υψηλών επιδόσεων που θα αποδίδει
    ισχύ έως 560 kW.
  • Από τη μέγιστη επιβράδυνση των 5 m/s² στο πρόγραμμα ανάκτησης ενέργειας DVoiture έως και τα 3 m/s²
    επιτυγχάνονται μέσω την ανάκτησης ενέργειας (2 m/s² με τα φρένα). Έτσι το αυτοκίνητο μπορεί να
    επιβραδύνει μέχρι την ακινητοποίηση χωρίς τη χρήση του πεντάλ φρένου, ενώ
    ταυτόχρονα ωφελείται και η αυτονομία από αυτή τη στρατηγική ανάκτησης ενέργειας
    και την υψηλή ισχύ (έως και 290 kW) που ανακτάται.
  • Προαιρετικά, η EQS αποκτά τέσσερις αυτόματες πόρτες. Με το MBUX, ο οδηγός έχει την επιλογή να ανοίγει
    αυτόματα τις πίσω πόρτες, ώστε να βγουν τα παιδιά για το σχολείο, για
    παράδειγμα.
  • Το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα του βασικού εξοπλισμού με γωνία διεύθυνσης έως 4.5° συμβάλλει στην πρακτικότητα και τη δυναμική οδήγηση της EQS. Εναλλακτικά, το σύστημα διεύθυνσης πίσω άξονα με γωνία διεύθυνσης έως 10° μπορεί να παραγγελθεί ή να ενεργοποιηθεί εκ
    των υστέρων μέσω απομακρυσμένης αναβάθμισης (OTA). Αυτό επιτρέπει στην EQS να έχει κύκλο στροφής 10,9 μέτρων παρά το μήκος της που υπερβαίνει τα πέντε μέτρα.
  • Le système DIGITAL LIGHT διαθέτει μια μονάδα φώτων με τρεις
    εξαιρετικά ισχυρές λυχνίες LED σε κάθε προβολέα, το φως των οποίων
    διαθλάται και κατευθύνεται από 1,3 εκατομμύρια μικρο-κάτοπτρα. Έτσι, η ανάλυση
    υπερβαίνει τα 2,6
    εκατομμύρια pixel ανά όχημα.
  • Le site Mercedes me Charge διαθέτει το πυκνότερο δίκτυο φόρτισης με
    περισσότερα από 500.000
    σημεία φόρτισης σε 31 χώρες, εκ των οποίων πάνω από 200.000 στην Ευρώπη.
  • Με το MBUX Hyperscreen, τρεις οθόνες συνενώνονται αρμονικά για να δημιουργήσουν μία εντυπωσιακή
    κυρτή μονάδα οθονών πλάτους άνω των 141 εκατοστών. Το εμβαδόν που αντιλαμβάνονται οι επιβάτες
    είναι 2432,11 τ.
    εκ.
  • Το μεγάλο κρύσταλλο που καλύπτει την οθόνη MBUX Hyperscreen κυρτώνεται ως προς τις τρεις διαστάσεις με
    μία ειδική διαδικασία διαμόρφωσης σε θερμοκρασίες περ. 650°C. Με αυτή τη διαδικασία επιτυγχάνεται η
    προβολή σε όλο το εύρος του αυτοκινήτου χωρίς καθόλου παραμορφώσεις,
    ανεξαρτήτως της ακτίνας του κρυστάλλινου καλύμματος.
  • Ανάλογα με τον εξοπλισμό, έως 350 αισθητήρες παρακολουθούν τις λειτουργίες της EQS ή καταγράφουν το περιβάλλον του αυτοκινήτου. Σε αυτόν τον αριθμό έρχονται
    να προστεθούν και οι κεραίες. Οι αισθητήρες καταγράφουν, για παράδειγμα, αποστάσεις,
    ταχύτητες και επιταχύνσεις, συνθήκες φωτισμού, βροχόπτωση και θερμοκρασίες, τη
    χρήση των καθισμάτων καθώς και το βλέμμα του οδηγού ή την ομιλία των επιβατών.
  • Ο προαιρετικός ήχος οδήγησης της EQS est
    διαδραστικός και αντιδρά σε περισσότερες από δέκα διαφορετικές παραμέτρους, όπως η θέση του
    πεντάλ γκαζιού, η ταχύτητα κι η βαθμίδα ανάκτησης ενέργειας.
  • No.6 MOOD Linen είναι το όνομα του αρώματος που έχει δημιουργηθεί ειδικά για την EQS. Έχει τον αριθμό 6, επειδή τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «Mercédès Electrique» προστέθηκαν στη γκάμα μοντέλων το 1906.
  • Η EQS ενσωματώνει περισσότερες από 40 νέες εφευρέσεις. Επιπλέον, 20 αιτήσεις σχεδίων προστατεύουν την ασυνήθιστη σχεδίαση του ηλεκτρικού
    πολυτελούς berline.
  • Για να έχει πρόσβαση ο χρήστης στις σημαντικότερες εφαρμογές του MBUX, απαιτείται κύλιση σε 0 επίπεδα μενού. Γι’ αυτό ονομάζεται zero layer.
  • Η προαιρετική, μεγαλύτερη οθόνη têteen haut έχει εμβαδόν αντίστοιχο μιας οθόνης με διαγώνιο 77 ιντσών. Η μονάδα
    απεικόνισης αποτελείται από ένα υψηλής ανάλυσης matrix 1,3
    εκατομμυρίων κατόπτρων.
  • Το «μοτίβο MercedesBenz"
    χρησιμοποιείται σε διάφορα σημεία της EQS, για
    παράδειγμα, στο εξωτερικό ως μια ιδιαίτερη παραλλαγή του μπροστινού τμήματος Black Panel, ή σε ζάντες αλουμινίου. Στο εσωτερικό, το
    μοτίβο MercedesBenz est
    χαραγμένο με λέιζερ στον διάκοσμο με κρυφό φωτισμό ή προβάλλεται ως ψηφιακή διακοσμητική
    εικόνα στην οθόνη συνοδηγού. Πρόκειται για ένα αφαιρετικό, τρισδιάστατο αστέρι
    που βασίζεται σε προηγούμενο εμπορικό σήμα της Daimler Motorengesellschaft (DMG), το οποίο
    κατοχυρώθηκε στις 9 Φεβρουαρίου
    1911.
  • Το φίλτρο HEPA (Haut Efficiency Particulate Air) που περιλαμβάνεται στο προαιρετικό σύστημα ÉNERGISER AIR CONTROL Plus με όγκο 9,82 dm³ καθαρίζει τον εισερχόμενο αέρα στο μέγιστο
    βαθμό. Εξαλείφει πάνω από 99,65 τοις εκατό των σωματιδίων κάθε μεγέθους. Για την εξουδετέρωση των
    οσμών, χρησιμοποιούνται περ. 600 γραμμάρια ενεργού άνθρακα. Η επιφάνεια προσρόφησης ισοδυναμεί με
    περίπου 150 γήπεδα
    ποδοσφαίρου.
  • Για να ανταποκρίνεται με απόλυτη ευαισθησία κατά τον χειρισμό, υπάρχουν
    συνολικά 12
    ενεργοποιητές κάτω από την επιφάνεια της οθόνης αφής MBUX Hyperscreen. Αγγίζοντας με το δάχτυλο ορισμένα σημεία
    της οθόνης, προκαλείται μία αισθητή δόνηση στο κρυστάλλινο κάλυμμα.
  • Το ηχοσύστημα entourer Burmester® de EQS περιλαμβάνει 15 ηχεία συνολικής ισχύος 710 W και παράγει έναν μοναδικά εκφραστικό, φυσικό
    ήχο – τον ήχο «feel good" de Burmester.
  • Μία επίστρωση στο κρύσταλλο της οθόνης MBUX Hyperscreen διευκολύνει τον καθαρισμό της. Άλλωστε, το κυρτό κρύσταλλο φτιάχνεται από
    πυριτικό αργίλιο ιδιαίτερα ανθεκτικό στις γρατσουνιές.
  • Η EQS είναι το πρώτο αυτοκίνητο σειράς παραγωγής
    με τιμή Cd που ξεκινά από 0,20.Έτσι, αξιοποιεί πλήρως τα πλεονεκτήματα του “Purpose Design".
  • 8πύρηνος επεξεργαστής (CPU), μνήμη RAM 24 GB και ταχύτητα μνήμης RAM 46,4 GB ανά δευτερόλεπτο είναι μερικά από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του MBUX.
  • Η φωτεινότητα της οθόνης MBUX Hyperscreen προσαρμόζεται στις συνθήκες περιβάλλοντος χρησιμοποιώντας τα δεδομένα
    μετρήσεων 1 κάμερας
    πολλαπλών λειτουργιών και 1 αισθητήρα φωτός.
  • Με έως επτά προφίλ, η περιοχή ενδείξεων συνοδηγού της οθόνης MBUX Hyperscreen μπορεί να εξατομικευτεί.
  • Η φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes» υποστηρίζει 27 γλώσσες με κατανόηση φυσικής γλώσσας (natural language understanding, NLU)